Epilepsie (47 meningen)

18-06-2012 | Vrouw | 40
topiramaat
Ben als kind en opgroeiende vrouw altijd héél sportief geweest, want deed héél actief mee aan tennis, fietsen, lopen, badminton, wandelen, turnen én keurturnen. Deze laatste heb ik al wel na 2jr moeten opgeven, omdat het té intens was. Was toen 8jr. Begon veel te klagen over pijn in voeten, polsen, schouders en knieën… Ben onder hypnose geweest, want op de duur gaan j[lees meer...]e ouders vanalles denken uiteraard en of het van psychische aard kon zijn. Tijdens die hypnose-sessie (weet er zelf niets meer van, maar daar ik minderjarig was, moest mijn moeder erbij blijven). Blijkbaar kloeg ik al gauw van verzwikte polsen bij zelfs nog maar het dragen van een té zware boekentas en tijdens het sporten, maar vertelde dat nooit thuis. Behalve als het té erg werd. Uit de hypnose bleek dat ik degelijk échte pijnen had en géén ingebeelde en dat was toch eigenlijk wel een opluchting voor mezelf. Maar we stonden nog geen stap verder. Heb als kind ook altijd wel last gehad van zwaar verstuikte en verzwikte enkels en polsen. Enfin, ik had van vele gewrichten last, maar daar leer je mee leven als je het al als kind hebt. Je vindt het bijna normaal. Er is toen ook gesproken over kinderreuma en ben daarvoor behandeld geweest. Van mijn 12 jr tot en met mijn eerste knie-operatie kreeg ik tot 4 x per jaar "circulaire stoornissen" in mijn linkerbeen (mijn slechtste been ook). Daarmee bedoel ik dat mijn been dan ijskoud was, overgevoelig bij aanraking, paars tot donkerpaars en water gleed er gewoon af en natuurlijk: énorm pijnlijk, want liep dan rond met krukken. En dit zo'n 3 à 4 keer/jaar gedurende soms wel 2 maanden. Ongeveer twee jaar kreeg ik in zo’n “periode” dan Coliacron inspuitingen, maar die hebben me nooit geholpen. Spijtig genoeg. Niet leuk voor mezelf en veel onbegrip van buitenstaanders (schoolgenoten en zelfs sommige leerkrachten !!!). Naar verscheidene dokters geweest (orthopeden, reumatologen, …) zelfs naar alternatieve geneeskunde. Ben dan ook lang in behandeling geweest door soms 2-wekelijks naar een accupuncturist (= deze dokter) te gaan die me van boven tot onder vol naaldjes stak. Hij startte ook eens een ozon-therapie (= weer dezelfde dokter) op bij me… Van 1990 tot ongeveer 1996 heb ik zo'n 39-tal operatie's gehad aan beide knieën (ook 2 operatie's aan de grote tenen). Daarbij zaten op het laatst operatie's bij die nu onomkeerbaar zijn en dat staat zwart op wit. De behandelende orthopedisch chirurg van toen is intussen overleden. In 1989 ging op een kamp en deed daar enkele serieuze valpartijen met het rolschaatsen, waarbij beide knieën ’s anderdaags letterlijk zwart zagen van … bloeduitstortingen ? Ben toen met de hoofdleiding naar het ziekenhuis geweest en er werden RX foto’s genomen, maar blijkbaar was er niets te zien op de foto’s. Zo een jaar écht doorgesukkeld en gemankt, tot ik bij die bewust orthopeed kwam en die stelde direct twee arthroscopieën voor (kijkoperatie’s). Nog maar net bekomen van de beide kijkoperatie’s (volledige narcose), vernam ik dat ik zo snel mogelijk geopereerd moest worden aan de ergste knie: de linker en nadien aan de rechter. De eerste operatie’s noemden “roux”, daarna allemaal “shavings” gehad en nog allerlei operatie’s waarvan ik de naam niet ken. Uiteindelijk is er bij de linkerknie de patella (= knieschijf) uitgehaald en dat was een fatale beslissing, want er werd niets terug in de plaats gestoken qua prothese ofzo. Ook zijn de knieën “over-geopereerd” en onherstelbaar gesneden… Shit happens zeker ? Nu ben ik dus chronisch “patiënte” aan beide knieën, alsook aan de rug, want die is door het vallen (zwakte knieën, flauwvallen van de pijn, slechte houding in de rolstoel alsook door zware zaken te heffen vanop de grond vanuit de rolstoel naar een andere plaats…). Het zal jullie niet onbekend klinken waarschijnlijk, want zoals de meesten, denk ik, wil je je zo zelfstandig mogelijk voordoen en ook zo leven. Maar opeens word je ermee geconfronteerd dat je dat helemaal niet meer kan of màg zelfs !!! Ook toen ik het nieuws hoorde dat ik rolstoelgebonden zou blijven en ik zou “moeten leven met de pijn voor de rest van mijn leven”, hebben mij uiteindelijk klein gekregen: Depressie. Ik neem intussen al sinds 1998 anti-depressiva, maar toen waren het 2 verschillende soorten (ken de namen zelfs al niet meer). Heb me vrij lang goed kunnen houden qua psyché, maar uiteindelijk door allerlei omstandigheden: botsen op de realiteit dat niet alles meer kan en gaat zoals voorheen, zowel op sociaal als emotioneel, als algemeen vlak. Ergens niet meer binnenkunnen, niet meer bij vrienden binnengeraken, … Enfin, je raakt meer en meer geïsoleerd. Woonde toen met mijn man in Deurne op appartement en niets aangepast, dus er MOEST iets gebeuren, want ik kan de wc al niet meer in, dus stond er dag en nacht zo’n WC-stoel naast ons bed. De ritten naar onze ouders (zijne Turnhout en mijne Kasterlee) werden zwaarder en pijnlijker voor me. En dat was toch telkens bijna elke week een 100km heen en weer om onze ouders te kunnen zien. We besloten sneller te bouwen dan voorzien en in 2000 hebben we dan een aangepast huis gebouwd: geen drempels, bredere deuren, grotere douche met opklapbaar zitstoeltje, onderrijdbare lavabo’s in badkamer en keuken. Maar ik voelde mij na een paar jaar meer en meer wegglijden en in 2006 was het zover: MEGA-DEPRESSIE !!! Daarvoor heb ik mij vrijwillig laten opnemen in de psychiatrie op de afdeling Angst & Depressie. Daar kreeg elkeen een persoonlijke begeleider die je evalueerde en bij problemen of vragen hielp. Toen kreeg ik andere anti-depressiva: Xanax Retard 1 mg, Efexor Exel 150 mg en 75 mg. Twee maanden na mijn verblijf daar (ik mocht 1 overnachting thuis doen per weekend en de rest van het WE van 14u tot 20u naar huis), kwam mijn lieftallige EX ermee af dat hij wou scheiden van mij en toen is de bodem vanonder mijn voeten geschoten !!! Niet erg leuk nieuws als je intens je best doet om vooral voor manlief er weer helemaal tiptop te zijn !!! Vanaf toen kreeg ik een hele nest chemische SHIT erbij, zoals: - Dipiperon-druppels (40mg/ml) bijgekregen en dit 3 x 10 druppels/dag; - Remergon 40 mg; - Xanax Retard 1 mg werd opgevoerd naar 3 x 1 mg/dag ipv ééntje; - Nog iets héél straf, maar ben de naam vergeten, omdat ik het niet meer neem. Voor mijne chronische pijn nam ik eerst (toen ik de psychiatrie binnenging) 135 Contramaldruppels/keer in en dat 4 keer/dag. Kreeg de tweede week daar een serieuze epilleptische aanval en daar is het raden nog naar waarvan die kwam. Waarschijnlijk (volgens mijn neuroloog) té zware pijnmedicatie én stress natuurlijk. Nu heb ik héél veel last van serieuze migraine-aanvallen en ben intensief in behandeling bij een goede neuroloog. Nu, die zit momenteel ook een beetje met de handen in het haar, omdat niks effectief blijkt te zijn. Heb een 7 maanden Topamax genomen (vuile rommel, waarvan je serieuze neveneffecten krijgt, zoals oncontroleerbare handen, moeheid, etc …), maar spijtig genoeg hielp het niet ! Ik ken nochtans iemand die het een half jaar nam en NOOIT nog een aanval kreeg. En dan heb je wel zoiets van: Waarom bij haar wel en bij mij niet ? Maar dan probeer ik alles wat te relativeren en wéét ik goed genoeg dat er vele andere mensen én spijtig genoeg ook kinderen vele ergere dingen meemaken qua gezondheid. Daar trek ik me zowat mee omhoog… Allé, de intentie is er toch. ;-) Nu, neem ik voor de chronische pijnen Durogesic-pleisters van in totaal 150 µg/h. Dit geven ze aan terminale kankerpatiënten en sommigen vragen of ik daar niet stoned of moe van ben: “Wel, nee !” Als ik één dag te laat vergeet te vervangen, kruip ik bij wijze van spreken over de grond van de pijn. Nu zei mijn neuroloog dat ik het moet afbouwen… Ik zie dat eerlijk gezegd niet écht zitten. Al die anti-depressiva heb ik gewoon nodig om te kunnen funcitoneren zoals ik elke dag probeer en dan ik heb dan al om de 3 dagen migraine, dus mijn sociale leven staat op een héél laag pitje. Als ik dan nog méér ga krijgen, dan weet ik niet hoe het met mij gaat aflopen… Van die Contramal ben ik volledig vanaf. Die bouwde ik op 2 maanden af naar 0, maar kreeg daarvoor in de plaats wel die pleisters van Durogesic. En dat ik eens moet bijnemen qua hoeveelheid, is de gewenning aan het produkt, want het is tenslotte morfine. Krijg nu ook zo om de 4 weken van mijn neuroloog spuiten van een cortisone-mengsel ingespoten recht in de nek op 3 zéér gevoelige plaatsen. Moet zeggen dat ik er 3 à 4 dagen beetje deugd van heb: minder stram, want ik zit dan ook nog volledig vast in nek, schouders en rug van de arthrose. En daar kan je uiteraard niks aan doen. Da’s “slijtage”. Qua medicatie neem ik nu in: - Pleister Durogesic van 100 µg/h; - Pleister Durogesic van 50 µg/h; - Xanax Retard 1 mg (2x/dag); - Xanax Retard 0,5 mg (1x/dag); - Efexor Exel 150 mg; - Efexor Exel 75 mg; - Remergon 30 mg; - Losec 30 mg (voor de maag); - Baclofen 10 mg (voor de maag: 3x/dag); - Modurectic (voor mijn oren); - Ranitidine mylan 300 mg (voor de maag); - Avamys 27,5 microgrammen (neusspray voor mijn sinussen); - Imitrex-inspuitingen (bij een zware migraine-aanval die ik mezelf toedien); - Dafalgan 1gram (voor extra pijn en bij migraine-aanvallen: dus meerdere/dag soms !); - Lactulose Siroop (om naar de wc te kunnen gaan !); - Lodixal 240 mg (tegen migraine); - Deanxit (tegen migraine); - Voorgevulde spuiten Diprophos 2 mg + 5 mg/1ml (tegen de migraine). Iemand suggesties ofzo ??? ;-) Of hopeloos gevalleke ? Hahaha, nee, mijn humor verleer ik nooit hoor. Dan moet het al hééééééél erg met me gesteld zijn. Alvast bedankt mensen ! Groetjes, Marion

22-05-2012 | Vrouw | 38
topiramaat
nou ik heb deze medicijnen vandaag dus gekregen. en normaal lees ik de bijsluiter helemaal niet maar nu wilde ik iets weten en kwam dus die bijwerkingen tegen.. na zoeken op internet over echte ervaringen heb ik besloten deze medicijnen toch echt niet te gaan gebruiken !!! ik vindt dit geen goed medicijn met al die rare bijwerkingen.. dan maar liever dagelijks hoofdpijn en[lees meer...] 3 x in de maand zware migraine...

01-05-2012 | Vrouw | 26
topiramaat
Ik ben heel blij dat ik ben gestopt met dit middel. Ik kreeg last van huid irritaties en depressies. HEt leek alsof er hele groepen mieren over mijn rug de hele dag liepen.

03-04-2012 | Vrouw | 50
topiramaat
Gebruikt in kader van preventie naar migraine toe: echter geen afname van de aanvallen ( om de 7 dagen een aanval die meestal 72 uur duurde ).Soms werkonbekwaam Zeer veel bijwerkingen : gewichtsverlies ( 5 kg), diarree +++++, depressief, suicide gevoelens, onevenwichtig, ijl in mijn hoofd, evenwichtstoornissen. geheugenverlies. enz.....

30-03-2012 | Vrouw | 20
topiramaat
Ik ben een chronische migraine patiënte. Ik heb 3/4 aanvallen per week en loop hiervoor ook bij een neuroloog. Na Sandomigran en Propranolol te hebben gebruikt kreeg ik van de neuroloog Topiramaat/Topamax voorgeschreven. Echt een rotmiddel! Dit middel geeft erg veel bijwerkingen en had bij mij weinig effect. Ik was erg suf, erg misselijk en ik had nergens meer zin in, ik v[lees meer...]oelde mij niet goed in mijn vel. Daarbij kon ik mij niet meer goed concentreren op mijn studie, ik viel 6 kg af en kreeg ik last van menstruatiestoornis. Ik was 2.5 week ongesteld! In overleg met de neuroloog ben ik gestopt met dit middel. Na dit middel heb ik Atacand gebruikt. Weinig bijwerkingen, maar helaas geen effect bij mij. Momenteel gebruikt ik Depakine Chrono ook wel bekend als Natriumvalproaat (sinds 01/02/2012). Enige bijwerking is vermoeidheid. Helaas heeft dit medicijn nog geen effect op mijn migraine.

30-03-2012 | Vrouw | 20
topiramaat
Ik heb chronische migraine, de ene aanval volgt na de andere (zo'n 3/4 aanvallen per week). Dit medicijn kreeg ik voorgeschreven van de neuroloog na Propanolol en Sandomigran te hebben gebruikt. Ik begon met 1 x 25 mg en bouwde dit op tot 100 mg per dag (2x 2 tabletten van 25 mg). Ik kreeg tijdens het opbouwproces last van allerlei bijwerkingen. Zo was ik erg moe, misselij[lees meer...]k, viel ik 6 kg af en voelde ik mij niet lekker in mijn vel. Daarnaast kon ik mij niet meer goed concentreren op mijn studie en kreeg ik last van een menstruatiestoornis. Ik was 2.5 week achter elkaar ongesteld! Ik had erg veel last van de bijwerkingen en de migraine werd er niet minder op. Na een gesprek met de neuroloog werd er besloten om te stoppen met dit medicijn. Hierna heb ik Atacand gebruikt, weinig bijwerkingen erg fijn maar werkt helaas bij mij niet. Momenteel gebruik ik Depakine Chrono, enige bijwerking is moeiheid. Tot nu toe nog weinig succes.

24-02-2012 | Vrouw | 36
Bipolaire stoornis
Ik heb dit middel voorgeschreven gekregen om de stemming te stabiliseren. Het was het zoveelste middel. Wat een rommel, kan er niks anders van maken. Het werkte voor mij gewoon niet en daarnaast waren de bijwerkingen niet fijn. Verward, tintelende voeten en het allerergste, haaruitval. Niet een beetje hier en daar, nee ik heb (ben er sinds gisteren pas achter) een kale ple[lees meer...]k op mijn hoofd van pak em beet 6 bij 4 cm, compleet kaal en dat in 3 a 4 maanden tijd! Ik heb van mezelf veel en dik haar, dus het is me niet opgevallen omdat mijn andere haar erover heenvalt. Bij de kapper viel het op. Bezint eer ge begint en als je dan toch dit middel gaat nemen, check in vredesnaam je haar regelmatig op kale plekken en ga overleggen met je arts als je haar begint uit te vallen. Ik heb namelijk gelezen dat de haaruitval wel stopt als je stopt met Topamax (ben sinds gisteren gestopt) maar dat niet bij iedereen het haar weer terug komt :-( Ik duim dat ik bij de groep hoor waarbij het gewoon weer terugkomt. Ik ben pas 36, veel te jong om met grote kale plekken te lopen!

28-12-2011 | Man | 47
Hoofdpijn
erg veel last van bijwerking zoals misselijkheid verminderde eetlust ,vergeetachtig,niet uit de woorden komen en impotent. hoofpijn klachten zijn er ook nog

23-04-2021 | Vrouw | 39
topiramaat (50mg)
Ik las reeds dat anderen afvielen en ik had hier zelf al schrik voor.Na 1 week had ik al prijs. Ik ben zelf al mager en ik kon echt geen kilo´s missen.Na 1 maand was ik nog maar een schim van mezelf. Zeer ongelukkig, heel mager, heel moe.De migraine was iets minder hevig, maar de aanvallen waren niet weg.De draainissen waren niet weg(na 5 weken inname 75 mg).De dosis moet [lees meer...]terug afgebouwd worden bij mij.Als je al mager bent,is dit geen aanrader.Puur vergif.Ik was slechter af dan ervoor. Mijn huisarts zei puur vergif als het niet werkt dus we gaan dat sneller afbouwen bij jou.Ze verschoot toen ze me na 1 maand terugzag. ´s Nachts had ik ook last van nachtmerries. Overdag had ik sombere gedachten. Die meer greep op me kregen. Dingen die ik voor deze medicatie nooit had gehad. Ik zal heel blij zijn als ik de medicatie niet meer in mijn lijf heb.

06-10-2019 | Vrouw | 41
topiramaat (25mg)
sedert 1 jaar migraine en aangezichtspijn, bij inname van topamax leekt de eerste maand beterschap, na paar maanden geen effect, enorm misselijk en opbouwen lukt vanwege de bijwerkingen

03-11-2017 | Vrouw | 26
topiramaat (25mg)
Ik ben sinds 7 maanden onder behandeling bij een neuroloog voor mijn migraine. Bij acute migraine aanvallen slik ik rizatriptan 10mg smelttablet wat prima werkt. Maar de omdat de aanvallen zo vaak terugkeren nu weer opnieuw op zoek naar een preventief medicijn. Sinds 4 maanden slik ik topiramaat (opgebouwd naar 75mg), de eerste maand tijdens het opbouwen (25mg) geen aanval[lees meer...]len gehad. De overige 3 maanden bijna iedere week een migraine aanval. Ik kan dus wel stellen dat dit medicijn voor mij niet werkt. Daarnaast ben ik veel gewicht verloren. 10kg. Van 58kg (wat al niet erg veel was) naar 48kg. Daarnaast merk ik dat ik af en toe veel moeite heb mij te concentreren op mijn werk. Als de migraine aanvallen er daadwerkelijk minder van werden, had ik het er misschien nog voor over gehad. Maar aangezien ik mezelf niet meer terug herken, heb ik in overleg met de neuroloog besloten dit medicijn af te bouwen. We gaan nu over op Candesartan, een bloeddrukverlagend middel wat redelijk nieuw is tegen migraine. Ik ben benieuwd..

10-03-2017 | Man | 65
topiramaat (200mg)
Epilepsie
Ik heb verschillende epileptie-aanvallen gehad tijdens een coma (Nov2014) en tot iets nadat ik uit coma ben gekomen....De Dokter(s) vonden geen oorzaak van die aanvallen(nog steeds niet op 10 03 2017 ). ik kreeg de topamax preventief. Bijwerkingen: duizeligheid, misselijkheid, hoofdpijn, van slag zijn vooral 's morgens, moe gevoel tijdens de dag..... uiteindelijk depressie[lees meer...]f geworden (nam tegelijkertijd ook Kepra)

17-05-2015 | Vrouw | 63
topiramaat (300)
Epilepsie
9 maanden Topamax gebruikt, mijn hele leven is door dit medicijn verwoest. Er zijn hersenbeschadigingen ontstaan omdat mijn gestel erg heftig op dit medicijn reageerde. Het gevolg is dat ik slecht kan lopen, omdat de reflexen niet goed meer naar mijn benen gaan, dat is beschadigd. Voor de dokters wisten wat er precies met mij aan de hand was, waarom ik zo slecht liep, was[lees meer...] het kwaad al geschiet en is na al die jaren geen kans meer op herstel. Mijn toenmalige specialist heeft mij erna met de rolstoel op de gang gezet, ik hoefde niet meer terug te komen. Omdat ik met Topamax stoppen moest, werd mij verteld je epilepsie is over, je hoeft niet meer terug te komen. Na 2 jaar kwamen vervolgens mijn aanvallen terug, nu gebruik ik Kepra en daar heb ik goed baat bij en geen bijwerkingen, wel uiteraard bij een andere specialist.

07-07-2014 | Vrouw | 25
Epilepsie
Ik heb al sinds mijn 12de epilepsie en al een heleboel soorten pillen genomen.. van depakine tot keppra tot lamictal tot ik uiteindelijk bij topamax uitkwam.. waarbij ook een kinderwens veilig is. 1 keer 100 mg per dag. Effectief is het wel.. maar de bijwerkingen.. olalala.. Bijwerkingen: Vaak plassen.. Misselijkheid.. Duizelig.. Gevoel tot flauwvallen.. Overmatige vermoe[lees meer...]idheid.. Druk op het oog veroorzaakt pijn.. Hoofdpijn.. Tintelingen in voeten.. Slapende voeten.. Diarree.. Loopneus.. Jeuk.. Moeilijk in slaap blijven Wazig zien.. Oorpijn.. Zwakheid.. Buikpijn.. Droge mond.. Gewrichtspijn.. Spierpijn.. Lage bloeddruk.. toch wel niet te onderschatten en niet meer leefbaar! Maar ik denk dat dit geval per geval is.. want ik was bv niet safe met keppra.. maar anderen kunnen niet zonder.. ik ben fan van depakine.. safe voor epi.. geen bijwerkingen.. maar helaas moet het een jaar uit het bloed bij kinderwens.. anders bleef ik trouw aan depakine want daar zat ik goed mee!

01-05-2014 | Vrouw | 31
topiramaat
Hoi, Ik ben nu een 3-tal weken bezig met Topamax. Ik zit nu aan een dosis 's morgens 25mg en 's avonds 25mg (die ik geleidelijk aan zou moeten gaan ophogen naar 50mg-50mg) maar ik wordt daar zo ontzettend moe van! met als gevolg hoofdpijn, mijn bloeddruk die maar 10 over 6 is....kortom heel vervelend! Hebben jullie hier dezelfde problemen mee ervaren? Het is nog te vroeg[lees meer...] om te zeggen of Topamax iets aan mijn aanvallen gaat doen, maar wil in ieder geval nog niet opgeven. Groetjes

07-01-2014 | Vrouw | 39
Epilepsie
Ik gebruik Topamax in combinatie met Tegretol voor de behandeling van mijn epileptie. Ook een keer geprobeerd met Topamax alleen tot 125mg 2x/d maar de aanvallen kwamen gewoon door. Ik voelde me heel opgejaagd, hartkloppingen, tintelingen, kon geen rust meer vinden, slaapproblemen,... In combinatie met Tegretol opnieuw wat rustiger, maar hartkloppingen blijven en met lang[lees meer...]duriger gebruik ook 'opgebrand' gevoel, moe, suf, concetratieproblemen, geheugenproblemen,... Algeheel gevoel van 'ik voel me er niet lekker bij, ik wil van dit middel af'. Vroeger nam ik slechts 2x25mg per dag. Dit voelde veel beter. Gaf nauwelijks bijwerkingen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum