Jardiance

empagliflozine

Diabetes type 2 (33 meningen)

Metformine (535 meningen)

27-03-2018

5 kg afgevallen en de Hbaic stuk verbetert van 70 naar 60
26-03-2018

Diabetes type 2

Ben al 10 jaar diabeet... 2x opgenomen geweest voor insuline resistentie (spoot meer dan 250 eenh. per dag) Jardiance sinds 1 jaar na laatste opname. Meteen 5 kg afgevallen. Bijwerking: schimmelinfectie. Opgelost met "gloves in a bottle". Nu, na 1 jaar gebruik, plotseling ene hypo na andere.... insuline injecties teruggebracht naar nul! Gewichtsverlies: 8 kilo. Gem. suik[lees meer...]er tussen 5 en 7. Waardes laten prikken: alles normaal!
05-03-2018

Diabetes type 2

Vicieuze cirkel: obese-DMII-insuline-gewichtstoename-toename resistentie- meer insuline- gewichtstoename- toename resistentie etc. Met empagliflozine is deze vicieuze cirkel doorbroken en met een reductie van 60% van mijn inslinebehoefte zijn mijn BG waarden beter dan sinds de eerste diagnose in 1997.
01-03-2018

Diabetes type 2

goed middel , ik heb zeer goede bloedwaarden sinds het gebruik . ook ben ik 5 kilo afgevallen en voel me over het algemeen zeer goed , heb wel last van enkele bijwerkingen waaronder een droge mond en dorstig maar dit is niet zo erg , waar ik wel een probleem mee heb is behoorlijke huiduitslag met name op de gehele armen , veel rode vlekken die jeuken waardoor je gaat krabb[lees meer...]en , toch ga ik niet stoppen met dit medicijn want de voordelen zijn beter dan de nadelen , mijn suiker is doorgaans weer rond de 6.0 .
13-01-2018

Diabetes type 2

Sinds ik Jardiance gebruik moet ik veel plassen en soms pijn aan mijn rechter nier en heb constant een droge mond , heb mijn urine laten onderzoeken en die bevatte enorm veel suiker, verder ben ik al enkele kilo's afgevallen , voor de rest zijn er geen bijwerkingen tot nu toe
09-12-2017

Jardiance (empagliflozine)

Ik gebruik dit middel nu sinds enkele weken en in 1ste instantie voelde ik mij fitter en beter. Mijn bloedsuikerwaarden zijn sterk gedaald en mijn kleding begint te groot te worden. Echter ik heb nu last van ernstige huiduitslag op mijn ledematen en deze jeukt onbehoorlijk, wat krabben en wondjes veroorzaakt. Deze wondjes herstellen niet, maar worden steeds groter en diep[lees meer...]er. Voor mij reden om onmiddellijk met dit medicijn te stoppen.
05-12-2017

Jardiance (empagliflozine)

Ik gebruik dit geneesmiddel nu 10 weken en had ondervonden dat mijn broeksriem niet meer helpt om mijn broek op te houden ! Heb 2 gaatjes bij gemaakt om dit op te lossen Heb me gewogen en zag dat ik 5 kg vermagerd ben Vroeger altijd zo rond de 88 - 90 kg nu 83 kg Is dit nu positief of negatief ? Want eten doe ik hetzelfde, niet meer of minder Moet wel melden dat mijn s[lees meer...]toelgang vroeger regelmatig vloeibaarder was, nu is deze steeds veel vaster
24-11-2017

Diabetes type 2

Na dat ik dit gebruik ben ik 5 kg afgevallen wel last van geslacht (penis) die wordt rood en beetje ontstoken. Ik probeer wel de deze veel schoon te maken en dat helpt....
18-08-2017

Diabetes type 2

wat afgevallen en minder insuline, wat stabieler waarde.
11-07-2017

Diabetes type 2

Neem dit medicijn nu 8 dagen in. Mijn bloedsuiker is gedaald van 14,5 naar 8,1 mmol/l. Dat is een schitterend resultaat.
11-07-2017

Diabetes type 2

Zat altijd erg hoog met mijn bloedwaarde, met deze pil ben ik behoorlijk gezakt. Geweldig erg blij mee hoef nu nog maar minder te spuiten wat natuurlijk erg prettig is.
26-06-2017

20-06-2017

Diabetes type 2

Ik moest een paar weken wennen, maar ben blij dat ik doorgezet heb want het resultaat is uitstekend. Ik heb nu betere bloedsuikerwaarden dan in 25 jaar.
02-06-2017

Diabetes type 2

ik gebruik het met andere medicijnen. Ik heb last van braken, misselijk, steeds dorst en hoofdpijn.
16-02-2017

Diabetes type 2

bijwerking: ontsteking geslachtsdeel. Veel last van jeuk. Erg vervelend. Geen idee wat ik hier aan kan doen.
30-10-2016

Diabetes type 2

Ik gebruik dit middel nu een aantal maanden en voel me langzaam fitter en blijer. Ik bleek overgevoelig voor metformine en insuline spuiten was de laatste stap. Gelukkig is daar jardiance voor in de plaats gekomen. Ik ben sinds de start 5 kilo afgevallen en mijn suikers zijn gestabiliseerd tot recent een nuchtere suiker van 6,6 dat is zeker 10 jaar geleden en een hb1ac v[lees meer...]an 6,8. De internist geeft aan dat het, indien ik nog meer afval, mogelijk is dat ik nog zonder medicatie zou kunnen maar dat is toekomst. Voor de duidelijkheid, mijn suikers zijn nooit extreem hoog geweest. Meest nuchter tussen de 8 en 10. Enige bijwerking, schimmelinfectie, lastig en hardnekkig, zeker bij een lage weerstand. Drink extra water en gebruik van de huisarts een pilletje voor "chronische" schimmel. Dat scheelt van die eieren kopen bij de drogist. Die werken echt niet!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (514) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum