Epilepsie (47 meningen)

01-05-2014 | Vrouw | 31
topiramaat
Hoi, Ik ben nu een 3-tal weken bezig met Topamax. Ik zit nu aan een dosis 's morgens 25mg en 's avonds 25mg (die ik geleidelijk aan zou moeten gaan ophogen naar 50mg-50mg) maar ik wordt daar zo ontzettend moe van! met als gevolg hoofdpijn, mijn bloeddruk die maar 10 over 6 is....kortom heel vervelend! Hebben jullie hier dezelfde problemen mee ervaren? Het is nog te vroeg[lees meer...] om te zeggen of Topamax iets aan mijn aanvallen gaat doen, maar wil in ieder geval nog niet opgeven. Groetjes

07-01-2014 | Vrouw | 39
Epilepsie
Ik gebruik Topamax in combinatie met Tegretol voor de behandeling van mijn epileptie. Ook een keer geprobeerd met Topamax alleen tot 125mg 2x/d maar de aanvallen kwamen gewoon door. Ik voelde me heel opgejaagd, hartkloppingen, tintelingen, kon geen rust meer vinden, slaapproblemen,... In combinatie met Tegretol opnieuw wat rustiger, maar hartkloppingen blijven en met lang[lees meer...]duriger gebruik ook 'opgebrand' gevoel, moe, suf, concetratieproblemen, geheugenproblemen,... Algeheel gevoel van 'ik voel me er niet lekker bij, ik wil van dit middel af'. Vroeger nam ik slechts 2x25mg per dag. Dit voelde veel beter. Gaf nauwelijks bijwerkingen.

19-01-2013 | Vrouw | 36
topiramaat
ik heb dus al migraine vanaf een hele jonge leeftijd , dit begon in de puberjaren met de wel bekende slingers en verlies van zicht , en daarna de kloppende hoofdpijnen ...jarenlang zijn ze weg geweest , en nu ineens (ik ben 36 ) zijn ze in alle hevigheid terug ...nu ben ik sinds 8 maanden met de topomax bezig en dacht ik dat ik goed op weg was , maar nu na een fikse griep [lees meer...]ben ik helemaal in paniek , want ik heb al 2 weken dagelijks migraine , tot wel 2 tabletten inname per dag (zolmitriptan) dus nu maar weer meteen een afspraak gemaakt bij de neuroloogmaar ben doodsbang dat we weer moeten gaan verhogen nou ...en dat was me al zo slecht bevallen na de verhoging van 25 naar 50 telkens als ik even op oneven sta dan heb ik weken koppijn ....ook las ik net een verhaal van iemand anders die altijd onrustig is , ik ben dat dus ook al mijn hele leven lang ....wie weet zijn er gewoon andere dingen ??altijd die licht gevoeligheid , koplampen en remlichten , televisie scherm en laptop ....zelfs me telefoon ...alles kan soms teveel zijn. Ik wil leven met mn kindjes! ...zoals onlangs zo fijn was. Hellup!!

16-12-2012 | Vrouw | 38
Hoofdpijn

11-12-2012 | Vrouw | 50
topiramaat
Ik ben gestart met 2 keer 15 mg. Na 2 maanden opgehoogd in stappen na 2 keer 25 mg. Echter ik kreeg spraak problemen. Moest stoppen, ik zou anders arbeidsongeschikt worden. Praten hoort bij mijn vak. Weer verlaagd na 2 keer 15 mg. Maar veel bijwerkingen. Warmte- intolerantie, droge mond. Trager in denken. Ernstiger: emotionele vervlakking, vond niks meer echt leuk. Ook nie[lees meer...]t vervelend. Maar emoties werden afgevlakt. Spierstijfheid. Bij inspanning ontstond er spanningshoofdpijn, soms even erg als migraine..... En mijn conditie ging erg achteruit. Ik kon nauwelijks 5 km fietsen, terwijl ik vorig jaar nog 100 km op een dag fietste. Ik kreeg fybriomyalgie- achtige klachten. Nu probeer ik weer mijn conditie op te bouwen. En weer over te gaan op aanvals-behandeling. Voldoende slapen, geen koffie, en minder hard te werken.

28-10-2012 | Vrouw | 35
topiramaat
Sinds een week gebruik ik ipv een betablokker nu topamax 25 mg per dag. Ik heb sinds donderdag toch een vervelende hoofdpijn, zal dit zijn omdat de betablokker uitgewerkt is en topamax niet aan slaat ? Heeft iemand enig idee hoe het zit met opbouwen ? Ik heb nu nog voor 1 week 25 mg liggen om te proberen dan is het op.(graag prive berichtje bvd) Mijn dokter is geen voorsta[lees meer...]nder van dit product omdat het niet bewezen is dat het helpt tegen migraine. Ben wel grieperig verder geen bijwerkingen, eetlust wel verminderd.

02-08-2012 | Vrouw | 34
erg veel bijwerkingen.

01-02-2012 | Vrouw | 45
topiramaat
Een tweede reactie op dit middel. Aan het begin erg tevreden, geen hoofdpijn en enkele bijwerkingen. Echter eind december 2011, januari 2012, zeer veel bijwerkingen gekregen. Geminderd en uiteindelijk gestopt. Ik kreeg steeds meer, rugpijnen ruggegraat, koude uiteinden neus, handen, voeten. lage rugppijn vermoedelijk door verkramping, extreem moe en zwaar gevoel voorhoofd.[lees meer...] Ik zweete niet meer, pijn thv nieren enz. Na wat geminderd te zijn, toch gestopt. De vermoeidheid werd te extreem. Door het niet hebben van hoofdpijn echter wel ontdekt dat ik veel pijn in nek, schouders en borstbeen had. Inmiddels doorverwezen naar reumatoloog. Heb wel mijn drukke leven en de sportbelasting aangepast. Betere verdeling van activiteiten en voldoende rust. Net gestopt, nog geen hoofdpijn en hopelijk een betere weerstand, die vermoedelijk van deze medicijnen behoorlijk achteruit is gegaan. Nu met voedingsuplementen bezig voor betere afweer. Hopelijk brengt het anderen wel wat ze nodig hebben.

17-11-2011 | Vrouw | 27
topiramaat
Omdat ik bijna dagelijks last had van hoofdpijn en migraine heb ik dit middel voorgeschreven gekregen via een neuroloog. In het begin waren de bijwerkingen zeer zwaar; erg vermoeid, bijna geen eetlust, voelde me algeheel slecht. Die gevoelens gingen langzaam weg en ik begon de voordelen van het medicijn te voelen, bijna geen migraine meer! Van bijna dagelijks naar nog maar[lees meer...] 2-3 keer een aanval in de maand en die aanvallen zijn ook minder hevig en lang dan voorheen. Toch is dit middel niet het juiste middel voor mij, er zijn te veel nadelige bijwerkingen die niet over gaan. Ik kan me nog maar heel slecht concentreren, neem slecht/nauwelijks nieuwe informatie op (ik ben student dus dat heeft desastreuze gevolgen gehad voor mijn studieresultaten), kom soms slecht uit mijn woorden, heb het gevoel een beetje "buiten mezelf" te zijn en voel me down. Helaas is die prijs veel te hoog voor mij en ga ik dit medicijn weer afbouwen en iets anders proberen.

26-09-2016 | Man | 55
topiramaat (100mg)
Epilepsie
Sinds ik deze medicijn slik heb ik minder last van licht, waardoor ik minder kans op aura's hebt om aanvallen te krijgen. Toch heb ik dagelijks last van spierkramp, denkelijk door dat dit ( volgens de huisarts ) tot de bijwerking behoord, buiten mijn andere medicijnen carbamazepine en de clobazam.

27-07-2016 | Man | 47
topiramaat (50mg)
Hoofdpijn
sinds ik topamax neem voor hoofdpijn, wat wel helpt, veel minder hoofdpijn. Maar nadeel ik veel nierstenen heb, nu om de twee maanden. En daarom topamax heb gestopt en nu zien of ook nierstenen zullen weg blijven en hopen dat ik niet meer hoofdpijn terug krijg.

29-03-2016 | Vrouw | 38
topiramaat (25mg)
Hoi, Ik ben sinds 3 weken begonnen met topamax voor mijn migraine. Ik moet de komende maand 25 mg slikken daarna opbouwen naar 50 mg. De bijwerkingen neem ik even voor lief. Nu zit ik met het volgende...anticonceptie schijnt niet meer veilig te zijn. Nu verschillen de meningen hierover. Wat is jullie ervaring? Spiraaltje is voor mij geen optie, prikpil word niet aangeraden[lees meer...] door mijn neuroloog...wat dan wel? ik overweeg implanon (staafje in arm) maar is dat wel betrouwbaar? Wie weet raad??

20-01-2016 | Vrouw | 27
topiramaat (25mg)
Sinds mijn 12de heb ik aura migraine. Toen ik jonger was had ik er hyperventilatie bij, omdat ik er niet mee kon in gaan. De aura is een vooraf verschijnsel voor de migraine en dat houd ongeveer 2 uur aan. In die 2 uur verlies je je eigen ik en je bent het jezelf bewust. Daarna komt de migraine. Toen ik 18 was, kreeg ik een hersenscan, maar het was een auramigraine, soms b[lees meer...]leef het maanden weg en dan kreeg ik het zo maandag en dan woensdag weer! Geen pijl op te trekken! Alle medicijnen geprobeerd, maar helaas. Ik werd zwanger en had maar 2 aanvallen gehad! Gelukkig want het maakt me bang vooral de aura's. Maar na de geboorte van mijn dochter werd het weer veel erger dan daarvoor, ik slik sinds 2 maanden topamax, want bètablokkers hielpen niet. Ik slikte 25 Mg 1 x per dag, de eerste week moest ik wennen, was down, nergens geen zin in tintelingen in mijn hand, misselijk, gewichtsverlies. Na toch kreeg ik het na een maand weer, omdat de dosis te laag was. Slik nu 2 tabletjes 's morgens en 's middags het gaat nu goed, heb nog wel tintelingen in mijn handen en af en toe, maar ben het aan het opbouwen scheef zicht maar dat gaat over, ik moet naar de 4 pilletjes per dag, 100 Mg, en zit nu op 50 maar wil het rustig aan doen. Hoop echt dat dit me gaat helpen, en jullie ook.

23-09-2015 | Vrouw | 40
topiramaat (25mg)
Al meer dan 25 jaar loop ik te tobben met migraine, welke het laatste jaar zelfs om de dag aanwezig is. Geen enkel medicijn of therapie werkte afdoende todat ik in oktober 2014 Topamax voorgeschreven kreeg. Na het opbouwen tot 50 mg per dag had ik eindelijk wekenlang geen migraine meer. Wel zijn er duidelijk bijwerkingen merkbaar zoals tintelingen in vingers en voeten, wel[lees meer...]ke aanvaardbaar zijn. Maar de reden dat ik na een half jaar ben gestopt is het afvlakken van de emoties. Drie maanden na het stoppen van de Topamax beginnen de migraine aanvallen weer drastisch toe te nemen voor mij een reden om toch weer met Topamax te starten in de hoop dat de bijwerkingen nu misschien wat minder aanwezig zijn

31-08-2015 | Vrouw | 26
topiramaat (50mg)
Sinds mijn veertiende heb ik last van migraine, de eerste 4 jaar heb ik Inderal ingenomen tot ik hier geen baad meer bij had. Sinds mijn achtiende neem ik Topamax (al acht jaar nu). In het begin had ik hier helemaal geen bijwerkingen bij, maar de laatste maanden krijg ik meer en meer last van mijn zicht. Mijn dokter waarschuwde me dat dit één van de bijwerkingen kan zi[lees meer...]jn en ik begin me zorgen te maken. Als bediende spendeer ik meer dan 9u per dag achter de pc en geregeld heb ik moeite met een simpele tekst te lezen. Woorden vallen gewoon weg. Ik ben aan het overwegen om met Topamax te stoppen hiervoor.

11-12-2014 | Vrouw | 27
topiramaat (100mg)