Gliclazide

gliclazide

Diabetes type 2 (45 meningen)
Diabetes type 1 (4 meningen)

Metformine (545 meningen)

Gliclazide

Bojan Nikolik (25-08-2015)

06-11-2017

Diabetes type 2

eind augustus 2017 ben ik dit medicijn gaan gebruiken. de 1e dagen kreeg ik duizelingen en na meting had ik een bloedglucose van 1 tot 2, daarna ben ik om de dag gaan gebruiken en vanaf half september iedere dag. begin october kreeg ik hoofd- en spierpijn, stijve nek en hardnekkige hoofdpijn aan de linkerkant vanuit nek mijn linkerkant tot boven wenkbrauw. niets hielp. tot[lees meer...] ik vorige week eens ging zoeken op internet en daar vond ik meldingen met dezelfde klachten. nu ben ik gestopt en de hoofdpijn en stijve nek zijn na een paar dagen verdwenen. ik gebruik nu 3x500 mg metformine en dat gaat goed, ook de obstipatie is verdwenen.
23-10-2017

Diabetes type 2

Prettig en klein om in te nemen. Werkt na ongeveer 6 uur tot ongeveer 12 uur na. Voorschrift volgens arts was 2 ´s morgens maar door een laag gehalte van glucose in de middag, naar 1 x gegaan (in overleg). Is als vervanger van de Tolbutamide, wat ik een lastige tablet vind. Ik heb wel de 60 mg variant.
12-09-2017

Diabetes type 2

Constant hoofdpijn wat even weg gaat met paracetamol en daarna weer terug komt. Bloedsuiker blijft aan de hoge kant. Slecht naar toilet kunnen gaan. Duizeligheid en niet goed kunnen zien. Misselijk de hele dag. Ben er zelf mee gestopt. Klachten zijn weg.
09-08-2017

Diabetes type 2

!Beroepschauffeur! Glyclazide wordt door het CBR genoemd in de rij van middelen die bezitters van een groot rijbewijs verplichten tot het "...minimaal 2xdd, en op het voor het besturen relevante momenten..." controleren op hypoglycaemie. Geen controle = Geen (verlenging) van zgn. groot rijbewijs.
29-06-2017

Diabetes type 2

Nadat ik 10 maanden geleden een hartinfarct heb gehad is mijn suikerniveau opgelopen tot diabetes type2. Klink misschien gek maar voor mijn infarct heb ik vanwege een langzaam werkende schildklier jaarlijks bloed geprikt en deze ook op cholesterol en suiker laten checken ( zo'n 15 jaar bij elkaar). Dit was altijd aan de hoge kant maar nog altijd onder de "limiet". In de[lees meer...] week na mijn infarct was mijn suiker niveau 5,6 en ik ben begonnen met een bezoekserie aan de huisarts assistente. Gestart met Metformine 1 tablet 500mg. Na elk bezoek is dit verhoogd omdat ook mijn suikerniveau steeg ( tot nu ca 11.8 ). Slik nu ruim twee maanden 2000mg metformine en 2x daags 30mg Gliclazide. Ga dus een bezoek brengen aan de internist. Vervelendste bijwerking is mijn gewichtstoename. 10 maanden geleden woog ik 94 ( en dat woog ik al dertig jaar) nu 104,4. Mijn dieet is goed, dus de vraag is waar de plotselinge suikerstijging vandaan komt ( misschien wel van de 12 tabletten die ik nog slik na mijn infarct).
26-03-2017

Diabetes type 2

Aanvankelijk goede resultaten met dit medicijn. Langzaam werd het effect minder en een verhoging naar 3 tabletten in december 2016 had geen enkel effect.
24-02-2017

Diabetes type 2

Vanaf het moment dat ik dit middel slik ben veel zwaarder geworden. Mijn gewicht is met 15 kg toegenomen.
20-12-2016

Diabetes type 2

Ik heb 4 nachten, volkomen onverwacht, ernstige bloedneuzen gehad. Het was heftig: na drie doorweekte handdoeken, een ravage in de badkamer en drie kwartier later, stopte het. De laatste keer kwamen er grote bloedstolsels mee, die in mijn keel zaten en die al brakend tevoorschijn kwamen. Bedacht na de vierde keer dat het weleens aan de Gliclazide kon liggen. De huisarts[lees meer...] heeft het opgezocht en het bleek, weliswaar een zeer zeldzame, bijwerking te zijn. Het breekt, bij mij dus, de rode bloedlichaampjes af. Meteen gestopt met medicijn en geen bloeding meer gehad.
08-08-2016

Diabetes type 2

Sinds ik Glicazide gebruik, naast Metformine 500mg 2x daags, heb ik veel last van harde ontlasting (obstipatie), moeilijk gaan en het gevoel dat er nog wat overblijft (aandrang) en dus lang zitten op het toilet. Gebruikte eerst 3x 80mg en had het gevoel dat er een baksteen in mijn buik zat. Teruggegaan naar 2x 80mg waarna verbetering, maar de moeilijke en harde ontlasting[lees meer...] blijft. Ga mijn huisarts vragen om een alternatief, want ik voel me niet prettig bij dit middel. Suikerwaardes zijn verder wel goed.
03-07-2016

Diabetes type 2

van 1 naar 2 naar 3 en naar 4 tabletten per dag, telkens een kleine vooruitgang welke snel weer weg was. Deze neem ik in combinatie met Januvia. Op het meest gunstige zat ik ooit op 8 en nu weer terug op 13 en het zal volgende week wel weer meer zijn. Het is alsof het lichaam immuun wordt
12-06-2016

Diabetes type 2

De ontlasting is af en toe behoorlijk stevig.
09-05-2016

Diabetes type 2

Elke 3 maanden laat ik mijn bloed onderzoeken in het ziekenhuis. Het is gebleken, dat bij mij gedurende de nacht het suikergehalte in mijn bloed zich opbouwt. 's Morgens heb ik 10. In de loop van de dag verlaagt dit zich naar 6. Nu heeft de praktijkverpleegkundige Gliclazide voorgeschreven om de opbouw van suiker gedurende de nacht te remmen. Ik gebruikte hiervoor Glibencl[lees meer...]amide 5 mg 3 x per dag. Hiervan heb ik geen bijwerkingen. Ik ga nu van de Gliclazide nu 2 tabletten per dag gebruiken en dan wel 's morgens en 's avonds 1 tablet. Als de bijwerkingen blijven, ga ik weer terug op Glibenclamide.
24-03-2016

17-01-2016

Diabetes type 2

ik heb nu al 7 jaar type 2, begonnen met metforminne 500 mg was waarde rond 60, 3 maanden lange termijn gemiddelde, na een jaar kreeg ik sandoz de waarde steeg, daarna ochtend tablet extra, waarde steeg toen metformine 1000 mg 3 x per dag. waarde 2 jaar stabiel. Na anderhalf jaar vond huisarts mijn gemiddelde waarde te hoog rond 67 kreeg trajenta. Ik ben vorig jaar oktobe[lees meer...]r bij internist terechtgekomen, wilde hebben lantus spuiten, ik kwam uit op 46 ml spuiten 1 x per dag, 3x metformine 1000 mg mee doorgaan, trajenta gestopt, maar geen goed resultaat, mijn 3 maanden lange termijn zat op 79 eh was door lanthus iets gedaald naar 69 eh, gebruik nu gliclazide nu ochtend rond 6.8 voor de middag 5,8 eh, naar middag zelfs 5,0 gehad, avond 4,8 gehad, maar gebruikte ander merk vanuit ziekenhuis voorgeschreven. Nu geeft mijn apotheek sandoz gliclazide, wie heeft daar iemand ervaring?
13-11-2015

Suikerziekte (type 2)

Sinds ik gliclazide gebruik, is mijn suikerspiegel wel gezakt, maar mijn gewicht enorm toegenomen. Wel 8 kilo. Toen ik er mee begon woog ik 56kilo bij een lengte van 154cm, vandaag woog ik 64 kg.
12-10-2015

Diabetes type 2

Sinds ik Glicazide gebruik heb ik diarree en 's nachts zelfs verlies van ontlasting, zonder dat ik dat merk (omdat de ontlasting zo dun is).

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (539) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (497) - Antibiotica - penicillines breedspectrum