Ervaringen met Trulicity

dulaglutide

Diabetes type 2 (48 meningen)

Metformine (589 meningen)
Ozempic (292 meningen)
Victoza (193 meningen)
Saxenda (116 meningen)
Jardiance (77 meningen)

11-12-2022 | Man | 53
Diabetes type 2
Voor ik dit medicijn ging gebruiken las ik net als velen de reviews , en ik werd erg angstig om te gaan beginnen met Trulicity. Mensen laat je hier niet door van de wijs brengen want er word alleen geschreven als er een slechte ervaring is met dit medicijn . Daarom nu eens een goed verhaal. Ben er nu 10 weken mee bezig , 11 kilo afgevallen , alle waardes die te hoog war[lees meer...]en zitten nu op het goede niveau, vooral de suiker. Het enige waar je op moet letten is niet te veel eten want dan kan je last krijgen van een erg vol gevoel tot een blok gevoel in je maag , maar dat is een kwestie van aanvoelen op een gegeven moment en je lichaam laat het daarna wel weten door flink naar de wc te gaan. Probeer wel wat meer te bewegen , maak eens een wandelingetje of op je werk wat meer te lopen. Zelf ben ik blij dat ik toch gewoon kan eten , natuurlijk niet elke dag naar de Mac maar gewoon normaal , geen 2 stukjes vlees maar 1 stukje bijvoorbeeld. Ik hoop hierbij wat mensen te kunnen motiveren om het middel toch te gaan gebruiken . Ben er zelf erg blij mee

05-07-2021 | Vrouw | 53
Diabetes type 2
het ging het wondermiddel zijn om te vermageren... dieet van 1200kcal en activiteit van minstens 2400 kcal geeft nog maar een verlies van minder dan 5 kg in een half jaar, wat voor mij teleurstellend is. Nu stelt de arts een maagverkleining voor maar heb daar geen zin in. Ik zoek wel mijn balans met de juiste voedingsstoffen te eten. Het is net alsof er een ballon opgeblaz[lees meer...]en is in mijn maag en ik begin zweren te krijgen op mijn buik. Nierstenen en galverstoppingen worden niet behandeld, alleen fixatie op het overgewicht. Ik weeg nu 95 kilo, tijdens mijn metabool syndroom in januari bedroeg dit 103 kg. Mijn streefgewicht is 75 kg (ik ben 154cm groot). Ik heb veel minder pijn van artrose sedert ik de juiste voedingsstoffen probeer te eten.

15-02-2021 | Vrouw | 53
Diabetes type 2
Na 10 jaar Metformine had ik veel ernstige bijwerkingen, overstappen naar Diamicron was geen succes. Nu dagelijks 20cc insuline en in de vooravond 1 metformine (risico onverwachte diarree, dus neem ik als ik thuis ben) en wekelijks Trulicity. Glycemie is terug gedaald van 300 (metabool syndroom)naar gemiddeld 170, maar ik ben nog maar een paar weken bezig. Bloeddruk is ter[lees meer...]ug normaal dus vraag ik bij eerste doktersbezoek of ik die medicatie weer mag stoppen. Ik neem ook dagelijks iets voor traagwerkende schildklier. Ik heb maagpijn als er teveel tijd is tussen 2 maaltijden maar honger heb ik niet echt meer. Ondanks 2x/week cardio en calorie-arm dieet (1000-1200 calorieën ook al mag ik er 1600 eten) slechts 3 kilo vermagerd in 4 weken. Soms echt een doorkoud gevoel en lage lichaamstemperatuur van 35°C.

26-01-2024 | Man | 54
Diabetes type 2
Ipv ozempic dat is er niet meer dit gekregen als vervanger. Doodziek van geworden week niet gegeten en gedronken. Naar eerste hulp geroepen door diabetes verpleegkundige voor infuus ivm uitdroging. Pas na tablet voor misselijkheid weer wat kunnen eten en aan te sterken wat een dorst en honger de dagen er na was ook 6 kilo afgevallen in week tijd. Gevaarlijk spul nu ma[lees meer...]ar weer gewoon insuline spuiten dan maar lekkere dikke boek. Weer er voorzichtig mee

08-12-2021 | Man | 54
Diabetes type 2
ondanks vervelende bijwerkingen wou ik doorgaan , maar ik kan niet meer rustig slapen door gas vorming in mijn buik

15-03-2021 | Man | 54
Diabetes type 2
ik kreeg de doos met Trulicity dinsdag maar ik gebruikte vrijdag ,nadat ik de bijwerkingen gelezen dacht ik, kan ik weekend de bijwerkingen beter verwerken , zondag na avond eten begon de problemen ,opgeblazen buik, vieze mondsmaak, bijna hele nacht op de wc..ik moet nog wachten wat gaat de medicijn op mijn bloedsuiker ghaalte ,maar ik heb nare ervaring met deze prik

17-03-2023 | Vrouw | 55
Diabetes type 2
Kan op dit moment niet veel zeggen , ben maar drie weken bezig 😉

23-06-2018 | Man | 55
Diabetes type 2
Omdat volgens de specialist metformine en gliclazide niet genoeg was kreeg in Trulicity. In het begin al direct last van hogere en onregelmatige hartslag en hogere bloeddruk. Ook moeilijke stoelgang. Verder las ik dat gebleken is dat proefdieren er kanker van kregen en zou het niet op mens en dier mogen worden toegepast en verboden moeten worden. Kreeg ook maagprobleme[lees meer...]n en suiker ging er totaal niet door omlaag. Gewichtstoename had ik wel van die rommel. Mijn mening is dat het een waardeloos product is wat alleen geld in het laatje van handelaren en fabrikanten brengt. Nu na stoppen begin ik weer een normaal mens te worden en dat na 2 weken. Nu na twee weken suiker niet omhoog en eerder iets gedaald zelfs zonder dat vergif.

08-03-2023 | Man | 56
Diabetes type 2
Na drie weken Diaree maagpijn en constant diaree niet fijn oprispingen met rotte eieren geur Bah

14-04-2022 | Vrouw | 56
Diabetes type 2
Ook ik heb last van misselijkheid en slecht eten de eerste 3 dagen vooral, maar na 3 weken stopte dat laatste, misselijk ben ik op en af. En ja mijn maag moet vol blijven anders wordt ik weer misselijk. Aan andere kant vergeet je zo ook niet te eten. Kon wel slecht naar de toilet , maar gebruik nu dagelijks poeder om beter naar de toilet te kunnen. Ben gestart met 8wkn 1,[lees meer...]5mg/week en het resultaat ben ik al erg tevreden mee. 8 kilo minder en lange termijn suiker gezakt van 65 naar 61. Dinsdag gestart met verdubbelen dosis, dus 3 mg per week. Was bang weer hetzelfde te krijgen als in hetbegin, maar dat is gelukkig (nog) niet zo. Gewoon nog zelfde misselijkheid als de laatste 5wkn. Niet fijn maar valt mee te leven. Ik weet waar ik het voor doe.

21-03-2018 | Vrouw | 56
Diabetes type 2
De eerste maanden de eerste 3 dagen na de injectie ziek van geweest. Erg misselijk, geen zin in eten, snel vol zitten, beroerd. Moeite met nadenken, slecht concentreren. De klachten van misselijkheid namen af na 2,5 maand. Grootste probleem is nu de moeheid en het me niet meer concentreren. Erg emotioneel ook. Ga de internist vragen een aantal weken te stoppen om te kijken[lees meer...] of de bijwerkingen van de slechte concentratie, het wazig zijn, en de moeheid verminderen zullen. Dan weet ik of dit ook een bijwerking is. Zijn hier meer ervaringen mee?

04-01-2018 | Vrouw | 56
dulaglutide (1,5mg/ml)
In juli 2017 de jaarlijkse controle bij de internist, ik had teveel hypo's. Ik was zelf al 15 kilo afgevallen en de internist bood mij dit aan. Hij heeft mij wel alle bijwerkingen verteld, en inderdaad ik heb het allemaal gehad. Maar ik heb volgehouden en ben ook nog eens 7 kilo extra afgevallen, de misselijkheid en braken is echt heel vervelend maar nu na 5 mnd. heb ik[lees meer...] het niet meer. Waar ik het meeste last van heb is dat ik niet regelmatig ontlasting heb. Heb nog wel even magnesium gebruikt maar ben daar nu ook weer mee gestopt. De soms rare smaak is er soms nog wel. Ik blijf het gebruiken want mijn waarde's zijn stabiel en ik heb geen hypo's meer gehad. Ik ben er achteraf heel blij mee! O ja, na veel geprobeerd te hebben spuit ik op Vrijdagavond rond 9.00 uur. dit werkt voor mij heel goed.

18-06-2023 | Man | 57
Diabetes type 2
Gebruik Trulicity 0,75 mg sedert 3 weken. Eerst heel bevreesd voor bijwerkingen. Maar heb er geen enkele. Ben 3 kg vermagerd op 3 weken. Voel me veel beter. Heb ook een andere kijk op eten. Ik heb bijna geen honger, maar het eten smaakt me beter. Ik eet minder en selectiever. Gisteren op restaurant geweest, voorgerecht en hoofdgerecht maar geen dessert meer, kon er echt ni[lees meer...]et meer bij. Alcohol vormt geen probleem. Begin Augustus, dus na 2 maanden ben ik benieuwd naar mijn bloedresultaten, maar ik voel aan alles dat de suikerwaarden wel zullen gedaald zijn.

03-10-2022 | Man | 57
Diabetes type 2
Wegens schaarste van mijn gebruikelijke Ozempic noodgedwongen gebruik gemaakt van Trulicity. Niet tevreden hiervan, ik stop er mee en wacht dan maar tot Ozempic weer beschikbaar is. Ik gebruik dit medicijn in kader van diabetes type 2. Daar waar ik met Ozempic een heel stabiele curve had in bloedsuikerwaarden, gaat deze nu weer alle kanten op met pieken en dalen. Naast de [lees meer...]erg vervelende bijwerking van enorm opgeblazen gevoel en hevig dromen, alsook de drang naar eten, stop ik met Trulicity. Daar waar het voor andere mensen allicht goed werkt doet het dit bij mij allerminst

07-01-2021 | Man | 57
Afslanken - overgewicht