Gliclazide

gliclazide

Diabetes type 2 (45 meningen)
Diabetes type 1 (4 meningen)

Metformine (545 meningen)

Gliclazide

Bojan Nikolik (25-08-2015)

16-09-2015

Diabetes type 2

In eerste instantie 2 tab. per dag en ging toen van de ene hypo in de andere, zelfs 1x 's nachts gehad. Daarna op advies van specialist verlaagd naar 1x daags en het probleem opgelost, BG blijft stabiel
24-08-2015

Suikerziekte (type 2)

Ik gebruikte tot 2 weken geleden Metformine en bleef maar diarree houden. Ik heb sinds 11 augustus Gliclazide gekregen en ben van mij diarree af. Ik ben zeer tevreden over dit medicijn.
04-08-2015

Diabetes type 2

Na de start met Gliclacide, maart dit jaar, ik woog 83 kg, zit ik nu, augustus op 89!
20-06-2015

01-06-2015

Diabetes type 2

Het standaard middel werkte slecht en veroorzaakte nierklachten. Ik heb verminderde nierfunctie, mag ook geen NSAIDs bijvoorbeeld. Gliclazide werkt prima.
27-05-2015

Diabetes type 2

Ik ben gestart met 1 Gliclazide 30 mg per dag en 3 x Metformide. Van deze Gliclazide kwam ik erg aan. Mijn suiker was nog niet voldoende gedaald, dus de Gliclazide werd opgehoogd naar 2 x 80 mg. Vervolgens kreeg ik een trillende bovenlip waar ik zelf geen controle overhad. Ook trillingen in het aangezicht (kin en tussen ogen en lippen). Om hier vanaf te komen ben ik weer t[lees meer...]erug gegaan naar 1 x 30 mg. Het trillen is nu gestopt. Ik kom nog steeds aan met ongeveer 1 kilo per week terwijl ik aan het lijnen ben via de weight watchers en met deze methode al 9 kilo was afgevallen, maar met deze medicijnen erbij kom ik desondanks aan. Het is nu welletjes en ik wil met dit medicijn onmiddelijk stoppen!
15-05-2015

Diabetes type 2

Ik ben een vrouw van 68 jaar. De diagnose Diabetes 2 kreeg ik in 2011. Begonnen met 1 Metformine maar al snel meer. Zit nu op 4 Metformine en 1 Glicazide per dag. Ben wel veel meer gaan bewegen en anders gaan eten nl. clean eten. D.w.z. heel veel groenten bij elke maaltijd en 's morgens een groene smoothie. Tussendoortjes verantwoord en totaal geen suiker meer. Ook niet su[lees meer...]permarkt voeding waar suiker in zit. Mijn gewicht is op 3 weken tijd omlaag gegaan van 70 naar 66 kg. bij een lengte van 1,62 m. en mijn suiker zit nu altijd rond de 6, 's morgens nuchter gemeten. Als ik zo doorga kom ik misschien van de diabetes af en dus ook van de medicijnen. Dat zou ik heerlijk vinden. Medicijnen is symptoombestrijding en doet niets aan de oorzaak.
25-04-2015

Diabetes type 2

Ik gebruik sindskort Gliclazide 30mg p.d en daarvoor metformine 2 soorten. Van de metformine kreeg ik al vreselijke jeuk met uitslag, maar de gliclazide breekt het record aan huiduitslag, allemaal blaasjes en vreselijke jeuk. Overal op mijn lichaam vreselijk. Gewoon open plekken op mijn armen van de jeuk.
22-03-2015

Diabetes type 2

Sinds ik ben gestopt met insulinespuiten, gebruik ik een aantal weken Gliclazide. Vanaf 4 maart gebruik ik ook antibiotica. Mijn gewicht is sindsdien toegenomen. Is dit een effect van de Gliclazide of van de antibiotica of de wisselwerking van beide?
04-03-2015

Diabetes type 2

ontstekingen in mond, neus, op onderbuik en hoofdhuid. verminderde libido.
26-09-2013

Artrose - gewrichtsaandoening

Gebruikt Gliclazide al jaren met medicijnen voor artrose en astma. Het gaat goed de suiker spiegel is al heel lang stabiel rond de 6, m' n gewicht blijft ook stabiel op 75 kg . M 'n leeftijd is 82 jaar en heb al sinds 2000 diabetes 2.
01-09-2013

Alvleesklierontsteking

dit is voorgeschreven om mijn alvleesklier te prikkelen. zeer effectief en is 24 regulerend.
11-06-2013

Diabetes type 2

Gebruik gliclazide eenmaal per dag.Begonnen in Dezember.Vanaf die datum 5 kilo gegroeid.Gebruik medicijn voor diabetes 2.Ook brannend gevoel in het gezicht vooral bij het bukken.
04-05-2013

Gliclazide (gliclazide)

slikte 1x daags metformine,kreeg hiervan verschrikkelijke diaree. gestopt hiermaa was niet om te doen kreeg ander med. nl.gliclazide mg. dag twee kreeg erg pijn aan mijn hoofdhuid,alsof iemand het strak trok. en dat aan de linkerkan\t. dag 3,erge hoofdpijn en mijn hoofdhuid over geheel mijn hoofgd nog strakker en was bij aanraking er pijnlijk. tevens waren mijn knokk[lees meer...]els erg rood geworden bijn oranje. binnenkant handen zo rood als of ik ze had verbrand. in de middag ging al mijn kracht uit mijn benen kon niet meer uit een bank opstaan. na hulp,kan ik een beetje lopen maar was meer schuifelen,bibberen,ziek en coordinatie weg. mijn gezicht werd vuurrood,en nog steeds die pijn van mijn hoofdhuid. kon snacht niet met mijn hoofd op een kussen slapen van de pijn. toch weer naar huisarts. deze kon niks vinden in het dikke boek. maar de bijsluiter gaf al genoeg info. stop ermee was het advies,zijn de problemen weg na 14 dagen. weer innemen en kijken of de klachten terug komen ,dan weten we of de mecicijnen de oorzaak zijn.ben nu begonnen aan de veertien dagen zonder \,dus ben benieuwd.
09-04-2012

Diabetes type 1

23-02-2012

Diabetes type 2

In het begin meteen door huisarts gliclazide voorgeschreven gekregen. Waren nooit goede waardes. Werd ook steeds dikker..... Later naar een specialist gegaan, internist endocrinoloog. Kreeg toen ook nog Avandia erbij. In 2007 het schandaal over Avandia via Radar vernomen, en onmiddellijk gestopt ermee. 6 kilo afgevallen.... Toen in okt. 2007 Januvia werd vrijgegeven,[lees meer...] gestopt met gliclazide, en overgestapt op Januvia. Weer 6 kilo afgevallen, kortom, in mijn ogen kan Januvia niet meer stuk. Na bijna 4 jaar dit medicijn genomen, eigenlijk nog steeds enthousiast.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (540) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (497) - Antibiotica - penicillines breedspectrum