Ervaringen met Tegretol

Zenuwpijn (1 mening)

25-03-2021 | Man | 60
carbamazepine (250mg)
Epilepsie
het ging jaren goed met mij en ik ging dit medicijn verminderen.alles ging goed maar na 3 maanden voelde ik mij niet meer 100%. voor alle zekerheid ben ik weer terug gegaan naar de oude hoeveelheid waarvan ik begon. ik ga niet meer verminderen want ik wil zekerheid. i

02-12-2019 | Man | 55
Aangezichtspijn
Jaren hevige tot zeer hevige aangezichtspijn vanuit nek.10-tal dagen /maand Enkel exedrine gaf verlichting, 2 jaar Topiramate geslikt, weinig beterschap. Tegretol CR 200mg 1 's avonds, zeer effectief.

09-06-2019 | Vrouw | 49
carbamazepine (400mg)
Epilepsie
Ik heb sinds 94 epilepsie. Ben begonnen met tegretol en na elke aanval is deze dosis verhoogd tot de huidige. Sinds 2007 ben ik volledig aanvalsvrij. In 1996 en 2000 heb ik tegretol ook tijdens mijn zwangerschappen doorgenomen omdat stoppen geen optie was. Nadeel:kans op een open ruggetje dus 2x vruchtwaterpunctie laten doen. Borstvoeding werd afgeraden. Net na de geboorte[lees meer...] waren mijn kinderen wel slaperig maar voor de rest is alles ok. Tussen deze zwangerschappen heb ik wel een.miskraam op 9 weken gekregen, wat waarschijnlijk een open ruggetje was. Ik heb niet erg veel last van bijwerkingen, enkel aan mijn tandvlees en af en toe puntbloedingen. Maar niets weegt op tegen een aanvalsvrij leven

11-09-2018 | Vrouw | 75
carbamazepine (20mg/ml)

31-05-2017 | Man | 62
Epilepsie
speciaal voor Toto, Ik heb vóór 1973 echt alles geslikt wat op de markt was tegen epilepsie: phenobarbital, (ook bekend als luminal en diphantoïne), valium, librium (tot 60 mg per dag als puber van 13 jaar!), Zarontin, Mysoline en cafeïne in hoge doses om wakker te blijven door de valium en librium. Het klinkt Middeleeuws, en dat was het misschien ook wel. Toen Tegreto[lees meer...]l op de markt in Nederland kwam ben ik het vrij snel gaan gebruiken en was binnen de kortste keren aanvalsvrij. Tot 7 jaar geleden had ik "primair gegeneraliseerde" epilepsie. Sinds 2010 staat vast dat mijn familie autosomal dominant partial epilepsy with Auditory features (ADPEAF) epilepsie voorkomt door mutatie van het LGI1-gen. Broers, moeder, neven, 1 dochter hebben allen dit gemuteerde gen én soms ook epilepsie! Mijn algemene ervaring met Tegretol is zeer positief; ook bij andere patiënten heb ik geweldige resultaten gezien met minimale bijwerkingen. Wél zit de Tegretol mijn anti-stolling in de weg, maar dat heeft geen invloed op de werking van de Tegretol. Veel sterkte gebruikers van Tegretol, en bedankt farmaceutische industrie!

19-03-2015 | Man | 60
Epilepsie
Toen ik eenmaal op Tegretol was overgestapt na jaren allerlei andere middelen gebruikt te hebben tegen epilepsie, ging ik in 1973 tegretol slikken. Na een maand was ik aanvalsvrij, heb alle andere medicatie afgebouwd en nooit mee een aanval of absence gehad.

03-08-2014 | Vrouw | 69
Epilepsie
bij opname in sein wilde men alle medicatie wijzigen wat inste instantie ook is gebeurd tot dat bleek dat ik toch niet zonder de depakine kan,dit kreg ik weer terug en daarna begon het wisselen van medicijnen.voor mij was duidelijk geworden dat ik eigenlijk maar 1 medicijn bij de depakine en tegretol hoefde te hebben,maar in een centrum zoals sein zijn een bepaald soort me[lees meer...]dicijnen snel (verouderd)ik wil geen slecht woord over sein zeggen maar je moet wel zo als overal eerst aan je eigen belang denken

23-01-2014 | Vrouw | 43
Epilepsie
Ik heb sinds 1977 epilepsie. Ik slikte voorheen de oude tegretol en nu sinds 2003 de CR versie. Tijdens mijn zwangerschap ben ik gestopt met tegretol en heb aan het eind nog Depakine geslikt tot 5 weken na de bevalling. Dat beviel helemaal niet. Dus snel terug op Tegretol. Ik ben meerdere keren gestopt om te zien of de epilepsie terugkwam. De aanvallen niet, maar met m[lees meer...]edicatie voel ik me prettiger. Niet zo moe en verward. Wat wel opviel met medicatie heb ik blauwe plekken als ik me stoot zonder medicatie heb ik dat niet.

23-01-2013 | Man | 45
Epilepsie
Ik gebruik het middel(tegretol) al sinds 1982 in variërende dosis in combinatie met andere medicijnen tegen epilepsie. Neem tegretol 600-0-0-600 mg en keppra 500-0-0-500 mg per dag. Ik werk onregelmatige tijden en lijdt dus een onregelmatig leven.Door de medicijnen en de combinatie ervan ben ik in staat om een normaal leven te lijden en eigenlijk te doen en laten wat ik wi[lees meer...]l. Ik rij auto en drink af en toe een biertje als ik dat wil, natuurlijk niet gelijktijdig want bij deze medicijnen zijn de effecten van gebruik van alcohol eerder merkbaar. De tegretol en keppra zijn betrouwbare medicijnen zonder al te veel bijwerkingen bij langdurig gebruik.

12-09-2012 | Man | 63
Epilepsie
gewoon goed, andere vormen geven geen bijwerkingen.

25-06-2010 | Man
Epilepsie
Ik gebruik Tegretol ongeveer 12 jaar, met tussenstop ertussen voor me epilepsie. Hij werkt goed, op het begin wel wat bijwerkingen, en met afbouwen ook. Maar als je er op ingesteld bent, is dit medicijn goed te vertragen. Ik gebruik de CR (Gereguleerde afgifte). Die is wat aangenamer, dan de klassieke Tegretol.

09-03-2010 | Vrouw
Epilepsie
Ik heb heel veel epilepsie medicijnen gehad en niets hielp dan Tegretol. Een paar jaar zonder aanvallen geweest. Nu weinig tot zeer weinig aanvallen. Alleen wanneer ik grapefruit eet dan werkt het medicijn niet.

17-02-2010 | Vrouw
Epilepsie
in het begin met instellen wat verward maar ik slik het nu 20 jaar en heb nergens last van gr

30-09-2009 | Vrouw
Epilepsie
dit medicijn is zeer goed. Het heeft geen slechte smaak. Ik heb nu ongeveer 8 jaar geen aanvallen gedaan en de dokter raadt mij aan 's ochtens 200 mg te nemen en 's avonds 400mg

04-12-2022 | Vrouw | 52
carbamazepine (400mg)
Epilepsie
Begonnen met tegretol 400cr na mijn eerste aanval in 1994. Deed af en toe nog gran mals....stelselmatig de dosis opgedreven. Aanvalsvrij sinds 2007. Heb de tegretol ook doorgenomen tijdens mijn beide zwangerschappen. Wel een vruchtwaterpunctie laten doen omdat er door tegretol kans was op openruggetje, geen vingernagels en hazelip. 2x goed afgelopen dankzij extreem hoge do[lees meer...]sissen foliumzuur 3 maand voor je nog maar begint met kinderen. Borstvoeding werd me afgeraden. Omwille van mijn epilepsie was het gebruik van orale anti conceptiemiddelen onmogelijk en moest ik overstappen op het hormonaal spiraal. Na bijna 30 jaar gebruik van tegretol voel ik me nog steeds goed, enkel een gewichtstoename is zeer vervelend. Maar liever te zwaar en aanvalsvrij dan opnieuw aanvallen te doen

14-07-2019 | Vrouw | 47
carbamazepine (100mg)
Aangezichtspijn
De pijn in de kaken gebit en achter mijn ogen werd na 4 dagen minder alleen de bijwerkingen zijn heftig