Ervaringen met Diphantoine

03-04-2020 | Man | 55
goed medicijn , neem het al 35 jaar

06-03-2018 | Man | 32
MS (multiple sclerose)
Dit medicijn was een overbrugging van diphantoïne naar depakine te gaan dus kan ik me geen bijwerking herinneren.

04-04-2016 | Man | 77
Epilepsie
soms ben ik nog wel eens zweverig, maar verder weinig problemen.

19-03-2015 | Man | 67
Epilepsie
Ik gebruik deze medicatie reeds jaren voor mijn epilepsie, maar ik ga definitief wonen in de Filipijnen zijnde Davao City. Kan iemand mijn vertellen of dit medicijn verkrijgbaar is?

07-03-2015 | Man | 40
Epilepsie
hallo epilepsie sinds jan 2014, gebruik 250 mg twee keer per dag. Hoop aanvalsvrij te blijven, ff afkloppn. krijg wel meer jeugpuistjes op me armen en gezicht had ik nooit last van. beetje jeuk maar dat kan ook aan me droge huid liggen, tikken in me gewrichten maar dat hoeft niet aan diphentoyne te liggen, ik slik z50 en z 100. ook kepra gehad maar dat was dubbel. soms tr[lees meer...]illn me vingers een beetje maar de laatse tijd niet meer, zolang ik aanvalsvrij blijf vind ik het een topmiddel. bloedwaarde waren eerst te laag 3,7 5,2 nu 13 dus langzaam meer dypentoine, voel me wel depressief soms maar dat heb ik altijd al. hou nu ook rekening dus geen alcohol, tv kijkn met veel licht aan, pc ook ivm triggers. hoop dat t zo blijft dan mag ik weer auto rijden na n jaar.

03-12-2010 | Man
Epilepsie
gebruik het al 10 jaar en geen last van bijwerkingen zover ik weet, al 5 jaar geen aanval meer gehad, maar blijf het gebruiken voor de zekerheid.

26-08-2010 | Man
Epilepsie
ik kan mijzelf in niet1 van de bijwerkingen vinden die aangegeven worden op de website. ik heb 1 maal een aanval gehad en heb sinds dien nergens meer last van gehad, dus deze beschrijving gaat niet voor iedereen op.

29-05-2010 | Man
fenytoine
Epilepsie van litteken in hersenen
moest versterkt met sabril door gewenning

29-04-2010 | Man
Epilepsie
Medicijn opzich bevalt wel, maar af en toe, zo eens in de maand, om de 5 weken, dan is er een periode dat het niet helpt. Verder heb ik een erg hoog gamma-GT gehalte in het bloed, waarschijnlijk door de phenytoine, welke enzyminducerend werkt. Ik ben voor onderzoek naar de leverspecialist gestuurd, maar die stelde mij gerust. Die hoge waarde van de gamma-GT komt waars[lees meer...]chijnlijk door de medicijnen, die ik slik en ik hoef mij daar verder niet ongerust over te maken. Maar ik zal het wel in de gate houden, dat het niet uit de hand loopt. Trileptal slik ik extra en tot nu toe bevalt dat goed. Maar je weet nooit voor hoelang? Dat is moeilijk te voorspellen. Ik wacht af.

30-08-2009 | Man

27-05-2011 | Vrouw | 61
Epilepsie
Vanaf mijn 34e jaar gebruik ik diphantoïne. Het onderdrukt mijn aanvallen. De neuroloog die mij behandelde is met pensioen gegaan en nu heb ik een andere neuroloog die jonger is. Aan mijn 1e neuroloog heb ik zo'n 5 jaar geleden gevraagd of ik altijd dit medicijn zou moeten gebruiken. Hij zei van wel omdat hij geen risico wilde nemen voor weer nieuwe aanvallen. Nu heb ik d[lees meer...]us een andere neuroloog en die heeft onderzoek gedaan en trof daar geen tekenen meer aan van epilepsie. Zij adviseert om te stoppen met diphantoïne omdat dit medicijn bijwerkingen heeft. Zij kan niet garanderen dat de aanvallen weg blijven. Welke raad zal ik opvolgen ?

21-02-2011 | Vrouw | 57
Epilepsie
jarenlang te hoog gedoseerd, kreeg erge duizeligheid( zelfs vallen). bloedwaarde was veel te hoog, pas bij waarnemer afgebouwd.

03-05-2009 | Vrouw
Epilepsie
Diphantoine geeft bij mij als bijwerking hevige jeuk, voornamelijk 's nachts wat me mijn slaap kost. Ik slik hiervoor Atarax. Heb wel eens andere varianten voor dezelfde kwaal gebruikt om te kijken of die minder jeuk gaven, waaronder Topomax. Die gaf geen jeuk, maar je werd er ontzettend dik van. Uiteindelijk ben ik toch weer terug gekomen bij Diphantoine omdat die het mee[lees meer...]ste stabiliteit geeft.

20-07-2008 | Vrouw
Na hersenoperatie
duizelig, misselijk, moe, te hoge leverwaarden, dik, honger, wazig zien, trillen, koud hebben, vocht vasthouden etc. ben aan het afbouwen, heb het idee dat het een heeeeeel klein beetje beter gaat.