Ervaringen met Clonazepam

clonazepam

Angststoornis (1 mening)

11-08-2019 | Man | 78
Tinnitus
Gebruik dit al minimaal 15 jaar. Voorgeschreven tegen tinnitus bij het inslapen. Werkte de eerste maand zeer goed. Viel meteen in slaap. De dosis was 0.5 mg. Die heb ik niet verhoogd ondanks de afgenomen werking. Wil perse geen hogere dosis innemen omdat je dan de dosis blijft verhogen. Ben desondanks tevreden. Tinnitus bij het inslapen op een aanvaardbaar niveau.

02-07-2019 | Vrouw | 31
Hypertensie
Zeer ernstige bijwerkingen, na 1 week gebruik moest ik het aan de kant leggen. Kreeg het voorgeschreven voor hartkloppingen wat waarschijnlijk een reactie was op Betmiga (blaasmedicatie). De paniek brak uit, dus moest doorgaan met slikken. Totaal 3 maanden gebruikt en tijdens deze 3 maanden 4 stoppogingen gedaan die faalden wegens zeer snelle lichamelijke afhankelijkheid.[lees meer...] Kreeg steeds meer zeer ernstige bijwerkingen. Uiteindelijk met behulp van taperingstrips eraf gekomen met veel pijn en moeite. Meer dan 30 symptomen gehad onder het afbouwen. Inmiddels 4 maanden verder en nog steeds heel erg ziek en arbeidsongeschikt.

28-06-2019 | Vrouw | 34
clonazepam (0,5mg)
AL jaren heb ik te maken met angst/paniekaanvallen en is er ook een angst en paniekstoornis geconstanteerd. Van oxazepam werd ik naar lorazepam gezet en omdat ik toch een paar keer een fikse paniekaanval had gehad ( 3 in korte tijd) besloot de huisarts na goed overleg met andere arts dat clonzazepam een goede optie zou kunnen zijn. De eerste 2 dagen waren niet prettig. Ik[lees meer...] voelde mij niet goed, ik kreeg meer angst gevoelens en gevoel van onrust en ongemak. Tevens werd ook mijn eetlust minder en dag 3 was het weg. Ik voelde mij erg beroerd (mede door slecht eten?) Het werd zeker wek rustig in mijn hoofd en daar werkt het absoluut goed op, maar ik denk dat het middel voor mijn in mijn eigen persoonlijke ervaring te zwaar is. Het is immers zwaarder dan oxazepam of lorazepam . Cloanzepam schijnt, volgens mijn huisarts, echt een paardenmiddel te zijn en ik persoonlijk ervaar het als erg heftig en dan slik nog ''maar'' 2x daags 0,5mg. Ik blijf erbij dat natuurlijk elke beznodiazepine niets oplost en puur ter ondersteuning en dat is ook in mijn geval omdat ik binnenkort EMDR en psychotherapie ga krijgen om trauma's uit verleden hopelijk (grotendeels) achter mij kan laten/ er rust in vind. Maar ik vind clonazepam persoonlijk erg heftig dus en ik wil echt zeggen dat dit medicijn genomen zou moeten worden wanneer andere de zo genoemde pammetjes niet effectief zijn de klachten waar je het voor nodig hebt want het is gewoon een heftig middel en je moet er tegen kunnen dat je gevoelens echt enorm afgevlakt worden. Ik ben moeder van geweldige meisjes maar ik heb echt gaten in mijn dagen, herinner dingen gewoon niet en geniet minder intens van de fijne momenten. Ben te afwezig, voel mij behoorlijk ver van mijzelf afstaan en ik heb zelfs gezegd, en ik meen het ook echt, dat ik liever een paniekaanval heb soms zodat ik elk geval nog voel dat ik gevoelens hebt want dit is niet prettig en mij helpt het niet om alle gevoelens zo enorm af te vlakken

11-06-2019 | Man | 72
Tremor
bij orthostatische tremor eerste middel. Algemene gevoel van onbehagen, overdag erg slaperig . veel stemmingswisselingen

16-02-2019 | Man | 35
clonazepam (1mg/ml)
Nekklachten
Ergens in 2011 dit middel voorgeschreven gekregen door een Neuroloog ivm langdurig aanhoudende nekkrampen. Dosering van eerst 3 maal daags 2mg, wat gewoon teveel was en in zeer korte tijd naar 2 maal daags 1mg gegaan. Dit tot op heden. Opzich is het een prettig middel en voor mijn gevoel iets minder suffer dan Diazepam. Het wordt eigenlijk voorgeschreven bij mensen met epi[lees meer...]leptie, maar omdat het het zelfde werkingsmechanisme heeft als Diazepam (alleen dus iets zuiverder), is het daarom ook spierverslappend. Het is niet echt een benzodiazepine waarvan je steeds meer en meer nodig hebt ivm de lange halfwaarde tijd, en als je het 2x per dag gebruikt wordt het normaal en blijft het normaal. Althans in mijn beeldvorming. Tot op heden heb ik nog geen nare of lastige bijwerkingen mogen ervaren. Rivotril is het originele merk en gegarandeerd met 100 procent de werkzame stof Clonazepam, dus een generiek merk kan iets minder van de werkzame stof bevatten ook qua hulpstoffen. Gebasseerd op naar mijn eigen inzien en onderzoeken.

14-02-2019 | Man | 50
clonazepam (2mg)
Eigenlijk gebruik ik diazepam, zo'n 60-90 mg per dag. Toen dit te duur werd (een deel krijg ik voorgeschreven en een deel koop/kocht ik zelf) begon ik clonazepam te gebruiken. Veel sterker, werkt alleen korter, maar merk dat niet eens. Nu neem ik 3-4 diazepam van 10 mg en 2-3 clonazepam van 2 mg, equivalent is ongeveer totaal: 80-90 mg diazepam. Ik gebruik al 25 jaar benz[lees meer...]odiazepines, ben tussendoor wel gestopt (hell on earth) zonder een degelijke afbouw. Na 4 jaar nog niet hersteld (hoewel het ergste na resp. 3 maanden en respc. een jaar over was) en toen langzaam weer begonnen op eigen initiatief en van de huisarts af en toe een receptje oxazepam 10 mg of alprazolam 0,5 mg. Het is pure verslaving, ik probeer toch te sporten e.d. maar werken zit er niet meer in (ook door andere oorzaken). Vergeleken bij toen gebruik ik als ik ECHT angst heb gerust een alprazolam (Xanax 2 mg retard) bovenop wat ik al slik en dan ook nog een sterke pijnstiller, zoals symoron (methadon) of tramadol. De symoron ben ik toen mee gestopt, was wekenlang doodmoe, want het pepte me juist op. Met tramadol hetzelfde, maar minder sterk. Dat gebruik ik nog steeds, zo'n 8 jaar alweer denk ik. Heb het wel teruggedrongen naar 100-150 mg per dag. Als ik meer neem krijg ik ook weer die enorme vermoeidheidsklachten (zoals bij de afkick van methadon) en heb ik steeds meer tramadol nodig en als ik niet boven de 150 ga dan niet. Als ik tramadol vergeet dan wordt ik echt enorm moe. Tegenwoordig heb ik het meestal door, maar vroeger niet altijd, wat resulteerde in dubbele doses e.d.. In ieder geval wil ik hier wel allemaal vanaf, maar heb geen idee meer waar te beginnen. Gebruik deze zooi nooit (alles wat ik genoemd heb) als je het niet ECHT nodig hebt. Ik had het ooit wel nodig, maar tijdelijk en dat werd chronisch, met een onaangename pauze.

13-01-2019 | Man | 22
Sociale fobie
Top! Werkt als een trein, zeker als je 1/8 tablet op intrabuccale wijze (laten oplossen op het wangslijmvlies) is de werking na inname zeer snel. Tevens effectief in extreem lage doseringen en erg goedkoop, een aanrader.

18-09-2018 | Vrouw | 38
clonazepam (0,5mg)
Dankzij Clonazepam eindelijk weer rust in mijn hoofd. Door overspannenheid heb ik een paniekstoornis opgelopen en die is nu redelijk onder controle. Slik 0,5 mg per dag. Overigens geen last van bijwerkingen. Slik ze nu 8 weken. Ik ben er heel tevreden over.

13-09-2018 | Vrouw | 46
clonazepam (0,5mg)
Kan het zijn dat dit de eerste dagen de angst heftiger maakt? Ben beetje bang om hiermee door te gaan

04-08-2018 | Man | 60
Tinnitus
Middel voorgeschreven als slaapmiddel bij Tinnitus. Begin sliep ik goed met een lage dosis. Na enkele weken veel minder. Ik wil de dosis niet verhogen. Bijwerking spierslapte. Werking wordt snel minder. Dan zal de dosis moeten worden verhoogd. Dat is uiteindelijk geen optie. Ik nam overigens 0,25 gr

13-06-2018 | Man | 48
clonazepam (0,5mg)
Zeker na het lezen van de bijsluiter en de aangepaste bijsluiter van de arts twijfelde ik of ik het middel überhaupt zou proberen. Ik heb tabletten van 0,5 Mg. Ik heb een vriendin gebeld om mij in de gaten te houden, aangezien ik bang was voor psychose, vallen, verwardheid of woede aanvallen. Dit waren namelijk de bijwerkingen welke ik volgens mijn arts extra alert op m[lees meer...]oest zijn, en nog een paar, maar minder gevaarlijke. Tot onze grote verrassing en blijdschap begon ik na een half uurtje al rustiger te worden, en na een goed uur was ik weer min of meer mezelf. Dit middel is dus nog heel nieuw voor mij, en van mij zou de dosering iets hoger mogen, dat ga ik met de arts overleggen. Maar ik moet zeggen dat ik zéér te spreken ben op dit moment. Ook de schopbenen waar ik 's avonds last van heb heb ik gisteravond bijna geen last van gehad. Tot slot wil ik zeggen dat het prachtig is om hier je ervaringen te kunnen delen en die van anderen te lezen... M.v.g.

27-05-2018 | Vrouw | 58
Spierspasmes
Ik gebruik dit middel al 14 jaar altijd perfect geholpen, sinds februari 2018 gaan afbouwen omdat ik meer dan 30 medicijn éénheden per dag gebruik . Dit op mijn eigen verzoek met toestemming van de neuroloog. Nu eind mei ben ik twee weken geleden gestopt en komen mijn klachten ook vrij snel weer terug. Nu begrijp ik hoe belangrijk dit medicijn voor mij is, na overleg me[lees meer...]t neuroloog weer snel begonnen, wat ben ik bij met clonazepam !

14-11-2017 | Man | 33
Epilepsie
5 jaar geleden begonnen en wil niet meer anders, ik slaap weer ok. Ik had last van schokken bij het inslapen. Die zijn nu verdwenen. Reeds bezocht om zonder te proberen, maar kreeg veel last van afkickverschijnselen. Maar snel weer terug gegaan.

22-05-2017 | Man | 58
Spierspasmes
Helpt mij. Nachten redelijk ok. Ik ben alert op verslaving ja... Ik wil niet duf door t leven gaan. Na 22.00 h neem ik niet meer in. Ik heb dwarslaesie 16 jr. weet wat er allemaal op de markt is. tip eigen plan trekken. in alle eerlijkheid vroeger ook wel eens een in genomen, ff chill voelen, wijsheid komt met de jaren zeg ik dan maar. leven is alleen mooi in alle facetten[lees meer...] en niet groggy, stoned zo je wil leven. alles is dan grijs, geen kleur, geen lol en ja ook geen verdriet... leef!

07-03-2017 | Man | 52
clonazepam (2mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
heb al 30 jaar RLS. Clonazepam verlicht de klachten maar heeft de nodige bijwerkingen, zoals zware benen, vermoeidheid en geheugenverlies.

11-02-2017 | Vrouw | 34
clonazepam (0,5mg)
Sinds enige tijd pak ik dit middel wanneer ik me erg onrustig voel, als ik rare gedachtes niet uit mijn hoofd kan krijgen of als ik me druk maak, omdat ik een of andere afspraak heb. Het werkt voor mij, ik word er rustiger van, relaxter en minder angstig. De bijwerkingen zijn bij mij minimaal, ik kan er zelfs mee blijven sporten. Eerder oxazepam geprobeerd waarop mijn lich[lees meer...]aam zelfs bij de kleinste hoeveelheid zeer hevig reageerde. Fijn dat deze medicatie wel iets voor me doet.