TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

19-10-2011 | Vrouw | 31
Sociale angst, depressie, ptss
Ik slik dit nu voor de 2e keer. Vanwege zwangerschappen 4 jaar gestopt. De eerste keer viel ik 10 kilo af. Nu ben ik er bijna 10 kilo van aangekomen. Ook wel last van duizeligheid. Maar alles beter als angst. Dus ben er toch erg blij mee!

05-08-2011 | Vrouw | 55
Ptst, depressiviteit en minderwaardigheidscomplex
Ben net begonnen met Zoloft. Heb last van hoofdpijn, angsten, geheugenverlies, slapeloosheid en voel me minderwaardig.

05-06-2011 | Man | 52
Tinittus
Voor mij een werkzaam medicatie om de tinittus niet zo erg op te laten vallen

22-04-2011 | Vrouw | 31
sertraline
Voor mij persoonlijk NOOIT meer zoloft. Opgestart met dosering van 25 mg, 1e dag voelde ik me redelijk goed. Na 4 dagen opgehoogd naar 50 mg. Vanaf dag 2 begonnen de bijwerkingen al. Zware hoofdpijn, moe, zweten, beven, hevige paniekaanvallen, bloeddrukdalingen, onregelmatige hartslag, blijvende vaatschade. Bijwerkingen werden na verloop van tijd steeds heftiger. 1 week er[lees meer...]van op bed gelegen.Kon niets meer en at totaal niets meer, voelde me steeds verder wegzakken. Als ik in de spiegel keek, herkende ik mezelf geeneens meer. Ik woog altijd 60 kilo, na 2 weken gebruik zoloft is er 10% van mij gewicht afgenomen. Per order arts die de toestand even had aangekeken het advies gekregen om er DIRECT mee te stoppen. Bijna een ziekenhuisopname geworden. Totaal aantal bijwerkingen die ik op deze medicatie heb gehad: 58 stuks! Nu 2 weken na het stoppen nog steeds klachten nav van het gebruik. 1 ding staat voor mij vast, ik gebruik deze TROEP nooit meer!!! Hoop dat andere gebruikers er betere ervaringen mee hebben!

16-04-2011 | Man | 41
Derpressie
Sowieso ben ik al een tegenstander van anti depressiva. Me toch laten ompraten door mn huisarts. In de eerste instantie werd ik best vlak en dat beviel me aanvankelijk. Vervolgens ging ik me onherkenbaar 'fijn' voelen. Ik kende mezelf helemaal niet zo. Het voelde ontzettend onnatuurlijk. Aangezien mijn depressie te wijten viel(naar uiteindelijk blijkt) aan drankgebruik(nie[lees meer...]t buitensporig veel, maar gewoon overgevoelig voor alcohol). Na een paar maanden Zoloft gebruikt te hebben dacht ik 'ach ik kan wel een paar drankjes nemen' op een manier die onherroepelijk leidt tot WEL overmatig drankgebruik. Ik rende dus precies de andere kant op. Gewoon mee gestopt, en dat was al rottig genoeg. daarna Effexor gekregen, dat was helemaal een ramp. De beste remedie tegen depressie is meditatie, ken uzelf. Ga zelf het gevecht aan. De pillen doen niks anders dan de boel dempen. Laat je niet teveel beinvloeden door een arts. Kijk vooral wat er in jezelf gebeurd...

14-03-2011 | Vrouw | 45
Neerslachtigheid, sociale fobie
Vrij snel nadat ik Zoloft ging gebruiken voelde ik me stukken beter. Ik kreeg weer zin om creatieve dingen te doen, had daar ook de fut voor. De sociale fobie werd verleden tijd, ik heb veel meer zelfvertrouwen. Ik merk ook dat mijn humoristische kant veel meer naar boven komt. Nadelen: enorm moeten gapen en je merkt dat je gevoelens toch afgevlakt worden, je hebt een so[lees meer...]ort buffer. Voorbeeld: vroeger huilde ik best vaak, nu bijna nooit meer terwijl ik diep van binnen voel dat er best wat te huilen valt. Minder zin in sex, maar als het dan toch gebeurt is het wel leuk, alleen het initiatief nemen doe ik niet. In de afgelopen 10 jaar wel geprobeerd om te minderen/stoppen, maar dit was geen succes. Conclusie: ik blijf het gebruiken tot het einde van mijn leven denk ik.

11-03-2011 | Vrouw | 57
Anti depressiva
aanrader bij donkere dagen. veel dorst in het begin

28-02-2011 | Vrouw | 23
Depressief
Ik heb van de week 1 tabletje ingenomen een uur voor het slapen gaan, dat werd mij geadviseerd door apotheker. Begin van de nacht werd ik wakker als een zombie. Ik had duizelingen, misselijk, kon niet stil zitten, ernstig beven en nog heel veel rare bijwerkingen. Ook kreeg ik op een gegeven moment flauwval gevoelens. Als je dit voorgeschreven krijgt moet je er echt goed ov[lees meer...]er na denken voor je gaat beginnen en probeer zoveel mogelijk informatie te verzamelen. Waarschijnlijk kon ik er niet tegen want ik had bij elkaar 16 soorten bijwerkingen. Nu 5 dagen verder voel ik me nog steeds ziek en ben gelijk na dat ene pilletje gestopt. En mijn angst om naar buiten te gaan is erg, want ik heb het gevoel dat ik elk moment flauw kan gaan vallen. Ik hoop dat niemand dit mee hoefd te maken want je gaat echt door een hel heen! Succes allemaal.

20-02-2011 | Man | 76
sertraline
Ik slik dit middel tegen een angststoornis en anders dan mirtazapine of citalopram zijn de bijwerkingen te verdragen Heel vervelend is wel dat ik af en toe slecht zie en duizelig ben. Maar het helpt godzijdank wel tegen mijn angsten, ben veel minder zenuwachtig en bang. Volgens de artsen maakt het niet uit wanneer je het inneemt omdat de spiegel gewoon hetzelfde blijft bi[lees meer...]j constante inname. Mijn ervaring echter anders. Ik bewaar een halfje voor smiddags want dan val ik soms even terug en dat helpt dan echt. Ik slik nu ook anti epileptica waar ik opnieuw angstig van word en dan bewaar ik een halfje zoloft (50 mg)voor 4 uur snachts want dan word ik steeds doodsbang wakker en dat helpt ook. Dus als je ouder bent kan ik zoloft ondanks de bijwerkingen aanraden.

17-02-2011 | Vrouw | 48
Angst en paniekaanvallen hartkloppingen
Ik ben vorig jaar Februari begonnen met sertraline en ben er in November mee gestopt natuurlijk met afbouwen. Maar sinds vorige week weer begonnen met sertraline en heel veel last van de bijwerkingen koude rillingen,trillen,beven,misselijk,zwak hoop dat het snel overgaat je gaat door een hel.

11-02-2011 | Vrouw | 33
Post partum depressie
bijwerkingen bij het innemen waren: koude rillingen; nauwelijks seksuele behoeften; afgeleid zijn in het verkeer; vermoeidheid in het verkeer; gewichtstoename. Bijwerkingen bij afbouw en stoppen waren: toename seksuele behoefte, koude rillingen; over gewichtsafname kan ik niets melden; uitslag en jeuk op benen; licht in het hoofd zijn (soort van duizelig)

06-02-2011 | Vrouw | 37
sertraline
De eerste 6 weken héél erg veel last gehad van de bijwerkingen. Het was erg moeilijk om nog een beetje gewoon te functioneren. Hierna ging het langzamerhand steeds beter. Inmiddels gebruik ik Sertraline 3 jaar en wil er nooit meer mee stoppen. Ik heb nu helemaal geen last meer van bijwerkingen.

23-01-2011 | Vrouw | 35
Depresie

22-12-2010 | Man | 46
PTSS
Gebruik seroxat al 20 jaar ivm PTSS en daaruit voortkomende angsten en depressie. Ben zeker 30 kg in gewicht aangekomen. Heb inmiddels diabetes gekregen t.g.v. overwicht. Heb momenteel veel bijwerkingen van seroxat zoals, duizeligheld, vermoeidheid, spier en gewrichtklachten, emotionele vlakheid ed. Nu raadt mijn huisarts aan om seroxat af te bouwen en over te gaan op zol[lees meer...]oft. Heeft iemand hier ervaringen mee?

16-12-2010 | Vrouw
Dysthyme stoornis
Ik heb Zoloft 4 jaar gebruikt. Ik had het idee dat het niet goed werkte. Ik werd er suffer van. Vooral 's morgens had ik startproblemen. Had gevoel dat er watten in mijn hoofd zatten. Het enige voordeel: wat minder hartkloppingen, wat rustiger. In de 1e 2 weken, wat grieperig gevoel. Dat ging over. Geen bijwerkingen wat betreft toename gewicht. Na 4 jaar in een keer gest[lees meer...]opt. Daar weinig van gemerkt, ondanks dat je het eigenlijk moet afbouwen. Ik had wel lichte dosis. Verder niets anders geprobeerd. Nu weer een aantal jaar geen antidepressiva. Bewegen/ sporten helpt beter dan antidepressiva

25-11-2010 | Vrouw
sertraline
ik heb zoloft gebruikt vanaf 2003 tot nov 2010. Heb er veel baat bij gehad. Ik had een depressie en daar heeft zoloft mij echt goed bij geholpen. Wat ik heel vervelend vond was dat mijn gewicht 15 kilo toenam in de loop der tijd. Maar die 15 kilo ben ik ook weer kwijt geraakt toen ik nog zoloft gebruikte en is er ook niet weer bijgekomen. Nu na zoveel jaar heb ik weer een [lees meer...]depressie heftiger dan in 2003 en ook verhoging van zoloft deed niet voldoende. Daarom nu overgestapt naar efexor maar kan nog niet zeggen of dit helpt, gebruik het nog te kort. Nu na al die jaren kan ik wel zeggen dat ik eindelijk heb geaccepteerd dat ik waarschijnlijk de rest van mijn leven een onderhoudsdosis van anitdepressiva zal moeten blijven gebruiken. Het is toch veel belangrijker dat je je goed voelt??