Ervaringen met Trulicity

dulaglutide

Diabetes type 2 (48 meningen)

Metformine (589 meningen)
Ozempic (292 meningen)
Victoza (193 meningen)
Saxenda (114 meningen)
Jardiance (77 meningen)

08-12-2020 | Vrouw | 24
Diabetes type 2
Sinds 1 week opgestart met trulicity omdat mijn suiker curve goed was, maar zo'n 100 mg/dl te hoog globaal. Voorheen nuchter 230, en nu rond de 125. Perfect dus. Naast snelwerkende insuline en langwerkende insuline dit erbij gekregen. Nam normaal ook glucophage/metformine 850, maar wegens continu diarree van deze pil als bijwerking (lees: de deur niet uit durven zonder i[lees meer...]modium pillen op zak), hiermee gestopt. Soms misselijk na de maaltijd, portie is veel kleiner en heb eigenlijk nooit nog echt een grommende maag hongergevoel. Verder is het me opgevallen dat ik moeite heb met naar toilet gaan en dus wat verstopping heb sinds ik dit neem. Over het algemeen raad ik dit zeker aan, hopelijk gaan de bijwerkingen ook nog weg na een tijdje en zal ik dus ook wat afvallen doordat ik minder eet en amper honger heb.

28-07-2023 | Vrouw | 31
Diabetes type 2
Ik gebruik Trulicity 1.5 mg iedere maandag eentje en ik moet zeggen ik heb een bloedhekel aan dit product ik gebruik het nu ongeveer 5 maand en ik heb nog steeds extreme maagklachten normaal gezien zouden die klachten na 1 maand weg moeten zijn ja amai merci men voeten niks te 1 maand weg zijn ! ik heb dit ook al eens besproken met de arts die kijkt voor men suiker hij vro[lees meer...]eg me of ik het nog eens wilde proberen ik heb ja gezegd maar heb nu vreselijk veel spijt dat ik er nog mee verder wilde doen de maagklachten blijven aanhouden het is echt vreselijk! Ik durf bijna niks meer te eten door dit hatelijke spul! In het begin van mijn diagnose nam ik Apidra daar heb ik nooit maar dan ook nooit klachten van gehad maar met die Trulicity blijven de klachten aanhouden

11-09-2017 | Man | 36
Diabetes type 2
Ik gebruik het nu 4 maanden en mijn waarden zijn mooi gezakt. Mn medicatie is ook gehalveerd. Ik kom van 2500mg metformine 200mg uni diamicron naar 1000mg metformine en 120mg uni diamicron. Echt een aanrader. En volledig terugbetaald daar het ziekenfonds (be).

28-05-2022 | Vrouw | 38
Ziekte van Hashimoto
Door Hashimoto ben ik op zeer korte tijd 10kilo bijgekomen en dat getal bleef stijgen. Ik kon bijna niets meer eten en kwam dan toch nog bij. De dokter zette me op medicatie voor de schildklier, 1 keer per week Trulicity en een koolhydraatarm dieet. Zelfs het weinige dat op mijn dagmenu staat is te veel. Ik voel me eindelijk verzadigd, ik voel me eindelijk niet meer consta[lees meer...]nt duizelig en hongerig, ik voel me niet meer zo zwak en hoop echt dat het deze richting uit blijft gaan. Wat een verademing! Ik voel me eindelijk geen slaaf meer van voedsel! (De hele dag was ik bezig met en dacht ik aan eten door de extreme honger en moeheid)

04-10-2022 | Vrouw | 41
Diabetes type 2
Dit medicijn werd mij toegewezen ter vervanging van Ozempic. Deze was niet leverbaar. In de eerste week na start met Trulicity hevige maagkrampen, maagpijn, reflux, opgezette buik, spierkrampen en vermoeidheid. Dit alles nam toe in de tweede week. Nu weiger ik dit medicijn nog te gebruiken. Ik wacht wel tot Ozempic er weer is.

02-09-2020 | Vrouw | 42
Diabetes type 2
Net 3 dagen bezig dus kan er niet al teveel over vertellen. Aan te raden (in mijn geval) is echt gedoseerd eten. Ik leef al 3 dagen op een schaaltje yoghurt en 2 wraps met zalm. Erg moe en hoofdpijn. Eerste 2 dagen had ik het koud maar at iets met suiker en het was weer weg. Dus goed je suiker in de gaten houden.

11-11-2016 | Vrouw | 45
dulaglutide (1,5mg)
Diabetes type 2
Een week geleden begonnen met de Trulicity pen, omdat mijn suikerwaardes veel te hoog bleven met Metformine en Gliclazide. Gisteren voor het eerst een drastische daling in mijn glucosewaardes gemeten. Daar waar ik voorheen (nuchter) bleef hangen op 13.4 tot 14.8, was mijn nuchtere bloedsuikermeting deze morgen 7.8 . Daarnaast heb ik geen last meer van honger en heb ik nauw[lees meer...]elijks meer behoefte om te snacken. Wél heb ik wat last van oprispingen en brandend maagzuur, maar mij is verteld dat dit zal verdwijnen na toediening van de tweede dosis. Tot nu toe ben ik tevreden en de bijwerkingen vind ik tot nu toe meevallen.

16-09-2020 | Vrouw | 46
Suikerziekte (type 2)
Na wederom langere periode prednison te hebben moeten gebruiken voor reuma inflammaties, is mijn suiker van pad af gegaan. In jaar tijd was hij van normaal naar 22 gegaan in december 2019. Ik kwam niet meer aan revalideren toe, zo intens moe, kon niet afvallen ( 20 kg erbij op toch al morbide obesitas :-( ). Metformine moest bijgestaan worden door iets anders, dat werd d[lees meer...]an Trulicity. binnen paar dagen na de eerste spuit voelde ik het leven weer wat terugvloeien en kon ik weer lekker klussen aanpakken op de boerderij. Helaas veel bijwerkingen : misselijkheid, boeren, geen trek in eten, al bij het eten ruiken onpasselijk worden, alles wat ik eet komt er ook vrijwel meteen weer uit, steeds lichte druk/ hoofdpijn in voorhoofd. Maag voelt altijd vol, alsof er een ballon in opgepompt is.. ik weet niet meer wat te eten... In korte tijd wel 15 kg kwijt, waar ik dan weer dankbaar voor ben, maar om mij elke dag zo vreselijk ziek te voelen... zelfs als we ergens naartoe gaan niks kunnen eten tevoren omdat je bij toilet moet blijven, is toch wel erg vervelend :-( Ik ben nu 9de spuit verder ( 1 x per week) .. ik hoop dat het weer wat betert...

09-02-2017 | Vrouw | 46
dulaglutide (1,5)
Diabetes type 2
Makkelijk in gebruik. Wel enorm aan de prijs. Misselijkheid met soms neiging tot braken, als ik bijvoorbeeld eten kook. Nadeel: ik kan bijna niks eten... ik hoef maar naar eten te kijken en voel me al misselijk. Soms wat pijn in de buik, maar dat is zeer weinig. Voordeel: heb enorm veel energie terug gekregen.

30-08-2020 | Man | 47
Diabetes type 2
Ik had constant een te hoge glucose waarde. Ik schommelde rond de 14. Terwijl ik dagelijks 3 pillen metformine, 4 pillen gliclazide en 80 eenheden langdurige insuline inspoot. Echter nu 5 weken bezig met dit medicijn en ik sta nu op 5 a 6. Ik heb tot nu toe geen bijwerkingen. Ik ben 5 kilo afgevallen en voel me veel beter en ik neem nu minder gliclazide.

05-06-2020 | Man | 50
Diabetes type 2
Ge ruik sinds december 2019 14.kilo afgevalle me.suikerwaarde van 8.9 naar 3.9 gezakt.en me.bloeddruk na 120 voel.me zeer fit oerfect middel ga er mee.door

10-09-2017 | Man | 51
Diabetes type 2
Gebruik nu 8 weken het medicijn Trulicity, nadat mijn bloedsuikerwaarden van normaal gereguleerd naar waarden stegen van 16 - 18. Nu ik Trucility gebruik, samen met wat al gebruikte aan Metformine ( 2 X1000) en Glicazide ( 2 x 30) is mijn bloedsuikerwaarde weer gedaald naar rond de 8 (HbA1c 62). Ik ondervind geen of nauwelijks vervelende bijwerkingen van het medicijn. Het [lees meer...]enige is als ik te veel per keer eet of te lang geen eten inneem kan ik licht misselijk worden. Internist verwacht dat de bloedsuikerwaarden komende weken nog meer zullen verbeteren. Ik eet minder, kleinere porties en regelmatiger, ben in 8 weken ca. 5 kg afgevallen en voel mij uitstekend. Ook is mijn bloeddruk in deze 8 weken met 15 punten gedaald, al weet ik niet zeker of dit door dit medicijn komt. Al met al zeer tevreden.

11-12-2015 | Vrouw | 51
dulaglutide (1.5ml)
Diabetes type 2
4 weken aan de Trulicity, wat een verandering niet meer 4 keer per dag spuiten maar 1 injectie met een voor gevulde pen de eerste week was ik een beetje licht in mijn hoofd. Het middel heeft als goede bijwerking dat je maag langzaam ledigt, zodat je snel voldaan bent. na 4 weken 4 kilo afgevallen( dat is ook de bedoeling) was na 1,5 jaar insuline 20 kilo gegroeid.

19-02-2023 | Vrouw | 52
Diabetes type 2
Vond het spannend om te starten met Trulicity,maar ook blij dat ik de gelegenheid kreeg.

17-11-2021 | Vrouw | 52
Diabetes type 2
Op zaterdag om 12:00 uur mijn eerste (en tevens laatste) prik gezet. Al vrij snel een opgeblazen gevoel en misselijkheid. Bij de gedachten aan eten kreeg ik al braakneigingen. De zondag doorgekomen met 1 cracker. Kon echt niet meer eten. Van zondag op maandag heel slecht geslapen door buikkrampen. Op maandag begon het heftig braken, zelfs bij een slokje water en dat ging d[lees meer...]e gehele dag door. Zelfs op dinsdag en heb toen de HA ingelicht. Zij heeft mij toen medicatie voorgeschreven tegen de misselijkheid en gelukkig heeft dat goed gewerkt. Maar door het heftig braken wel een rib gekneusd. Op advies van de HA gaan we hier niet mee verder, ik reageer namelijk te extreem op Trulicity.

10-01-2017 | Vrouw | 52
dulaglutide (1,5mg)
Diabetes type 2
Na de 5e injectie gestopt, te veel bijwerkingen en pijn. Eerste 2 weken veel bijwerkingen, 3e week bijna geen, 4 e en 5e week verergerde bijwerkingen, oplopend. De eerste injectiepen klikte niet terug, de naald bleef naar buiten steken, dat was verwarrend, vooral omdat het de eerste pen was. De firma die Trulicity produceert heeft de pen opgehaald en onderzocht, ter verbe[lees meer...]tering. Effectiviteit: geen idee, nuchtere suiker was wel iets lager.