Ervaringen met Topamax

topiramaat

droge mond

09-02-2024 | Vrouw | 19
topiramaat (25mg)
Na 2/3 keer in de week heftige migraineaanvallen werd dit medicijn voorgeschreven. Heb voor dat ik dit ging gebruiken veel gelezen over bijwerkingen maar wilde het toch proberen. Eerste week begon ik met 1 pilletje toen merkte ik nog niks. Daarna ging ik het ophogen en ik heb mij nog nooit voor een langere tijd zo raar gevoeld. Ik was totaal niet mijzelf. Het begon met t[lees meer...]rillingen in mijn voeten en handen dit kon wel 5 min aanhouden. Ik vergat ook elke keer dingen. De ergste bijwerking ( wat niet vernoemd wordt ) is spraakgebrek. Ik kon totaal niet meer uit mijn woorden komen. Ik vergat elke keer woorden als ik een zin vertelde. Ik was me hier wel heel bewust van en kreeg daardoor ook last van angst als ik wist dat ik moest spreken want lange zinnen vertellen of überhaupt spreken koste mij heel veel moeite door dit medicijn, werd er uiteindelijk ook heel onzeker van. Ik weet niet of dit werkt voor migraine want ik slikte het maar voor een maand. Ik raad dit medicijn echt aan niemand aan. Ik was zo blij toen ik mocht stoppen en voel me weer helemaal mezelf. ( met af en toe migraine ) wat ik liever heb dan deze rare bijwerking!!!!

04-10-2023 | Vrouw | 35
topiramaat (25mg)
Ik heb topamax opgebouwd naar 100 mg der dag. Ik moest het minimaal 3 maanden de kans geven om te laten werken. Mijn migraine aanvallen werden erger, ik was enorm vermoeid, kon alleen maar huilen en werd angstig voor de migraine en toekomst. Ik was niet meer in staat om te werken. Tijdens het afbouwen ging ik mij weer beter voelen. Ik slik nu 2 weken geen topamax meer e[lees meer...]n heb mijn energie weer terug, huil niet meer en inmiddels (helaas) wel weer migraine gehad maar niet zo heftig en beangstigend als toen.

28-04-2023 | Vrouw | 19
topiramaat (100mg)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Voor het slapen, het zou moeten helpen voor sneller slapen en minder nachtmerries (ptss). Merk dat ik soms misselijk en beetje raar gevoel in mijn buik heb maar dit is niet vaak en heb er niet veel last van omdat ik het in de avond gebruik. Gebruik het nu een maandje en merk wel dat ik soms tintelingen heb in mn handen maar vooral hele erge tintelingen in mn gezicht, n[lees meer...]iet naar maar toch beetje onprettig omdat het steeds langer voordurender is. Verder val ik er wel sneller van in slaap dus dat is fijn maar nogsteeds slaap ik super onrustig en wordt ik nogsteeds wakker van een dosis van 100mg, soms wel nachtmerries en soms niet, maar dat komt ook door de ptss Conclusie: ik val er sneller van in slaap dus over het algemeen iets meer slaap gemiddeld dan eerst, maar de slaap zelf is nogsteeds niet goed dus uitgerust wakker wordt je er niet van

11-08-2022 | Vrouw | 17
topiramaat (15mg)
Ik gebruikte het voor migraine op mijn 16e/17e. Verschrikkelijk spul. Voor 3 maanden lang was ik een vreselijk mens. Haaruitval, woedeaanvallen, depressiviteit, constant huilen, fysiek agressief, verward, onaardig, impulsief en nog wel meer. Versterkte mijn add gigantisch. Mijn omgeving wisten niet meer hoe ze met mij om moesten gaan. Na stoppen was ik weer de oude. Stop a[lees meer...]lsjeblieft met dit spul zodra je je slecht voelt

20-07-2022 | Vrouw | 42
topiramaat (50mg)
Dit was echt by far het meest vreselijke middel dat ik ooit geslikt heb. Één en al bijwerkingen, bijna erger dan de kwaal. Reden genoeg geweest om te stoppen en een ander medicijn te proberen.

28-06-2022 | Vrouw | 33
topiramaat (25mg)
Voor mij is topiramaat geen succes, er is geen enkele effectiviteit (ik zat op 5 migraineaanvallen per maand en nu nog steeds) en de bijwerkingen zijn te heftig. Eerst opgebouwd tot 50 mg maar vanwege geen enkel effect met de neuroloog toch afgesproken het nog een kans te geven tot 100 mg. Dit is echter een dosering waarbij ik de bijwerkingen niet verdraag, ik kan niet mee[lees meer...]r functioneren. Ik ben zo langzaam, ik kan niet meer nadenken, en ben er depressief van.

04-05-2022 | Vrouw | 33

14-01-2022 | Vrouw | 36
topiramaat (200mg)
In het begin (6jaar geleden) deed het zijn werk. Maar ook vanaf toen klopte er steeds dingen in mijn lichaam voor mijn gevoel gewoon niet. De arts vond dat ik me aanstelde en of gaf me meer of minder. Maar nu ook merk ik steeds meer dat het soms gewoon mijn dag beïnvloed. Ik heb het mijn huisarts besproken om ermee te stoppen en die staat er nu helemaal achter.

29-11-2021 | Vrouw | 38

27-11-2021 | Vrouw | 29

13-06-2021 | Vrouw | 26
topiramaat (100mg)
Epilepsie
Zelf ben ik met topiramaat begonnen voor epilepsie en migraine. Met chronische migraine en meerdere aanvallen per dag is dit een zege. Het enige wat ik had was klassiek het gewichtsverlies. Tot ondergewicht toe. Waardoor medicatie verminderd moest worden. Maar een mindere dosis in combinatie met een ander medicament was nog steeds nuttig en het afvallen stopte. Laat je er[lees meer...] niet door afschrikken het is een zeer complexe zaak en ook het afbouwen ging enorm makkelijk bij mij. Wat ik van andere medicamenten niet kan zeggen.

23-04-2021 | Vrouw | 39
topiramaat (50mg)
Ik las reeds dat anderen afvielen en ik had hier zelf al schrik voor.Na 1 week had ik al prijs. Ik ben zelf al mager en ik kon echt geen kilo´s missen.Na 1 maand was ik nog maar een schim van mezelf. Zeer ongelukkig, heel mager, heel moe.De migraine was iets minder hevig, maar de aanvallen waren niet weg.De draainissen waren niet weg(na 5 weken inname 75 mg).De dosis moet [lees meer...]terug afgebouwd worden bij mij.Als je al mager bent,is dit geen aanrader.Puur vergif.Ik was slechter af dan ervoor. Mijn huisarts zei puur vergif als het niet werkt dus we gaan dat sneller afbouwen bij jou.Ze verschoot toen ze me na 1 maand terugzag. ´s Nachts had ik ook last van nachtmerries. Overdag had ik sombere gedachten. Die meer greep op me kregen. Dingen die ik voor deze medicatie nooit had gehad. Ik zal heel blij zijn als ik de medicatie niet meer in mijn lijf heb.

06-10-2019 | Vrouw | 41
topiramaat (25mg)
sedert 1 jaar migraine en aangezichtspijn, bij inname van topamax leekt de eerste maand beterschap, na paar maanden geen effect, enorm misselijk en opbouwen lukt vanwege de bijwerkingen

19-09-2019 | Vrouw | 47
topiramaat (50mg)
Ik gebruik Topamax Sprinkle nu 12 jaar. Neuroloog adviseerde dit: ik had gemiddeld 3 aanvallen per week Op dit moment ongeveer 1 per mnd. Super. In het begin behoorlijke bijwerkingen: tintelingen, concentratieverlies, suffig, gewichtsverlies. Is al een tijd gestabiliseerd. Ik gebruik het merk Janssen Een keer kreeg ik een ander merk en prompt zat ik onder de bloeduitst[lees meer...]ortingen. Kreeg meteen weer het juiste merk gelukkig.

07-08-2019 | Vrouw | 57
topiramaat (25mg)
Heb het op advies van de psychiater genomen om de nachtmerries te verminderen. Ik heb een PTSS stoornis en ben autistisch. Met de medicatie lukt het om een normale nacht te slapen. Zonder medicatie slaap ik heel licht, droom ik absurde dingen en ben ik vaak wakker. Als bijwerking moet ik veel meer plassen, al vanaf de eerste dag gebruik. Mij valt op dat het merk afhan[lees meer...]kelijk is hoeveel bijwerkingen er zijn. Van het merk PCH bijna geen problemen, van het merk Sandos hondsberoerd geweest.

25-10-2018 | Vrouw | 21
topiramaat (50mg)
Zeer neerslachtig na een paar weken, gewichtstoename, concentratieproblemen. Hielp in aantal tegen migraine, aanvallen waren even erg tot erger.