Ervaringen met Zoloft

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

17-02-2011 | Vrouw | 48
Angst en paniekaanvallen hartkloppingen
Ik ben vorig jaar Februari begonnen met sertraline en ben er in November mee gestopt natuurlijk met afbouwen. Maar sinds vorige week weer begonnen met sertraline en heel veel last van de bijwerkingen koude rillingen,trillen,beven,misselijk,zwak hoop dat het snel overgaat je gaat door een hel.

11-02-2011 | Vrouw | 33
Post partum depressie
bijwerkingen bij het innemen waren: koude rillingen; nauwelijks seksuele behoeften; afgeleid zijn in het verkeer; vermoeidheid in het verkeer; gewichtstoename. Bijwerkingen bij afbouw en stoppen waren: toename seksuele behoefte, koude rillingen; over gewichtsafname kan ik niets melden; uitslag en jeuk op benen; licht in het hoofd zijn (soort van duizelig)

06-02-2011 | Vrouw | 37
sertraline
De eerste 6 weken héél erg veel last gehad van de bijwerkingen. Het was erg moeilijk om nog een beetje gewoon te functioneren. Hierna ging het langzamerhand steeds beter. Inmiddels gebruik ik Sertraline 3 jaar en wil er nooit meer mee stoppen. Ik heb nu helemaal geen last meer van bijwerkingen.

23-01-2011 | Vrouw | 35
Depresie

22-12-2010 | Man | 46
PTSS
Gebruik seroxat al 20 jaar ivm PTSS en daaruit voortkomende angsten en depressie. Ben zeker 30 kg in gewicht aangekomen. Heb inmiddels diabetes gekregen t.g.v. overwicht. Heb momenteel veel bijwerkingen van seroxat zoals, duizeligheld, vermoeidheid, spier en gewrichtklachten, emotionele vlakheid ed. Nu raadt mijn huisarts aan om seroxat af te bouwen en over te gaan op zol[lees meer...]oft. Heeft iemand hier ervaringen mee?

16-12-2010 | Vrouw
Dysthyme stoornis
Ik heb Zoloft 4 jaar gebruikt. Ik had het idee dat het niet goed werkte. Ik werd er suffer van. Vooral 's morgens had ik startproblemen. Had gevoel dat er watten in mijn hoofd zatten. Het enige voordeel: wat minder hartkloppingen, wat rustiger. In de 1e 2 weken, wat grieperig gevoel. Dat ging over. Geen bijwerkingen wat betreft toename gewicht. Na 4 jaar in een keer gest[lees meer...]opt. Daar weinig van gemerkt, ondanks dat je het eigenlijk moet afbouwen. Ik had wel lichte dosis. Verder niets anders geprobeerd. Nu weer een aantal jaar geen antidepressiva. Bewegen/ sporten helpt beter dan antidepressiva

25-11-2010 | Vrouw
sertraline
ik heb zoloft gebruikt vanaf 2003 tot nov 2010. Heb er veel baat bij gehad. Ik had een depressie en daar heeft zoloft mij echt goed bij geholpen. Wat ik heel vervelend vond was dat mijn gewicht 15 kilo toenam in de loop der tijd. Maar die 15 kilo ben ik ook weer kwijt geraakt toen ik nog zoloft gebruikte en is er ook niet weer bijgekomen. Nu na zoveel jaar heb ik weer een [lees meer...]depressie heftiger dan in 2003 en ook verhoging van zoloft deed niet voldoende. Daarom nu overgestapt naar efexor maar kan nog niet zeggen of dit helpt, gebruik het nog te kort. Nu na al die jaren kan ik wel zeggen dat ik eindelijk heb geaccepteerd dat ik waarschijnlijk de rest van mijn leven een onderhoudsdosis van anitdepressiva zal moeten blijven gebruiken. Het is toch veel belangrijker dat je je goed voelt??

15-11-2010 | Vrouw
sertraline
Eigenlijk heb ik alleen een vraag aan alle andere gebruikers. Zijn er mensen die verschil hebben gemerkt vd werking toen zoloft veranderde naar sertraline?

11-11-2010 | Vrouw
Paniekstoornis
Ik ben nu voor de 2e keer begonnen met Zoloft. Zit nu nog in de opbouwfase dus de kalchten zijn nu welw at verergert. maar ik heb er zeer goede ervaring mee. ben wel in 1 jaar tijd 10 kilo aangekomen maar ben toen ook wel heele rg gaan snoepen. dat wil ik nu voorkomen.. maar t belangrijkste was dat ik van mijn klachten af was en ik weer kon genieten van het leven!! Kan he[lees meer...]t echt aanraden!! maar wel echt ff doorzetten in het begin!

02-10-2010 | Vrouw
Dwanghuilen
Het werd mij gegeven om mijn dwanghuilen controleerbaar te houden terwijl ik van mening ben dat de emoties er maar beter uit kunnen komen. Het nadeel van Zoloft is dat je er niet zomaar mee mag stoppen maar heel langzaam mee moet afbouwen tot op de korrel als je het goed wil doen.Ook ik kwam er een aantal kilo van aan.

23-09-2010 | Vrouw
sertraline
Wat een gore troep is dit. In een half jaar kwam ik 40 kilo aan. Na een half jaar ben ik van 50mg naar 100mg gegaan. Dokter zei je eet teveel en dan kom je gewoon 1 a 2 kilo per week aan. Vond hij blijkelijk normaal. Het blijkt gewoon iets met je cortisol te maken heeft. Die zorgt dat je bloedsuiker omhoog gaat en dat je dus enorm trek krijgt. Waarschijnlijk ben ik co[lees meer...]rtisolresistent. Ook had ik geen libido meer. Was die helemaal kwijt. Ook ben ik mijn werk kwijtgeraakt in die tijd. Omdat ik niet normaal kon functioneren. Helaas had ik een rotwerkgever die geen rekening hield met mijn medicijngebruik. Was een soort zombie. Ik voelde niets. Als iemand van een fiets viel liep ik door en deed het me niets. Ik was helemaal afgevlakt. Werd ook erg agressief vooral op mijn werk. Heb een keertje een telefoon tegen de muur gesmeten. Gelukkig geen mensen in elkaar geslagen,maar als ik langer door was gegaan had ik dat zeker gedaan. Na 1 jaar ben ik zelf gestopt en heb het zelf langzaam afgebouwd in 3 maanden. Gelukkig ook de 40 kilo kwijtgeraakt na het stoppen. Die er gelukkig niet meer bij gekomen zijn. Ben er inmiddels 7 jaar vanaf.

06-09-2010 | Vrouw
Manisch-depressief
Na voorheen andere anti-depressieve gebruikt te hebben, heeft dit medicijn voor mij geen bijwerkingen. Ook wordt ik er niet dikker van.

22-08-2010 | Man
Depressie en angsten
Ik gebruik sertraline nu ong 6 maanden ,maar transpireer hevig de laatste 2 weken,het is nu wel iets warmer buiten ,maar iedere actie die ik onderneem (bv gras afdoen met maaimachine) transpireer ik zeer erg . Weet iemand of dit normaal is ?? Ik zou een reactie zeer op prijs stellen. Mvg, D

31-07-2010 | Vrouw
Depressie & Angstklachten
Mijn depressie begon vijf jaar terug na het overlijden van mijn moeder. Sindsdien, als ik achteraf kijk, is de depressie er ontzettend ingesloten. En elk jaar dacht ik... dit kan niet erger worden. Maar dat deed het steeds meer, en kreeg ook klachten als sociale fobie en zware dissociatie. Ik leefde op gegeven moment 24 uur per dag in een film, een nare droom. Ik ben in gr[lees meer...]oepstherapie gegaan, waar ik hoopte dat mijn gevoel zou veranderen. Nu acht maanden verder is voornamelijk mijn gedrag veranderd; Dit was het grootste probleem tenaanzien van anderen mensen. Helaas ben ik nog nauwelijks aan gekomen bij de nare gevoelens en traumaverwerking. Het in therapie gaan is me zo zwaar bevallen dat ik alleen nog maar aan de dood kon denken. Nu ben ik begonnen aan zoloft/sertraline, en zijn de bijwerkingen best heftig, als je daarnaast in therapie zit 5 dagen in de week, zwaar depressief bent, niet onder de mensen kunt/wilt zijn, en bijwerkingen hebt zoals je niet fit voelen, alleen maar moe zijn, droge mond, gespannen kaken, meer angst en depressieve gevoelens, ik kan nog wel ff door gaan. Ik hoop dat dit middel gaat werken... afbouwen en iets anders proberen lukt me denk ik niet meer. Ben op! Mijn psych zei dat het goed is dat het veel met me doet, dan werkt het blijkbaar wel... ofzoiets. Eerst maar zien dan geloven. Was heel angstig antidepressiva te nemen, maar het is ff door een zure appel bijten.

25-05-2010 | Vrouw
PMS
Ik had na mijn zwangerschappen enorm veel last van "buien". heb het bijgehouden op een PMS kalender en het leek erg samen te hangen met mijn menstruatie. De buien waren vreselijk.Zeer licht ontvlambaar, suicidale gedachten, boosheid, Ik kende mezelf niet meer. Tegelijkertijd had ik ook periodes dat ik me prima voelde. Heb na heel lang wikken en wegen de knoop doorgeh[lees meer...]akt en in overleg met de huisarts met zoloft begonnen. Voor mij is het een wondermiddel. Ik ben mezelf weer. Voel me rustig en niet prikkelbaar. (mijn man is er ook erg blij mee!!!) Beetje bijwerkingen in ht begin, vermoeidheid, diaree, maar dat was na een paar weken over! Heb het er graag voor over gehad! Twijfel nog steeds of ik nu depressief was of toch PMS. Maakt eigenlijk niet uit. Dankzij Zoloft ben ik er af!

05-05-2010 | Vrouw
Depressie,ocd
In het begin van de behandeling had ik last van abnormale angsten,trillen,zweten,zwaarmoedigheid,de klachten waarvoor ik ze innam werden eerst erger,maar dat komt omdat je lichaam zich weer in balans moet zetten,nu na 8 maanden heb ik me voorgenomen om nooit meer te stoppen,omdat ik nooit meer zoiets ergs wil meemaken,de zoloft maakt mn hoofd rustig en ik kan weer denken e[lees meer...]n me concentreren,voel me relaxter en zit beter in mn vel,ben wel aangekomen,maar dat mocht ook wel,ik vind het eten weer lekker,qua sex is er niks aan de hand,heb mega orgasmes,in het begin niet,maar dat komt doordat je lichaam zo uit balans is,alles was verstoord,echt alles.Ik heb wer energie om van alles te doen en er ook zin in,nee ik doe mezelf geen pijn meer door die steeds terugkomende ellende,ik houd het mooi bij zoloft,ben blij dat deze medicijnen er zijn,anders was ik er niet meer lang geweest denk ik en nu,ik wil leven en genieten,heerlijk.