TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

22-04-2015 | Vrouw | 44
sertraline (75mg)
Dit was voor mij echt een wondermiddel. Ik heb altijd in de winter wat last van somberheid, soms echt depressie. Deze winter echt enorm. Ik had eerder citalopram gebruikt dus nu weer maar hielp niks en hele vervelende bijwerkingen trekken in mijn hoofd vooral. Na 8 weken gestopt en Sertraline (Zoloft) opgestart. Eerst een week 25 mg daarna 50 en na twee weken al beter gevo[lees meer...]el! Ik was echt ver heen, totaal geen gevoel meer, wist niet eens meer hoe ik moest koken. Daarna naar 75 mg gegaan en dat was voor mij de perfecte dosis. Ik voel me sindsdien echt prima!

04-03-2015 | Vrouw | 44
sertraline (50mg)

07-01-2015 | Vrouw | 51
Dysthymie
Heb Zoloft gebruikt sinds november 2011 wegens een depressieve periode bovenop mijn dysthymie. Heeft me enorm goed geholpen, maar na verloop van tijd werkte het toch minder goed en ging ik daarom van 50 naar 75 mg. Daarop stuiterde ik door het leven, maakte ik me nergens meer druk om (best lekker voor een tijdje), maar zakte mijn libido ook naar nul. Mijn omgeving vond mi[lees meer...]j megadruk en zelf vond ik het ook wel wat teveel van het goede. Plus het feit dat ik helemaal geen enkel sexgevoel meer heb. Ik ben nu dus aan het afbouwen (en dat is kwa bijwerkingen geen kattepis) en vanochtend begonnen met Wellbutrin.

01-01-2015 | Vrouw | 30
Dwangstoornis
op 9 december gestart met sertraline. Eerst veel lichamelijke bijwerkingen. Ik heb me echt ziek gevoeld en platgelegen de 1e 2 weken. Daarna leek het alsof prikkels iets minder heftig binnenkwamen dus in eerzte instantie positief effect. ik ben het middel gaan slikken ivm chronische overspannenheid, toenemende somberheid, extreme prikkelgevoeligheid en dwanggedachten. Echt[lees meer...]er sinds enkele dagen heb ik toenemende dwanggedachten en diffuse angstklachten..Ik ben al drie weken bezig met het middel, dus vind het vreemd dat ik hier nu ineens zoveel last van krijg.Zijn er meer mensen die deze etvaring hebben?

17-08-2014 | Vrouw | 38
sertraline
Ik gebruik sinds april antidepressiva. De eerste 5 weken waren niet echt relaxed. Veel bijwerkingen gehad zoals hartkloppingen, slecht slapen, misselijk,duizelig en angstig. Het goede nieuws is dat ik na 2 weken al enige rust in mijn hoofd kreeg. Na 6 weken voelde ik pas echt verbetering. Ik slaap weer goed geen paniekaanvallen , hartkloppingen en bijna geen angst meer. I[lees meer...]k voel me eigenlijk beter dan voorheen. Het is even doorzetten, maar dan ga je je daarna echt beter voelen.

01-08-2014 | Man | 31
sertraline
Ik gebruik het middel nu ongeveer 10 weken. Gestart met 25 mg, en opgebouwd naar 75 mg. Het voordeel van Zoloft (Aurobindo) vind ik dat het mijn libido niet heftig verstoort. Het nadeel van Zoloft vind ik de versuftheid. Verders merk ik naar mate ik omhoog ga met de Zoloft de behoefte van de Alprazolam steeds minder wordt. Negatieve gedachtens zijn verdwenen. Maar het[lees meer...] is niet een lang leve de lol middeltje. Of ik er vrolijker van wordt? Dat niet zozeer. Het vlakt mij ook niet helemaal af. Ik ben al bij al redelijk tevreden over Zoloft (Aurobindo)

02-05-2014 | Vrouw | 29
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Sinds maandag overgestapt van Cipramil 20mg naar Zoloft 50mg. Eerste dag goed wazig en duizelig ervan. Maar dat wordt snel minder. Ik was blij dat ik van de oude medicatie direct over kon gaan op de nieuwe. Eerst twee weken uitzingen zag ik absoluut niet zitten. Ik ben erg benieuwd wat dit middel voor me gaat doen.

02-02-2014 | Vrouw | 70
sertraline
Van Zoloft verergerden mijn klachten, maar omdat het altijd wat aanpassingen nodig heeft slikte ik het bijna 3 maanden. Het werd zo erg dat ik dacht dat ik zou sterven.. Op een avond heeft mijn man mij naar de dokter gebracht en die concludeerde dat ik een vreselijk hoge bloeddruk had en dat ik direct medicijnen daar tegen moest slikken. En dat ik direct moest stoppen, in [lees meer...]overleg met de specialist ben ik op een middel overgegaan dat ik al eerder had geslikt clomipramine 25 mg. Het ging direct beter met me, en tot op heden kan ik zeggen dat ik redelijk tevreden ben.Behalve dan dat ik zo dik word !En zo'n droge mond heb! Ik heb ook het idee dat mijn spieren in kracht afnemen maar dat kan ook aan mijn leeftijd [70jaar] zijn

20-01-2014 | Vrouw | 40

25-08-2013 | Vrouw | 28
sertraline
Zoloft heeft me geholpen tegen mijn suïcidaliteit. Echter raakte ik er zeer slapeloos van. En de slechte nachten braken me, naast mijn depressiviteit, op waardoor ik uiteindelijk toch overgestapt ben naar venlafaxine. Het afbouwen met de Zoloft ging redelijk makkelijk.

28-07-2013 | Vrouw | 41
sertraline
Ben best tevreden over dit medicijn,slik het nu een aantal dagen,en de bijwerking vielen tot gister erg mee!!! Vandaag heb ik veel meer last van paniekaanvallen dan de dagen daar voor niet. Zou het kunnen dat de bijwerkingen per dag kunnen verschillen??? Wie heeft hier ervaring mee??

23-05-2013 | Vrouw | 36
sertraline
Zit nu op dag 8 van sertraline,en neem deze elke dag om 16,00 uur in. Weinig bijwerkingen alleen een bijwerking eigenlijk das het gevoel van flauwvallen. Kan iemand mij vertellen of dit normaal is.? Groetjes diana

20-05-2013 | Man | 68
sertraline
Ik heb Zoloft 50 vanaf 1/2005 t/m 1/3/2013 gebruikt, sinds 1/3 heb ik on eigen initiatief gereduceerd naar 25. De eerste 2/3 weken voelde ik me iets anders, maar nu is het weer zoals van ouds, goed. Mijn geheugen is scherper en ik voel me vrolijker/opgewekter. De gehele periode heb ik alcohol gebruikt ( hoofdzakelijk wijn)zonder problemen.Ik reis/de weer over de hele werel[lees meer...]d en rij alleen lange afstanden in de auto, geef presentaties en voel/de me geweldig. Een aanrader, je zelfvertrouwen komt terug, je komt tot rust, luister voorts goed naar je lichaam, neem op tijd rust en eet goed.

13-04-2013 | Vrouw | 39
sertraline
Nadat ik in Januari niet lekker ben geworden en behandeld door neuroloog,en tot op heden nog niks uitgekomen,ben ik nu in overleg met mijn huisarts begonnen aan Zoloft, begonnen met 25 mg en sinds vandaag 50 mg.Na 3 dagen kreeg ik de eerste bijwerkingen,misselijk braken na alles wat je eet of drinkt (3 kg afgevallen),futloos,angst dat je iets aan je hart hebt,om de dag een[lees meer...] brandend gevoel op borst,en dan ook die dagen s nachts gewoon wakker schrikken en niet meer in slaap kunnen vallen vanwege de angst.(dus kapot moe en je slecht voelen) Vandaag begonnen met 50 mg, en nu ook hartkloppingen erbij gekregen. Ik slik dan ook meestal een half tabletje oxazepam erbij,maar kan niet echt zeggen dat dit veel helpt. Voor de maag slik ik Omeprazol 40mg,maar toch opboeren en brandend gevoel op borst. Ik wil het toch even blijven volhouden omdat de huisarts zegt dat de bijwerkingen alsmaar minder moeten worden. Ik heb Zoloft 10 jr. geleden ook geslikt vanwege PTSS en toen had ik eigenlijk helemaal geen bijwerkingen alleen wat last van moe zijn. Ik hoop dat de pillen snel zijn werk gaan doen,zodat ik weer lekkerder in mijn vel zit.

03-03-2013 | Vrouw | 44
sertraline
Sinds September jl ben ik gezegend met een ernstige burnout met daarbij een angst en paniekstoornis. In eerste instantie werd me vrij snel lexapro voorgeschreven, waar mijn klachten door vertienvoudigden en ik na een week gestopt ben. ik heb daarna geprobeerd mijn angst en paniekstoornis dmv therapie onder controle te krijgen, maar ik bleef maar hevige terugvallen hebben. [lees meer...]Na vijf maanden besloten om op het advies van een psychiater toch nog een keer een SSRI te proberen, maar omdat ik eerder zo hevig op een soorgelijk medicijn (lexapro) heb gereageerd was ik hier heel bang voor. De psychiater schreef me daarom Zoloft (Sertraline) voor in druppelvorm 20mg/ml en adviseerde me met twee druppels (2mg) te beginnen en op geleide van de bijwerkingen zelf naar eigen inzicht op te bouwen, met als richtlijn om de drie dagen twee druppels erbij tot 25 mg. Ik kan niet naders zeggen dat me dit tweehonderd procent is meegevallen. Behalve wat lichte duizelingen en hoofdpijn en wat lichte misselijkheidsklachten heb ik totaal geen nare bijwerkingen. Sterker nog ik ben nu bijna vier weken bezig met opbouwen en zit nu op 16 mg en voel me geweldig!! De angstgevoelens zijn nagenoeg verdwenen en neerslachtig heb ik me niet meer gevoeld. Ik blijf even een poosje op deze dosering staan om te kijken of dit voldoende is. Aangezien ik vrij gevoelig ben voor de werking (en bijwerkingen) van medicijnen zou ik misschien niet eens naar de 25 mg hoeven en anders ga ik rustig verder met opbouwen. Erg jammer dat ik hier niet vier maanden eerder aan heb gedurft. Het enige nadeel van de druppels is dat je de druppels in een glas met water moet innemen en dat smaakt ontzettend VIES!!! Maar dat heb ik er graag voor over. Ik gebruik trouwens al jaren het antidepressivum Welbutrin waar ik ook goede resultaten op heb wat betreft een chronische depressieve stoornis vanaf mijn vroege jeugd. Deze helpen alleen niet tegen angt en paniekstoornissen, sterker nog dit medicijn zou dit nog kunnen verergeren. Ik ben de Wellbutrin op aanraden van de psychiater gewoon blijven slikken naast de Zoloft en dat geeft geen problemen.

10-02-2013 | Vrouw | 44
sertraline
ze waren te ligt voor de ernst van de klachten