Ervaringen met Tegretol

Zenuwpijn (1 mening)

08-08-2014 | Vrouw | 39
Epilepsie
Ik zit nog in opbouwfase. Ben heel slaperig. Ong 1 uur na inname val ik ineens in. Hoop dat dit straks over is.

16-12-2013 | Man | 22
Bipolaire stoornis
Stemmingswisselingen zijn er nog steeds, maar wel beperkter. AD is stopgezet en hopelijk doet dit de snelle mood swings afnemen. Qua effectiviteit valt het nog een beetje af te wachten, snelle episodes zijn er dus nog. De depressies zijn eerder dips geworden door Tegretol, dat ervaar ik wel, maar de manische storm episode is nog bijna even sterk en heftig.

07-08-2012 | Vrouw | 59
carbamazepine
Door een foutieve operatie aan een 1e rib resuctie heb ik een verlamming overgehouden aan mijn arm. De zenuwen zijn nl totaal doorgesneden geweest en dit is nimmer meer goedgekomen. Ik heb aan deze arm altijd pijn, de zg. fantoompijnen. Voor deze pijnen slik ik Tegretol al meer dan 20 jaar. Bij koud of vochtig weer heb ik meer nodig dan bij warm en zonnig weer. Heb ook [lees meer...]al die tijd al fysio om de boel stabiel en "los" te houden. Anders gaat alles vast zitten, schouder, elleboog enz. enz. Als mijn therapeute op vakantie is dan draag ik daar de gevolgen van en heb ik veel meer pijn. Dus zal er heel mijn verdere leven mee moeten doen.

05-08-2011 | Man | 58
Epilepsie
na hersenvliesontsteking op 12 jarige leeftijd werd ik op middelbare school al geconfronteerd met eerste vormen van epilepsie. Frisium werd het eertse hulpmiddel. Toevallen werden beschouwd als onvermijdelijk. Neuroloog vond het meer een persoonlijke verdienste dat hij me van de dood gered had, dat enkel naar mij geluisterd werd en niet naar degene met wie ik inmiddels 33 [lees meer...]jaar getrouwd ben. Na een kritische kijk van mijn vriendin/later vrouw werd ik snel gegroepeerd als ´´weet er eigenlijk geen raad meer mee´´ Diverse neurologen hebben zowat alle epileptica uitgeprobeerd, waarbij de Tegretol, later de CR-versie als beste uit de bus kwam. Uiteindelijk 15 jaar geleden aangevuld door Keppra. Sedert 5 jaar klaag ik toch in hogere mate over het geheugen- en concenratieprobleem. Vooral de moeheid werd door neuroloog destijds toebedeeld aan Tegretol CR 2X600mg/dag. Tegretol werd verminderd tot 700 mg, maar tevens werd Keppra verhoogd van 1000mg naar 1500 mg. resultaat: - actiever - geheugen iets verbeterd - concentratie iets verbeterd - ik verwacht dit werk, internationale inkoop, niet lang meer aan te kunnen. Verwachting voor de toekomst: dat ik eerder zal moeten stoppen met werken, dan ik zelf wil, maar voel nu, meer dan tevoor, meer verantwoordelijkheid naar mijn vrouw en kind dan naar mijn werk. Eigenaardig genoeg is dit de eerste keer dat ik de laatste zin openbaar maak .

27-07-2010 | Man
Epilepsie
Onze zoon (normaal begaafd met complex partiele epilepsie) slikt inmiddels ruim 1,5 jaar Tegretol. Dit leek in eerste instantie goed te helpen, zeker na wat ophogingen. De enige bijwerking was dat hij vaker/langer sliep. Na verloop van tijd steeds meer insulten, dus Depakine erbij. De aanvallen namen weer toe, Keppra erbij. Hiervan kreeg hij oncontroleerbare woedeaanvalle[lees meer...]n. Hij was totaal niet meer aanspreekbaar. We herkenden onze eigen zoon niet (meer)!!! Nu zijn we de Keppra af aan het bouwen en gaan dan over op Lamictal. De Tegretol en Depakine moet hij voorlopig ook gewoon blijven slikken.

24-05-2009 | Vrouw
carbamazepine
Epilepsie en doet ook wat de migraine verminderen.

29-10-2008 | Vrouw

29-09-2021 | Man | 61
Epilepsie
ik gebruik dit medicijn al ruim 45 jaar en het werkt, ik had Gee aanvallen meer. maar na mijn operatie in 1994 kreeg ik langzaam geen eetlust meer, ik at 1 boterham per 4 dagen. sinds 2012 ben ik aanvalsrij, na 2020 ben ik met toestemming van mijn neuroloog tegretol gaan verminderen en het gaat heel goed, ik eet weer en voel mij fitter en geestelijk sterker. en ik krijg we[lees meer...]er eetlust. hier had ik veel eerder mee moeten beginnen want nu krijg ik ook weer zin om te leven. in het begin van het verminderen kon ik niet slapen maar langzaam is alles weer goed gekomen.

13-01-2020 | Man | 30
Stemmingswisselingen
Je kunt bijna niet meer op je been staan een sport gaat ook niet ik heb deze bijwerkingen niet plezant zeker als je actief wilt zijn

08-05-2019 | Vrouw | 49
carbamazepine (500mg)
Epilepsie
Dit was na Keppra, waar ik eveneens ernstige bijwerkingen van ondervond, mijn tweede medicijn. Hoge dosis van 1000 mg per dag, anders werkte het niet. Kreeg echter last van toxiteitsverschijnselen in de lever.

20-01-2017 | Vrouw | 58
carbamazepine (400mg)
Epilepsie
nog altijd epilepsie, veel emotieloze tijden

29-12-2012 | Vrouw | 40
Bipolaire stoornis
Na meer dan 10 jaar tegratol gebruik afgebouwd tijdens een depressie. Zeer moeilijk, mijn zintuigen versterkten alles en ook mijn gedachten werden drukker. Ik wilde kostte wat het kost van de extreme moeheid af die het samen met hoge spiegel van depakine veroorzaakte. Inmiddels bijna er vanaf en door 1 mg per dag risperdal te slikken en veel rust ben ik nu na 2 maanden dep[lees meer...]ressie vrij. Depakine gaat er ook af en ga over op lamotrigine en vast 1 mg ripserdal. Het is afwachten en maar de stap voor mij waard; tegratol en depakine maakte mij zo moe dat ik niets meer kon. Bovendien werkte het bij juiste spiegels van beide het niet afdoende. Als je het afbouwt: voor mij max 100 mg per week en houdt rekening met versterking van alles, dat is heel zwaar en gaf mij ook paniek. Ik zou zeker manisch zijn geworden als ik niet depressief zou zijn geweest.

03-04-2012 | Vrouw | 33
Epilepsie
Ik neem tegretol sinds mijn adolescentie, en ik heb last van bijwerkingen: aankomen, haaruitval en ontzettend vermoeid (ik slaap tijdens de lessen). Ik heb meerdere keren geprobeerd de dosis te veranderen (dat was voor 1 of 2 jaar, ik weet het niet meer) maar toen kreeg ik weer aanvallen, dus de neuroloog heeft besloten van medicijn te veranderen. Epitomax met depakine en [lees meer...]naarmate ik ouder werd, steeds minder epitomax en daarna ook minder depakine en nu neem ik er 2 per dag (500) en ik heb sinds 5 jaar geen aanval meer gehad. Nu is de vraag of ik stop met de behandeling, die zeer effectief is, maar gif voor mijn lichaam en misschien ook wel overbodig: last van mijn lever, hoofdpijn, problemen met mijn ogen.. niets ernstig maar ook niet prettig.

30-10-2011 | Man | 54
Epilepsie
In 2007 is er een tumor uit mijn hoofd verwijderd en door het littekenweefsel heb ik er epilepsie aan overgehouden. Ik kreeg Keppra en Depakine voorgeschreven en alles ging goed. Maar het laatste half jaar kreeg ik steeds meer last van bevende handen, wat erg lastig op het werk is. De Depakine werd afgebouwd en de Tegretol werd opgebouwd. Ik kan er nog niks over zeggen, [lees meer...]want ik gebruik het pas sinds kort. Wèl ben ik er al meer dan 1 week ziek van. Hoofdpijn, misselijk, braken, erg moe, geen eetlust, alles smaakt vies. Ik heb mijn neuroloog hierover verteld en die zegt, gewoon doorgaan met gebruiken, het gaat vanzelf wel over.

10-06-2010 | Man
Epilepsie - ppea

19-03-2022 | Vrouw | 52
Aangezichtspijn
Begonnen met 2 x 50 naar 2 x 100 Reacties minder heftig Verder opgebouwd via 2 150 naar 2 x 200mg Bijwerkingen heftiger , langer duf en minder energie , na 4 weken niet verminderd en neerslachtiger. Daarna verminderd naar 2 x 100 mg Door ongeluk ( zou cbz meespelen?) en morfine achtige pijnmedicatie verminderde werking door de cbz. Dus naar 2 x100 mg . Nu gestopt e[lees meer...]n ik voel me veel beter, maar de kaakpijnaanvallen zijn weer heftig.