metformine

Diabetes type 1 (157 meningen)
Prediabetes (3 meningen)

17-02-2020 | Man | 68
metformine (1000mg)

20-08-2019 | Vrouw | 65
Diabetes type 2
Ik neem sinds 3 weken metformine 850 . Heb eigenlijk geen bijwerkingen en ben op die 3 weken met dieet natuurlijk 2,4 kg afgevallen.

21-06-2019 | Man | 73
nvt

09-11-2018 | Man | 59
Suikerziekte (type 2)

07-09-2020 | Vrouw | 28
Diabetes type 2
Bloedglucosewaarden zijn nu prima en een mooi HbA1c. Vervelende bijwerkingen; misselijk, vol gevoel, weinig eetlust en diarree. De tabletten van 850 mg zijn ook vrij groot en slikken niet prettig door.

08-07-2020 | Vrouw | 24
Diabetes type 2
Sinds Feb. Diagnose type 2 gekregen. Diabetes is een familie kwaaltje. type 1 komt al enige generaties voor in de familie. medicatie werkte eerst heel goed, maar werking begint heel langzaam af te nemen, desondanks dat mijn leefstijl omgegooit is en bijna 10 kg Ben afgevallen. Glucosewaardes is wel lager dan voorheen. (Vooral door mijn nieuwe leefstijl). Gehoord van ve[lees meer...]rpleegkundige dat ik kans op LADA heb (2 generaties terug ook het geval geweest, maar deze type bestond toen niet).

06-07-2020 | Vrouw | 45
Diabetes type 2
Ik merk op dit moment weinig effect maar we zitten in de opbouw. Ik heb geen bijwerkingen en dat is fijn

28-01-2020 | Man | 63
metformine (1000mg)

05-01-2019 | Man | 35
Diabetes type 2
Bijna 4 weken geleden begonnen met dit middel. 2x maal daags 500mg. Een tablet tijdens het ontbijt en een tablet tijdens het avond eten. De meest voorkomende bijwerkingen zoals: diarree, maagklachten, buikpijn en hoofdpijn had ik geen last van. Bloedsuikerwaarden gingen vrij snel omlaag en hongergevoel verdween als sneeuw voor de zon (ben ook 10kg afgevallen in 3 weken tij[lees meer...]d) Maar nu komt het! (uiteraard heb ik ook veel gelezen op andere Engelstalige forums of mijn bijwerkingen ook overeen kwamen met andere gebruikers) dus het kan niet anders zozijn. Maar goed hier een lijstje bijwerkingen die na ca. ***3 a 4 weken*** na gebruik "kunnen" optreden en die zijn zeker niet prettig! Ik heb dit de afgelopen 5 dagen tot nu aan toe mogen ervaren. Vandaar dat ik er dan ook per direct ben mee gestopt!!! * Hevige spierkrampen * Krakende en vooral pijnlijke gewrichten * Slap gevoel * Doof gevoel in benen * Pijnlijke hielen * Schokken door lichaam * Pijnscheuten in dijbenen Ik zou persoonlijk zelf dit middel niet aanraden en ik raad aan om het toch echt te gaan zoeken in je voeding. Geen suikers, koolhydraatarm eten, minstens een half tot een uur wandelen, veel water drinken en calcium,magnesium,Q10,vitamine B12 en Omega 3 slikken. Dit is zeer belangrijk mocht je net zoals ik stoppen met dit medicijn om je suikerwaarden zo laag mogelijk te houden door gezond bewegen en goede voeding.

28-11-2018 | Man | 55
Diabetes type 2
Ik heb nog een ervaring met Effectiviteit, Hoeveelheid bijwerkingen, Ernst bijwerkingen Inname- / gebruiksgemak Algehele tevredenheid. Sinds kort gebruik ik Metformine. Las zo beetje de berichten over bijwerkingen sommige zelfs erg. Zelf heb geen ervaring tot nu toe geen ernstige bijwerkingen. Ik neem elke avond na het eten een tablet. Ik maak me [lees meer...]toch wel een beetje zorgen als ik hier zo de berichten lees. Ik las ook iets over Glifor 850mg dat dit medicijn veel beter zou bevallen? Mijn story Door dat ik op mijn leesbril ben gaan staan en mijn bril kapot was gegaan kwam ik er achter dat ik dieabetis 2 had. Ik had een nieuwe leesbril besteld, toen ik deze ging ophalen was het zicht verre van scherp. 3 maal daarna ben ik bij de opticiens geweest voor een oogmeting en telkens andere meetwaarde. Het kwartje was nog niet gevallen. Ik ging naar de oogheelkunde voor een onderzoek die kwamen tot de conclusie dat ik mogelijk diabetes zou hebben. Naar de dokter die bloed liet onderzoeken. En inderdaad ik heb een verhoogde bloedspiegel ze had het over dubbele waarden dan normaal. Ben sinds kort begonnen en laat het rustig op me af komen. Ik ga een heel traject in en ben bang dat ik hier niet meer vanaf kom.

11-08-2020 | Man | 68
FABRIK. MENARINI BENELUX. 5 X METFORMAX/UNA DIAMICRON PER DAG

03-08-2020 | Vrouw | 74
Diabetes type 2
Neem 3 x daags metformine 850 en dat al jaren. Nu is paar mnd terug mijn dosis verhoogd omdat mijn suiker gin schommelen. Kreeg eerst glizaride maar daar kwam ik in 2 weken 5 kg bij en veel hoofdpijn. Ik slikt al 2 x daags metformine 850 en dat werd nu 3 x daags . Vanaf die tijd heb ik veel last van diaree. De praktijk ondersteune die ik had is met pensioen gegaan en heb n[lees meer...]u een andere en die zegt doodleuk aan de telefoon dat al die controles niet nodig zijn. Mijn nierfunctie is niet goed en heb veel klachten over de bijwerkingen. Heb na de verandering van de medicijnen geen controle meer gehad vanaf dec 2019. Is niet nodig zegt ze. Heb kontakt opgenomen met de huisarts en die zou doorgeven dat ze mij moest bellen. Dat was vorige weeg maar nog niks gehoord. Wil ze niet meewerken ga ik veranderen van huisarts want dit is niet meer normaal.

17-06-2020 | Man | 68
FORXIGA IS BETER.

09-01-2019 | Man | 64
Diabetes type 2
heb me er van begin niet prettig bij gevoeld , duurde lang voor suiker onder controle was

10-06-2020 | Man | 67
Diabetes type 2
af en toe diarree, vochtvacthouden, benauwdheid

07-05-2020 | Man | 58
Diabetes type 2
Dit middel heeft geen enkele invloed op glucose waarde.ik heb voor zekerheid andere leverancier gehad van zelfde metformine en wat bleek was dat 500mg van sandos beter werkt dan 850 mg van aurobindo.dit is dus erg vreemd.

Thyrax Duotab (853) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum