Gliclazide

gliclazide

Diabetes type 2 (45 meningen)
Diabetes type 1 (4 meningen)

Metformine (545 meningen)

Gliclazide

Bojan Nikolik (25-08-2015)

08-04-2020

Diabetes type 2

Heb dit een tijd terug een paar maanden gebruikt, maar de bijwerkingen waren te heftig. Doordat de suikerwaarden te hoog blijven dit weer gekregen, maar nu zijn de waarden blijvend hoog. Denk dat ze premie krijgen voor het voorschrijven.
08-12-2019

07-09-2019

Afslanken - overgewicht

stoppen en dan minder eten voor dat ik het gebruikten had ik metorfiene maar zat hele dag op toilet snachs geen nachtrus pijn aan blaas dehele nacht om de anderhalf uur plassen ik dacht ik heb zeker blaaskanker gestopt na enkele weken geen medecijnen voelde me heerlijk blaaspijn weg en afgevallen 6 kilo nu gladezide weer veel plassen hoofpijn ge vrichtpijn wat een rotzooi[lees meer...] allemaal denk dat ik met alles weer stop en niks meer inneemt en minder eten dan komt het vanzelf weer goed zegeven de mensen maar mediezeine stop daar mee dokters jullie geven het te gauw ik snap het wel dat is jullie inkomsten maar denkt ook eens aan de mensen met al die bij werkingen
18-02-2019

Diabetes type 2

Voorheen Gliclazide van PCH, geen problemen alkom je in gewicht aan. Nu sinds enkele weken van Sandoz, 1 kilo p.wk erbij en enorme moeite met naar de wc gaan. Harde ontlasting en het idee dat je nog vol zit. Heel vervelend. Huisarts gebeld, ga morgen over op PCH (medische noodzaak moet vermeld worden anders doet de zorgverzekeraar moeilijk en krijg je het niet)
15-01-2019

Diabetes type 2

deze pillen lijken mijn sportieve plannen te dwarsbomen. Het lijkt er op dat mijn kracht wegebt wat ik vooral merk in mijn sport Softbal. Het aangooien van een bal naar mijn teamgenoot gaat me moeilijker af dan voorheen. Ik slikte 2 pillen per dag, naast andere pillen voor de suiker en bloeddruk, maar de dosis is verlaagd naar 1 pil + 1 pil Jardiance. Een enorm verschil in[lees meer...] de glucosewaarde (in positieve zin) en mijn krachten komen terug! Glibenclazide mag van mij dus helemaal stopgezet worden...
16-12-2018

Gliclazide (gliclazide)

Ik heb een jaar diabetes type 2, maar de metformine kan ik niet tegen gebruik nu 1dd Gliclazide 80mg maar mekt te weinig van. Heb wel een vol voel in mijn buik kan bijna geen eten in.
20-08-2018

Diabetes type 2

Heb al jaren diabetes 2 met metformine 850mg. Mijn suikers zijn nooit veel te hoog. Zelden boven de 10. Maar goed, ze zijn verhoogd. Dus... In 2017 begonnen met 30 mg gliclazide. Wel jeuk na een tijdje, vooral onderarmen maar nog geen link gelegd met medicatie. Na half jaar ophoging tot 60 mg. Na ongeveer 3 weken erg jeuk, zo erg dat ik er wakker van werd. Armen en benen e[lees meer...]n bovenbuik, vooral. Werd rood en na krabben blauw. Begon nu aan medicatie te denken, na allerlei andere zaken te hebben uitgesloten. Na een tijd toch maar naar huisarts, vlgs mij moest het medicaite zijn. Weer terug naar 30 mg. Werd wat minder maar niet voldoende. Op eigen initiatief gestopt. Jeuk weg. Maar suiker omhoog. Dus na 3 weken weer langzaam gestart met 30 mg. Weer jeuk terug en nu met galbulten. Bovenarmen , nek , hals en enorme jeuk, dus bijna alles kapot. Nu definitief gestopt.en over op Januvia.
04-12-2017

Diabetes type 2

Gestart naast de metformine. Een dag na starten veel naar het toilet vanwege waterdunne ontlasting. Soms merkte ik niet dat ik wat ontlasting verloor. Het beperkte me behoorlijk in mijn dagelijks leven. In overleg weer gestopt. Het verlaagde wel mijn bloedsuikerwaarden dus was wel effectief.
06-11-2017

Diabetes type 2

eind augustus 2017 ben ik dit medicijn gaan gebruiken. de 1e dagen kreeg ik duizelingen en na meting had ik een bloedglucose van 1 tot 2, daarna ben ik om de dag gaan gebruiken en vanaf half september iedere dag. begin october kreeg ik hoofd- en spierpijn, stijve nek en hardnekkige hoofdpijn aan de linkerkant vanuit nek mijn linkerkant tot boven wenkbrauw. niets hielp. tot[lees meer...] ik vorige week eens ging zoeken op internet en daar vond ik meldingen met dezelfde klachten. nu ben ik gestopt en de hoofdpijn en stijve nek zijn na een paar dagen verdwenen. ik gebruik nu 3x500 mg metformine en dat gaat goed, ook de obstipatie is verdwenen.
12-09-2017

Diabetes type 2

Constant hoofdpijn wat even weg gaat met paracetamol en daarna weer terug komt. Bloedsuiker blijft aan de hoge kant. Slecht naar toilet kunnen gaan. Duizeligheid en niet goed kunnen zien. Misselijk de hele dag. Ben er zelf mee gestopt. Klachten zijn weg.
24-02-2017

Diabetes type 2

Vanaf het moment dat ik dit middel slik ben veel zwaarder geworden. Mijn gewicht is met 15 kg toegenomen.
20-12-2016

Diabetes type 2

Ik heb 4 nachten, volkomen onverwacht, ernstige bloedneuzen gehad. Het was heftig: na drie doorweekte handdoeken, een ravage in de badkamer en drie kwartier later, stopte het. De laatste keer kwamen er grote bloedstolsels mee, die in mijn keel zaten en die al brakend tevoorschijn kwamen. Bedacht na de vierde keer dat het weleens aan de Gliclazide kon liggen. De huisarts[lees meer...] heeft het opgezocht en het bleek, weliswaar een zeer zeldzame, bijwerking te zijn. Het breekt, bij mij dus, de rode bloedlichaampjes af. Meteen gestopt met medicijn en geen bloeding meer gehad.
03-07-2016

Diabetes type 2

van 1 naar 2 naar 3 en naar 4 tabletten per dag, telkens een kleine vooruitgang welke snel weer weg was. Deze neem ik in combinatie met Januvia. Op het meest gunstige zat ik ooit op 8 en nu weer terug op 13 en het zal volgende week wel weer meer zijn. Het is alsof het lichaam immuun wordt
09-05-2016

Diabetes type 2

Elke 3 maanden laat ik mijn bloed onderzoeken in het ziekenhuis. Het is gebleken, dat bij mij gedurende de nacht het suikergehalte in mijn bloed zich opbouwt. 's Morgens heb ik 10. In de loop van de dag verlaagt dit zich naar 6. Nu heeft de praktijkverpleegkundige Gliclazide voorgeschreven om de opbouw van suiker gedurende de nacht te remmen. Ik gebruikte hiervoor Glibencl[lees meer...]amide 5 mg 3 x per dag. Hiervan heb ik geen bijwerkingen. Ik ga nu van de Gliclazide nu 2 tabletten per dag gebruiken en dan wel 's morgens en 's avonds 1 tablet. Als de bijwerkingen blijven, ga ik weer terug op Glibenclamide.
27-05-2015

Diabetes type 2

Ik ben gestart met 1 Gliclazide 30 mg per dag en 3 x Metformide. Van deze Gliclazide kwam ik erg aan. Mijn suiker was nog niet voldoende gedaald, dus de Gliclazide werd opgehoogd naar 2 x 80 mg. Vervolgens kreeg ik een trillende bovenlip waar ik zelf geen controle overhad. Ook trillingen in het aangezicht (kin en tussen ogen en lippen). Om hier vanaf te komen ben ik weer t[lees meer...]erug gegaan naar 1 x 30 mg. Het trillen is nu gestopt. Ik kom nog steeds aan met ongeveer 1 kilo per week terwijl ik aan het lijnen ben via de weight watchers en met deze methode al 9 kilo was afgevallen, maar met deze medicijnen erbij kom ik desondanks aan. Het is nu welletjes en ik wil met dit medicijn onmiddelijk stoppen!
04-03-2015

Diabetes type 2

ontstekingen in mond, neus, op onderbuik en hoofdhuid. verminderde libido.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (540) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (497) - Antibiotica - penicillines breedspectrum