Ervaringen met Trulicity

dulaglutide

Diabetes type 2 (48 meningen)

Metformine (589 meningen)
Ozempic (292 meningen)
Victoza (193 meningen)
Saxenda (114 meningen)
Jardiance (77 meningen)

03-10-2022 | Man | 57
Diabetes type 2
Wegens schaarste van mijn gebruikelijke Ozempic noodgedwongen gebruik gemaakt van Trulicity. Niet tevreden hiervan, ik stop er mee en wacht dan maar tot Ozempic weer beschikbaar is. Ik gebruik dit medicijn in kader van diabetes type 2. Daar waar ik met Ozempic een heel stabiele curve had in bloedsuikerwaarden, gaat deze nu weer alle kanten op met pieken en dalen. Naast de [lees meer...]erg vervelende bijwerking van enorm opgeblazen gevoel en hevig dromen, alsook de drang naar eten, stop ik met Trulicity. Daar waar het voor andere mensen allicht goed werkt doet het dit bij mij allerminst

16-09-2020 | Vrouw | 46
Suikerziekte (type 2)
Na wederom langere periode prednison te hebben moeten gebruiken voor reuma inflammaties, is mijn suiker van pad af gegaan. In jaar tijd was hij van normaal naar 22 gegaan in december 2019. Ik kwam niet meer aan revalideren toe, zo intens moe, kon niet afvallen ( 20 kg erbij op toch al morbide obesitas :-( ). Metformine moest bijgestaan worden door iets anders, dat werd d[lees meer...]an Trulicity. binnen paar dagen na de eerste spuit voelde ik het leven weer wat terugvloeien en kon ik weer lekker klussen aanpakken op de boerderij. Helaas veel bijwerkingen : misselijkheid, boeren, geen trek in eten, al bij het eten ruiken onpasselijk worden, alles wat ik eet komt er ook vrijwel meteen weer uit, steeds lichte druk/ hoofdpijn in voorhoofd. Maag voelt altijd vol, alsof er een ballon in opgepompt is.. ik weet niet meer wat te eten... In korte tijd wel 15 kg kwijt, waar ik dan weer dankbaar voor ben, maar om mij elke dag zo vreselijk ziek te voelen... zelfs als we ergens naartoe gaan niks kunnen eten tevoren omdat je bij toilet moet blijven, is toch wel erg vervelend :-( Ik ben nu 9de spuit verder ( 1 x per week) .. ik hoop dat het weer wat betert...

16-09-2023 | Man | 64
dulaglutide (3mg/ml)
Diabetes type 2
Gestart met 1,5 mg nergens geen last van. Waardes bleven hoog sinds 2 weken 3mg waardes nog steeds hoog en hele dagen misselijk. Ga nu in overleg met diabetes verpleegkundige om gewoon ouderwetste gaan spuiten en dan 2-4-6 schema aanhouden.

18-08-2023 | Vrouw | 66
Diabetes type 2
Na spuiten geen last, maar 2 dagen later maagpijn, diaree, opgeblazen gevoel, oprispingen. Dit duurt ook 2 dagen en dan zijn de klachten weg. Dan is het weer tijd om te spuiten. Gebruik het inmiddels al wel 4 maanden. Omdat andere medicatie bv metformine en nog andere medicatie, ook dezelfde klachten geeft moet ik helaas deze spuiten blijven gebruiken. Ik hoop dat de kla[lees meer...]chten nog over gaan.

17-03-2023 | Vrouw | 55
dulaglutide (0,75)
Diabetes type 2
Kan op dit moment niet veel zeggen , ben maar drie weken bezig 😉

02-09-2022 | Vrouw | 63
Diabetes type 2
Heb 10 j metformax genomen , na die 10 j begonnen de problemen met de diaree . Moest ermee stoppen , nadien nog andere medicatie maar had ook diaree daarvan . Uiteindelijk trulicity 0,750 beginnen nemen . Eerste weken hevige diaree en maagpijnen . Nadien wat beterschap . Hielp niet genoeg meer en moest 1,5 mg nemen . Hevige hevige diaree waardoor ik niet meer buiten kon ko[lees meer...]men en gekluisterd was en ben aan mijn wc . Ik neem nu nog steeds trulicity 1,5 mg maar de diaree is niet veel verbeterd waardoor ik nu minstens 3 x per week imodium neem om toch naar de winkel te kunnen . Moet ik een hele dag weg dan neem ik de dag voor imodium en de dag zelf nog . Ik heb daar gewoon geen controle over mijn diaree . Zijn er nog mensen die zoveel last hebben of ben ik de enige met zoveel problemen ? Ik word er moedeloos van en moet steeds rekening houden met diaree , rommelen en maagkrampen . . Wat kan ik doen , en kan het kwaad dat ik regelmatig imodium neem ? Graag tips aub want dit is geen leven …..

25-05-2022 | Vrouw | 63
Diabetes type 2
Ik heb een paar maanden trulicity 0,750 genomen . Daar had ik ook diaree van maar niet zo hevig als nu met de 1,5 mg . Heb vandaag dokter moeten bellen omdat ik heel de avond en nacht hevige diaree had . Heb hier zitten huilen omdat ik het echt niet aan kan . Ik spuit maandagmorgen en vanaf s avonds begint het , hevig rommelen , buikpijn en diaree tot ongeveer donderdaga[lees meer...]vond of vrijdagmorgen . Zaterdag en zondag gaat het normaal beter om tegen maandagavond terug opnieuw te beginnen met de miserie . Heeft iemand nog zoveel last van hevige diaree hier , ik zou het graag horen zodat ik niet alleen ben met dit probleem . Bedankt om te luistere

17-03-2021 | Man | 69
Ik merk nog geen resultaat na 9 weken deze injectie te gebruiken

09-03-2020 | Man | 57

21-10-2019 | Vrouw | 57
Afslanken - overgewicht
ben in 2 maanden tijd 4 kg afgevallen, maar mijn concentratie is weg, heb het gevoel dat ik na een vroegere burn-out te hebben gehad dit geneesmiddel mij last bezorgd. Een soort blackout en moeilijk concentreren. Ik weet niet of het van het geneesmiddel komt.

21-03-2018 | Vrouw | 56
Diabetes type 2
De eerste maanden de eerste 3 dagen na de injectie ziek van geweest. Erg misselijk, geen zin in eten, snel vol zitten, beroerd. Moeite met nadenken, slecht concentreren. De klachten van misselijkheid namen af na 2,5 maand. Grootste probleem is nu de moeheid en het me niet meer concentreren. Erg emotioneel ook. Ga de internist vragen een aantal weken te stoppen om te kijken[lees meer...] of de bijwerkingen van de slechte concentratie, het wazig zijn, en de moeheid verminderen zullen. Dan weet ik of dit ook een bijwerking is. Zijn hier meer ervaringen mee?

20-11-2016 | Vrouw | 59
dulaglutide (1,5)
Diabetes type 2
6 weken geleden begonnen met trulicity 1,5, na 2 jaar Victoza te hebben gebruikt. Van de eerste week had ik last van maagzuur en oprispingen hetgeen ik nu nog steeds heb . Na 2 weken nog een probleem, zware verstopping en nog steeds. Bijgevolg op al die weken ben ik 3 kg bijgekomen. Ik denk te stoppen en terug mijn Victoza elke dag te gaan spuiten. Vroeger spoot ik La[lees meer...]ntus en was 10 kg bijgekomen, nadien Victoza en was de 10 kg vlug kwijt. Ik heb geen zin om stilaan die 10 kg terug bij te komen, omdat ik niet voldoende naar het toilet kan gaan.

11-11-2016 | Vrouw | 45
dulaglutide (1,5mg)
Diabetes type 2
Een week geleden begonnen met de Trulicity pen, omdat mijn suikerwaardes veel te hoog bleven met Metformine en Gliclazide. Gisteren voor het eerst een drastische daling in mijn glucosewaardes gemeten. Daar waar ik voorheen (nuchter) bleef hangen op 13.4 tot 14.8, was mijn nuchtere bloedsuikermeting deze morgen 7.8 . Daarnaast heb ik geen last meer van honger en heb ik nauw[lees meer...]elijks meer behoefte om te snacken. Wél heb ik wat last van oprispingen en brandend maagzuur, maar mij is verteld dat dit zal verdwijnen na toediening van de tweede dosis. Tot nu toe ben ik tevreden en de bijwerkingen vind ik tot nu toe meevallen.

28-05-2022 | Vrouw | 38
Ziekte van Hashimoto
Door Hashimoto ben ik op zeer korte tijd 10kilo bijgekomen en dat getal bleef stijgen. Ik kon bijna niets meer eten en kwam dan toch nog bij. De dokter zette me op medicatie voor de schildklier, 1 keer per week Trulicity en een koolhydraatarm dieet. Zelfs het weinige dat op mijn dagmenu staat is te veel. Ik voel me eindelijk verzadigd, ik voel me eindelijk niet meer consta[lees meer...]nt duizelig en hongerig, ik voel me niet meer zo zwak en hoop echt dat het deze richting uit blijft gaan. Wat een verademing! Ik voel me eindelijk geen slaaf meer van voedsel! (De hele dag was ik bezig met en dacht ik aan eten door de extreme honger en moeheid)

14-04-2022 | Vrouw | 56
Diabetes type 2
Ook ik heb last van misselijkheid en slecht eten de eerste 3 dagen vooral, maar na 3 weken stopte dat laatste, misselijk ben ik op en af. En ja mijn maag moet vol blijven anders wordt ik weer misselijk. Aan andere kant vergeet je zo ook niet te eten. Kon wel slecht naar de toilet , maar gebruik nu dagelijks poeder om beter naar de toilet te kunnen. Ben gestart met 8wkn 1,[lees meer...]5mg/week en het resultaat ben ik al erg tevreden mee. 8 kilo minder en lange termijn suiker gezakt van 65 naar 61. Dinsdag gestart met verdubbelen dosis, dus 3 mg per week. Was bang weer hetzelfde te krijgen als in hetbegin, maar dat is gelukkig (nog) niet zo. Gewoon nog zelfde misselijkheid als de laatste 5wkn. Niet fijn maar valt mee te leven. Ik weet waar ik het voor doe.

09-01-2022 | Vrouw | 64
Diabetes type 2
Ik gebruik 2 maal 500 mg methformine. Insuline lanthus verdroeg ik niet goed:: werd er dik van en injectie brandde bij toedienen. Ik heb eind okt. een DMR behandeling gehad waarbij mijn slijmvlies in de 12v darm weg gebrand is zodat die opnieuw kon aangroeien. De stof die daar aangemaakt wordt gaat naar de alvleesklier. Deze zelfde stof zit in trilucity. Ik ben met [lees meer...]0.75 ml begonnen vier weken , daarna opgehoogd naar 1.5 ml. Nu totaal 9 weken. Voordeel: Heel blij dat ik kon stoppen met langwerkende insuline! Ondanks maar licht overgewicht toch 8 kg afgevallen in 9 weken! Mijn diabetische waarden zijn nu nét goed, hoop dat het nog wat zakt. Nadeel: de eerste twee dagen na injectie vreselijk misselijk en kan ik niet eten.. Vooral vlees en vis en kaas gaat er slecht in. Ik eet nu over de hele dag kleine beetjes, vooral karnemelk omdat het lekker dik is en yoghurt. (Pap zou ook kunnen vlg diëtiste maar ik eet geen koolhydraten. ) De maag moet vol blijven merk ik. Smaak is nog niet geweldig maar je móet íets eten anders wordt je weer misselijk . Ook neem ik eiwitrijke shake’s. Voor extra voeding omdat ik nog weinig eet. Tegen misselijkheid neem ik Nux Vomica D66 Na drie dagen gaat het eten beter en dan begint het weer na een week van voor af aan. Men zegt dat uiteindelijk de misselijkheid over gaat ik hoop het maar want verder vindt ik dit een fantastisch middel!! Ff doorzetten dus.