metformine

Diabetes type 1 (157 meningen)
Prediabetes (2 meningen)

Tolbutamide (34 meningen)

Bojan Nikolik (15-08-2015)

10-06-2020 | Man | 67
Diabetes type 2
af en toe diarree, vochtvacthouden, benauwdheid

07-05-2020 | Man | 58
Diabetes type 2
Dit middel heeft geen enkele invloed op glucose waarde.ik heb voor zekerheid andere leverancier gehad van zelfde metformine en wat bleek was dat 500mg van sandos beter werkt dan 850 mg van aurobindo.dit is dus erg vreemd.

19-04-2020 | Man | 57
Diabetes type 2
Wat kan ik doen door de hele ergen hoofdpijn heb 's, avonds naar het eten.

01-04-2020 | Man | 60
Diabetes type 2
weinig verandering met deze medicijnen,alleen ernstige darmklachten

27-02-2020 | Vrouw | 60
Diabetes type 2
ik kreeg te horen dat ik diabetes 2 had,waardes tussen 7 en 12. ik moest 1 metformine per dag bij het avondeten innemen.Na een paar dagen diarree als water,ik voel het niet aankomen met als gevolg dat ik soms de wc niet haal.De maagpijn na een week is niet te harden ,ik slaap niet meer van die pijn,ik kan geen houding in bed vinden om de pijn te minderen.na 2 weken gestopt[lees meer...] met metformine,sorry die maagpijn is ondragelijk geworden.ik hoef geen medicijnen meer,ik ben er nu veel te bang voor geworden.ik doe nu een dieet.

12-01-2020 | Vrouw | 49
metformine (1000mg)
Diabetes type 2
Ik slik 2x 1000 mg Metformine per dag sinds 10 jaar. Eerst veel last van darmen en opgezette maag etc. nu daar minder last van. Wel een ernstig B12 tekort opgelopen met als gevolg veel zenuwpijn in handen en voeten, lichtflitsen (aura's) in de ogen, en een hele lange waslijst aan andere klachten. Kreeg na lang zelf puzzelen en aandringen bij de huisarts b12 test. Bleek in[lees meer...] hoog tempo te dalen en al veel te laag. Duurde 2 jaar voor de zenuwpijnen redelijk weg waren. Krijg nu nog maandelijks B12 injecties. Kijk eens op internet bij B12 tekort en klachten of u uw klachten hierin herkent. Ga dan eerst naar de huisarts om een B12 test te laten doen voordat u zelf begint met B12 tabletten te slikken. Uw waardes zullen dan niet meer goed te meten zijn. En laat u niet afschepen met: zenuwpijn hoort nu eenmaal bij diabetes!

27-05-2019 | Vrouw | 79
Diabetes type 2
vier dagen metformine geslikt...hoorde toen van keer Diabetes 2 om! Leefstijl en voeding totaal verandert, veel beweging en sport (CURVES 4 keer in de week) binnen 6 weken was waarde 11.4 gezakt naar 7.7.... en nu volhouden om de suikerwaarde nog verder naar beneden te krijgen...vooral GEEN PILLEN SLIKKEN want van het een komt het ander

25-05-2019 | Vrouw | 56

18-03-2019 | Man | 53
Diabetes type 2
Sinds het gebruik van de metformine heb ik een oplopende spier en gewrichtspijnen in armen en schouders. Zo erg dat het lijkt alsof er messen in mijn spiern worden gestoken. Na zelfstandig 1 tablet te minderen per dag trekt deze pijn zachtjes weg. Nu proberen door andere leefstijl en kruiden van de metformine af te komen.

08-11-2018 | Vrouw | 79
Diabetes type 2
mijn leven betekent nog maar weinig

17-06-2020 | Man | 68
FORXIGA IS BETER.

09-01-2019 | Man | 64
Diabetes type 2
heb me er van begin niet prettig bij gevoeld , duurde lang voor suiker onder controle was

16-09-2018 | Vrouw | 30

06-07-2020 | Vrouw | 45
Diabetes type 2
Ik merk op dit moment weinig effect maar we zitten in de opbouw. Ik heb geen bijwerkingen en dat is fijn

28-01-2020 | Man | 63
metformine (1000mg)

05-01-2019 | Man | 35
Diabetes type 2
Bijna 4 weken geleden begonnen met dit middel. 2x maal daags 500mg. Een tablet tijdens het ontbijt en een tablet tijdens het avond eten. De meest voorkomende bijwerkingen zoals: diarree, maagklachten, buikpijn en hoofdpijn had ik geen last van. Bloedsuikerwaarden gingen vrij snel omlaag en hongergevoel verdween als sneeuw voor de zon (ben ook 10kg afgevallen in 3 weken tij[lees meer...]d) Maar nu komt het! (uiteraard heb ik ook veel gelezen op andere Engelstalige forums of mijn bijwerkingen ook overeen kwamen met andere gebruikers) dus het kan niet anders zozijn. Maar goed hier een lijstje bijwerkingen die na ca. ***3 a 4 weken*** na gebruik "kunnen" optreden en die zijn zeker niet prettig! Ik heb dit de afgelopen 5 dagen tot nu aan toe mogen ervaren. Vandaar dat ik er dan ook per direct ben mee gestopt!!! * Hevige spierkrampen * Krakende en vooral pijnlijke gewrichten * Slap gevoel * Doof gevoel in benen * Pijnlijke hielen * Schokken door lichaam * Pijnscheuten in dijbenen Ik zou persoonlijk zelf dit middel niet aanraden en ik raad aan om het toch echt te gaan zoeken in je voeding. Geen suikers, koolhydraatarm eten, minstens een half tot een uur wandelen, veel water drinken en calcium,magnesium,Q10,vitamine B12 en Omega 3 slikken. Dit is zeer belangrijk mocht je net zoals ik stoppen met dit medicijn om je suikerwaarden zo laag mogelijk te houden door gezond bewegen en goede voeding.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (543) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum