dulaglutide

Diabetes type 2 (28 meningen)

Metformine (566 meningen)
Victoza (177 meningen)
Ozempic (80 meningen)
Gliclazide (64 meningen)
Glimepiride (48 meningen)

09-02-2017 | Vrouw | 46
dulaglutide (1,5)
Diabetes type 2
Makkelijk in gebruik. Wel enorm aan de prijs. Misselijkheid met soms neiging tot braken, als ik bijvoorbeeld eten kook. Nadeel: ik kan bijna niks eten... ik hoef maar naar eten te kijken en voel me al misselijk. Soms wat pijn in de buik, maar dat is zeer weinig. Voordeel: heb enorm veel energie terug gekregen.

10-01-2017 | Vrouw | 52
Diabetes type 2
Na de 5e injectie gestopt, te veel bijwerkingen en pijn. Eerste 2 weken veel bijwerkingen, 3e week bijna geen, 4 e en 5e week verergerde bijwerkingen, oplopend. De eerste injectiepen klikte niet terug, de naald bleef naar buiten steken, dat was verwarrend, vooral omdat het de eerste pen was. De firma die Trulicity produceert heeft de pen opgehaald en onderzocht, ter verbe[lees meer...]tering. Effectiviteit: geen idee, nuchtere suiker was wel iets lager.

20-11-2016 | Vrouw | 59
dulaglutide (1,5)
Diabetes type 2
6 weken geleden begonnen met trulicity 1,5, na 2 jaar Victoza te hebben gebruikt. Van de eerste week had ik last van maagzuur en oprispingen hetgeen ik nu nog steeds heb . Na 2 weken nog een probleem, zware verstopping en nog steeds. Bijgevolg op al die weken ben ik 3 kg bijgekomen. Ik denk te stoppen en terug mijn Victoza elke dag te gaan spuiten. Vroeger spoot ik La[lees meer...]ntus en was 10 kg bijgekomen, nadien Victoza en was de 10 kg vlug kwijt. Ik heb geen zin om stilaan die 10 kg terug bij te komen, omdat ik niet voldoende naar het toilet kan gaan.

11-11-2016 | Vrouw | 45
Diabetes type 2
Een week geleden begonnen met de Trulicity pen, omdat mijn suikerwaardes veel te hoog bleven met Metformine en Gliclazide. Gisteren voor het eerst een drastische daling in mijn glucosewaardes gemeten. Daar waar ik voorheen (nuchter) bleef hangen op 13.4 tot 14.8, was mijn nuchtere bloedsuikermeting deze morgen 7.8 . Daarnaast heb ik geen last meer van honger en heb ik nauw[lees meer...]elijks meer behoefte om te snacken. Wél heb ik wat last van oprispingen en brandend maagzuur, maar mij is verteld dat dit zal verdwijnen na toediening van de tweede dosis. Tot nu toe ben ik tevreden en de bijwerkingen vind ik tot nu toe meevallen.

13-09-2016 | Vrouw | 64
Diabetes type 2
opgezette buik zeer hinderlijk, boeren ook erg vervelend!

11-12-2015 | Vrouw | 51
dulaglutide (1.5ml)
Diabetes type 2
4 weken aan de Trulicity, wat een verandering niet meer 4 keer per dag spuiten maar 1 injectie met een voor gevulde pen de eerste week was ik een beetje licht in mijn hoofd. Het middel heeft als goede bijwerking dat je maag langzaam ledigt, zodat je snel voldaan bent. na 4 weken 4 kilo afgevallen( dat is ook de bedoeling) was na 1,5 jaar insuline 20 kilo gegroeid.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum