Ervaringen met Jardiance

empagliflozine

Diabetes type 2 (66 meningen)

30-03-2021 | Man | 56

29-01-2021 | Vrouw | 66
Diabetes type 2
1e instantie prima. Suikerwaarde omlaag. Langzamerhand steeds meer pijn aan beide nieren. Suikerwaarde langzaam weer omhoog. Interniste adviseert om te stoppen.

24-10-2020 | Vrouw | 63
Gewichtsverlies -8kg.

24-07-2020 | Man | 79
Diabetes type 2
Gewichtstoename door gebruik insluline , dit geminderd door ook Jard. in te nemen . Had weinig tot geen effect op de bloedsuikerwaarden, kreeg aanzienlijke bijwerkingen, soms zeer pijnlijk. Gestopt met Jard. en insuline weer iets verhoogd, waarden nu op goed tot redelijk niveau.

15-07-2020 | Man | 57
Afslanken - overgewicht
Heb diabetes type II - Woog 151 kg nu 141 kg - totaal geen bijwerking - ik spuit ook minder insuline - eigenlijk alleen nog voor her slapen gaan en als ik me niet lekker voel wanner het te hoog staat af en toe - regelt het suiker - plas wel veel - drink meer water - plas meer - je plas ruikt er wel zwaar van - is het afgebroken vet of een proteïne geur - om de 1,5 twee u[lees meer...]ur - plas een dikkere straal dan eerst - wil niet stoppen - voor mij een wondermiddel - zou er nu een moord voor plegen als ze het mij af zouden nemen!

26-06-2020 | Man | 63
empagliflozine (10mg)
Heb pijn in het bekken ... vooral s'nachtst niet kunnen slapen van de pijn .... pijnstillers helpen niet of nauwelijks... ik eens proberen te stoppen of dat helpt .... suikerspiegel is s'morgens 4 dus is het proberen waard

05-04-2020 | Man | 57
Diabetes type 2
Al vele jaren diabetisch type 2, suikerspiegel bleef stijgen en zakte sporadis, gestart met metaformax 850 eerst twee tabletten per dag, hielp niet, daarna opgevoerd tot 3 maal per dag, ook dit hielp nauwelijks, andere medicatie bijgekregen uni diamicron 60 mg 1 maal per dag dus 3 maal metaformax 850 gram en 1 maal uni diamicron 60 mg, hielp met wisselend succes, met a[lees meer...]ls gevolg zeer veel diarree, moe en soms een hypo , na een tijdje terug naar de huisarts geweest en ik diende te stoppen met metaformax, na een tijdje stuurde hij door naar een specialist , nadat ik mijn verhaal verteld had kwam hij tot de conclusie dat ik te veel metaformax genomen had, hij schreef jardiance 10 mg voor te nemen 1 x per dag, in combinatie van metaformax 850 mg 2x 1/2 tablet per dag en s"morgens 2 tabletten uni diamicron 60 mg; Deze doseringen werkte zeer goed, suikerwaarde daalde zeer snel, tot grote tevredenheid, al snel kreeg ik vervelende bijwerkingen, droge mond, zeer veel drinken , zeer veel en vaak plassen en zeer hardnekkige schimmelinfectie aan de penis, die soms totaal verdwijnt, maar ze is daar al zeer snel en langdurig terug aanwezig.Voorhuid kan ik dan niet of moeilijk achteruit trekken om de penis te reinigen, dor gebruik van wat zeep en de nodige pijn lukt het mij dan wel. Ik ben van jardiance 10 mg zeer tevreden , geen hoge bloedsuikerwaardes meer en mijn diabetes is na &&n jaar terug stabiel geworden.

30-01-2020 | Man | 30
Diabetes type 1

18-01-2020 | Vrouw | 65
empagliflozine (10mg)
Nou ben erg tevreden.Ik merkte dat vetophoping op borst verdween.en cholesterol lager gld en een ontsteking aan haluxteen verdween na 2 jaar.

26-12-2019 | Man | 70
Diabetes type 2
zeer hardnekkige en pijnlijke candida-besmetting doordat suiker via urine wordt uitgescheiden en een ideale voedingsbodem vormt. Fluconazole en dergelijke antischimmelpillen zijn zeer belastend. Daktarin werkt niet goed.

04-11-2019 | Vrouw | 52
Diabetes type 2
ik gebruikte de jardiance en de suikerspiegel ging mooi omlaag, kreeg op een gegeven moment last van blaasontsteking en vaginale schimmel, ene kuurtje na het andere op een gegeven moment ging de schimmel/jeuk niet meer weg en werd steeds heftiger en pijnlijker, vele malen bij de h.a gezeten tot ik na enkele jaren zelf zat te Googlen en zag dat de jardiance de oorzaak kon z[lees meer...]ijn, eerst zonder overleg met de h.a ben ik ermee gestopt en de volgende dag was de jeuk al bijna weg, toen overleg gehad met de diabetesverplk en die gaf toe dat dit een oorzaak kan zijn, wil heel graag andere mensen hiervoor waarschuwen, wat heb ik een pijn en jeuk gehad en alles lag open/scheurtjes, dit is nog steeds aan het genezen maar eindelijk knapt het op

20-08-2019 | Man | 64
Diabetes type 2
Gebruik medicijn sinds september 2018. Bloedsuikerwaarden wel iets gedaald maar veel ongemak van schimmelinfectie penis. Het wordt steeds moeilijker om de voorhuid terug te kunnen trekken om schoon te kunnen maken en vervolgens weer terug te brengen. Gebruik voor schimmelinfectie Miconazol maar blijft terugkeren. Zeer vervelende bijwerking. Word er door ontmoedigd middel t[lees meer...]e blijven gebruiken dus bij vlg afspraak internist ga ik overleggen om te stoppen.

21-07-2019 | Vrouw | 38
Diabetes type 2
Na eerst een week 10mg per dag te hebben gebruikt werd het verhoogd naar 25 mg per dag. Hierbij kreeg ik meteen een flinke blaasontsteking. Op verzoek. An de internist heb ik volgehouden. Ze beloofde daarin beterschap. Dat klopte ook wel. Echter kwam na de blaasontsteking candida opzetten wat chronisch werd. Daar kreeg ik dan weer Fluconazol voor,maar dat versterkt de Glim[lees meer...]epiride weer die ik ook gebruik met als risico hypoglykemie. Na 3 maanden van gekmakende jeuk het ik de Jardiance mogen staken en gaan we nu proberen met Victoza de bloedsuiker beter te reguleren. De bijwerkingen buiten beschouwing gelaten was de Jardiance wel fantastisch voor het laten zakken van m'n bloedsuikers.

28-05-2019 | Man | 63
Suikerziekte (type 2)
Neem dit 40 dagen . In paniek terug naar huisdokter. Niet opgeven zegt hij. Naar hospitaal gebeld en antwoord was ..als niet kan stop dan 14 dagen en herstart . positief ..mijn gewicht daalt .

24-03-2019 | Vrouw | 61
Diabetes type 2
Dit medicijn bracht mijn bloedwaarden heel goed naar beneden. Nu blijkt dat de voorwaarden voor het krijgen van dit middel te zwaar zijn. Oftewel te duur. En dan weer een andere medicatie uitproberen.

17-03-2019 | Man | 48
Diabetes type 2
Veel plassen Erectie stoornissen waar ik dus nooit last van had veel Drinken veel plassen is lastig met Werken. Ik gebruik het nu weer een Paar maanden maar ik krijg dus nu weer Erectie stoornissen dit is niet leuk omdat ik en mijn Vriendin graag een Kind willen dus ik ga er mee stoppen ik had het voorheen ook maar toen 10 mg maar nu met 25 mg erger