Seroxat

paroxetine

Obsessieve-compulsieve stoornis (11 meningen)
Postnatale depressie (2 meningen)
Psychische klachten (1 mening)

13-10-2019

Seroxat (paroxetine)

ik gebruikte Seroxat van 1999 tot in 2001. ik wist echt niet wat ik deed onder invloed van deze medicijnen. ik weet nog goed dat ik heel erg transpireerde. ik liep bijv eens een grote winkelketen in, transpirerend en wel. ineens zag ik een man in een uniform achter me aanlopen (een beveiligingsman)...die dacht dus dat ik wilde stelen. ik zag er vast raar uit...geen idee. i[lees meer...]k ben, niet gehinderd door enige kennis van zaken, er destijds in een keer mee gestopt. ik heb geen idee wat de effecten daarvan op mij zijn geweest. maar ik vond het vreselijk spul.
22-05-2019

Chronische depressie

25-03-2019

Seroxat (paroxetine)

Het verhoogt de stressdrempel maar bij ernstige angst is het niet voldoende
18-10-2018

Depressief

Geen fijne tabletten zeker niet met een psychiater die dit middel samen met tranxene en temazepam stopt en je cold turkey laat afkicken. Achteraf ook niet zo'n geslaagde actie om mij dit voor te schrijven VOOR mijn 18de. Had van mn 9de al suicide gevoelens en dit middel heb ik laatst gehoord versterkt dat alleen maar
13-06-2017

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Het bleek dat ik niet alleen een depressie had maar ook neiging tot dwangstoornis.
12-01-2017

Overspannen/burn-out

Brainzaps. Gevoellozer, mentaal en fysiek. Voordeel: minder verlegen en stotteren (variatie die anderen nauwelijks merken) verdwijnt. Depressie kwam toch terug. Na afbouwen c.q. stoppen met seroxat merkte ik pas wat voor rotzooi ik 14 jaar geslikt heb! Ik kreeg te maken met forse ontwenningsverschijnselen (depressie, suïcidaal, pijn in spieren, Brainzaps constant, slaapsto[lees meer...]ornis, angsten, geen geluid en licht meer kunnen verdragen, depersonalisatie, etc). Ben uiteindelijk terecht gekomen bij The Road Back en kon toen gericht en verantwoord verder met afbouwen. In mei 2013 helemaal gestopt en doorgevochten, want het duurt jaren voordat je weer hersteld bent.
24-12-2016

Seroxat (paroxetine)

Ik kreeg Seroxat voorgeschreven, omdat ik diverse psychische klachten had. De laatste paar jaar gaat het slechter met me, steeds langer en dieper depressief. Weer een bezoek aan de psychiater en nu is er adhd bij mij geconstateerd, dus is Seroxat niet het juiste middel. Het grootste probleem is nu het stoppen, ik gebruik nu 10 mg ipv 20 mg en heb diverse, ingrijpende bij[lees meer...]werkingen. Een soort van schokken in mijn hoofd, misselijk, buikpijn en hoofdpijn, de vreselijkste dromen de hele nacht, baden in het zweet... en dan ben ik nog maar aan het halveren.
16-11-2016

Seroxat (paroxetine)

Het is alweer een tijd geleden maar ik heb nog altijd last van de nasleep van deze drug. Ik kreeg Seroxat voorgeschreven tegen mijn depressiviteit. Ik was nog jong en geloofde alles wat mij verteld werd. In eerste instantie ervoer ik een milde duizeligheid en werd een beetje suf gedurende een paar uur toen ik met de medicatie begon. Dit verdween na een aantal weken. De dep[lees meer...]ressieve klachten verdwenen, ik kreeg meer helderheid en mijn focus terug. Dit was erg prettig omdat ik nog op school zat. Daarentegen kreeg ik wel vaker agressieve gedachten. Vooral in het ov werd mijn irritatie steeds vaker gevoed en beeldde ik mij in dat ik mensen in elkaar sloeg en de keel doorsneed. Rationeel kon ik dat nog wel behappen, maar vreemd was het wel. Toch werd mij aangeraden door de psychologe het middel een vol jaar te blijven gebruiken. Gedurende dit jaar merkte ik ook dat mijn sexdrive een stuk minder werd inclusief een langdurige erectie, maar ook dat werd door de huisarts bagatelliseert, want dat zou tijdelijk zijn en daar had je wel een ander pilletje voor. Na een jaar gestopt met gebruik, de depressieve klachten waren daarna nog een tijd verdwenen, maar de jaren erna is de erectiestoornis gebleven. Uiteindelijk zijn de depressieve klachten weer 2 keer teruggekomen en heb ik een enorm minderwaardigheid complex gekregen i.v.m. de erectiestoornis. Als ik de tijd terug kon draaien zou ik mij nooit hebben laten gebruiken als proefkonijn. De schade weegt niet op tegen de depressie.
21-08-2016

Seroxat (paroxetine)

Had sombere gedachten en angsten. Ik wilde uit het onderwijs en dat lukte niet (te oud en uit het onderwijs heb je geen aansluiting op andere beroepen voor o.a. het bedrijfsleven). Ik solliciteerde, maar zonder positief resultaat. Naar het Centrum '45 gegaan. Op aanraden van mijn Indisch-ned. halfbroer. Seroxat gekregen. Resultaat psychoses... Gevolg totale kapitaal verni[lees meer...]etiging en ontwrichting van mijn gezin. Nu, alleen, failliet en afgeschreven.
08-08-2016

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Seroxat heeft mij stabiel gekregen na paniek en angstaanvallen en depressie doen afnemen. Daarentegen is alleen mijn emotie dusdanig afgevlakt dat ik niet meer blij kan zijn of mij gelukkig kan voelen zoals ik daarvoor altijd wel kon. Ik heb ook nooit eerder zulke nare gedachtes ervaren die zelfs nu ik het een half jaar gebruik nog steeds dagelijks in mijn hoofd spoken. Ge[lees meer...]dachtes als ik weet niet wat ik nog doe op deze wereld, ik trek dit niet meer en ik word nooit meer beter. Iets wat niet in mijn vocabulaire zat. Ik was optimistisch levenslustig en ondernemend. Nu ben ik dus vlak, zeer afhankelijk, somber en naar mijn gevoel getraumatiseerd. Ik heb nog steeds af en toe nachtmerries, ik tril vaak en angst is een normaal gevoel geworden. Ik ben in behandeling nu 4 maand, maar de twijfel over seroxat is erg groot. Door angst durf ik de overstap naar mijn oude medicijn Citalopram niet aan. Ik voel me niet serieus genoeg genomen door de specialisten als het gaat om de gedachtes die de overhand soms nemen in mijn hoofd. Bij een overstap vind ik het namelijk zeer noodzakelijk onder toezicht te staan ofwel meer kennis en controle hierbij te krijgen!
12-02-2016

Seroxat (paroxetine)

tijdens 2e en derde depressie goed gewerkt, behalve gewichtstoename, 4e keer werkte het niet (meer)
04-03-2015

Seroxat (paroxetine)

Twee weken geslikt. Alleen maar bijwerkingen en zodanig dat ik moest stoppen.
08-10-2014

Beenkrampen

Mijn ervaring met de inname van seroxat was een hel, kon niet meer functioneren, stuiptrekkingen, diarree, hallucinaties, agressie, zelfmoordneigingen, suizen in mijn oren. nu 6maand later is het probleem noch steeds niet op gelost, slaapproblemen etc heb in het verleden een hernia operatie derde graad nu echter is de pijn onhoudbaar, moet drie x per week naar de kine ben [lees meer...]meer als 66 pr invalide echter is geen rekening gehouden met mijn medisch dossier waar ik een slaaponderzoek had ondergaan hdad test hormonen test die op18 pr testasteron is nu ben ik al zes maand depressief vd pijn die ik nog steeds heb en ben in het hospitaal binnen gegaan voor stress omdat ik niet meer kon werken hier in belgie kan echter alles medisch dossiers vervalsen ze hebben me gewoon 11 dagen laten creperen zonder omzien en weigerde de bijsluiter te geven als ik deze gehad had had ik direkt kunnen stoppen met dat vergif nu echter kan ik alleen nog valium nemen tegen de pijn als ze deftig onderzoek gedaan hadden wisten ze direkt dat dat geen geneesmiddel voor mij was en dit in het belgie. nu betaal ik mij blauw aan kine en pillen met dank aan het vergif seroxat echter heb ik alles kunnen opnemen met mijn smartphone kan zo het tegendeel bewijzen wie neemt hier eigenlijk zijn verantwoordelijk
30-08-2014

Seroxat (paroxetine)

Tijdens de opname in een GGZ instelling begon ik in de morgen om 8 30 het medicijn te slikken en kwam pas 4 dagen later weer uit een diep coma zware shock heb ik er van gehad algemeen ziekenhuis was dicht bij anders had ik het niet overleeft dus ja prima medicijn om naar de eeuwige jacht velden te gaan dat is nu 18 jaar geleden
07-08-2014

Depressief

Het is al ruim 10 jaar geleden dat ik van de 1 op de andere dag gestopt ben dit medicijn in te nemen. Ik was toen ook van mijn toenmalige partner af. Daarna kon ik ademhalen en aan mezelf werken, het heeft ook wel eventjes geduurd en met behulp van een boekje, genaamd: vrijheid van keuze, ben ik geheel genezen. Het medicijn heeft alleen het symptoom onderdrukt, verlamd[lees meer...] .... Niet genezen!
31-05-2013

Seroxat (paroxetine)

Echt rommel, ik kreeg er vreemde sensaties en hallucinaties van.

Thyrax Duotab (847) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (534) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (494) - Antibiotica - penicillines breedspectrum