lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

21-02-2017

Epilepsie

Rond mijn 11e werd er vastgesteld dat ik petit mal had (Absence epilepsie). Dit is eigenlijk een tiental seconden het bewustzijn verliezen. Het is meestal gewoon staren, maar kan ook meer zijn. Wat al voor gênante situaties heeft gezorgd in mijn leven. Zoals bv: Toen ik aan bal was bij mijn voetbalclub een aanval kreeg, toen ik bij de scouts een aanval kreeg voor zo'n 200 [lees meer...]man, toen ik in het zwembad met het school een aanval kreeg, toen ik vlak voor mijn ouders een drukke steenweg opliep enzovoort. Ik ben toen moeten stoppen met voetbal, scouts en zwemmen. Ik heb voor Lamictal andere medicijnen gekregen, maar die hielpen niet of de bijwerkingen waren te erg. Er werd me dan Lamictal voorgeschreven. De aanvallen stopten toen mijn hoeveelheid werd opgedreven naar 2x 200mg per dag. Ik ben blij dat de aanvallen toen zijn gestopt. De grootste bijwerkingen voor mij zijn de mentale. Ik ben zéér introvert geworden, (vast) slapen lukt moeilijk, heel de dag suf en levensmoe (niet suicidaal). Ik mag geen alcohol drinken of slaap laten want dit lokt een aanval uit. Dus na een zaterdagavond heb ik soms wel eens een kans op een aanval. Natuurlijk wens ik niemand epilepsie toe, want de ervaringen en bijwerkingen zal men voor het leven moeten dragen.
17-12-2015

Epilepsie

Beste, ik ben een moeder van dochter van 12 die sinds 20 augustus dit jaar epilepsie heeft. Ze is moeten starten met 1000mg Depakine, het startersmedicijn. Oh dit medicijn was verschrikkelijk zwaar, ze had geen levenslust, 2/3 haarverlies en 5 kg erbij op een maand tijd. Dan omdat de bloedspiegel bij namiddag prik vrij hoog was en klachten zo zwaar, vermindering naar 750 e[lees meer...]n drie dagen erna terug aanval! Dus over naar Keppra 2x 500mg per dag en sindsdien gelukkig geen aanval meer, maar bij eeg toch nog pieken voor lichtflitsen. En ja ook enorme woede aanvallen en moeilijke concentratie. Nu heeft de dokter voorgesteld om toch met langzame opbouw natuurlijk over te gaan naar lamictal, maar als ik die bijwerkingen lees zijn die precies veel erger dan die van keppra. Want die gewichtstoename dat ik lees dat wil ze echter ook niet meer meemaken en zeker niet als tienermeisje he. Mt ik dan misschien dan toch maar de boosheid van haar aanvaarden, want ze heeft ook wel geen aanval meer gehad sinds het nemen van keppra. Heeft er iemand raad? Groetjes rebecca
20-11-2015

Epilepsie

Eerst depakine van 4 x 500 mg naar 1 x150 mg en 1 x 300 mg, nu in combinatie met lamictal 1 x 100 mg en 1 x 200 mg. Het overstappen was zwaar na 35 jaar depakine en nu in combinate met lamictal een hele beproeving. Ik ervaar dit als positief, ik ben na vele tientallen jaren weer helder in het hoofd. Depakine heeft het leven een goede kans gegeven, maar soms houdt het op. [lees meer...]De lamictal ervaar ik als zeer positief, maar de depakine erbij houdt me stabiel. Dit ivm suicidaal gedrag. Het gedrag dient aangepast te worden en ook andere onderzoek komt te pas. Toch een goede ervaring.
27-09-2015

Epilepsie

Ik neem nu al van 2007 Lamictal. Ik vind het een goed medicijn, ik krijg namelijk geen aanvallen meer, maar ik ben er heel veel van verdikt. Toen ik er pas mee begon ben ik 15 kg verdikt als 12-jarig meisje. Voor de rest is het een goed medicijn.
21-05-2015

Epilepsie

Lamictal werd me aanbevolen toen ik 21 werd in het kader van "een misschien toekomstige kinderwens". Ik lijdt aan epilepsie sinds mijn 10 jaar oud en nam tot dan Depakine (waar ik zeer tevreden van was). Ik verdroeg Lamictal heel goed en heb sinds de opstart maar één zware aanval gehad... Gezien de neuroloog alles wou afbouwen :-( Maar nu is de gewone dosis opnieuw opgesta[lees meer...]rt en ben ik weer aanvalvrij. Het enige nadeel is dat ik door de Lamictal een 10tal kilo ben bijgekomen en deze raak ik echt niet kwijt. Diëten, sporten, diëten en sporten de hele week rond, ik raak de kilo's echt niet kwijt (soms een 5tal kilo, maar die komen er dan steeds weer bij als ik overga naar een normaal werk-gezond eten-sport-programma. Ik heb me er ondertussen bij neergelegd, liever aanvalvrij en gezond dan mijn perfecte figuur...
18-04-2015

Epilepsie

Ik heb een aantal jaren roofbouw gepleegd op mijn lichaam, veel ('s nachts) werken, veel standby diensten, tekort aan slaap niet inhalen. Regematig een stevige borrel drinken. Ik kreeg rare verschijnselen, heel wazig in mijn hoofd, vreemd zien, geluiden/stemmen horen en niet meer kunnen reageren om de omgeving. Ook kreeg Hyper ventilatie. Natuurlijk had ik geen idee w[lees meer...]aaraan dat lag. Mijn licham heeft gewoon STOP (09-2012) gezegd door een grote epilepsie aanval. Sindsdien epilepsie patient! Aan de Lamotirgine, 3x100mg per dag, ik vind het een heftig medicijn, bij een vergeten dosering merk ik dat direct. draaierig en afwezig! Ik ben van mening dat de aanval komt door de roofbouw en dat deze eenmalig is geweest. De neuroloog wil daar niet aan! Ik wil graag verminderen/afbouwen. daarom ga ik een second opinion aanvragen. Hebben ervaring met verminderen/afbouw.
20-03-2015

Epilepsie

Ik sinds m'n 12e last van epilepsie. (gemiddeld 1 grote aanval en 2 kleine om de 3 mdn). Ik heb intussen ook al ongeveer alles aan beschikbare medicatie geprobeerd: Tegretol, Depakine, Keppra,... En nu dus sinds een half jaar Lamictal. Hetgeen ik voordien nam is Depakine (gedurende ongeveer 15 jaar). Nu, m'n neuroloog zei me onlangs dat ze me waarschijnlijk nooit helemaal [lees meer...]aanvalsvrij zal krijgen, ook niet medicatie. (iets wat ik al veel langer wist maar toch blij ben dat het nu eindelijk ook eens 'gewoon' gezegd wordt; ik heb er intussen al lang aanvaard en mee leren leven). Mijn ervaringen met Lamictal zijn tot nu toe positief: ik heb niet meer aanvallen dan voorheen (ik bleef met eender welke medicatie aanvallen hebben), ik val niet constant meer in slaap (zoals bij Depakine), ik heb veel meer energie (sta spontaan vroeger op,...), ik ben 8kg vermagerd. Ik merk wel dat ik een beetje lichtgeraakt kan zijn soms, dit terwijl ik voorheen dan vaak misschien weer te gelaten was. Nu, het stoort me niet. Ik ben me ervan bewust en ik probeer er mee om te gaan en zoals ik reeds zei is het niet zo uitgesproken. (die lichtgeraaktheid was trouwens veel intenser bij mij toen ik Keppra nam; ik dacht eerst dat ik 'gek' aan het worden was, bleek het een 'bijwerking'... maar je moet het soms maar weten... gelukkig was het bij wissel van medicatie al weer snel weg). M'n ervaringen zijn gebaseerd op een dik half jaar, hopelijk blijft het zo.
20-11-2014

Epilepsie

Sinds mijn vijftiende officieel gediagnotiseerd met epilepsie. De afgelopen 15 jaar slikte ik Carbamazepine, maar door de hevige jeuk die ik ervan kreeg, en de tremor, ben ik onlangs, in overleg met de specialist, overgestapt naar Lamictal. De afgelopen weken was ik bezig met het afbouwen van de Carbamazepine, om zo de overschakeling te maken naar Lamictal. Na nu zeven [lees meer...]weken bezig te zijn met Lamictal (eerst dus gecombineerd met de Carbamazepine, maar nu sinds een week alleen de Lamictal) wil ik mijn eerste conclusies met jullie delen: Het medicijn geeft me zware hoofdpijn, ik voel me snel geirriteerd/ agressief, en het medicijn lijkt laxerend te werken. Punten van nuance: Wellicht zijn deze klachten tijdelijk, en moet mijn lichaam wennen aan de nieuwe medicijnen. Een andere punt is dat de dosis wellicht nog moet worden aangepast. Hoe dan ook heb ik mij de afgelopen week, sinds de totale omschakeling naar Lamictal behoorlijk ziek gevoeld. Toch zal ik de behandeling met Lamictal voorlopig voortzetten om te kijken of de klachten inderdaad van tijdelijke aard zijn. Dus wordt vervolgd.......
Pagina 1 van 7

Mirena (1955) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (791) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (407) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (401) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (340) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (292) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!