Ervaringen met Trulicity

dulaglutide

Diabetes type 2 (48 meningen)

Metformine (589 meningen)
Ozempic (292 meningen)
Victoza (193 meningen)
Saxenda (114 meningen)
Jardiance (77 meningen)

31-12-2020 | Vrouw | 69
dulaglutide (3mg/ml)
nouw ik ben er doodziek van gebruk het nu een maand nu heb ik nog hoofpijn er bij

08-12-2020 | Vrouw | 24
Diabetes type 2
Sinds 1 week opgestart met trulicity omdat mijn suiker curve goed was, maar zo'n 100 mg/dl te hoog globaal. Voorheen nuchter 230, en nu rond de 125. Perfect dus. Naast snelwerkende insuline en langwerkende insuline dit erbij gekregen. Nam normaal ook glucophage/metformine 850, maar wegens continu diarree van deze pil als bijwerking (lees: de deur niet uit durven zonder i[lees meer...]modium pillen op zak), hiermee gestopt. Soms misselijk na de maaltijd, portie is veel kleiner en heb eigenlijk nooit nog echt een grommende maag hongergevoel. Verder is het me opgevallen dat ik moeite heb met naar toilet gaan en dus wat verstopping heb sinds ik dit neem. Over het algemeen raad ik dit zeker aan, hopelijk gaan de bijwerkingen ook nog weg na een tijdje en zal ik dus ook wat afvallen doordat ik minder eet en amper honger heb.

16-09-2020 | Vrouw | 46
Suikerziekte (type 2)
Na wederom langere periode prednison te hebben moeten gebruiken voor reuma inflammaties, is mijn suiker van pad af gegaan. In jaar tijd was hij van normaal naar 22 gegaan in december 2019. Ik kwam niet meer aan revalideren toe, zo intens moe, kon niet afvallen ( 20 kg erbij op toch al morbide obesitas :-( ). Metformine moest bijgestaan worden door iets anders, dat werd d[lees meer...]an Trulicity. binnen paar dagen na de eerste spuit voelde ik het leven weer wat terugvloeien en kon ik weer lekker klussen aanpakken op de boerderij. Helaas veel bijwerkingen : misselijkheid, boeren, geen trek in eten, al bij het eten ruiken onpasselijk worden, alles wat ik eet komt er ook vrijwel meteen weer uit, steeds lichte druk/ hoofdpijn in voorhoofd. Maag voelt altijd vol, alsof er een ballon in opgepompt is.. ik weet niet meer wat te eten... In korte tijd wel 15 kg kwijt, waar ik dan weer dankbaar voor ben, maar om mij elke dag zo vreselijk ziek te voelen... zelfs als we ergens naartoe gaan niks kunnen eten tevoren omdat je bij toilet moet blijven, is toch wel erg vervelend :-( Ik ben nu 9de spuit verder ( 1 x per week) .. ik hoop dat het weer wat betert...

02-09-2020 | Vrouw | 42
Diabetes type 2
Net 3 dagen bezig dus kan er niet al teveel over vertellen. Aan te raden (in mijn geval) is echt gedoseerd eten. Ik leef al 3 dagen op een schaaltje yoghurt en 2 wraps met zalm. Erg moe en hoofdpijn. Eerste 2 dagen had ik het koud maar at iets met suiker en het was weer weg. Dus goed je suiker in de gaten houden.

30-08-2020 | Man | 47
Diabetes type 2
Ik had constant een te hoge glucose waarde. Ik schommelde rond de 14. Terwijl ik dagelijks 3 pillen metformine, 4 pillen gliclazide en 80 eenheden langdurige insuline inspoot. Echter nu 5 weken bezig met dit medicijn en ik sta nu op 5 a 6. Ik heb tot nu toe geen bijwerkingen. Ik ben 5 kilo afgevallen en voel me veel beter en ik neem nu minder gliclazide.

06-06-2020 | Man | 58
Diabetes type 2
In het begin ook misselijk, na een maandje niet meer. wel obstipatie. Geen gewichtsverschil. wel bloedsuiker beter gereguleerd en als belangrijkste de helft aan insuline nog maar.

05-06-2020 | Man | 50
Diabetes type 2
Ge ruik sinds december 2019 14.kilo afgevalle me.suikerwaarde van 8.9 naar 3.9 gezakt.en me.bloeddruk na 120 voel.me zeer fit oerfect middel ga er mee.door

09-03-2020 | Man | 57

21-10-2019 | Vrouw | 57
Afslanken - overgewicht
ben in 2 maanden tijd 4 kg afgevallen, maar mijn concentratie is weg, heb het gevoel dat ik na een vroegere burn-out te hebben gehad dit geneesmiddel mij last bezorgd. Een soort blackout en moeilijk concentreren. Ik weet niet of het van het geneesmiddel komt.

10-08-2019 | Vrouw | 61
Afslanken - overgewicht
12,5kg bijgekomen in 2,5 maand zonder overdadig te eten.conclusie van arts:traagwerkende schildklier

07-01-2019 | Vrouw | 59
Diabetes type 2
Gebruik metformine en insuline. Toename van gewicht en hoge bloeddruk. Na gebruik kon de insuline snel worden gestopt. 12 kilo in gewicht afgevallen. Daarna stabilisatie van het gewicht. Nuchtere bloedsuiker en Hba1C bijna genormaliseerd (Nbls 6/ HBa1C 47). Na een jaar lijkt het effect verdwenen, kan weer meer eten. Maar als ik de injectie stop dan ga ik echt veel eten [lees meer...]en stijgen mijn bloedsuikers. De obstipatie maakt dat ik er eigenlijk mee wil stoppen. Ben nu aan het lijnen tot een normaal BMI, als ik het gevoel heb dat ik mijn eetgewoonte onder controle heb dan wil ga ik proberen te stoppen,

03-11-2018 | Vrouw | 63
dulaglutide (1,5mg/ml)
Sinds ik de spuit Trulicity gebruik gaat het een stuk beter met mijn suikers ,in het begin wel last van boeren misselijkheid en winderigheid 3 weken. maar ik ben blij dat ik heb doorgezet 13 kg lichter en minder lantus spuiten.

23-06-2018 | Man | 55
Diabetes type 2
Omdat volgens de specialist metformine en gliclazide niet genoeg was kreeg in Trulicity. In het begin al direct last van hogere en onregelmatige hartslag en hogere bloeddruk. Ook moeilijke stoelgang. Verder las ik dat gebleken is dat proefdieren er kanker van kregen en zou het niet op mens en dier mogen worden toegepast en verboden moeten worden. Kreeg ook maagprobleme[lees meer...]n en suiker ging er totaal niet door omlaag. Gewichtstoename had ik wel van die rommel. Mijn mening is dat het een waardeloos product is wat alleen geld in het laatje van handelaren en fabrikanten brengt. Nu na stoppen begin ik weer een normaal mens te worden en dat na 2 weken. Nu na twee weken suiker niet omhoog en eerder iets gedaald zelfs zonder dat vergif.

15-06-2018 | Vrouw | 66
dulaglutide (3mg/ml)
Zonder dat ik t wist mega hoge Hb1Ac waardes gemeten in bloed en arts vroeg of ik niets merkte. Nee dus! Direct naar internist vasculair en Trulicity voorgeschreven gekregen. Na 3 maanden terug naar waarde 60 en nu na 1/2 jaar 46. In t begin wel misselijk en geen trek in eten met als resultaat 8 kilo afgevallen. De internist was mega verrast en mag nu weer onder controle v[lees meer...]an de huisarts. Trulicity is mega gemakkelijk om te injecteren. Mag nu nu ook de diamicron halveren maar als ik nadelen hiervan ondervind mag ik weer terug naar 2

21-03-2018 | Vrouw | 56
Diabetes type 2
De eerste maanden de eerste 3 dagen na de injectie ziek van geweest. Erg misselijk, geen zin in eten, snel vol zitten, beroerd. Moeite met nadenken, slecht concentreren. De klachten van misselijkheid namen af na 2,5 maand. Grootste probleem is nu de moeheid en het me niet meer concentreren. Erg emotioneel ook. Ga de internist vragen een aantal weken te stoppen om te kijken[lees meer...] of de bijwerkingen van de slechte concentratie, het wazig zijn, en de moeheid verminderen zullen. Dan weet ik of dit ook een bijwerking is. Zijn hier meer ervaringen mee?

27-01-2018 | Man | 69
dulaglutide (1,5mg/ml)
nam al een 2tal jaar metformax850mg en trajenta tegen verhoogd suikerpijl in mijn bloed nu sinds begin december 2017 begonnen met trulicity1,5mg en trajenta gestopt , na de 2de spuit die trouwens heel gemakkelijk in gebruik zijn is , mijn suikerpijl met de helft gezakt van meer dan 400 naar een waarde van +- 220 , daar het niet verder zakte nu ook begonnen met insuline , h[lees meer...]eb niet heel veel last van bijwerkingen juist last van de maag als de tijd tussen 2 maaltijden te lang wordt , ben ook een 4tal kg gewicht kwijt wat ik zeker als +punt ervaar .