Epilepsie (47 meningen)

07-07-2014 | Vrouw | 25
Epilepsie
Ik heb al sinds mijn 12de epilepsie en al een heleboel soorten pillen genomen.. van depakine tot keppra tot lamictal tot ik uiteindelijk bij topamax uitkwam.. waarbij ook een kinderwens veilig is. 1 keer 100 mg per dag. Effectief is het wel.. maar de bijwerkingen.. olalala.. Bijwerkingen: Vaak plassen.. Misselijkheid.. Duizelig.. Gevoel tot flauwvallen.. Overmatige vermoe[lees meer...]idheid.. Druk op het oog veroorzaakt pijn.. Hoofdpijn.. Tintelingen in voeten.. Slapende voeten.. Diarree.. Loopneus.. Jeuk.. Moeilijk in slaap blijven Wazig zien.. Oorpijn.. Zwakheid.. Buikpijn.. Droge mond.. Gewrichtspijn.. Spierpijn.. Lage bloeddruk.. toch wel niet te onderschatten en niet meer leefbaar! Maar ik denk dat dit geval per geval is.. want ik was bv niet safe met keppra.. maar anderen kunnen niet zonder.. ik ben fan van depakine.. safe voor epi.. geen bijwerkingen.. maar helaas moet het een jaar uit het bloed bij kinderwens.. anders bleef ik trouw aan depakine want daar zat ik goed mee!

03-05-2012 | Vrouw | 25
topiramaat
Ik gebruik voor de tweede keer topamax. Eerste keer had ik geen last van bijwerkingen en mijn aanvallen werden korter en minder erg. Ik gebruikte toen 125 mg per dag. Nu ben ik net weer begonnen met topamax en zit nu op 30 mg per dag. Totaal geen last van bijwerkingen. Weet iemand of je gelijk last van de bijwerkingen krijgt of dat dit later optreedt?

22-11-2011 | Vrouw | 25
Ernstige chronische hoofdpijn
Ik had al 12 jaar ernstige chronische hoofdpijn . De neuroloog had al van alles geprobeerd . Van manuele therapie tot allerlei medicijnen om me erin te verlichten totdat hij dus bij dit medicijn aankwam . Hij vertelde me dus dat het medicijn bekend stond/staat met wat nadelige bijwerkingen maar dat ik daar echt doorheen moest bijten . Gezien de ernst van mijn klachten moes[lees meer...]t ik de eerste weken langzaam opbouwen met 25mg per week , maar ik zit nu al vanaf februari op 1 keer daags 100MG en dat gaat goed ! kheb nog wel wat hoofdpijn , maar niet meer zo ernstig als voorheen en dat beschouw ik als een pluspunt . ik heb alleen nog last van tintelende handen en voeten als ik het koud heb of als ik in de kou ben geweest maar verder niet . Wel ben ik heel erg veel afgevallen , en val ik nog steeds af . ik hoop dat dat nog een keer ophoudt , want een vrouw van 25 die minder dan 55 kilo weegt dat is geen optie .. maar verder ben ik tevreden over dit medicijn !

13-06-2021 | Vrouw | 26
Epilepsie
Zelf ben ik met topiramaat begonnen voor epilepsie en migraine. Met chronische migraine en meerdere aanvallen per dag is dit een zege. Het enige wat ik had was klassiek het gewichtsverlies. Tot ondergewicht toe. Waardoor medicatie verminderd moest worden. Maar een mindere dosis in combinatie met een ander medicament was nog steeds nuttig en het afvallen stopte. Laat je er[lees meer...] niet door afschrikken het is een zeer complexe zaak en ook het afbouwen ging enorm makkelijk bij mij. Wat ik van andere medicamenten niet kan zeggen.

03-11-2017 | Vrouw | 26
topiramaat (25mg)
Ik ben sinds 7 maanden onder behandeling bij een neuroloog voor mijn migraine. Bij acute migraine aanvallen slik ik rizatriptan 10mg smelttablet wat prima werkt. Maar de omdat de aanvallen zo vaak terugkeren nu weer opnieuw op zoek naar een preventief medicijn. Sinds 4 maanden slik ik topiramaat (opgebouwd naar 75mg), de eerste maand tijdens het opbouwen (25mg) geen aanval[lees meer...]len gehad. De overige 3 maanden bijna iedere week een migraine aanval. Ik kan dus wel stellen dat dit medicijn voor mij niet werkt. Daarnaast ben ik veel gewicht verloren. 10kg. Van 58kg (wat al niet erg veel was) naar 48kg. Daarnaast merk ik dat ik af en toe veel moeite heb mij te concentreren op mijn werk. Als de migraine aanvallen er daadwerkelijk minder van werden, had ik het er misschien nog voor over gehad. Maar aangezien ik mezelf niet meer terug herken, heb ik in overleg met de neuroloog besloten dit medicijn af te bouwen. We gaan nu over op Candesartan, een bloeddrukverlagend middel wat redelijk nieuw is tegen migraine. Ik ben benieuwd..

31-08-2015 | Vrouw | 26
topiramaat (50mg)
Sinds mijn veertiende heb ik last van migraine, de eerste 4 jaar heb ik Inderal ingenomen tot ik hier geen baad meer bij had. Sinds mijn achtiende neem ik Topamax (al acht jaar nu). In het begin had ik hier helemaal geen bijwerkingen bij, maar de laatste maanden krijg ik meer en meer last van mijn zicht. Mijn dokter waarschuwde me dat dit één van de bijwerkingen kan zi[lees meer...]jn en ik begin me zorgen te maken. Als bediende spendeer ik meer dan 9u per dag achter de pc en geregeld heb ik moeite met een simpele tekst te lezen. Woorden vallen gewoon weg. Ik ben aan het overwegen om met Topamax te stoppen hiervoor.

22-03-2015 | Vrouw | 26
topiramaat (25mg)
Al 3 jaar begin zwangerschap had ik hoofdpijn en al 3 jaar ik heb inderal gebruikt met inderal had ik hallucinaties ben er mee gestopt! En als ik sumatriptan gebruik krijg ik veel spierpijn. Nu moet ik beginnen met topramax , maar ik heb wel twijfels voor de bijwerkingen. En daar bij bij aanvallen brufen 600 samen met sumatriptan. Zal dan niet te zwaar zijn?

26-10-2013 | Vrouw | 26
topiramaat (25mg)
Na vele middelen tegen hevige migraine met aura (gemiddeld 3 à 4 aanvallen per week) Topiramaat gestart. In eerste instantie een groot drama! Opgezwollen, zeer pijnlijke voet (na 3 dagen gebruik) waar niet meer op te lopen viel. Artsen wisten niet wat te doen. Uiteindelijk was de enige mogelijke oorzaak het medicijn Topiramaat. Op verzoek van arts gestopt. Voet herstelde [lees meer...]vrij snel daarna. Volgens neuroloog onbegrijpelijk. Daarna tijdlang zonder medicijnen. Migraines kwamen in alle hevigheid terug en opnieuw in overleg met neuroloog gestart met Topiramaat. Deze keer geen rare voet. Wel tintelingen en kramp in handen/voeten, duizelig, verminderde eetlust met als gevolg gewichtsverlies, warrig, vermoeid, etc. Na ruim 4 maanden gebruiken worden de meeste bijwerkingen minder, alleen nu ineens hevige haaruitval.. Iemand enig idee of dit tijdelijk is????? Migraines zijn enorm afgenomen, dus middel werkt wel.

01-05-2012 | Vrouw | 26
topiramaat
Ik ben heel blij dat ik ben gestopt met dit middel. Ik kreeg last van huid irritaties en depressies. HEt leek alsof er hele groepen mieren over mijn rug de hele dag liepen.

25-11-2011 | Vrouw | 26
topiramaat
Ik neem sinds korte tijd topamax voor mijn migraine. Had meerdere malen migraine aanvallen per week (3/4 per week) heb ook jaren inderal retard 160 mg genomen. Dit was in het begin zeer effectief maar na verloop van jaren geen succes meer. Momenteel zit ik na enige opbouw aan topamax 100mg. Is effectief. Heb geen 3-4 aanvallen meer per week, het situeert zich eerder nog ro[lees meer...]nd de periode van mijn maandstonden. Dan zijn de aanvallen wel nog zeer pijnlijk en niet uit te sluiten en neem ik almogran of brufen. Wat betreft de bijwerkingen van topamax ben ik snel moe en heb ik het redelijk moeilijk om op mijn woorden te komen. Ik heb ook veel moeilijk om mij te concentreren op mijn job en ben veel onzekerder. De laatste weken heb ik ook geen vaste stoelgang meer. Ik weet ook niet of dit te maken heeft met de topamax, maar dit is toch zeer toevallig, daar ik ook constant misselijk gevoel heb en vaak last heb van de darmen. Emotioneel ben ik ook redelijk onstabiel geworden. Maar weegt dit op tegen mijn migraine? Ik ben zo blij dat ik EINDELIJK verlost ben van die wekelijkse migraine? Het enige dat mij zorgen baart is die stoelgang. Aangezien dit ook niet echt gezond is natuulrijk. EN... hindert dit niet de werkzaamheid van mijn anticonceptie en de topamax? Gr.

20-01-2016 | Vrouw | 27
topiramaat (25mg)
Sinds mijn 12de heb ik aura migraine. Toen ik jonger was had ik er hyperventilatie bij, omdat ik er niet mee kon in gaan. De aura is een vooraf verschijnsel voor de migraine en dat houd ongeveer 2 uur aan. In die 2 uur verlies je je eigen ik en je bent het jezelf bewust. Daarna komt de migraine. Toen ik 18 was, kreeg ik een hersenscan, maar het was een auramigraine, soms b[lees meer...]leef het maanden weg en dan kreeg ik het zo maandag en dan woensdag weer! Geen pijl op te trekken! Alle medicijnen geprobeerd, maar helaas. Ik werd zwanger en had maar 2 aanvallen gehad! Gelukkig want het maakt me bang vooral de aura's. Maar na de geboorte van mijn dochter werd het weer veel erger dan daarvoor, ik slik sinds 2 maanden topamax, want bètablokkers hielpen niet. Ik slikte 25 Mg 1 x per dag, de eerste week moest ik wennen, was down, nergens geen zin in tintelingen in mijn hand, misselijk, gewichtsverlies. Na toch kreeg ik het na een maand weer, omdat de dosis te laag was. Slik nu 2 tabletjes 's morgens en 's middags het gaat nu goed, heb nog wel tintelingen in mijn handen en af en toe, maar ben het aan het opbouwen scheef zicht maar dat gaat over, ik moet naar de 4 pilletjes per dag, 100 Mg, en zit nu op 50 maar wil het rustig aan doen. Hoop echt dat dit me gaat helpen, en jullie ook.

11-12-2014 | Vrouw | 27

02-09-2013 | Vrouw | 27
topiramaat
Ik wil graag weten of de bijwerkingen verdwijnen. Ik pak nog maar 25mg per avond en het is de bedoeling dat ik tot 2x 50mg/dag kan gaan. Maar ik heb het gevoel dat ik nu al enorm veel last heb van gevoelswisselingen, droge keel en onhandigheid,...

17-11-2011 | Vrouw | 27
topiramaat
Omdat ik bijna dagelijks last had van hoofdpijn en migraine heb ik dit middel voorgeschreven gekregen via een neuroloog. In het begin waren de bijwerkingen zeer zwaar; erg vermoeid, bijna geen eetlust, voelde me algeheel slecht. Die gevoelens gingen langzaam weg en ik begon de voordelen van het medicijn te voelen, bijna geen migraine meer! Van bijna dagelijks naar nog maar[lees meer...] 2-3 keer een aanval in de maand en die aanvallen zijn ook minder hevig en lang dan voorheen. Toch is dit middel niet het juiste middel voor mij, er zijn te veel nadelige bijwerkingen die niet over gaan. Ik kan me nog maar heel slecht concentreren, neem slecht/nauwelijks nieuwe informatie op (ik ben student dus dat heeft desastreuze gevolgen gehad voor mijn studieresultaten), kom soms slecht uit mijn woorden, heb het gevoel een beetje "buiten mezelf" te zijn en voel me down. Helaas is die prijs veel te hoog voor mij en ga ik dit medicijn weer afbouwen en iets anders proberen.

28-11-2017 | Vrouw | 28
topiramaat (50mg)
Hoofdpijn

26-12-2016 | Vrouw | 28
Eetstoornis
Verwoestend middel wat je hele lichaam en geest aantast en verstoord. Schadelijk en gevaarlijk middel. Net drugs oftewel Dopamax. Een halfjaar geslikt voor boulimia en stemmingsklachten. Werkte uiteindelijk averechts door de sterk opkomende depressie en daaruit voort eetbuien. Klachten zoals verlaging IQ en geheugenproblemen, zware spier en gewrichtsklachten, zoals het voe[lees meer...]len als een bejaarde. Weken van 27/4 huilbuien, hoofdpijn, suicidaliteit en zichtverlies en uitvalsverschijnselen. Verstoring hormoonhuishouding, overgang- en zwangerschapsklachten en candida. Algehele negatieve karakterverandering. Raakte mijzelf helemaal kwijt. Leek wel alsof ik dement werd en een kreupel oud angstig, negatief, afhankelijk, geïsoleerd oud vrouwtje. Paniekaanvallen, zware angstoornis, sociale angst en depressie, maar ook woedeproblemen en irritatie naar mensen. Nier- en leverfalen en maag- en darmklachten. Bijna erdoor in de ziektewet beland. Na halfjaar gebruik noodgedwongen afgebouwd en gestopt in 2 weken en nu halfjaar afkicken en herstellen van deze troep wat mij nog zwaarder valt. Vraag is of "ik" mijn lichaam en persoonlijkheid weer de oude wordt zonder blijvende schade. Veel ervaring met medicatiegebruik, maar dit is een heel ander verhaal. Nog nooit zo'n gevaarlijk en schadelijk middel ervaren. Voor mij nooit meer. Vind dat dit middel in NL wordt onderschat. In Amerika en de vele sites is veel meer bekendheid over de negatieve gevolgen. Veel meer begeleiding en uitleg gewenst door specialisten en waarschuwing voor negatieve en schadelijke gevolgen.