Ervaringen met Topamax

droge mond

06-10-2019 | Vrouw | 41
topiramaat (25mg)
sedert 1 jaar migraine en aangezichtspijn, bij inname van topamax leekt de eerste maand beterschap, na paar maanden geen effect, enorm misselijk en opbouwen lukt vanwege de bijwerkingen

03-11-2017 | Vrouw | 26
topiramaat (25mg)
Ik ben sinds 7 maanden onder behandeling bij een neuroloog voor mijn migraine. Bij acute migraine aanvallen slik ik rizatriptan 10mg smelttablet wat prima werkt. Maar de omdat de aanvallen zo vaak terugkeren nu weer opnieuw op zoek naar een preventief medicijn. Sinds 4 maanden slik ik topiramaat (opgebouwd naar 75mg), de eerste maand tijdens het opbouwen (25mg) geen aanval[lees meer...]len gehad. De overige 3 maanden bijna iedere week een migraine aanval. Ik kan dus wel stellen dat dit medicijn voor mij niet werkt. Daarnaast ben ik veel gewicht verloren. 10kg. Van 58kg (wat al niet erg veel was) naar 48kg. Daarnaast merk ik dat ik af en toe veel moeite heb mij te concentreren op mijn werk. Als de migraine aanvallen er daadwerkelijk minder van werden, had ik het er misschien nog voor over gehad. Maar aangezien ik mezelf niet meer terug herken, heb ik in overleg met de neuroloog besloten dit medicijn af te bouwen. We gaan nu over op Candesartan, een bloeddrukverlagend middel wat redelijk nieuw is tegen migraine. Ik ben benieuwd..

10-03-2017 | Man | 65
topiramaat (200mg)
Epilepsie
Ik heb verschillende epileptie-aanvallen gehad tijdens een coma (Nov2014) en tot iets nadat ik uit coma ben gekomen....De Dokter(s) vonden geen oorzaak van die aanvallen(nog steeds niet op 10 03 2017 ). ik kreeg de topamax preventief. Bijwerkingen: duizeligheid, misselijkheid, hoofdpijn, van slag zijn vooral 's morgens, moe gevoel tijdens de dag..... uiteindelijk depressie[lees meer...]f geworden (nam tegelijkertijd ook Kepra)

17-05-2015 | Vrouw | 63
topiramaat (300)
Epilepsie
9 maanden Topamax gebruikt, mijn hele leven is door dit medicijn verwoest. Er zijn hersenbeschadigingen ontstaan omdat mijn gestel erg heftig op dit medicijn reageerde. Het gevolg is dat ik slecht kan lopen, omdat de reflexen niet goed meer naar mijn benen gaan, dat is beschadigd. Voor de dokters wisten wat er precies met mij aan de hand was, waarom ik zo slecht liep, was[lees meer...] het kwaad al geschiet en is na al die jaren geen kans meer op herstel. Mijn toenmalige specialist heeft mij erna met de rolstoel op de gang gezet, ik hoefde niet meer terug te komen. Omdat ik met Topamax stoppen moest, werd mij verteld je epilepsie is over, je hoeft niet meer terug te komen. Na 2 jaar kwamen vervolgens mijn aanvallen terug, nu gebruik ik Kepra en daar heb ik goed baat bij en geen bijwerkingen, wel uiteraard bij een andere specialist.

07-07-2014 | Vrouw | 25
Epilepsie
Ik heb al sinds mijn 12de epilepsie en al een heleboel soorten pillen genomen.. van depakine tot keppra tot lamictal tot ik uiteindelijk bij topamax uitkwam.. waarbij ook een kinderwens veilig is. 1 keer 100 mg per dag. Effectief is het wel.. maar de bijwerkingen.. olalala.. Bijwerkingen: Vaak plassen.. Misselijkheid.. Duizelig.. Gevoel tot flauwvallen.. Overmatige vermoe[lees meer...]idheid.. Druk op het oog veroorzaakt pijn.. Hoofdpijn.. Tintelingen in voeten.. Slapende voeten.. Diarree.. Loopneus.. Jeuk.. Moeilijk in slaap blijven Wazig zien.. Oorpijn.. Zwakheid.. Buikpijn.. Droge mond.. Gewrichtspijn.. Spierpijn.. Lage bloeddruk.. toch wel niet te onderschatten en niet meer leefbaar! Maar ik denk dat dit geval per geval is.. want ik was bv niet safe met keppra.. maar anderen kunnen niet zonder.. ik ben fan van depakine.. safe voor epi.. geen bijwerkingen.. maar helaas moet het een jaar uit het bloed bij kinderwens.. anders bleef ik trouw aan depakine want daar zat ik goed mee!

01-05-2014 | Vrouw | 31
topiramaat
Hoi, Ik ben nu een 3-tal weken bezig met Topamax. Ik zit nu aan een dosis 's morgens 25mg en 's avonds 25mg (die ik geleidelijk aan zou moeten gaan ophogen naar 50mg-50mg) maar ik wordt daar zo ontzettend moe van! met als gevolg hoofdpijn, mijn bloeddruk die maar 10 over 6 is....kortom heel vervelend! Hebben jullie hier dezelfde problemen mee ervaren? Het is nog te vroeg[lees meer...] om te zeggen of Topamax iets aan mijn aanvallen gaat doen, maar wil in ieder geval nog niet opgeven. Groetjes

07-01-2014 | Vrouw | 39
Epilepsie
Ik gebruik Topamax in combinatie met Tegretol voor de behandeling van mijn epileptie. Ook een keer geprobeerd met Topamax alleen tot 125mg 2x/d maar de aanvallen kwamen gewoon door. Ik voelde me heel opgejaagd, hartkloppingen, tintelingen, kon geen rust meer vinden, slaapproblemen,... In combinatie met Tegretol opnieuw wat rustiger, maar hartkloppingen blijven en met lang[lees meer...]duriger gebruik ook 'opgebrand' gevoel, moe, suf, concetratieproblemen, geheugenproblemen,... Algeheel gevoel van 'ik voel me er niet lekker bij, ik wil van dit middel af'. Vroeger nam ik slechts 2x25mg per dag. Dit voelde veel beter. Gaf nauwelijks bijwerkingen.

19-01-2013 | Vrouw | 36
topiramaat
ik heb dus al migraine vanaf een hele jonge leeftijd , dit begon in de puberjaren met de wel bekende slingers en verlies van zicht , en daarna de kloppende hoofdpijnen ...jarenlang zijn ze weg geweest , en nu ineens (ik ben 36 ) zijn ze in alle hevigheid terug ...nu ben ik sinds 8 maanden met de topomax bezig en dacht ik dat ik goed op weg was , maar nu na een fikse griep [lees meer...]ben ik helemaal in paniek , want ik heb al 2 weken dagelijks migraine , tot wel 2 tabletten inname per dag (zolmitriptan) dus nu maar weer meteen een afspraak gemaakt bij de neuroloogmaar ben doodsbang dat we weer moeten gaan verhogen nou ...en dat was me al zo slecht bevallen na de verhoging van 25 naar 50 telkens als ik even op oneven sta dan heb ik weken koppijn ....ook las ik net een verhaal van iemand anders die altijd onrustig is , ik ben dat dus ook al mijn hele leven lang ....wie weet zijn er gewoon andere dingen ??altijd die licht gevoeligheid , koplampen en remlichten , televisie scherm en laptop ....zelfs me telefoon ...alles kan soms teveel zijn. Ik wil leven met mn kindjes! ...zoals onlangs zo fijn was. Hellup!!

16-12-2012 | Vrouw | 38
Hoofdpijn

11-12-2012 | Vrouw | 50
topiramaat
Ik ben gestart met 2 keer 15 mg. Na 2 maanden opgehoogd in stappen na 2 keer 25 mg. Echter ik kreeg spraak problemen. Moest stoppen, ik zou anders arbeidsongeschikt worden. Praten hoort bij mijn vak. Weer verlaagd na 2 keer 15 mg. Maar veel bijwerkingen. Warmte- intolerantie, droge mond. Trager in denken. Ernstiger: emotionele vervlakking, vond niks meer echt leuk. Ook nie[lees meer...]t vervelend. Maar emoties werden afgevlakt. Spierstijfheid. Bij inspanning ontstond er spanningshoofdpijn, soms even erg als migraine..... En mijn conditie ging erg achteruit. Ik kon nauwelijks 5 km fietsen, terwijl ik vorig jaar nog 100 km op een dag fietste. Ik kreeg fybriomyalgie- achtige klachten. Nu probeer ik weer mijn conditie op te bouwen. En weer over te gaan op aanvals-behandeling. Voldoende slapen, geen koffie, en minder hard te werken.

28-10-2012 | Vrouw | 35
topiramaat
Sinds een week gebruik ik ipv een betablokker nu topamax 25 mg per dag. Ik heb sinds donderdag toch een vervelende hoofdpijn, zal dit zijn omdat de betablokker uitgewerkt is en topamax niet aan slaat ? Heeft iemand enig idee hoe het zit met opbouwen ? Ik heb nu nog voor 1 week 25 mg liggen om te proberen dan is het op.(graag prive berichtje bvd) Mijn dokter is geen voorsta[lees meer...]nder van dit product omdat het niet bewezen is dat het helpt tegen migraine. Ben wel grieperig verder geen bijwerkingen, eetlust wel verminderd.

02-08-2012 | Vrouw | 34
erg veel bijwerkingen.

01-02-2012 | Vrouw | 45
topiramaat
Een tweede reactie op dit middel. Aan het begin erg tevreden, geen hoofdpijn en enkele bijwerkingen. Echter eind december 2011, januari 2012, zeer veel bijwerkingen gekregen. Geminderd en uiteindelijk gestopt. Ik kreeg steeds meer, rugpijnen ruggegraat, koude uiteinden neus, handen, voeten. lage rugppijn vermoedelijk door verkramping, extreem moe en zwaar gevoel voorhoofd.[lees meer...] Ik zweete niet meer, pijn thv nieren enz. Na wat geminderd te zijn, toch gestopt. De vermoeidheid werd te extreem. Door het niet hebben van hoofdpijn echter wel ontdekt dat ik veel pijn in nek, schouders en borstbeen had. Inmiddels doorverwezen naar reumatoloog. Heb wel mijn drukke leven en de sportbelasting aangepast. Betere verdeling van activiteiten en voldoende rust. Net gestopt, nog geen hoofdpijn en hopelijk een betere weerstand, die vermoedelijk van deze medicijnen behoorlijk achteruit is gegaan. Nu met voedingsuplementen bezig voor betere afweer. Hopelijk brengt het anderen wel wat ze nodig hebben.

29-11-2021 | Vrouw | 38
topiramaat (50mg)

27-11-2021 | Vrouw | 29

26-09-2016 | Man | 55
topiramaat (100mg)
Epilepsie
Sinds ik deze medicijn slik heb ik minder last van licht, waardoor ik minder kans op aura's hebt om aanvallen te krijgen. Toch heb ik dagelijks last van spierkramp, denkelijk door dat dit ( volgens de huisarts ) tot de bijwerking behoord, buiten mijn andere medicijnen carbamazepine en de clobazam.