Anafranil

clomipramine

Obsessieve-compulsieve stoornis (1 mening)
Sociale fobie (1 mening)

28-04-2019

Anafranil (clomipramine)

Hallo, Ik heb dit ook gehad. Ik heb nu 10 jaar behoorlijk zware angstoornissen, de ene dag beter dan de andere. Heb zowat gans de apotheek geprobeert. Ik neem nu al jaren Lysanxia, en is ook niet denderend, maar ja, ik reageer te fel op meeste meds. Wat jij beschrijft heb ik ook vaak gehad bij verschillende meds.. Hoe moeilijk het ook is, probeer vol te houden en prob[lees meer...]eren... Groetjes Steve
03-10-2012

Anafranil (clomipramine)

Ik heb juist een dringende vraag. Ik zit al na 1 maand opbouwen nu een week op 3x25mg 1x daags. De dokter zei neem maar 75mg 1x daags retard. Ik voel me nu zo ellendig. Ik ga morgen weer terug naar die 3x in 1x.. voelde me opknappen, maar de dokter zegt het werkt maar kort. Hoeveel kan ik innemen van die 25mg per dag? help me aub, ik heb al een fobie vanaf mn 16de en ben [lees meer...]nu 42.. ik wil ook een keer leven zonder angst.
18-06-2012

Anafranil (clomipramine)

Na een psychose heb ik 2 jaar dag en nacht onophoudelijke panische angst gevoeld. Bij een intake gesprek met een psychiater, liet de man de naam Anafranil vallen. Ik ben er toen zelf achteraan gegaan (Mijn ervaring is dat de geestelijke gezondheidszorg erg tekort schiet en dank zij mijn eigen gevoel constant te zijn blijven volgen ben ik er bovenop gekomen) en de Anafranil[lees meer...] sloeg direct aan. Helaas duurde het nog een jaar voordat ik de juiste hoeveelheid slikte (150mg). Daarnaast ben ik ook nog het natuurlijke L-tyrosine gaan slikken (niet tegelijk nemen!!!) en toen pas ging het ECHT veel beter met me! Ik ben t levende bewijs dat chemisch en natuurlijk elkaar weldegelijk kunnen ondersteunen mits apart geslikt (het ene s morgens, het andere s avonds). Ik heb nagenoeg geen bijwerkingen van de Anafranil. Slik nu na 5 jaar nog 75 gram hoewel vorig jaar zelfs de helft. Ik vind het een geweldig medicijn!
12-02-2016

Anafranil (clomipramine)

ik heb veel middelen gehad maar dit middel is top spul!. mijn hele leven al angsten gehad nu ben angsten vrij. Gr martin
22-04-2019

Anafranil (clomipramine)

Hoi,in februari 2019 begonnen met anafranil 10mg dit ging zonder problemen geen bijwerkingen en voelde na de 10de dag geen angst of paniek meer. Dan opgebouwd naar 20mg bij deze kreeg ik alle bijwerkingen erbij,het ergste was de werking op mijn spieren en enorme spierzwakte op mijn benen. Na ongeveer 12 dagen verdween alles van bijwerkingen. Nu zijn we april en krijg ik si[lees meer...]nds 3dagen barstende hoofdpijn,misselijk,en terug enorme spierzwakte op de benen. Ik neem 20mg per dag in 2 innamens, kwa angst en paniek werkt het super goed deze zijn helemaal verdwenen,ik vraag mij nu af vanwaar deze bijwerkingen vandaan komen en wat kan ik er mee doen??? Neem ik mss te weinig of te veel??? Want de spierzwakte op de benen is hel. Alvast bedankt. Groetjes Angke.
31-07-2013

25-11-2012

Anafranil (clomipramine)

Ik slik nu sinds 10 oktober 2012 anafranil 100 mg.Het lijkt wel of de paniek en de lusteloosheid erger is geworden.De psychiater zegt dat het middel pas aanslaat 4 tot 6 weken als de bloedspiegel goed is. Heeft iemand hier ervaring mee ? Ik ben de moed aan het verliezen.
09-11-2012

Anafranil (clomipramine)

Na veel medicijnen te hebben gebruikt voor mijn angststoornis, merkte ik na twee weken anafranil een heel duidelijk verrschil. Daarna verschillende keren geprobeerd te stoppen, maar steeds kwamen de verschijnselen terug. De psychiater die ze ooit voorschreef zeftook: niet stoppen met dat middel.
20-11-2017

Anafranil (clomipramine)

Ik heb van mijn huisarts anafranil voorgeschreven gekregen, sinds ik die neem heb ik, overmatig zweten, geen fut, uitslag, steeds moe en erge oorsuis is om gek van te worden heb ook gewichtstoename. Ben naar een oorarts geweest voor die Oorsuis om zeker van te zijn dat het niet zelf aan mijn oor lag, ik heb die Oorsuis enkel aan mijn linkeroor. De oorarts zei dat het een b[lees meer...]ijwerking was van anafranil, ben nu 1 maand gestopt met anafranil maar dat Oorsuis blijft aanhouden. Nu neem ik Sipralexa 10 mg en blijkbaar krijg je dezelfde bijwerkingen zoals bij anafranil. Ben radeloos! Geen van beiden geven resultaten ze geven enkel bijwerkingen.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum