Ervaringen met Seroxat

paroxetine

Obsessieve-compulsieve stoornis (12 meningen)
Chronische depressie (5 meningen)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS) (4 meningen)
Psychische klachten (2 meningen)
Postnatale depressie (2 meningen)
Sociale fobie (2 meningen)

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

17-08-2023 | Vrouw | 31

25-01-2023 | Vrouw | 37
paroxetine (20mg)
Met Seroxat heb ik een jaar als een zombie op de divan gelegen. Ik zou het iig 1 jaar hebben moeten slikken. Op de laatste dag van dat jaar ben ik er meteen mee gestopt. Mijn probleem bleek een groot gebrek aan de vitamine B12 te zijn. Ik leed aan degeneratie van mijn centrale zenuwstelsel. Helaas ben ik hier zelf achter moeten komen in 2010, tien jaar later. Voordat[lees meer...] je dit soort medicijnen gaat slikken, doe een compleet bloedonderzoek. Laat je niet zomaar overtuigen om meteen aan de medicijnen te gaan. Eerst de diagnose stellen. Hou er rekening mee dat de officiele minimum referentiewaarde van B12 te laag is!

04-12-2022 | Vrouw | 64
paroxetine (20mg)
Er gebeurde niets. Misschien had ik teveel hoop??

24-04-2022 | Vrouw | 40
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik heb seroxat gekregen van de huisarts toen ik hyperventilatie/paniekaanvallen kreeg, en ik had een lichte vorm van depressie, dit alles veroorzaakt door trauma en negatief zelfbeeld. Toen ik deze dosis ging gebruiken gingen de hyperventilatie/paniekaanvallen weg, maar er kwam een zware depressie en zeer veel suicidale gedachten voor in de plaats. Ik kon me ook niet mee[lees meer...]r blij voelen. Ik zocht allerlei manieren om weer te voelen (had niet door dat het door medicijn kwam) en begon zwaar te binge drinken. Ik gedroeg me als een compleet ongevoelig persoon en had ook weinig compassie meer in combinatie met alcohol, mensen echt rot behalndeld en ik snapte dat zelf niet. Ik kon het niet voelen. Ik voelde me constant leeg van binnen. Tevens kwam ik een kilo of 6 aan. En elke nacht restless legs. Kreeg door de bijwerkingen de diagnose borderline, terwijl na de medicatie afbouw die symptomen verdwenen. Dit alles heeft me een fikse optater gegeven. Toen ik na een maand of 6 af ging bouwen knapte ik enorm op, ik voelde weer, kon weer blij zijn, kon mijn excuses aanbieden aan mensen die ik gekwetst had. De extra kilo's verdwenen weer. Daarna gebruikte ik een kwartje, dus 2,5mg als onderhouds dosis want anders kwamen de hyperventilatie/paniekaanvallen weer terug. Helaas maakte ik daarna weer een traumatische gebeurtenis mee door mijn eigen kwetsbaarheid en ging het heel veel slechter met me, en omdat ik NOOIT weer dit medicijn op de sterkte van 5 of 10mg wilde gebruiken ben ik overgestapt op fluoxetine, waar ik totaal andere en positievere ervaringen mee heb. Nog een nadeel.. Libido is amper aanwezig op 10 mg seroxat, en bij fluoxetine heb ik daar nooit problemen mee gehad.

10-08-2020 | Vrouw | 51
paroxetine (20mg)
In 2012010 hele heftige angst aanvallen gekregen.niet kunnen slapen daardoor.angt op angst volgde en hele heftige depressie kwam.dochter was toen 5 jaar.kreeg dir medicijn..na 2 dagen werdt ik zo depressief ik mij aan elke boom ik zag mij wilde verhangen.ok keek mijn dochtertje aan en dacht dat gaan we niet doen.mama gaat vechten en zoeken naar het juiste middel als steun [lees meer...]en therapie.6 psychiaters afgelopen totdat ik de juiste vond. Een eye opener...daarna overgestapt op fluxeotine. Na een dag wakker worden als een baby ongelooflijk wat een.verschil.ik lees veel en weet nu echt zoek uit voor jezelf wat bij jou past.luister naar je intuïtie...vind de juiste hulp.geef niet op..Namaste

13-10-2019 | Vrouw | 57
Depressiviteit
ik gebruikte Seroxat van 1999 tot in 2001. ik wist echt niet wat ik deed onder invloed van deze medicijnen. ik weet nog goed dat ik heel erg transpireerde. ik liep bijv eens een grote winkelketen in, transpirerend en wel. ineens zag ik een man in een uniform achter me aanlopen (een beveiligingsman)...die dacht dus dat ik wilde stelen. ik zag er vast raar uit...geen idee. i[lees meer...]k ben, niet gehinderd door enige kennis van zaken, er destijds in een keer mee gestopt. ik heb geen idee wat de effecten daarvan op mij zijn geweest. maar ik vond het vreselijk spul.

22-05-2019 | Man | 64
paroxetine
Chronische depressie

25-03-2019 | Vrouw | 50
paroxetine (10mg)
Het verhoogt de stressdrempel maar bij ernstige angst is het niet voldoende

18-10-2018 | Vrouw | 33
Depressief
Geen fijne tabletten zeker niet met een psychiater die dit middel samen met tranxene en temazepam stopt en je cold turkey laat afkicken. Achteraf ook niet zo'n geslaagde actie om mij dit voor te schrijven VOOR mijn 18de. Had van mn 9de al suicide gevoelens en dit middel heb ik laatst gehoord versterkt dat alleen maar

13-06-2017 | Vrouw | 60
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Het bleek dat ik niet alleen een depressie had maar ook neiging tot dwangstoornis.

12-01-2017 | Vrouw | 38
Overspannen/burn-out
Brainzaps. Gevoellozer, mentaal en fysiek. Voordeel: minder verlegen en stotteren (variatie die anderen nauwelijks merken) verdwijnt. Depressie kwam toch terug. Na afbouwen c.q. stoppen met seroxat merkte ik pas wat voor rotzooi ik 14 jaar geslikt heb! Ik kreeg te maken met forse ontwenningsverschijnselen (depressie, suïcidaal, pijn in spieren, Brainzaps constant, slaapsto[lees meer...]ornis, angsten, geen geluid en licht meer kunnen verdragen, depersonalisatie, etc). Ben uiteindelijk terecht gekomen bij The Road Back en kon toen gericht en verantwoord verder met afbouwen. In mei 2013 helemaal gestopt en doorgevochten, want het duurt jaren voordat je weer hersteld bent.

24-12-2016 | Vrouw | 63
paroxetine (20mg)
Ik kreeg Seroxat voorgeschreven, omdat ik diverse psychische klachten had. De laatste paar jaar gaat het slechter met me, steeds langer en dieper depressief. Weer een bezoek aan de psychiater en nu is er adhd bij mij geconstateerd, dus is Seroxat niet het juiste middel. Het grootste probleem is nu het stoppen, ik gebruik nu 10 mg ipv 20 mg en heb diverse, ingrijpende bij[lees meer...]werkingen. Een soort van schokken in mijn hoofd, misselijk, buikpijn en hoofdpijn, de vreselijkste dromen de hele nacht, baden in het zweet... en dan ben ik nog maar aan het halveren.

16-11-2016 | Man | 39
paroxetine (20mg)
Het is alweer een tijd geleden maar ik heb nog altijd last van de nasleep van deze drug. Ik kreeg Seroxat voorgeschreven tegen mijn depressiviteit. Ik was nog jong en geloofde alles wat mij verteld werd. In eerste instantie ervoer ik een milde duizeligheid en werd een beetje suf gedurende een paar uur toen ik met de medicatie begon. Dit verdween na een aantal weken. De dep[lees meer...]ressieve klachten verdwenen, ik kreeg meer helderheid en mijn focus terug. Dit was erg prettig omdat ik nog op school zat. Daarentegen kreeg ik wel vaker agressieve gedachten. Vooral in het ov werd mijn irritatie steeds vaker gevoed en beeldde ik mij in dat ik mensen in elkaar sloeg en de keel doorsneed. Rationeel kon ik dat nog wel behappen, maar vreemd was het wel. Toch werd mij aangeraden door de psychologe het middel een vol jaar te blijven gebruiken. Gedurende dit jaar merkte ik ook dat mijn sexdrive een stuk minder werd inclusief een langdurige erectie, maar ook dat werd door de huisarts bagatelliseert, want dat zou tijdelijk zijn en daar had je wel een ander pilletje voor. Na een jaar gestopt met gebruik, de depressieve klachten waren daarna nog een tijd verdwenen, maar de jaren erna is de erectiestoornis gebleven. Uiteindelijk zijn de depressieve klachten weer 2 keer teruggekomen en heb ik een enorm minderwaardigheid complex gekregen i.v.m. de erectiestoornis. Als ik de tijd terug kon draaien zou ik mij nooit hebben laten gebruiken als proefkonijn. De schade weegt niet op tegen de depressie.

21-08-2016 | Man | 60
paroxetine (20mg)
Had sombere gedachten en angsten. Ik wilde uit het onderwijs en dat lukte niet (te oud en uit het onderwijs heb je geen aansluiting op andere beroepen voor o.a. het bedrijfsleven). Ik solliciteerde, maar zonder positief resultaat. Naar het Centrum '45 gegaan. Op aanraden van mijn Indisch-ned. halfbroer. Seroxat gekregen. Resultaat psychoses... Gevolg totale kapitaal verni[lees meer...]etiging en ontwrichting van mijn gezin. Nu, alleen, failliet en afgeschreven.

08-08-2016 | Vrouw | 33
paroxetine (30mg)
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Seroxat heeft mij stabiel gekregen na paniek en angstaanvallen en depressie doen afnemen. Daarentegen is alleen mijn emotie dusdanig afgevlakt dat ik niet meer blij kan zijn of mij gelukkig kan voelen zoals ik daarvoor altijd wel kon. Ik heb ook nooit eerder zulke nare gedachtes ervaren die zelfs nu ik het een half jaar gebruik nog steeds dagelijks in mijn hoofd spoken. Ge[lees meer...]dachtes als ik weet niet wat ik nog doe op deze wereld, ik trek dit niet meer en ik word nooit meer beter. Iets wat niet in mijn vocabulaire zat. Ik was optimistisch levenslustig en ondernemend. Nu ben ik dus vlak, zeer afhankelijk, somber en naar mijn gevoel getraumatiseerd. Ik heb nog steeds af en toe nachtmerries, ik tril vaak en angst is een normaal gevoel geworden. Ik ben in behandeling nu 4 maand, maar de twijfel over seroxat is erg groot. Door angst durf ik de overstap naar mijn oude medicijn Citalopram niet aan. Ik voel me niet serieus genoeg genomen door de specialisten als het gaat om de gedachtes die de overhand soms nemen in mijn hoofd. Bij een overstap vind ik het namelijk zeer noodzakelijk onder toezicht te staan ofwel meer kennis en controle hierbij te krijgen!

12-02-2016 | Vrouw | 55
paroxetine (20mg)
tijdens 2e en derde depressie goed gewerkt, behalve gewichtstoename, 4e keer werkte het niet (meer)