Ervaringen met Trulicity

dulaglutide

Diabetes type 2 (48 meningen)

Metformine (589 meningen)
Ozempic (292 meningen)
Victoza (193 meningen)
Saxenda (114 meningen)
Jardiance (77 meningen)

16-09-2023 | Man | 64
Diabetes type 2
Gestart met 1,5 mg nergens geen last van. Waardes bleven hoog sinds 2 weken 3mg waardes nog steeds hoog en hele dagen misselijk. Ga nu in overleg met diabetes verpleegkundige om gewoon ouderwetste gaan spuiten en dan 2-4-6 schema aanhouden.

09-01-2022 | Vrouw | 64
Diabetes type 2
Ik gebruik 2 maal 500 mg methformine. Insuline lanthus verdroeg ik niet goed:: werd er dik van en injectie brandde bij toedienen. Ik heb eind okt. een DMR behandeling gehad waarbij mijn slijmvlies in de 12v darm weg gebrand is zodat die opnieuw kon aangroeien. De stof die daar aangemaakt wordt gaat naar de alvleesklier. Deze zelfde stof zit in trilucity. Ik ben met [lees meer...]0.75 ml begonnen vier weken , daarna opgehoogd naar 1.5 ml. Nu totaal 9 weken. Voordeel: Heel blij dat ik kon stoppen met langwerkende insuline! Ondanks maar licht overgewicht toch 8 kg afgevallen in 9 weken! Mijn diabetische waarden zijn nu nét goed, hoop dat het nog wat zakt. Nadeel: de eerste twee dagen na injectie vreselijk misselijk en kan ik niet eten.. Vooral vlees en vis en kaas gaat er slecht in. Ik eet nu over de hele dag kleine beetjes, vooral karnemelk omdat het lekker dik is en yoghurt. (Pap zou ook kunnen vlg diëtiste maar ik eet geen koolhydraten. ) De maag moet vol blijven merk ik. Smaak is nog niet geweldig maar je móet íets eten anders wordt je weer misselijk . Ook neem ik eiwitrijke shake’s. Voor extra voeding omdat ik nog weinig eet. Tegen misselijkheid neem ik Nux Vomica D66 Na drie dagen gaat het eten beter en dan begint het weer na een week van voor af aan. Men zegt dat uiteindelijk de misselijkheid over gaat ik hoop het maar want verder vindt ik dit een fantastisch middel!! Ff doorzetten dus.

13-09-2016 | Vrouw | 64
dulaglutide (1,5mg)
Diabetes type 2
opgezette buik zeer hinderlijk, boeren ook erg vervelend!

18-08-2023 | Vrouw | 66
Diabetes type 2
Na spuiten geen last, maar 2 dagen later maagpijn, diaree, opgeblazen gevoel, oprispingen. Dit duurt ook 2 dagen en dan zijn de klachten weg. Dan is het weer tijd om te spuiten. Gebruik het inmiddels al wel 4 maanden. Omdat andere medicatie bv metformine en nog andere medicatie, ook dezelfde klachten geeft moet ik helaas deze spuiten blijven gebruiken. Ik hoop dat de kla[lees meer...]chten nog over gaan.

16-11-2022 | Vrouw | 66
Vreselijk nog nooit zo beroerd gevoeld drama gestopt na 3x gebruik t te hebben

15-06-2018 | Vrouw | 66
dulaglutide (3mg/ml)
Zonder dat ik t wist mega hoge Hb1Ac waardes gemeten in bloed en arts vroeg of ik niets merkte. Nee dus! Direct naar internist vasculair en Trulicity voorgeschreven gekregen. Na 3 maanden terug naar waarde 60 en nu na 1/2 jaar 46. In t begin wel misselijk en geen trek in eten met als resultaat 8 kilo afgevallen. De internist was mega verrast en mag nu weer onder controle v[lees meer...]an de huisarts. Trulicity is mega gemakkelijk om te injecteren. Mag nu nu ook de diamicron halveren maar als ik nadelen hiervan ondervind mag ik weer terug naar 2

10-01-2022 | Man | 69
Diabetes type 2
Gebruik het het nu7 weken 1x per week. Na de eerste injectie 2 dagen erna diaree durf deur niet meer uit. 7 weken later nog steeds diaree. Ook schildklier tot boven de norm.

17-03-2021 | Man | 69
Ik merk nog geen resultaat na 9 weken deze injectie te gebruiken

31-12-2020 | Vrouw | 69
dulaglutide (3mg/ml)
nouw ik ben er doodziek van gebruk het nu een maand nu heb ik nog hoofpijn er bij

27-01-2018 | Man | 69
dulaglutide (1,5mg/ml)
nam al een 2tal jaar metformax850mg en trajenta tegen verhoogd suikerpijl in mijn bloed nu sinds begin december 2017 begonnen met trulicity1,5mg en trajenta gestopt , na de 2de spuit die trouwens heel gemakkelijk in gebruik zijn is , mijn suikerpijl met de helft gezakt van meer dan 400 naar een waarde van +- 220 , daar het niet verder zakte nu ook begonnen met insuline , h[lees meer...]eb niet heel veel last van bijwerkingen juist last van de maag als de tijd tussen 2 maaltijden te lang wordt , ben ook een 4tal kg gewicht kwijt wat ik zeker als +punt ervaar .

11-09-2017 | Man | 69
Diabetes type 2
Na een tweetal weken gebruik van de Trulicity zijn mijn suikerwaarden fors gedaald, ik let ook op wat ik eet, confituur zonder suiker, géén ijsjes meer. Ik zet de spuit telkens op zaterdagmiddag, de volgende dagen heb ik last van braakneigingen - pijn in de buik - maag. Neem daar nog bij: ' s morgens 2 pilletjes UNI DIAMICRON 60 mg - en dan driemaal per dag Glucophage 8[lees meer...]50 mg. Maar die spuiten zijn maar tijdelijk: 6 maanden. Ik heb een "zorgtraject" en zo is alles gratis af te halen bij de apotheek: de strips - het toestel om te prikken, de spuiten, ook de consultaties bij de huisarts en de specialist zijn gratis. Globaal gezien ben ik tevreden, afgezien van de buikkrampen en de misselijkheid.

03-09-2021 | Vrouw | 85
Diabetes type 2
Mooi gewichtsverlies 4 kg, maar ernstige verstopping, tot 075 teruggebracht maar niet veel beter. Na ruim drie maanden lastige netelroos.