Epilepsie (47 meningen)

30-03-2012 | Vrouw | 20
topiramaat
Ik heb chronische migraine, de ene aanval volgt na de andere (zo'n 3/4 aanvallen per week). Dit medicijn kreeg ik voorgeschreven van de neuroloog na Propanolol en Sandomigran te hebben gebruikt. Ik begon met 1 x 25 mg en bouwde dit op tot 100 mg per dag (2x 2 tabletten van 25 mg). Ik kreeg tijdens het opbouwproces last van allerlei bijwerkingen. Zo was ik erg moe, misselij[lees meer...]k, viel ik 6 kg af en voelde ik mij niet lekker in mijn vel. Daarnaast kon ik mij niet meer goed concentreren op mijn studie en kreeg ik last van een menstruatiestoornis. Ik was 2.5 week achter elkaar ongesteld! Ik had erg veel last van de bijwerkingen en de migraine werd er niet minder op. Na een gesprek met de neuroloog werd er besloten om te stoppen met dit medicijn. Hierna heb ik Atacand gebruikt, weinig bijwerkingen erg fijn maar werkt helaas bij mij niet. Momenteel gebruik ik Depakine Chrono, enige bijwerking is moeiheid. Tot nu toe nog weinig succes.

02-03-2012 | Vrouw | 39
topiramaat
Ik ben gelijk begonnen met 100 mg topopmax geen opbouw niks.imannd hier mee bekend?

26-02-2012 | Vrouw | 54
topiramaat
Ik heb zware migraineaanvallen van 3 tot5 dagen soms, twee keer per maand veel overgeven en veel tijd nodig om weer op te knappen na een aantal dagen niet eten en drinken. gebruik imigran neusspray 20 mg.topimaraat van de neuroloog gekregen eerst 15 mg om te wennen en na vier maanden naar 25 mg per dag, dus geen hoge doses.ben wel een maand ruim heel erg misselijk geweest [lees meer...]tot bijna overgeven, ook erg moe en heel duizelig, zelf liggend in bed nog duizelig.de overgang naar 25 mg ging beter dat duurde een weekje ongeveer, de hoofdpijn is nu veel minder vaak , heb nog wel een paar keer een heel zware aanval gehad, ben intussen ook nog gestopt met koffie drinken en eet geen chocolade meer, had laatst een week lang wel behoorlijk hoofdpijn , kon het een beetje onderdrukken met mijn neussprays imigran, en heb af een toe een dag hoofdpijn wat met imigran nog wel te handelen is, neuroloog wil het over een paar maanden nu weer afbouwen, snap niet helemaal waarom, de dosis is laag en het help, dat zei hij ook trouwens'goede keus'.voorlopig ben ik nog blij met topamax.

24-02-2012 | Vrouw | 36
Bipolaire stoornis
Ik heb dit middel voorgeschreven gekregen om de stemming te stabiliseren. Het was het zoveelste middel. Wat een rommel, kan er niks anders van maken. Het werkte voor mij gewoon niet en daarnaast waren de bijwerkingen niet fijn. Verward, tintelende voeten en het allerergste, haaruitval. Niet een beetje hier en daar, nee ik heb (ben er sinds gisteren pas achter) een kale ple[lees meer...]k op mijn hoofd van pak em beet 6 bij 4 cm, compleet kaal en dat in 3 a 4 maanden tijd! Ik heb van mezelf veel en dik haar, dus het is me niet opgevallen omdat mijn andere haar erover heenvalt. Bij de kapper viel het op. Bezint eer ge begint en als je dan toch dit middel gaat nemen, check in vredesnaam je haar regelmatig op kale plekken en ga overleggen met je arts als je haar begint uit te vallen. Ik heb namelijk gelezen dat de haaruitval wel stopt als je stopt met Topamax (ben sinds gisteren gestopt) maar dat niet bij iedereen het haar weer terug komt :-( Ik duim dat ik bij de groep hoor waarbij het gewoon weer terugkomt. Ik ben pas 36, veel te jong om met grote kale plekken te lopen!

10-02-2012 | Vrouw | 41
topiramaat
Heb sinds april 2010 in toenemende mate migraine met aura en soms afasie. Soms een paar weken lang 5 tot 6 aanvallen per dag. Niets werkte afdoende, totdat ik in maart 2011 propranolol ging slikken. Echter, ik kwam in 6 wk tijd 11 kilo aan. Dit zou blijven doorgaan, ben klein en slank, dus daar werd ik niet vrolijk van. Topamax dan proberen volgens de neuroloog. In juli be[lees meer...]gonnen na afbouwen propranolol en stopperiode. Eerst opbouwen naar 50 mg per dag, wat goed werkte, maar helaas ging dat in december weer mis en zat ik algauw weer op 5 aanvallen per dag. Toen naar de 100mg, dat opbouwen is een hel geweest, maar nu werkt het eindelijk. De bijwerkingen zijn sinds juli; tintelingen oplopend tot kramp in handen en voeten, laat maar heel vast slapen, tandvleesproblemen, het gevoel hebben dat er migraine 'achter' mijn ogen zit aan te komen; dus het zicht is enigszins raar schel, naar woorden moeten zoeken; dit had ik echter ook al regelmatig na migraine-aanvallen en is nu blijvend aanwezig. En boven alles is mijn conditie schrikbarend verslechterd sinds ik Topamax slik, hier lees ik op deze site echter niets over???

01-02-2012 | Vrouw | 45
topiramaat
Een tweede reactie op dit middel. Aan het begin erg tevreden, geen hoofdpijn en enkele bijwerkingen. Echter eind december 2011, januari 2012, zeer veel bijwerkingen gekregen. Geminderd en uiteindelijk gestopt. Ik kreeg steeds meer, rugpijnen ruggegraat, koude uiteinden neus, handen, voeten. lage rugppijn vermoedelijk door verkramping, extreem moe en zwaar gevoel voorhoofd.[lees meer...] Ik zweete niet meer, pijn thv nieren enz. Na wat geminderd te zijn, toch gestopt. De vermoeidheid werd te extreem. Door het niet hebben van hoofdpijn echter wel ontdekt dat ik veel pijn in nek, schouders en borstbeen had. Inmiddels doorverwezen naar reumatoloog. Heb wel mijn drukke leven en de sportbelasting aangepast. Betere verdeling van activiteiten en voldoende rust. Net gestopt, nog geen hoofdpijn en hopelijk een betere weerstand, die vermoedelijk van deze medicijnen behoorlijk achteruit is gegaan. Nu met voedingsuplementen bezig voor betere afweer. Hopelijk brengt het anderen wel wat ze nodig hebben.

29-01-2012 | Vrouw | 42
topiramaat
hallo,ik heb afgelopen donderdag topamax 25mg gekregen van mijne neuroloog heb al een tijdje last van hevige chronishe hoofdpijn die niet weggaat dus heeft ze me dat gegeven mijn vraag is -hoe lang het duurt voor het werkt-hoofdpijn is wel iets minder maar ben moe en vaak duizelig mms moet ik nog eraan wennen hopelijk kan ik hier advies opdoen

08-01-2012 | Vrouw | 41
topiramaat
De neuroloog heeft mij topamax voorgeschreven voor de migraine (al jarenlang iedere maand 2 aanvallen van 3 dagen) nadat ik, naast de normale aanvals-medicatie zoals imigran of maxalt diverse andere medicatie heb geprobeerd zoals betablokkers, amitryptiline, depakine en nu dan topamax. Sinds ik op de volledigde dosering van 100 mg per dag zit, ben ik voor het eerst sinds j[lees meer...]aren vrij van hoofdpijn tijdens de migraine-aanvallen. Ik heb nog wel wat last van moeheid en druk op mijn hoofd, maar dat is niet te vergelijken met de pijn die ik normaal had. De imigran heb ik nauwelijks nog nodig. De bijwerkingen vallen me reuze mee. Vooral in het begin veel last gehad van tintelende voeten en vingers, maar dat wordt steeds minder. Wel was ik de eerste weken niet helemaal mezelf, een beetje humeuriger dan anders, maar dat is nu weer helemaal normaal. (aldus mijn omgeving). Ook merk ik een verminderde eetlust, maar ik wilde toch al afvallen, aangezien ik door de depakine flink ben aangekomen, dus voor mij is dat geen probleem, eerder een voordeel. De kilo's vliegen er dan ook af. Dit is wel een bijwerking om rekening mee te houden als je geen gewicht wilt verliezen. Al met al vind ik de bijwerkingen niet ernstig en zeker opwegen tegen het uitblijven van de hoofdpijn. De keuze is voor mij snel gemaakt!

12-12-2011 | Vrouw | 24

09-12-2011 | Vrouw | 45
topiramaat
Na jarenlang prive veel tegenslag en hard werken, was de rek er uit. Mijn lichaam en geest, gaven het langzaam op. Wat en hoe ik het ook deed, ik herstelde niet meer. Na veel geklungel met hoofdpijn, voorkomen van hoofdkpijn, herstellen van hoofdpijn, 2x per maand drie dagen migraine, was ik het zat. Ik had alles geprobeerd en heb bij de neuroloog Topiramaat voorgeschreven[lees meer...] gekregen. Nu na een maand langzaam opgebouwd te hebben op 100mg per dag, nog steeds geen hoofdpijn. Soms nog wat spierspanning, maar zet niet door. Wel bijwerkingen, maar goed te doen. Aan het begin, wat misselijk en moe, maar dragelijk. Wel tintelingen in handen, voeten en kouwelijk op mijn rug. Hierdoor wat verkrampingen in onderrug af en toe. Ook mijn lippen en gezicht zijn wat tintelig en koud, maar niet constant. Ik las over het niet proeven van prik. Dat was dus de reden dat het donker biertje niet meer lekker was ineens. Maar mensen, ik heb tot nu toe geen hoofdpijn meer na drie jaar. Wat een zegen. Ik kan weer denken en informatie opnemen, dan alleen maar met overleven bezig te zijn. Wat zal dat een energie schelen op den duur.

29-11-2011 | Vrouw | 39
Epilepsie
Sinds 2,5 jaar slik ik nu topamax, en de eerste maanden had ikwel wat bijwerkingen zoals vergeetachtigheid, tintelende vingers en niet uit mijn woorden kiunnen komen af en toe. Vooral die laatste werkte erg op m'n lachspieren, Was eerder grappig dan vervelend. Je gaat wat stotteren, alsof je niet op een woord kunt komen,...maar dan 3x in elke zin! :) Die bijwerkingen waren[lees meer...] vooral in de fase dat ik het medicijn aan het opbouwen was. Toen ik eenmaal op de dosis was waar ik zijn moest (2x daags 100mg) was het snel over. Ik heb in de 2,5 jaar geen enkele aanval van epilepsie meer gehad, en daarom is het voor mij een uitstekend medicijn! Één nadeel...het "beloofde" afvallen...dat gebeurt helaas niet,...ik ben in het laatste jaar zelfs 12 kilo bijgekomen, zonder dat mijn eet- of bewegingspatroon is verandert! Dit staat ook als bijwerking in de bijsluiter, en ik ben dus nu gezegend met een dikke kont! :'( Ik hoop dat ik na 4 jaar gebruik de topamax weer mag afbouwen en zponder medicijn door het leven mag. (en mijn achterwerk weer krimpt tot haar normale formaat...) Tot die tijd neem ik mijn extra kussens maar voor lief, want geen aanvallen meer is toch wel erg prettig!

25-11-2011 | Vrouw | 26
topiramaat
Ik neem sinds korte tijd topamax voor mijn migraine. Had meerdere malen migraine aanvallen per week (3/4 per week) heb ook jaren inderal retard 160 mg genomen. Dit was in het begin zeer effectief maar na verloop van jaren geen succes meer. Momenteel zit ik na enige opbouw aan topamax 100mg. Is effectief. Heb geen 3-4 aanvallen meer per week, het situeert zich eerder nog ro[lees meer...]nd de periode van mijn maandstonden. Dan zijn de aanvallen wel nog zeer pijnlijk en niet uit te sluiten en neem ik almogran of brufen. Wat betreft de bijwerkingen van topamax ben ik snel moe en heb ik het redelijk moeilijk om op mijn woorden te komen. Ik heb ook veel moeilijk om mij te concentreren op mijn job en ben veel onzekerder. De laatste weken heb ik ook geen vaste stoelgang meer. Ik weet ook niet of dit te maken heeft met de topamax, maar dit is toch zeer toevallig, daar ik ook constant misselijk gevoel heb en vaak last heb van de darmen. Emotioneel ben ik ook redelijk onstabiel geworden. Maar weegt dit op tegen mijn migraine? Ik ben zo blij dat ik EINDELIJK verlost ben van die wekelijkse migraine? Het enige dat mij zorgen baart is die stoelgang. Aangezien dit ook niet echt gezond is natuulrijk. EN... hindert dit niet de werkzaamheid van mijn anticonceptie en de topamax? Gr.

22-11-2011 | Vrouw | 25
Ernstige chronische hoofdpijn
Ik had al 12 jaar ernstige chronische hoofdpijn . De neuroloog had al van alles geprobeerd . Van manuele therapie tot allerlei medicijnen om me erin te verlichten totdat hij dus bij dit medicijn aankwam . Hij vertelde me dus dat het medicijn bekend stond/staat met wat nadelige bijwerkingen maar dat ik daar echt doorheen moest bijten . Gezien de ernst van mijn klachten moes[lees meer...]t ik de eerste weken langzaam opbouwen met 25mg per week , maar ik zit nu al vanaf februari op 1 keer daags 100MG en dat gaat goed ! kheb nog wel wat hoofdpijn , maar niet meer zo ernstig als voorheen en dat beschouw ik als een pluspunt . ik heb alleen nog last van tintelende handen en voeten als ik het koud heb of als ik in de kou ben geweest maar verder niet . Wel ben ik heel erg veel afgevallen , en val ik nog steeds af . ik hoop dat dat nog een keer ophoudt , want een vrouw van 25 die minder dan 55 kilo weegt dat is geen optie .. maar verder ben ik tevreden over dit medicijn !

17-11-2011 | Vrouw | 27
topiramaat
Omdat ik bijna dagelijks last had van hoofdpijn en migraine heb ik dit middel voorgeschreven gekregen via een neuroloog. In het begin waren de bijwerkingen zeer zwaar; erg vermoeid, bijna geen eetlust, voelde me algeheel slecht. Die gevoelens gingen langzaam weg en ik begon de voordelen van het medicijn te voelen, bijna geen migraine meer! Van bijna dagelijks naar nog maar[lees meer...] 2-3 keer een aanval in de maand en die aanvallen zijn ook minder hevig en lang dan voorheen. Toch is dit middel niet het juiste middel voor mij, er zijn te veel nadelige bijwerkingen die niet over gaan. Ik kan me nog maar heel slecht concentreren, neem slecht/nauwelijks nieuwe informatie op (ik ben student dus dat heeft desastreuze gevolgen gehad voor mijn studieresultaten), kom soms slecht uit mijn woorden, heb het gevoel een beetje "buiten mezelf" te zijn en voel me down. Helaas is die prijs veel te hoog voor mij en ga ik dit medicijn weer afbouwen en iets anders proberen.

16-11-2011 | Vrouw | 53
Epileptie
Het maakte me angstig, fijne motoriek bij sporten ging hard achteruit. ( komt terug nu ik de medicijnen gehalveerd heb.) Krom groeiende pink. Driging van epileptie brak er soms ook weer door heen. Heb eigenlijk alleen aanvallen ( of dreigende aanvallen) de eerste dgen van de vakantie en dan ook nog in de ochtend. Ga het nu met andere middelen aanpakken.

16-11-2011 | Vrouw | 42
Ernstige migraine
zeer ernstige bijwerkingen: hallucinatie's niet meer kunnen rekenen, soort dislectie, verward en niet uit woorden kunnen komen. (ik weet niet meer precies de hoeveelheid mg en hoeveel ik er per dag in moest nemen 2 of 3 keer)