Ervaringen met Rivotril

clonazepam

Restless legs syndrome (rusteloze benen) (22 meningen)
Beenkrampen (11 meningen)
Slapeloosheid (9 meningen)
Aangezichtspijn (1 mening)

19-02-2018 | Man | 34
Alcoholverslaving
Ik gebruik Rivotril om de zin in alcohol te verminderen, een voldoende sterke dosis geeft je net dat 'tipsy' gevoel waardoor je niet gaat drinken. Werkt rustgevend en ik slaap er ook beter door.

10-12-2017 | Vrouw | 28
Fibromyalgie
Ik kreeg Rivotril 0,5mg voorgeschreven in 2013 voor een diepere slaap. Dit werkte effectief. Ik kreeg last 2jaar later van spierpijnen, bij nader onderzoeken werd er fibromyalgie vastgesteld. Vermoeidheid was al jaren aanwezig. Ik begon met 1/2 co van 0,5mg en nu 4jaar later al een jaar ervan 1mg ‘s avonds. Dit werkt heel goed en het werkt overdag verder tot de middag. Dan[lees meer...] Begin ik weer last te krijgen van spierspasmen in mijn rug en mieringen in beide voeten. Als pijnstilling neem ik overdag 100mg Tramadol en 3g paracetamol. Met deze combinatie gaat het wel goed.

22-05-2017 | Man | 49
clonazepam (2,5mg/ml)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik heb het middel voorgeschreven gekregen omdat ik tijdens een slaaponderzoek met CPAP dus geen apneu had, maar toch nog veel wriemelde met mijn voeten. Ik moet zeggen dat het mij vooral deugd doet minder spierspanning te voelen overdag, omdat ik mankte en enorme krampen heb normaal gezien als fibromyalgiepatient. Van die rusteloze benen verbetering merk ik niets ( ik[lees meer...] denk zelf dat het een beetje aan het verergeren is terug, meer mieren in mijn benen zowel s'avonds als s'ochtends). Wel ben ik uitermate tevreden over de spierspanning die minder is. Ik moet nu bespreken of ik de dosis moet opbouwen ivm RLS die erger aan het worden zijn. Ik wil het eigenlijk behouden omdat ik veel beter stap met minder spierspanning...

10-01-2017 | Man | 57
clonazepam (1mg/ml)
Angst
Ik zou hier ook beter van slapen, het is nu 2 uur in de nacht. Je zou toch denken? Ik ben in behandeling bij een neuroloog vanwege Parkinson.

13-05-2016 | Vrouw | 40
Tinnitus
plotseling oorsuizen gekregen, niet door lawaai, misschien wel door stress (wie zal het zeggen). Wel bij de tandarts geweest, verstandskies laten trekken. Niemand die het weet. In het begin was het niet uit te houden, door dit middel is het rustiger geworden, acceptatie.

13-07-2015 | Vrouw | 56
MS (multiple sclerose)
Slik rivotril 0,5 mgr al jaren voor de zenuwpijnen in m'n benen. Heb het in de loop vd jaren opgebouwd van 0,5 mgr tot nu 1,5 mgr per nacht. Ga nu over op 2 mgr per nacht, omdat de pijn weer aanwezig is en me slapeloze nachten bezorgd.

27-06-2015 | Vrouw | 55
Lage rugpijn
Ik slik al het 9 jaar dus, eerst 0,5 mgr. Nu 1 mg. Dus nog weinig! Zonder slaap ik niet. Accepteer het gewoon. Wat ik hier lees soms ! Ja dan zou ik als een zombie leven zoveel mgr!!

27-06-2015 | Vrouw | 55
Lage rugpijn
Al jaren aan de rivotril ivm rugpijn, beenpijn. slaapstoornissen, en tijdelijk restless leggs. Ik weet idd niet of het nog werkt, iig slaap ik zonder niet door! wel inslapen. heb eerst jarenlang maar 0,5 geslikt. toen jaren 1 mgr. en nu soms 1,5 mg. dus niet veel. en wil het zo houden. laatst was het vergeten en toch goed geslapen. meestal neem ik nu 1 mg. gaat ook [lees meer...]goed! zonder lukt niet . vooral voor het slapen nu.

24-06-2015 | Vrouw | 46
Nek- / rughernia
Heb dit middel 20 jaar geleden voorgeschreven gekregen ivm met hernia, had naast rugpijn tintelingen en doof gevoel in voet. Ik heb geen last van bijwerkingen. Dokter vertelde dat dit middel niet verslavend is, dat is het wel, je kan niet zomaar stoppen. Ik heb het nodig om beter de dag door te komen. Zit nu in overleg met de huisarts op 1 tablet maar valt tegen. Veel me[lees meer...]er getintel in de voet, en meer pijn in rug.

11-02-2015 | Vrouw | 26
clonazepam
Ik heb ptss en ik hwb hyperventilatie en paniek aanvallen. Ik probeer het vaak zelf te doorstaan maar wanneer ik me te onrustig voel neem ik een benzodiapine en dat helpt mij dan heel goed.

10-12-2014 | Vrouw | 69
clonazepam
Ik neem al 14jaar Revotril twee maal één halve per dag, heb rugoperatie en nek operatie achter de rug. Mijn manule therapeut wil dat ik afbouw voor die spierpijnen die constant blijven? rapper gezegd dan gedaan wil het ook wel sedert 3 weken ben ik stilletjes bezig met afbouwen niet te doen echt een ramp had er nooit mogen mee beginnen en raad het ook iedereen af om met d[lees meer...]it te beginnen. Heb ook wel vragen kan ik het ooit afbouwen weet dat ik veel geduld zal moeten hebben en het langzaam moet doen? Kan er mij iemand soms raad gegeven hoe ik het verder moet doen of wat te doen in de plaats.

14-07-2014 | Vrouw | 30
Oorsuizen
Al jaren last van oorsuizen en gevoelig voor geluiden. Door rivotril te slikken is het gevoelig zijn voor geluiden bijna helemaal weg. Het geluid is niet weg, maar er valt mee te leven.

06-11-2013 | Vrouw | 28
clonazepam
Sinds maart van dit jaar gebruik ik Rivotril. Ik krijg het voorgeschreven door de huisarts. Dit heeft twee redenen. Slapen en ontspanning van de spieren. Al vanaf 1994 heb ik een verbrijzelde elleboog. Veel pijn en daardoor slecht slapen, maar ook weet ik niet hoe ik moet liggen. Sinds maart van dit jaar heb ik een elleboog prothese. Het was van groot belang voor het ge[lees meer...]nezingsproces dat ik goed zou slapen. Vandaar de Rivotril. Ik slaap erg goed als ik het gebruik. Alleen wakker worden is lastig. Suf en vermoeid ben ik dan. Ook is het ontspannen van de spieren in mijn verbrijzelde armmerg lastig. Ook hier heeft Rivotril een goed effect op. Ik word er wel suffig van en dingen om mij heen lijken me minder te boeien. Dat kan heel prettig zijn, maar zorgt ook voor een negatief gevoel. Het dromen merk ik ook, ik heb geen nachtmerries maar wel vage dromen die ik niet goed thuis kan brengen. Ik las dat iemand iets zei over pijn in de rug door dit middel. Ik heb geruime tijd enorme pijn in mijn rug en ben erg nieuwsgierig of het door dit medicijn kan komen. Kan iemand mij daar iets over vertellen? Verder probeer ik het medicijn niet te nemen als het niet nodig is. Als ik niet hoef te werken of als ik vakantie heb neem ik het niet. Tenzij echt nodig. Hierdoor heb ik geen last van ontwenningsverschijnselen als ik het niet neem. Maar ik moet er wel streng in zijn voor mezelf, want zeker weten dat je slaapt is wel een heel prettig idee!

24-09-2023 | Vrouw | 61
Epilepsie
Ik slik al zeker 10 jaar rivotril, voor epilepsie en na 4 zware rug operaties. Zoals bij iedereen wel bekend was het een tijd lang slecht leverbaar, nu weer volop leverbaar, maar let op de originele rivotril was van Roche, nu heeft een Duitse fabrikant dit overgenomen, de doosjes en potjes zijn bijna hetzelfde, je ziet het eigenlijk niet. Ik heb enorme bijwerkingen gekrege[lees meer...]n van deze rivotril, clonazepan is voor mij ook geen optie en ik kan niet zonder. In België is het soms nog te krijgen van Roche, maar er zijn nieuwe regels, je mag het niet meer over de grens mee nemen. Als iemand nog rivotril 0,5 mg of 2 mg van Roche heeft, ik ben ten einde raad //////////////RED. Let op: deze mening is aangepast, persoonlijke verwijzingen zijn verwijderd. In de gebruiksvoorwaarden staat dat er geen 'handel in medicijnen' gedreven mag worden op mijnmedicijn. Medicijngebruik dient via een voorschrijvend arts plaats te vinden en aflevering van medicatie via een geregistreerde apotheek./////////

27-07-2023 | Man | 37
clonazepam (2,5mg/ml)
Veel lagerugpijn na operatie. Kan ook niet goed slapen door de verstijfde spieren 'avonds ik lees dat veel mensen geen rivotril meer vinden. Zoals al vaker geschreven staat klopt het dat het in België nog wel verkocht wordt. Maar deze zijn soms ook maanden uit de rekken. Je kan best de rivotril 2.5 mg druppels vragen die zijn veel vaker voorhanden en het voordeel is dat j[lees meer...]e met de druppels per druppen (0.5 mg) kan sorteren.

30-03-2023 | Vrouw | 67
clonazepam (0,5mg)
Ik slik al jaren dit medicijn ik slik een halve en tevreden met dit aantal. Ben gauw wakker als ik iets hoor en dat is fijn. Niet dat je in coma ligt en helemaal niets hoort. Dik tevreden,helaas moet ik nu Clonazapam gebruiken omdat de ander er niet meer zijn. En merk tog iets van ontwenning,ook durf ik niet de Clonazepam in te nemen, ik merk wel doordat ik een 4 van een [lees meer...]tablet neem snel slaap en ook wakker word als ik iets hoor. Maar ben toch voorzichtig met de hoeveel heid en mis door deze kom ik van die slaaptabletten af

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum