Ervaringen met Gliclazide

gliclazide

Diabetes type 2 (61 meningen)
Diabetes type 1 (4 meningen)

Bojan Nikolik (25-08-2015)

11-05-2023 | Vrouw | 48
Diabetes type 2
Binnen enkele dagen komen de pieken en dalen van emoties dichter bij elkaar. Zelf ervaar ik mij neerslachtig terwijl mijn gezin mij als depressief ervaart. Ze willen dat ik stop in de hoop dat ik weer blij, opgewekt en opgeruimd kan zijn.

12-03-2022 | Vrouw | 66
Diabetes type 2
Gliclazide en metformine, hebben nauwelijks effect, Begonnen met strikt koolhydraatarm eten en nu gaan de waarden naar een gezond niveau.

22-07-2021 | Man | 45
Tja

14-04-2021 | Man | 72
Diabetes type 2
tot nu toe behoorlijk last van diarree

06-03-2021 | Vrouw | 64
Diabetes type 2
Na Glucient moest ik op glyclazide over omdat het uit de handel is. Bij de Glucient ook bijwerkingen. Nu diarree en de hele dag vol gevoel , misselijk, hartkloppingen, en totaal futloos. Ben niet blij met dit middel. Benieuwd hoe de bloed uitslagen zijn wordt binnenkort geprikt.

08-11-2020 | Man | 75
Diabetes type 2
Hoi, Krijg sinds kort glyclaxide van Sandoz en heb ernstige last van diarree. Had dat niet met ander merk glyclaxide...Wie herkend dit?

08-04-2020 | Man | 64
Diabetes type 2
Heb dit een tijd terug een paar maanden gebruikt, maar de bijwerkingen waren te heftig. Doordat de suikerwaarden te hoog blijven dit weer gekregen, maar nu zijn de waarden blijvend hoog. Denk dat ze premie krijgen voor het voorschrijven.

08-12-2019 | Man | 65

07-09-2019 | Vrouw | 65
Afslanken - overgewicht
stoppen en dan minder eten voor dat ik het gebruikten had ik metorfiene maar zat hele dag op toilet snachs geen nachtrus pijn aan blaas dehele nacht om de anderhalf uur plassen ik dacht ik heb zeker blaaskanker gestopt na enkele weken geen medecijnen voelde me heerlijk blaaspijn weg en afgevallen 6 kilo nu gladezide weer veel plassen hoofpijn ge vrichtpijn wat een rotzooi[lees meer...] allemaal denk dat ik met alles weer stop en niks meer inneemt en minder eten dan komt het vanzelf weer goed zegeven de mensen maar mediezeine stop daar mee dokters jullie geven het te gauw ik snap het wel dat is jullie inkomsten maar denkt ook eens aan de mensen met al die bij werkingen

18-02-2019 | Vrouw | 55
Diabetes type 2
Voorheen Gliclazide van PCH, geen problemen alkom je in gewicht aan. Nu sinds enkele weken van Sandoz, 1 kilo p.wk erbij en enorme moeite met naar de wc gaan. Harde ontlasting en het idee dat je nog vol zit. Heel vervelend. Huisarts gebeld, ga morgen over op PCH (medische noodzaak moet vermeld worden anders doet de zorgverzekeraar moeilijk en krijg je het niet)

15-01-2019 | Man | 49
Diabetes type 2
deze pillen lijken mijn sportieve plannen te dwarsbomen. Het lijkt er op dat mijn kracht wegebt wat ik vooral merk in mijn sport Softbal. Het aangooien van een bal naar mijn teamgenoot gaat me moeilijker af dan voorheen. Ik slikte 2 pillen per dag, naast andere pillen voor de suiker en bloeddruk, maar de dosis is verlaagd naar 1 pil + 1 pil Jardiance. Een enorm verschil in[lees meer...] de glucosewaarde (in positieve zin) en mijn krachten komen terug! Glibenclazide mag van mij dus helemaal stopgezet worden...

16-12-2018 | Man | 41
gliclazide (80mg)
Ik heb een jaar diabetes type 2, maar de metformine kan ik niet tegen gebruik nu 1dd Gliclazide 80mg maar mekt te weinig van. Heb wel een vol voel in mijn buik kan bijna geen eten in.

20-08-2018 | Vrouw | 58
Diabetes type 2
Heb al jaren diabetes 2 met metformine 850mg. Mijn suikers zijn nooit veel te hoog. Zelden boven de 10. Maar goed, ze zijn verhoogd. Dus... In 2017 begonnen met 30 mg gliclazide. Wel jeuk na een tijdje, vooral onderarmen maar nog geen link gelegd met medicatie. Na half jaar ophoging tot 60 mg. Na ongeveer 3 weken erg jeuk, zo erg dat ik er wakker van werd. Armen en benen e[lees meer...]n bovenbuik, vooral. Werd rood en na krabben blauw. Begon nu aan medicatie te denken, na allerlei andere zaken te hebben uitgesloten. Na een tijd toch maar naar huisarts, vlgs mij moest het medicaite zijn. Weer terug naar 30 mg. Werd wat minder maar niet voldoende. Op eigen initiatief gestopt. Jeuk weg. Maar suiker omhoog. Dus na 3 weken weer langzaam gestart met 30 mg. Weer jeuk terug en nu met galbulten. Bovenarmen , nek , hals en enorme jeuk, dus bijna alles kapot. Nu definitief gestopt.en over op Januvia.

04-12-2017 | Vrouw | 50
Diabetes type 2
Gestart naast de metformine. Een dag na starten veel naar het toilet vanwege waterdunne ontlasting. Soms merkte ik niet dat ik wat ontlasting verloor. Het beperkte me behoorlijk in mijn dagelijks leven. In overleg weer gestopt. Het verlaagde wel mijn bloedsuikerwaarden dus was wel effectief.

06-11-2017 | Vrouw | 71
Diabetes type 2
eind augustus 2017 ben ik dit medicijn gaan gebruiken. de 1e dagen kreeg ik duizelingen en na meting had ik een bloedglucose van 1 tot 2, daarna ben ik om de dag gaan gebruiken en vanaf half september iedere dag. begin october kreeg ik hoofd- en spierpijn, stijve nek en hardnekkige hoofdpijn aan de linkerkant vanuit nek mijn linkerkant tot boven wenkbrauw. niets hielp. tot[lees meer...] ik vorige week eens ging zoeken op internet en daar vond ik meldingen met dezelfde klachten. nu ben ik gestopt en de hoofdpijn en stijve nek zijn na een paar dagen verdwenen. ik gebruik nu 3x500 mg metformine en dat gaat goed, ook de obstipatie is verdwenen.

12-09-2017 | Vrouw | 62
Diabetes type 2
Constant hoofdpijn wat even weg gaat met paracetamol en daarna weer terug komt. Bloedsuiker blijft aan de hoge kant. Slecht naar toilet kunnen gaan. Duizeligheid en niet goed kunnen zien. Misselijk de hele dag. Ben er zelf mee gestopt. Klachten zijn weg.