Rivotril

clonazepam

Epilepsie (15 meningen)
Restless legs syndrome (rusteloze benen) (15 meningen)
Beenkrampen (11 meningen)

Topamax (202 meningen)
Gabapentine (128 meningen)

05-06-2018

Rivotril (clonazepam)

Een Godsgeschenk als je niet kunt slapen en gewone inslapers niet werken, wordt je heel rustig en vrolijk van, + je slaapt als een roosje op wolkjes, maar is echt verslavend ! heel moeilijk om van af te blijven, en de drang om steeds meer te nemen, ik probeer het enkel te nemen indien nodig, maar ben er als tiener jare lang verslaafd aan geweest, er mee stoppen is wel hel.[lees meer...] Maar als je niks slaapt is dit wel een geschenk, wel zware bijwerkingen, niet helder denken, extreem moe zijn overdag, niet uit bed kunnen, meer vergeten dan anders. Je hebt ook zeer weinig energie overdag.
18-06-2015

Rivotril (clonazepam)

Zeer gevaarlijk medicijn. Niet langer dan 3 weken gebruiken. Heb ik helaas wel gedaan. Bijwerkingen zijn niet mals. Darmproblemen, maagproblemen, spierpijnen, wisselwerking met andere medicijnen is gevaarlijk. Zeer ernstig verslavend. Langdurig gebruik kan leiden tot een van de moeilijkste verslavingen. Afbouwen duurt maanden en maanden. Na afbouw heb je nog lange tijd las[lees meer...]t van depersonalisatie, fobieën, angsten (veel meer en ernstiger als voor het gebruik) geheugenverlies, fysieke klachten als spierpijnen in nek en schouders. Als ik de klok terug kon draaien... het is een hele sterke benzo. Vele malen sterker dan valium. Pas als je stopt merk je wat het met je lichaam heeft gedaan.
11-10-2012

Rivotril (clonazepam)

Sinds 1995 slik ik al rivotril. Dit slik ik voor oorsuizen. In het begin wist ik me geen raad, was gevoelig voor geluid en het was een ontzettende herrie in mijn hoofd, zo wilde ik ook niet verder.Eerst slikte ik 2x 0,5 mg, nu slik ik 1 tabletje á 1.5 per dag. Het is een stuk rustiger in mijn hoofd en geniet sindsdien weer van het leven. Dat klein beetje bijwerkingen neem [lees meer...]ik maar voor lief.
13-07-2012

Rivotril (clonazepam)

Ik ben het 15 jaar geleden beginnen nemen voor rusteloze benen en slapeloosheid. Het was toen een welkome oplossing voor mijn problemen. Maar al vlug moest ik meer nemen en ik nam maximum 11 druppels over al die jaren. Ik bouwde af en terug op en voor mijn zwangerschap ben ik gestopt en dat ging even goed tot ik uiteindelijk terug begonnen ben na de zwangerschap. Nu heb ik[lees meer...] het op een jaar afgebouwd en ben ik 2 weken Rivotril vrij. Ik voel me suf, slaap weinig of niet, heb enorm veel jeuk, vooral s'avonds, droge mond en ogen, oorsuizingen, voel me depressief; ik kan nog wel even verder gaan maar vooral die jeuk is VERSCHRIKKELIJK. Heeft er nog iemand last van (gehad) bij het stoppen?

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum