Ervaringen met Jardiance

empagliflozine

Diabetes type 2 (66 meningen)

05-03-2019 | Man | 52
Diabetes type 2
Ik gebruik deze nu al een tijdje, en ben wel al enkele kilo afgevallen. Is zeker een goede medicijn want heb mijn diabetes sterk onder controle.

30-01-2019 | Vrouw | 57
Diabetes type 2
N'a een paar dagen vervelende schimmelinfectie ter hoogte v d genitaliën

18-01-2019 | Man | 53
Diabetes type 2
Ik gebruik het middel nu 3,5 maand en heb geen bijwerkingen ondervonden. Bloedsuikerwaarden zijn gedaald.

15-01-2019 | Man | 49
Diabetes type 2
voorgeschreven gekregen door een Internist omdat de gemiddelde glucosewaardes maar niet omlaag gingen. Slikte 2 stuks Glibenclazide per dag en dat werd dus 1 met deze pil erbij. Bij controle 6 weken later was het gemiddelde omlaag naar acceptabele waardes. Ook ben ik afgevallen (3 kilo in 6 weken!). Bovendien voel ik me een stuk beter dan voor het gebruik van dit medicijn.[lees meer...] Ik merk het vooral aan trappen lopen. Moest me altijd vasthouden aan de leuning maar nu is dat niet nodig. Coördinatie lijkt sterk verbeterd. Het zou kunnen dat dat komt door die Glibenclazide die in dosis verlaagd is maar toch...

12-01-2019 | Vrouw | 38
Diabetes type 2
Ik gebruik jardiance sinds 15 november 2018 het doet goed z,n werk mijn hba1c waarde is in 2 maanden tijd van 80 naar 63 gegaan dus daar ben ik zeer tevreden over.Alleen de bijwerkingen zijn ontzettend vervelend ik heb sinds het gebruik last van een schimmelinfectie die maar niet over gaat ik plas en drink ook heel veel dus ik ga stoppen met dit medicijn

23-10-2018 | Man | 66
Diabetes type 2
Suikerspiegel daardoor op normale waarden, ik hoorde dat dit medicijn niet meer verstrekt zal worden, ben daar niet blij mee.

21-10-2018 | Man | 71
Diabetes type 2
Na maanden gebruik nuchter waarde tussen 4-8 1Hbaic niet veranderd 57 maar veel hypho,s 6 kg afgevallen. Wel veel plassen insuline eenh na beneden kan ook door koolhydraad losse dieet. Maar denk er over na toch te stoppen want veel maag klachten loop nu bij internist daar voor. Na 2019 niet meer vergoed met samenwerking met insuline

03-10-2018 | Vrouw | 54
Diabetes type 2
ik gebruikte eerst 10 mg en dat ging goed, maar toen moest het verhoogd worden naar 50 mg. Na een paar dagen last van blaasontsteking en gelijk gestopt met dit medicijn. Dus nu aan de antibiotica.

18-07-2018 | Vrouw | 51
Diabetes type 2
Bij een HbA1c van 90 begonnen met metformine 2x500, (te) snel opgehoogd naar 2x1000 per dag. Hier had ik vervelende bijwerkingen van. Ik zat nl. de hele dag op de wc met diarree. Hiermee gestopt en gestart met Jardiance. Ook na een week de metformine weer opgestart met 1x500 pd. Mijn nuchtere suiker was in de ochtend altijd veel te hoog, rond de 11. Met de Jardiance zakt[lees meer...]e deze snel terug naar 7. Na 6 weken 1e keer schimmelinfectie en ben ik gestopt met Jardiance. Mijn nuchtere suiker ging meteen weer naar 8-9. Weer begonnen, nuchtere suiker zakte weer. Na 2 weken weer schimmelinfectie. Weer gestopt, suiker omhoog. Weer gestart (volgens de praktijkondersteuner moet je gewoon even door die fase heen omdat de zuurgraad in je lichaam verandert. Daarom gevoelig voor de infectie maar dit herstelt zich na een tijdje) en mijn suiker daalde weer. Mijn HbA1c is ondertussen (in combinatie met 2x500 metformine en koolhydraatarm eten) gezakt van 90 naar 68 en gisteren 58. Ik ben ondertussen ook 10 kilo afgevallen. Merk dat ik veel vocht kwijt raak als ik de Jardiance gebruik, dus de kilo's zijn niet alleen van het afvallen maar ook vochtverlies...... Ik ga voorlopig dus toch maar volhouden want de Jardiance doet zijn werk erg goed.

17-04-2018 | Vrouw | 48
Diabetes type 2
Ik ben al sinds 2002 diabeet en ben begonnen met pillen maar na aantal jaar werkte dat niet meer en ging over op insuline. Ook dat werkte een paar jaar. Nu sinds 3 jaar gebruik ik metformine(2x1), glimepiride(1x), victoza(1x). De metformine is uiteindelijk verhoogd naar 2xdaags 2 en sinds een week is daar jardiance bij gekomen. Tot op heden nog geen idee of het werkt. Ik p[lees meer...]las erg veel, drink ook veel water want ik ben enorm dorstig. Voel mij wel suffiger dan ervoor maar het is te doen. Ik heb geen last, tot nu toe, van bijwerking zoals uitslag maar wel af en toe beetje jeuk. Ik lees dat vele van dit middel zijn afgevallen dus ik ben benieuwd of ik ook nog wat kilo's ga afvallen. Door de Victoza ben ik al behoorlijk veel afgevallen maar er mogen van mij nog best kilootjes af. Ik hoop dat met dit middel mijn absurd hoge waardes lager word, want ik schommelde op den duur rond de 20. Ik wacht het af ...

27-03-2018 | Man | 71
5 kg afgevallen en de Hbaic stuk verbetert van 70 naar 60

26-03-2018 | Man | 58
Diabetes type 2
Ben al 10 jaar diabeet... 2x opgenomen geweest voor insuline resistentie (spoot meer dan 250 eenh. per dag) Jardiance sinds 1 jaar na laatste opname. Meteen 5 kg afgevallen. Bijwerking: schimmelinfectie. Opgelost met "gloves in a bottle". Nu, na 1 jaar gebruik, plotseling ene hypo na andere.... insuline injecties teruggebracht naar nul! Gewichtsverlies: 8 kilo. Gem. suik[lees meer...]er tussen 5 en 7. Waardes laten prikken: alles normaal!

05-03-2018 | Man | 57
Diabetes type 2
Vicieuze cirkel: obese-DMII-insuline-gewichtstoename-toename resistentie- meer insuline- gewichtstoename- toename resistentie etc. Met empagliflozine is deze vicieuze cirkel doorbroken en met een reductie van 60% van mijn inslinebehoefte zijn mijn BG waarden beter dan sinds de eerste diagnose in 1997.

01-03-2018 | Man | 54
Diabetes type 2
goed middel , ik heb zeer goede bloedwaarden sinds het gebruik . ook ben ik 5 kilo afgevallen en voel me over het algemeen zeer goed , heb wel last van enkele bijwerkingen waaronder een droge mond en dorstig maar dit is niet zo erg , waar ik wel een probleem mee heb is behoorlijke huiduitslag met name op de gehele armen , veel rode vlekken die jeuken waardoor je gaat krabb[lees meer...]en , toch ga ik niet stoppen met dit medicijn want de voordelen zijn beter dan de nadelen , mijn suiker is doorgaans weer rond de 6.0 .

13-01-2018 | Man | 65
Diabetes type 2
Sinds ik Jardiance gebruik moet ik veel plassen en soms pijn aan mijn rechter nier en heb constant een droge mond , heb mijn urine laten onderzoeken en die bevatte enorm veel suiker, verder ben ik al enkele kilo's afgevallen , voor de rest zijn er geen bijwerkingen tot nu toe

09-12-2017 | Man | 60
empagliflozine (10mg)
Ik gebruik dit middel nu sinds enkele weken en in 1ste instantie voelde ik mij fitter en beter. Mijn bloedsuikerwaarden zijn sterk gedaald en mijn kleding begint te groot te worden. Echter ik heb nu last van ernstige huiduitslag op mijn ledematen en deze jeukt onbehoorlijk, wat krabben en wondjes veroorzaakt. Deze wondjes herstellen niet, maar worden steeds groter en diep[lees meer...]er. Voor mij reden om onmiddellijk met dit medicijn te stoppen.