Ervaringen met Topamax

droge mond

07-09-2015 | Vrouw | 20
topiramaat (200mg)
Epilepsie
Een vreselijk medicijn. Ik heb dit medicijn ongeveer anderhalf jaar gehad. De neurologen wisten niet wat ze met me moesten, ik heb epilepsie. Mijn aanvallen waren heel erg en die neurologen gaven mij steeds meer van Topamax, terwijl het helemaal niks hielp. Het enige wat ik van dit medicijn had was bijwerkingen. Vreselijke hoofdpijn, ik had geheugenverlies, kon niet meer o[lees meer...]p mijn woorden komen, was misselijk, was ontzettend boos en heel erg depressief. Toen ik op het maximum van mijn medicijnen zat was dit 200 mg. Toen heb ik een aanval gehad waar ik niet meer uit kon komen, een status epileptica. Er is besloten dat ik maar in coma moest worden gebracht, aangezien ik anders blijvende schade zou hebben. Toen ik wakker werd kreeg ik ook nog een psychose. Ik heb een hekel aan dit medicijn en raad het iedereen af! De neurologen hebben mij steeds meer van deze rotzooi gegeven, maar mijn aanvallen bleven, en op een gegeven moment werden ze alleen maar erger en erger. Ik hoop dat niemand dit ooit mee zal maken.

31-08-2015 | Vrouw | 26
topiramaat (50mg)
Sinds mijn veertiende heb ik last van migraine, de eerste 4 jaar heb ik Inderal ingenomen tot ik hier geen baad meer bij had. Sinds mijn achtiende neem ik Topamax (al acht jaar nu). In het begin had ik hier helemaal geen bijwerkingen bij, maar de laatste maanden krijg ik meer en meer last van mijn zicht. Mijn dokter waarschuwde me dat dit één van de bijwerkingen kan zi[lees meer...]jn en ik begin me zorgen te maken. Als bediende spendeer ik meer dan 9u per dag achter de pc en geregeld heb ik moeite met een simpele tekst te lezen. Woorden vallen gewoon weg. Ik ben aan het overwegen om met Topamax te stoppen hiervoor.

17-05-2015 | Vrouw | 63
topiramaat (300)
Epilepsie
9 maanden Topamax gebruikt, mijn hele leven is door dit medicijn verwoest. Er zijn hersenbeschadigingen ontstaan omdat mijn gestel erg heftig op dit medicijn reageerde. Het gevolg is dat ik slecht kan lopen, omdat de reflexen niet goed meer naar mijn benen gaan, dat is beschadigd. Voor de dokters wisten wat er precies met mij aan de hand was, waarom ik zo slecht liep, was[lees meer...] het kwaad al geschiet en is na al die jaren geen kans meer op herstel. Mijn toenmalige specialist heeft mij erna met de rolstoel op de gang gezet, ik hoefde niet meer terug te komen. Omdat ik met Topamax stoppen moest, werd mij verteld je epilepsie is over, je hoeft niet meer terug te komen. Na 2 jaar kwamen vervolgens mijn aanvallen terug, nu gebruik ik Kepra en daar heb ik goed baat bij en geen bijwerkingen, wel uiteraard bij een andere specialist.

22-03-2015 | Vrouw | 26
topiramaat (25mg)
Al 3 jaar begin zwangerschap had ik hoofdpijn en al 3 jaar ik heb inderal gebruikt met inderal had ik hallucinaties ben er mee gestopt! En als ik sumatriptan gebruik krijg ik veel spierpijn. Nu moet ik beginnen met topramax , maar ik heb wel twijfels voor de bijwerkingen. En daar bij bij aanvallen brufen 600 samen met sumatriptan. Zal dan niet te zwaar zijn?

17-03-2015 | Vrouw | 19
topiramaat (25mg)
Hallo iedereen, Vorig jaar in augustus begon ik last te krijgen van hevige hoofdpijn en een kloppend gevoel in mijn hoofd (langst 1 zijde). Alles in mijn hoofd werd heel raar en wazig op sommige moment, alsof ik niet helder kon denken. Slapeloze nachten, pijn aan mijn ogen, overal waar ik zat kon ik slapen, in de auto, op het werk, heel vervelend! In november besloot ik na[lees meer...]ar de dokter te gaan, omdat ik me niet meer goed voelde en heb heel mijn verhaal verteld. Daar hebben ze bloed genomen en dit was allemaal in orde. Verder pijnstiller genomen tegen de hoofdpijn en dit leek te helpen tot op de nacht van 23 december 2014. Deze nacht vergeet ik niet meer, ik heb wakker gelegen en niet geslapen, ik ben opgestaan en ben toen heel rare dingen gaan doen, douche, eten, ik wist dat er iets mis met mij was en had heel veel schrik, ik zag alles heel raar, hoofd had een drukkend gevoel net of er zat 5 kilo langs één zijde. 's Morgens zijn ze met mij naar het spoed gereden en heb ik onmiddellijk een hersenscan en testen gekregen. Hieruit hebben ze vastgesteld dat ik chronische migraine heb, 15 aanvallen op een maand. Dus één dag wel één dag niet. Een half jaar heb ik met die aanvallen rondgelopen en ben ik zo uitgeput geraakt, ik was opgelucht dat ze iets gevonden hadden. Ik pak nu ruim 4 maanden topamax 25 mg 1 tablet 's morgens en 1 tablet 's avonds, alles lijkt beter te gaan. Mijn relatie met mijn vriend is ondertussen afgelopen en al de spanning zijn voorbij. ik heb een vermoeden dat al die stress hiermee te maken heeft. Topamax is een zeer goed product voor mij, enkele bijwerkingen: licht geheugenverlies, en ondertussen 10 kilo afgevallen, geen eetlust, geen zin meer in zoetigheid, maar heb geen last meer van mijn migraine (leefbaar) af en toe hoofdpijn zal iedere persoon wel eens hebben toch? Groetjes Larissa

12-03-2015 | Vrouw | 44
topiramaat (100mg)
Ik heb jaren bètablokkers gebruikt tegen migraine. Acupunctuur geprobeerd. Homeopathie, Sibelium, Depakine... Alle preventieve middelen. Topamax gaf het beste resultaat. Aanvallen met de helft verminderd. Wel bijwerkingen: tintelende vingers en tenen, gewichtsverlies. Maar de ergste bijwerking waren nierstenen. Daarom ben ik gestopt. Nu met terug hoge frequentie van aanval[lees meer...]len en opnames in het ziekenhuis overweeg ik om terug te starten met Topamax.

27-02-2015 | Vrouw | 29
topiramaat (25mg)
Ik had zo' 3-4 dagen per week migraine met toenemende misselijkheid. Al meerdere medicijnen geprobeerd, ook alternatieve medicatie en trajecten. Maar dit helpt, en goed ook!! Het duurde wel behoorlijk lang voordat het wat ging doen (enkele maanden) maar nu ben ik haast van mn migraines af (na ongeveer een half jaar). In het begin had ik veel last van zere spieren en gewric[lees meer...]hten. Geen bekende bijwerking, maar toch was het zo. Dit trekt nu weg. Daarnaast ben ik ruim 10 kilo afgevallen. Dit had ik niet verwacht, ondanks alle verhalen, omdat ik al maar 66 kilo woog met 170. Daarnaast ben ik 2mnd geleden gestart met suikervrij eten. Een hele uitdaging maR ook dit heeft zeker zo zn effecten. Zeker de moeite waard om ook te proberen!

03-02-2015 | Vrouw | 46
topiramaat
heb eerst een bètablokker gehad om migraine te voorkomen, kreeg daar na een paar jaar ernstige bijwerkingen van lage bloeddruk evenwichtsstoornissen. kwam bij de neuroloog terecht zei dat een bètablokker nooit langer dan een jaar gegeven mag worden daarvoor, toen topamax voorgeschreven was eerst heel erg moe, maar het werkt heel goed ik heb veel minder migraine aanvallen[lees meer...].

11-12-2014 | Vrouw | 27
topiramaat (100mg)

09-12-2014 | Vrouw | 48
topiramaat
Ik ben al meer dan 30 jaar zwaar migrainepatiënt. Vroeger had ik zo'n 5 a 6 aanvallen per maand die telkens ongeveer 60 uren duren. ondertussen neem ik al zo'n 20 jaar onderhoudsmedicatie. ik heb al alles geprobeerd: depakine chrono, inderal, propranolol, migraine kranit,... een 6-tal jaar geleden ben ik uiteindelijk gestart met Topamax. eerst 2x25, dan 25+50, en uitein[lees meer...]delijk 2x50. De bijwerkingen waren de eerste 3 maanden echt wel zwaar: tintelingen in de handen, zware benen, depressieve gevoelens, slapeloosheid, gedragswisselingen, verwardheid, moeilijk op woorden komen, opvliegendheid, .... De tintelingen en de zware benen zijn ondertussen weg, De andere symptomen zijn er nog, maar dragelijk. Na 5 jaar is ook de werking van Topamax verminderd en moet ik er 2x40 Inderal bijnemen. Ik zit nu aan een frequentie van 2 a 3 aanvallen per maand, maar dat is dragelijk (alleszins beter dan 5 a 6 aanvallen). De hoeveelheid Topamax verhogen is geen optie. Dat hebben we geprobeerd en dan kan ik op het werk niet meer functioneren vanwege de bijwerkingen: moeilijk inslapen, depressieve neigingen, concentratieverlies, niet op woorden komen, warrig, traag denken, opvliegendheid,…

19-11-2014 | Vrouw | 22
topiramaat
Ik ben zeer tevreden over de verminderingen van de migraine-aanvallen! Ik gebruik het middel nu bijna 1,5 maand en inmiddels maar 1 aanval gehad, in tegenstelling tot circa 2 per week. Daarbij vreesde ik een beetje voor de bijwerkingen die bekend zijn bij het middel maar gelukkig is dat me alles meegevallen! Ik heb alleen 's ochtends wat last van tintelingen in mijn ha[lees meer...]nden, wat circa een half uur tot een uur aanhoud. En verder sneller last van een verstopte neus. Ook toen ik net met het middel startte heb ik niet heftig gereageerd qua verminderd reactievermogen o.i.d.

17-09-2014 | Vrouw | 50
topiramaat
Ik gebruik Topamax nu een aantal maanden voor mijn migraine. Ik kan niet zeggen dat het heel veel effect heeft. Ik heb nog regelmatig heftige migraine aanvallen. Moet aanstaande maandag weer naar mijn neuroloog. Ben benieuwd wat hij doet. Ik ben in ieder geval niet tevreden over dit medicijn.

19-07-2014 | Vrouw | 17
topiramaat
ik slik topiramaat (topamax) al meer dan 2 jaar eerst 25mg toen 50mg nu 6 maanden 75mg ik kreeg die helemaal niet voor migraine of epilepsie ik heb dat niet ik heb volgens iedereen agressie regulatie problematiek en daarvoor krijg ik die zodat ik niet meer boos word in combinatie met nog andere medicatie helpt het bij mij wel ik heb totaal geen bijwerkingen(gehad) bij mij [lees meer...]werkt het wel.

07-07-2014 | Vrouw | 25
Epilepsie
Ik heb al sinds mijn 12de epilepsie en al een heleboel soorten pillen genomen.. van depakine tot keppra tot lamictal tot ik uiteindelijk bij topamax uitkwam.. waarbij ook een kinderwens veilig is. 1 keer 100 mg per dag. Effectief is het wel.. maar de bijwerkingen.. olalala.. Bijwerkingen: Vaak plassen.. Misselijkheid.. Duizelig.. Gevoel tot flauwvallen.. Overmatige vermoe[lees meer...]idheid.. Druk op het oog veroorzaakt pijn.. Hoofdpijn.. Tintelingen in voeten.. Slapende voeten.. Diarree.. Loopneus.. Jeuk.. Moeilijk in slaap blijven Wazig zien.. Oorpijn.. Zwakheid.. Buikpijn.. Droge mond.. Gewrichtspijn.. Spierpijn.. Lage bloeddruk.. toch wel niet te onderschatten en niet meer leefbaar! Maar ik denk dat dit geval per geval is.. want ik was bv niet safe met keppra.. maar anderen kunnen niet zonder.. ik ben fan van depakine.. safe voor epi.. geen bijwerkingen.. maar helaas moet het een jaar uit het bloed bij kinderwens.. anders bleef ik trouw aan depakine want daar zat ik goed mee!

01-05-2014 | Vrouw | 31
topiramaat
Hoi, Ik ben nu een 3-tal weken bezig met Topamax. Ik zit nu aan een dosis 's morgens 25mg en 's avonds 25mg (die ik geleidelijk aan zou moeten gaan ophogen naar 50mg-50mg) maar ik wordt daar zo ontzettend moe van! met als gevolg hoofdpijn, mijn bloeddruk die maar 10 over 6 is....kortom heel vervelend! Hebben jullie hier dezelfde problemen mee ervaren? Het is nog te vroeg[lees meer...] om te zeggen of Topamax iets aan mijn aanvallen gaat doen, maar wil in ieder geval nog niet opgeven. Groetjes

25-01-2014 | Vrouw | 53
topiramaat
ik ben vorig jaar 4 keer opgenomen geweest wegens zware migraine met uitvalsverschijnselen (niet meer kunnen spreken, of een CVA, ...) Ze hebben topomax opgestart, maar ik reageer enorm op dat medicament. De migraine is verminderd van een 25 aanvallen per maand naar een 5 aanvallen per maand. Maar ik verdraag het niet. Ik neem 25 mg en moest naar 50 mg, maar ik ben ontze[lees meer...]tten ziek van dat medicament, net alsof ik een zware griep krijg. Nu moet ik stoppen met topomax, maar dat lukt ook niet , want mijn lichaam flipt hierop... Ik krijg dan een enorme hoge bloeddruk van 19 over 12 en voel me ellendig en daarbovenover heb ik ogenblikkelijk de migraine terug. Toch wil ik er vanaf, want die topomax maakt mij helemaal kapot