Ervaringen met Rivotril

clonazepam

Restless legs syndrome (rusteloze benen) (22 meningen)
Beenkrampen (11 meningen)
Slapeloosheid (9 meningen)
Aangezichtspijn (1 mening)

11-02-2015 | Vrouw | 26
clonazepam
Ik heb ptss en ik hwb hyperventilatie en paniek aanvallen. Ik probeer het vaak zelf te doorstaan maar wanneer ik me te onrustig voel neem ik een benzodiapine en dat helpt mij dan heel goed.

02-01-2015 | Vrouw | 49
clonazepam
Hallo, Zat sinds april aan dit medicijn met vreselijke bijwerkingen. De klok rond slapen overal spierpijn en dood moe..niet voor uit te branden. Alles in mijn lijf voelde zwaar. Ik kreeg voor de nacht 2x2 mg nu blijkt dat ik te veel van dit middel heb gekregen en ben nu aan het afbouwen zit nu sinds 30 december op 3 mg en 13 januari ga ik naar 2 mg Nu is mijn conc[lees meer...]lusie dat dit raar spul is..kom slecht in slaap heb nog meer spierpijn...kan mijn armen niet aan het stuur van de fiets houden , zo,n pijn doet het. En mijn stemming is ook niet al te best...snel geïrriteerd en zo veel huilen en onrust en trillen. Herkent iemand zich hier in? Ik hoop het wel want dan ben ik niet de enige...enig idee hoelang dit nog gaat duren voordat ik weer een beetje mij zelf ben? Dit is echt niet leuk zo Alvast bedankt Groet, Diana

10-12-2014 | Vrouw | 69
clonazepam
Ik neem al 14jaar Revotril twee maal één halve per dag, heb rugoperatie en nek operatie achter de rug. Mijn manule therapeut wil dat ik afbouw voor die spierpijnen die constant blijven? rapper gezegd dan gedaan wil het ook wel sedert 3 weken ben ik stilletjes bezig met afbouwen niet te doen echt een ramp had er nooit mogen mee beginnen en raad het ook iedereen af om met d[lees meer...]it te beginnen. Heb ook wel vragen kan ik het ooit afbouwen weet dat ik veel geduld zal moeten hebben en het langzaam moet doen? Kan er mij iemand soms raad gegeven hoe ik het verder moet doen of wat te doen in de plaats.

30-08-2014 | Vrouw | 58
clonazepam
5 jaar gebruikt wegens hevige zenuwpijnen in voeten.......,was zeer tevreden, geen bijverschijnselen dacht ik...... tot op een dag de onrust over kleine dingen ANGSTEN werden,...... het medicijn RIVOTRIL afgebouwd en uiteindelijk gestopt met een grote depressie als gevolg ......angst en waandenkbeelden maar na 18 maand helemaal uitgeklaard en nu weer de gelukkige persoon [lees meer...]die ik vroeger was en de hevige zenuwpijnen zijn door heel veel rusten en goede voeding(zoveel mogelijk zuren en gisten uit de voeding weren) zo goed als genezen! NB huisdokter volgde de medicatie op maar wist niet waarover ik sprak toe ik vertelde over mijn angsten.......Laat ons zeggen ,.eigen gezond verstand is de beste huisdokter!!

14-08-2014 | Vrouw | 40
clonazepam
Ben platgegooid in 1998 met dit middel terwijl mijn klachten waarschijnlijk zijn ontstaan door te snelle ophoging van thyrax hormoon (mijn speculatie). Het hielp heel goed maar toen de verslaving intrad hielp het niet meer en ging het tegen me werken want tussen de doseringen door kreeg ik al onttrekkingen zonder dat ik minder of meer gebruikte dan voorheen, op een gegeven[lees meer...] moment werd dit zo erg dat ik niet meer kon functioneren en eigenlijk terug bij of of nog erger af was want je verliest je concentratievermogen totaal. Zeer verslavend!!! Ook als je niet afbouwt krijg je op een gegeven moment klachten, na gebruik van ongeveer 1-2 jaar. Pas op ajb met dit spul, probeer het te vermijden als het kan. Het heeft me 4 zware jaren gekost om af te kicken met behulp van valium, overgezet van 4 maal 0,5 rivotril naar 30 mg valium verspreid over de dag en dat langzaam afbouwen. Het is het zwaarste wat ik ooit gedaan heb, zelfs een latere afbouw van valium was niet zo zwaar als het stoppen met rivotril in die tijd. Niet meer slapen kunnen, 5 nachten niet slapen en in psychose komen, 4 jaar lang kwam alles zo sterk op me af, ik vraag me nog steeds af hoe ik het gedaan heb. Het was fijn dat iemand me hielp want ik werd ook nog veel angstiger dan ik ooit was geweest tijdens de afbouw, geluiden die hard klinken, erg overweldigend. Van alles ernaast moeten slikken om te slagen met stoppen; langwerkende anti epileptica, anti psychotica, anti depressieva, pijnstillers (codeine). Dit is een anti epileptica, onderschat dat niet, artsen schrijven het voor bij andere klachten zoals angstklachten maar dat vind ik geen goede zaak.

30-07-2014 | Vrouw | 35
clonazepam (2,5mg/ml)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Begin er aub niet mee! Het is echt heel verslavend en je geraakt er bijna niet meer vanaf.ik heb het toen in de tijd gekregen voor onrustige benen s'nachts en neem het nu al een jaar of 16 en ben het gedurende 6 maand aan het afbouwen.Dit gaat echt met heel veel ontwenningsverschijnselen en het is echt niet gemakkelijk.Ik slaap amper,heb heel veel jeuk, hoofdpijn, concen[lees meer...]tratiestoornissen, oorsuizingen, gevoelige ogen, misselijk, en ga zo nog maar een paar bladzijden verder. Maar ik val nog liever dood dan toe te geven aan deze verslaving. Dus,begin er niet aan en er zal wel een ander alternatief zijn dan dit.

14-07-2014 | Vrouw | 30
Oorsuizen
Al jaren last van oorsuizen en gevoelig voor geluiden. Door rivotril te slikken is het gevoelig zijn voor geluiden bijna helemaal weg. Het geluid is niet weg, maar er valt mee te leven.

07-04-2014 | Vrouw | 58
clonazepam (0,5mg)
Heb dit middel voorgeschreven gekregen van pijnspecialist. De nachten gaan goed voor wat betreft het slapen. Ik neb begrepen dat het nog wel een poosje kan duren voor ik merk of het iets gaat doen tegen de zenuwpijn in mijn linkervoet. Alleen al dat ik normaal kan slapen maakt me blij. Nu hopen dat ik binnen een paar weken effect heb op de zenuwpijn.

23-11-2013 | Vrouw | 45
clonazepam
Voor mijn CRPS type 2 heb ik al heel wat medicijnen gebruikt. De laatste die ik erbij kreeg was Rivotril voor de heftige spierkrampen / spasmen. Ik word er wel erg slaperig van (plusminus 30 min. na inname) maar de krampen / spasmen worden er vooralsnog niet minder van. We blijven hoop houden ...

06-11-2013 | Vrouw | 28
clonazepam
Sinds maart van dit jaar gebruik ik Rivotril. Ik krijg het voorgeschreven door de huisarts. Dit heeft twee redenen. Slapen en ontspanning van de spieren. Al vanaf 1994 heb ik een verbrijzelde elleboog. Veel pijn en daardoor slecht slapen, maar ook weet ik niet hoe ik moet liggen. Sinds maart van dit jaar heb ik een elleboog prothese. Het was van groot belang voor het ge[lees meer...]nezingsproces dat ik goed zou slapen. Vandaar de Rivotril. Ik slaap erg goed als ik het gebruik. Alleen wakker worden is lastig. Suf en vermoeid ben ik dan. Ook is het ontspannen van de spieren in mijn verbrijzelde armmerg lastig. Ook hier heeft Rivotril een goed effect op. Ik word er wel suffig van en dingen om mij heen lijken me minder te boeien. Dat kan heel prettig zijn, maar zorgt ook voor een negatief gevoel. Het dromen merk ik ook, ik heb geen nachtmerries maar wel vage dromen die ik niet goed thuis kan brengen. Ik las dat iemand iets zei over pijn in de rug door dit middel. Ik heb geruime tijd enorme pijn in mijn rug en ben erg nieuwsgierig of het door dit medicijn kan komen. Kan iemand mij daar iets over vertellen? Verder probeer ik het medicijn niet te nemen als het niet nodig is. Als ik niet hoef te werken of als ik vakantie heb neem ik het niet. Tenzij echt nodig. Hierdoor heb ik geen last van ontwenningsverschijnselen als ik het niet neem. Maar ik moet er wel streng in zijn voor mezelf, want zeker weten dat je slaapt is wel een heel prettig idee!

12-06-2013 | Vrouw | 48
clonazepam
Ik gebruik nu al 2 jaar de helft van 0,5 rivotril.ik zou er zo graag meewillen stoppen mijn psychiater zegt dat dit niets meer doet , zijn er mensen op deze site die dit laatste stukje hebben weg gelaten zonder bijwerkingen , ik ben super tevreden geweest over dit medicijn heeft mij echt door moeilijke periodes heen geholpen

27-03-2024 | Man | 45
clonazepam (0,5mg)
Ben sinds vrijdag in een keer overgestapt van 2 keer per dag 0,5mg ochtend en avond naar 3 keer per dag ochtend middag en avond 5 mg diazepam Ging meteen mis begon met onrust in de ochtend inde middag kwam angst erbij in de avond allebei maar nam een halve mirtezepine van 7,5 mg en daarna nog een hele zolpidemtart 10 mg toen viel ik in slaap als een block Volgende ocht[lees meer...]end weer diazepam maar toen werd alles erger de onrust angst plus nog depressie somber en huilbuien in de middag toch verder gegaan met diazepam want psychiater zei dat terg gaan naar rivotril niet meer mogelijk is en moest het een week proberen vol te houden als het dan niet over is de dosis van diazepam verhogen maar het gaat met de uur slechter weet iemand of de overgang altijd lukt van rivotril naar diazepam en hoe lang deze ontwenning aanhoudt want kan helemaal niks doen geen tv kijke geen boek lezen ik heb dit in 2 uur tijd niet schrijven want kon me niet concentreren en wist af en toe niet meer waarover ik schrijf en moest af en toe effe liggen en dan weer verder graag iemand met ervaring hiermee advies ben je heel dankbaar voel alsof ik de enig ben en Niemand begrijpt me geen familie geen vrienden ze zeggen allemaal zoek afleiding maar het lukt niet met de gevoelens die ik heb de onrust en de slaperigheid dus a.u.b. als iemand kan helpen graag ben je heel dankbaar

27-07-2023 | Man | 37
clonazepam (2,5mg/ml)
Veel lagerugpijn na operatie. Kan ook niet goed slapen door de verstijfde spieren 'avonds ik lees dat veel mensen geen rivotril meer vinden. Zoals al vaker geschreven staat klopt het dat het in België nog wel verkocht wordt. Maar deze zijn soms ook maanden uit de rekken. Je kan best de rivotril 2.5 mg druppels vragen die zijn veel vaker voorhanden en het voordeel is dat j[lees meer...]e met de druppels per druppen (0.5 mg) kan sorteren.

29-06-2023 | Man | 39
clonazepam (2mg)
Onrust
Rivotril merk is in België nog verkrijgbaar.

14-04-2023 | Man | 75
clonazepam (0,5mg)
Vanaf 1990 gebruik ik het voor pijn onderdrukking en heb een buursstimulator In mijn rug en in sept 2022 was er geen rivotril meer kfeeg clonazepan vreselijk middel ben nu nog ziek van de bijwerkinge en slapelooosheid heb nu 4 2023 weer rivotril ben benieuwd hoelang ik nog een zieke zombie ben is een goed middel voor je huwlijk

23-12-2022 | Man | 75
Misselijkheid
Na een uur niet meer misselijk. De misselijkheid ontstond na een CVA. Een jaar in het ziekenhuis.

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum