Ervaringen met Gliclazide

gliclazide

Diabetes type 2 (61 meningen)
Diabetes type 1 (4 meningen)

Bojan Nikolik (25-08-2015)

11-09-2019 | Man | 70
gliclazide (30mg)
Naast deze neem ik 's morgen en 's avonds metformine. De jeuk is herkenbaar, maar niet hinderlijk. Gewicht toename heb ik geen hinder van. Ik ervaar weinig tot geen bijwerking. Type 2 komt in de meeste gevallen voor na de middelbare leeftijd. Als we ouder worden zullen we meer geconfronteerd worden met wat daar dan bij hoort. En of dat altijd met de medicijnen te maken h[lees meer...]eeft betwijfel ik. De emoties van ieder persoon heeft invloed op de suikerspiegel. Goed luisteren naar je lichaam en adequaat reageren.

09-08-2017 | Man | 58
Diabetes type 2
!Beroepschauffeur! Glyclazide wordt door het CBR genoemd in de rij van middelen die bezitters van een groot rijbewijs verplichten tot het "...minimaal 2xdd, en op het voor het besturen relevante momenten..." controleren op hypoglycaemie. Geen controle = Geen (verlenging) van zgn. groot rijbewijs.

12-06-2016 | Man | 81
Diabetes type 2
De ontlasting is af en toe behoorlijk stevig.

17-01-2016 | Man | 50
gliclazide (80mg)
Diabetes type 2
ik heb nu al 7 jaar type 2, begonnen met metforminne 500 mg was waarde rond 60, 3 maanden lange termijn gemiddelde, na een jaar kreeg ik sandoz de waarde steeg, daarna ochtend tablet extra, waarde steeg toen metformine 1000 mg 3 x per dag. waarde 2 jaar stabiel. Na anderhalf jaar vond huisarts mijn gemiddelde waarde te hoog rond 67 kreeg trajenta. Ik ben vorig jaar oktobe[lees meer...]r bij internist terechtgekomen, wilde hebben lantus spuiten, ik kwam uit op 46 ml spuiten 1 x per dag, 3x metformine 1000 mg mee doorgaan, trajenta gestopt, maar geen goed resultaat, mijn 3 maanden lange termijn zat op 79 eh was door lanthus iets gedaald naar 69 eh, gebruik nu gliclazide nu ochtend rond 6.8 voor de middag 5,8 eh, naar middag zelfs 5,0 gehad, avond 4,8 gehad, maar gebruikte ander merk vanuit ziekenhuis voorgeschreven. Nu geeft mijn apotheek sandoz gliclazide, wie heeft daar iemand ervaring?

16-09-2015 | Man | 66
gliclazide (80mg)
Diabetes type 2
In eerste instantie 2 tab. per dag en ging toen van de ene hypo in de andere, zelfs 1x 's nachts gehad. Daarna op advies van specialist verlaagd naar 1x daags en het probleem opgelost, BG blijft stabiel

20-06-2015 | Man | 58

22-03-2015 | Man | 60
Diabetes type 2
Sinds ik ben gestopt met insulinespuiten, gebruik ik een aantal weken Gliclazide. Vanaf 4 maart gebruik ik ook antibiotica. Mijn gewicht is sindsdien toegenomen. Is dit een effect van de Gliclazide of van de antibiotica of de wisselwerking van beide?

26-09-2013 | Man | 82
Artrose - gewrichtsaandoening
Gebruikt Gliclazide al jaren met medicijnen voor artrose en astma. Het gaat goed de suiker spiegel is al heel lang stabiel rond de 6, m' n gewicht blijft ook stabiel op 75 kg . M 'n leeftijd is 82 jaar en heb al sinds 2000 diabetes 2.

09-04-2012 | Man | 48

20-11-2022 | Vrouw | 60

29-10-2022 | Vrouw | 75

14-02-2022 | Man | 76
Diabetes type 2
bloedsuiker spiegel was met Gliclazide rond 7,5, na op verzoek van de arts overgegaan opJardiance, zou beter voor het hart zijn, maar de bloedsuikerspiegel ging in 10 dagen naar 15

13-02-2019 | Vrouw | 73
gliclazide (60mg)
Suikerziekte (type 2)
Metformine gebruikt met veel schommeling in hoogte suiker n nu alles onder controle voel mij veel beter

23-10-2017 | Man | 65
gliclazide (60mg)
Diabetes type 2
Prettig en klein om in te nemen. Werkt na ongeveer 6 uur tot ongeveer 12 uur na. Voorschrift volgens arts was 2 ´s morgens maar door een laag gehalte van glucose in de middag, naar 1 x gegaan (in overleg). Is als vervanger van de Tolbutamide, wat ik een lastige tablet vind. Ik heb wel de 60 mg variant.