Ervaringen met Topamax

droge mond

24-11-2013 | Vrouw | 52
topiramaat (50mg)
Van mijn 16 jaar al last van migraine gehad en van alles geprobeerd, had zelfs homeopathie, acupunctuur, tot ik dan de imitrex spuiten kreeg, die dan wel tijdelijk hielpen maar dat bleef ook niet duren. Tot ik de topamax kreeg, in het begin was ik wel wat afgevallen. Maar dat mijn migraine minder werd, was voor mij een opluchting, terug een gewoon leven en niet steeds die [lees meer...]vervelende pijn waar ik dagen ellendig van was. Ben nu al jaren volledig vrij van pijn van migraine en dat is fijn voor heel mijn gezin. Ben begonnen met 25 mg 's morgens en 's avonds, maar ben na een korte periode wel overgestapt naar de avond op 50 mg.

01-11-2013 | Vrouw | 46
topiramaat
Door de topamax die ik naast de Tegretol kreeg voor de epilepsie, is de migraine zo goed als verdwenen door de Topamax. Af en toe hoofdpijn maar geen migraine meer door gebruik van de Topamax.

26-10-2013 | Vrouw | 26
topiramaat (25mg)
Na vele middelen tegen hevige migraine met aura (gemiddeld 3 à 4 aanvallen per week) Topiramaat gestart. In eerste instantie een groot drama! Opgezwollen, zeer pijnlijke voet (na 3 dagen gebruik) waar niet meer op te lopen viel. Artsen wisten niet wat te doen. Uiteindelijk was de enige mogelijke oorzaak het medicijn Topiramaat. Op verzoek van arts gestopt. Voet herstelde [lees meer...]vrij snel daarna. Volgens neuroloog onbegrijpelijk. Daarna tijdlang zonder medicijnen. Migraines kwamen in alle hevigheid terug en opnieuw in overleg met neuroloog gestart met Topiramaat. Deze keer geen rare voet. Wel tintelingen en kramp in handen/voeten, duizelig, verminderde eetlust met als gevolg gewichtsverlies, warrig, vermoeid, etc. Na ruim 4 maanden gebruiken worden de meeste bijwerkingen minder, alleen nu ineens hevige haaruitval.. Iemand enig idee of dit tijdelijk is????? Migraines zijn enorm afgenomen, dus middel werkt wel.

06-10-2013 | Vrouw | 44
topiramaat
Ik heb altijd een gevoelig hoofd gehad en normaal had ik een 4 à 5 tal migraine-aanvallen per maand, maar sinds mei 2013 is mijn migraine chronische geworden en had ik 3 à 4 aanvallen per week. Eerst Depakine geprobeerd, maar te veel bijwerkingen, nu al een tijdje Topamax 50 mg, maar aanvallen bleven. Heb nu dosis moeten verhogen, eerst 75 mg en nu sinds vorige week woensd[lees meer...]ag 100 mg ('s morgens 50 mg en 's avonds 50 mg), de bijwerkingen zijn vreselijk....:-( hoofdpijn, tintelingen in armen, handen, aan mond, haaruitval, draaierig, gezichtsstoornissen, duizelig, concentratiestoornissen, vermoeidheid, verminderen deze bijwerkingen na een paar weken? Kan iemand mij een beetje hoop geven dat deze bijwerkingen verminderen? Laatste week toch nog 3 aanvallen gehad...ik ben ten einde raad en voel me ellendig!

23-09-2013 | Vrouw | 39
topiramaat
Neem reeds 5 jaar Topamax. Reeds vanalles gebruikt (Inderal, Depakine). Niets helpt effectief. Topamax helpt, wel last van bijwerkingen: tintelingen vingers en wang. Smaak is veranderd. Woordvindingsproblemen, vertraagd denken (vooral bij hoofdrekenen). Maar slechts 1x per maand migraine (72u lang). Gebruik dan Sumatriptanen.

11-09-2013 | Vrouw | 46
topiramaat (75mg)
Na 30 jaar migraine nu topamax. Wat een verademing. Wel bijverschijnselen .maar inmiddels na een jaar wel aan gewend. Ook 17 kilo afgevallen. Ik reageerde nogal heftig schijnbaar. 5 kilo zou er staan bij iedere 25 mg. Eetlust is er bijna niet en moet mezelf iedere dag dwingen om te eten. Tintelingen worden minder in ledematen. Wel heb ik soms last van depressieve of neer[lees meer...]slachtige buien. Iets wat ik voor heen nooit heb gekend. Maar alles beter dan 4 keer per maand migraine aanvallen die 3 dagen duurde. Wat een hel was dat. De migraine is helemaal uit mijn systeem. Soms ga ik zelfs op pad en ben ik mijn (gewone) migraine pillen (zoomig) vergeten. Ik raak dan niet meer in paniek. Wat een heerlijk gevoel is dat. Nu alleen nog af en toe hormonale migraine, als ik ongesteld moet worden. En zelfs dan kan ik het niet eens echte migraine noemen. Een beetje een afgezwakt migraine achtige pijn, daar waar het altijd zat, maar nu zo minder heftig. Kortom topamax heeft mij mijn leven zoveel dragelijker gemaakt heerlijk. Vond het wel erg eng om elke dag medicijnen te gaan slikken. Maar deze zijn niet zo slecht als zoomig of immigran is mij verteld (ik woon in China) daar deze medicijnen veel slechter zijn. Zij vernauwen nl de bloedvaten en dus ook de hartklep. Word er ook kortademig van. Nu gebruik ik gelukkig nog maar 1 tablet per maand soms 2, vroeger! een jaar geleden dus, soms wel 15 of meer. Ik gebruik 75 mg topamax . Ik vind het een wondermiddel.

08-09-2013 | Vrouw | 39
topiramaat
Al sinds mijn 15 jaar migraine en echt alles uitgeprobeerd.Nu al een jaar of 5 in behandeling bij een neuroloog en gebruik sinds 2 jaar Topamax.Vroeger antidepressiva maar teveel bijwerkingen!Topamax werkt voor mij goed.Gestart met 25 mg en opgebouwd naar 50 en zo toch naar 100 moeten gaan.Lang op 100 gebleven.Tot het onlangs weer slechter werd, af en toe 150 per dag en si[lees meer...]nds kort op maximum 200 per dag.Nu dus aan het uitproberen.Ben wel bang dat ik immuun ben geraakt aan het middel..Kan dit?.Wat dan?Enige bijwerkingen waren vooral in het begin, tintelingen in handen, niet kunnen slapen s'avonds, gevoel van zat zijn, verstrooid, en gewichtsverlies(15 kg), nu met die 200 mg last van mijn maag maar voor de rest niets meer.Het enige wat helpt bij een migraineaanval is Almogran.S'avonds moet ik ook een Tranxene 5mg nemen.

02-09-2013 | Vrouw | 27
topiramaat
Ik wil graag weten of de bijwerkingen verdwijnen. Ik pak nog maar 25mg per avond en het is de bedoeling dat ik tot 2x 50mg/dag kan gaan. Maar ik heb het gevoel dat ik nu al enorm veel last heb van gevoelswisselingen, droge keel en onhandigheid,...

19-08-2013 | Vrouw | 19
topiramaat
Hallo, Ik heb hier al eerder een reactie geplaatst over het medicijn Topamax. Ik ben nog altijd heel tevreden. Alleen kan je soms de bijwerkingen niet goed plaatsen. Vroeger had ik al eens Topamax genomen, maar doordat ik last kreeg van dubbelzicht moest ik hiermee stoppen. De M-aanvallen bleven ook een tijdje uit dus zochten we geen andere oplossing. Eind 2012 begon het[lees meer...] opnieuw, ik kreeg last van zware M-aanvallen. Het stopte maar niet, wat ik ook probeerde. Na 3 weken was ik ten einde raad en ben ik nogmaals naar de neuroloog gestapt. Met als resultaat dat ik met een cortisone-kuur hiermee verlost zou zijn. We startten dan ook Inderal op. Na een weekend in het ziekenhuis mocht ik naar huis. Ik stond jammergenoeg 's avonds al terug. Ik reageerde namelijk allergisch op Inderal. Dus onmiddellijk stoppen met Inderal was de conclusie. De M-aanvallen bleven daarna weer een week of 2 uit. Dus zochten we weer geen ander medicijn. Maar toen begon ik weer M-aanvallen te krijgen. We zijn dan maar opnieuw gestart met Topamax. Nu zijn we augustus ( dus 7 maanden later) en begint mijn haar enorm uit te vallen. Ik heb net eens gekeken op de bijsluiter van Topamax en dit kan ook een bijwerking hiervan zijn. Nu ben ik aan het overwegen om weer iets anders te proberen, maar ik ben eerlijk gezegd een beetje ten einde raad. Heeft iemand tips?

26-07-2013 | Vrouw | 39
topiramaat
Hoi, even wat goed nieuws brengen, want toen de Neuroloog bij mij topamax voorstelden ben ik ook gaan googelen, en ik zo geweent hebben ! omdat ik me geen raad wist, (ik las alleen maar negatief) maar ik had zo veel last van hoofdpijn en m. aanvallen, dat ik er toch mee gestart ben, ook met 25mg tot 100mg en nu twee jaar later neem ik het nog steeds en zit nu op 75gr en [lees meer...]na jaren hoofdpijn te hebben gehad en heel de tijd tegen je kinderen moeten te zegen dat ze stil moeten zijn of dat je niet kan mee spelen want mama heeft weer eens hoofdpijn, neem ik er met plezier de paar bijwerkingen bij, bij mij waren dat in het beging ook de tintelingen in handen en voeten nu soms nog, ik proef ook geen prik meer maar vind ik ook niet erg ben gelijk veel gezonder gaan drinken geen cola, ... en zo meer en ja ben ook 10 kg afgevallen maar was ik ook blij mee, maar ken ook mager vrouwen die er geen gram mee zijn afgevallen dus ! IK GA OP MIJN BLOTE KNIE VOOR TOPAMAX DANK U X

19-06-2013 | Vrouw | 29
topiramaat
Gekregen wegens psychische klachten. Voorheen 150 mg per dag maar ik kreeg zulke ernstige bijwerkingen dat ik aan het afbouwen ben. Ik kreeg opgezwollen vingers, vocht in handen en blaren op mijn handen. Er werd gedacht aan reuma, er is een MRI scan gemaakt enz enz. Ik kon zelfs niet meer zelfstandig thuis wonen en slikte zware pijnmedicatie. Uiteindelijk werd de link [lees meer...]gelegd naar de topamax. Nu ik flink ben geminderd met de medicatie kan ik zelfs mijn ring weer om.

06-04-2013 | Vrouw | 31
Psychische klachten
Kreeg Topamax als stemmingsstabilisator in vrij hoge dosis. Een tijdje leek het inderdaad effect te hebben maar nog binnen het jaar veroorzaakte het ernstige depressieve klachten die het functioneren totaal belemmerden. Toen ik stopte met dit medicijn, raakte ik geleidelijk die zware deken van depressiviteit kwijt wat voor mij het bewijs was dat dit veroorzaakt werd door T[lees meer...]opamax zoals ik al vermoedde. Daarnaast gaf het middel sterke speekselvloed, wat behoorlijk genant is. Het wordt ook ingezet tegen nachtmerries en inderdaad had het daar een goed effect op.

01-04-2013 | Vrouw | 49
topiramaat
Ik kamp sinds mijn 25ste met een ernstige vorm van migraine (M). Preventief nam ik reeds inderal, depakine en als laatste cerazette (=pil) telkens met matig succes. Ik nam nog heel vaak sumatriptan. De M-vrije weken waren al die jaren heel erg zeldzaam Begin februari 2013 had ik bijna drie weken full-time M. Er moest dus wel iets gebeuren . . . Ik was erg bang om met Top[lees meer...]amax (T) te beginnen omwille van de neurologische ‘akelige nevenwerkingen’ en ik moet toegegeven dat dit nog erger werd door het lezen van sommige getuigenissen op dit forum. Vandaar dat ik vandaag ook mijn verhaal wil delen Ik neem nu 6 weken T 50mg (1ste 2weken 25mg) en ik heb sindsdien geen enkel spoor meer van M ondervonden. Ik weet totaal niet wat me overkomt, uiteraard weet ik dat dit geen verworven terrein is en het uiterraad elk moment weer kan veranderen. En wat die bijwerkingen betreft : ja die zijn er maar ze zijn heel draaglijk. Vermoeidheid, af en toe tintelingen in vingers en voetkussen. En de smaak van koolzuurhoudende dranken is volledig weg, hebben allemaal dezelfde branderige smaak voor mij. Het gewichtsverlies (wat bij mij ook zeker mocht) is er (in de lijn van de andere getuigenissen) niet gekomen. Meestal is dat iets dat zich voordoet bij mensen die het best kunnen missen. Ik wens iedereen een zo positief mogelijk effect toe

01-04-2013 | Vrouw | 49
Hoofdpijn

26-03-2013 | Vrouw | 37
topiramaat
Sinds pubertijd vaak migraine. Na het krijg van de kinderen Topamax gaan gebruiken (daarvoor niet verstandig als je een kinderwens hebt). Dit in overleg met neuroloog in diverse stappen uiteindelijk opgebouwd naar 75mg per dag. Aan het begin de bekende bijwerkingen als tintelingen en een verminderd hongergevoel. Dat laatste heeft geleid tot een paar kilo afvallen, wat in [lees meer...]mij geval geen probleem was. Bij mensen die al een laag gewicht hebben schijnt dit een puntje te zijn waar je wel alert op moet zijn. Ben niet helemaal van de migraine af, maar in totaliteit wel veel minder aanvallen. Gebruik van andere middelen, zoals Imigran, is minder geworden. Bijwerkingen zijn uitgedoofd, dus voor mij is Topamax een oplossing.

25-03-2013 | Vrouw | 41
topiramaat
Kreeg dit middel tegen nachtmerries van mijn psychiater. Het hielp wel tegen de nachtelijke nachtmerries en ik sliep beter, maar voelde me (overdag) doodziek: misselijk, totaal lusteloos (kwam tot niets), in 2 maanden 15 kg afgevallen. Kon nog geen 10 minuten lopen, (terwijl ik normaal veel beweeg) werd kotsmisselijk, duizelig, kortademig. Gestopt met dit middel en de heft[lees meer...]ige klachten verdwenen (en de nachtmerries kwamen weer terug).