dulaglutide

Diabetes type 2 (28 meningen)

Metformine (566 meningen)
Victoza (176 meningen)
Ozempic (78 meningen)
Gliclazide (64 meningen)
Glimepiride (48 meningen)

17-11-2021 | Vrouw | 52
Diabetes type 2
Op zaterdag om 12:00 uur mijn eerste (en tevens laatste) prik gezet. Al vrij snel een opgeblazen gevoel en misselijkheid. Bij de gedachten aan eten kreeg ik al braakneigingen. De zondag doorgekomen met 1 cracker. Kon echt niet meer eten. Van zondag op maandag heel slecht geslapen door buikkrampen. Op maandag begon het heftig braken, zelfs bij een slokje water en dat ging d[lees meer...]e gehele dag door. Zelfs op dinsdag en heb toen de HA ingelicht. Zij heeft mij toen medicatie voorgeschreven tegen de misselijkheid en gelukkig heeft dat goed gewerkt. Maar door het heftig braken wel een rib gekneusd. Op advies van de HA gaan we hier niet mee verder, ik reageer namelijk te extreem op Trulicity.

13-09-2021 | Man | 61
Diabetes type 2
trulicity heb ik al verscheiden dozen gebrokt van 1.5 al zeker 6 dozen maar het doet niet mijn gewicht blijft altijd het zelden een keer 153 en de week daarna 152 ik ben dat kost beu

03-09-2021 | Vrouw | 85
Diabetes type 2
Mooi gewichtsverlies 4 kg, maar ernstige verstopping, tot 075 teruggebracht maar niet veel beter. Na ruim drie maanden lastige netelroos.

18-08-2021 | Vrouw | 63
dulaglutide (0.75)
Afslanken - overgewicht
Gebruik nu Trulicity al 10 maanden. Totaal geen gewichtsvrlies

05-07-2021 | Vrouw | 53
Diabetes type 2
het ging het wondermiddel zijn om te vermageren... dieet van 1200kcal en activiteit van minstens 2400 kcal geeft nog maar een verlies van minder dan 5 kg in een half jaar, wat voor mij teleurstellend is. Nu stelt de arts een maagverkleining voor maar heb daar geen zin in. Ik zoek wel mijn balans met de juiste voedingsstoffen te eten. Het is net alsof er een ballon opgeblaz[lees meer...]en is in mijn maag en ik begin zweren te krijgen op mijn buik. Nierstenen en galverstoppingen worden niet behandeld, alleen fixatie op het overgewicht. Ik weeg nu 95 kilo, tijdens mijn metabool syndroom in januari bedroeg dit 103 kg. Mijn streefgewicht is 75 kg (ik ben 154cm groot). Ik heb veel minder pijn van artrose sedert ik de juiste voedingsstoffen probeer te eten.

15-03-2021 | Man | 54
dulaglutide (0,75)
Diabetes type 2
ik kreeg de doos met Trulicity dinsdag maar ik gebruikte vrijdag ,nadat ik de bijwerkingen gelezen dacht ik, kan ik weekend de bijwerkingen beter verwerken , zondag na avond eten begon de problemen ,opgeblazen buik, vieze mondsmaak, bijna hele nacht op de wc..ik moet nog wachten wat gaat de medicijn op mijn bloedsuiker ghaalte ,maar ik heb nare ervaring met deze prik

31-12-2020 | Vrouw | 69
dulaglutide (3mg/ml)
nouw ik ben er doodziek van gebruk het nu een maand nu heb ik nog hoofpijn er bij

23-06-2018 | Man | 55
Diabetes type 2
Omdat volgens de specialist metformine en gliclazide niet genoeg was kreeg in Trulicity. In het begin al direct last van hogere en onregelmatige hartslag en hogere bloeddruk. Ook moeilijke stoelgang. Verder las ik dat gebleken is dat proefdieren er kanker van kregen en zou het niet op mens en dier mogen worden toegepast en verboden moeten worden. Kreeg ook maagprobleme[lees meer...]n en suiker ging er totaal niet door omlaag. Gewichtstoename had ik wel van die rommel. Mijn mening is dat het een waardeloos product is wat alleen geld in het laatje van handelaren en fabrikanten brengt. Nu na stoppen begin ik weer een normaal mens te worden en dat na 2 weken. Nu na twee weken suiker niet omhoog en eerder iets gedaald zelfs zonder dat vergif.

10-01-2017 | Vrouw | 52
dulaglutide (1,5mg)
Diabetes type 2
Na de 5e injectie gestopt, te veel bijwerkingen en pijn. Eerste 2 weken veel bijwerkingen, 3e week bijna geen, 4 e en 5e week verergerde bijwerkingen, oplopend. De eerste injectiepen klikte niet terug, de naald bleef naar buiten steken, dat was verwarrend, vooral omdat het de eerste pen was. De firma die Trulicity produceert heeft de pen opgehaald en onderzocht, ter verbe[lees meer...]tering. Effectiviteit: geen idee, nuchtere suiker was wel iets lager.

16-09-2020 | Vrouw | 46
Suikerziekte (type 2)
Na wederom langere periode prednison te hebben moeten gebruiken voor reuma inflammaties, is mijn suiker van pad af gegaan. In jaar tijd was hij van normaal naar 22 gegaan in december 2019. Ik kwam niet meer aan revalideren toe, zo intens moe, kon niet afvallen ( 20 kg erbij op toch al morbide obesitas :-( ). Metformine moest bijgestaan worden door iets anders, dat werd d[lees meer...]an Trulicity. binnen paar dagen na de eerste spuit voelde ik het leven weer wat terugvloeien en kon ik weer lekker klussen aanpakken op de boerderij. Helaas veel bijwerkingen : misselijkheid, boeren, geen trek in eten, al bij het eten ruiken onpasselijk worden, alles wat ik eet komt er ook vrijwel meteen weer uit, steeds lichte druk/ hoofdpijn in voorhoofd. Maag voelt altijd vol, alsof er een ballon in opgepompt is.. ik weet niet meer wat te eten... In korte tijd wel 15 kg kwijt, waar ik dan weer dankbaar voor ben, maar om mij elke dag zo vreselijk ziek te voelen... zelfs als we ergens naartoe gaan niks kunnen eten tevoren omdat je bij toilet moet blijven, is toch wel erg vervelend :-( Ik ben nu 9de spuit verder ( 1 x per week) .. ik hoop dat het weer wat betert...

17-03-2021 | Man | 69
Ik merk nog geen resultaat na 9 weken deze injectie te gebruiken

09-03-2020 | Man | 57

21-10-2019 | Vrouw | 57
Afslanken - overgewicht
ben in 2 maanden tijd 4 kg afgevallen, maar mijn concentratie is weg, heb het gevoel dat ik na een vroegere burn-out te hebben gehad dit geneesmiddel mij last bezorgd. Een soort blackout en moeilijk concentreren. Ik weet niet of het van het geneesmiddel komt.

21-03-2018 | Vrouw | 56
Diabetes type 2
De eerste maanden de eerste 3 dagen na de injectie ziek van geweest. Erg misselijk, geen zin in eten, snel vol zitten, beroerd. Moeite met nadenken, slecht concentreren. De klachten van misselijkheid namen af na 2,5 maand. Grootste probleem is nu de moeheid en het me niet meer concentreren. Erg emotioneel ook. Ga de internist vragen een aantal weken te stoppen om te kijken[lees meer...] of de bijwerkingen van de slechte concentratie, het wazig zijn, en de moeheid verminderen zullen. Dan weet ik of dit ook een bijwerking is. Zijn hier meer ervaringen mee?

20-11-2016 | Vrouw | 59
dulaglutide (1,5)
Diabetes type 2
6 weken geleden begonnen met trulicity 1,5, na 2 jaar Victoza te hebben gebruikt. Van de eerste week had ik last van maagzuur en oprispingen hetgeen ik nu nog steeds heb . Na 2 weken nog een probleem, zware verstopping en nog steeds. Bijgevolg op al die weken ben ik 3 kg bijgekomen. Ik denk te stoppen en terug mijn Victoza elke dag te gaan spuiten. Vroeger spoot ik La[lees meer...]ntus en was 10 kg bijgekomen, nadien Victoza en was de 10 kg vlug kwijt. Ik heb geen zin om stilaan die 10 kg terug bij te komen, omdat ik niet voldoende naar het toilet kan gaan.

11-11-2016 | Vrouw | 45
dulaglutide (1,5mg)
Diabetes type 2
Een week geleden begonnen met de Trulicity pen, omdat mijn suikerwaardes veel te hoog bleven met Metformine en Gliclazide. Gisteren voor het eerst een drastische daling in mijn glucosewaardes gemeten. Daar waar ik voorheen (nuchter) bleef hangen op 13.4 tot 14.8, was mijn nuchtere bloedsuikermeting deze morgen 7.8 . Daarnaast heb ik geen last meer van honger en heb ik nauw[lees meer...]elijks meer behoefte om te snacken. Wél heb ik wat last van oprispingen en brandend maagzuur, maar mij is verteld dat dit zal verdwijnen na toediening van de tweede dosis. Tot nu toe ben ik tevreden en de bijwerkingen vind ik tot nu toe meevallen.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum