Epilepsie (47 meningen)

19-08-2013 | Vrouw | 19
topiramaat
Hallo, Ik heb hier al eerder een reactie geplaatst over het medicijn Topamax. Ik ben nog altijd heel tevreden. Alleen kan je soms de bijwerkingen niet goed plaatsen. Vroeger had ik al eens Topamax genomen, maar doordat ik last kreeg van dubbelzicht moest ik hiermee stoppen. De M-aanvallen bleven ook een tijdje uit dus zochten we geen andere oplossing. Eind 2012 begon het[lees meer...] opnieuw, ik kreeg last van zware M-aanvallen. Het stopte maar niet, wat ik ook probeerde. Na 3 weken was ik ten einde raad en ben ik nogmaals naar de neuroloog gestapt. Met als resultaat dat ik met een cortisone-kuur hiermee verlost zou zijn. We startten dan ook Inderal op. Na een weekend in het ziekenhuis mocht ik naar huis. Ik stond jammergenoeg 's avonds al terug. Ik reageerde namelijk allergisch op Inderal. Dus onmiddellijk stoppen met Inderal was de conclusie. De M-aanvallen bleven daarna weer een week of 2 uit. Dus zochten we weer geen ander medicijn. Maar toen begon ik weer M-aanvallen te krijgen. We zijn dan maar opnieuw gestart met Topamax. Nu zijn we augustus ( dus 7 maanden later) en begint mijn haar enorm uit te vallen. Ik heb net eens gekeken op de bijsluiter van Topamax en dit kan ook een bijwerking hiervan zijn. Nu ben ik aan het overwegen om weer iets anders te proberen, maar ik ben eerlijk gezegd een beetje ten einde raad. Heeft iemand tips?

26-07-2013 | Vrouw | 39
topiramaat
Hoi, even wat goed nieuws brengen, want toen de Neuroloog bij mij topamax voorstelden ben ik ook gaan googelen, en ik zo geweent hebben ! omdat ik me geen raad wist, (ik las alleen maar negatief) maar ik had zo veel last van hoofdpijn en m. aanvallen, dat ik er toch mee gestart ben, ook met 25mg tot 100mg en nu twee jaar later neem ik het nog steeds en zit nu op 75gr en [lees meer...]na jaren hoofdpijn te hebben gehad en heel de tijd tegen je kinderen moeten te zegen dat ze stil moeten zijn of dat je niet kan mee spelen want mama heeft weer eens hoofdpijn, neem ik er met plezier de paar bijwerkingen bij, bij mij waren dat in het beging ook de tintelingen in handen en voeten nu soms nog, ik proef ook geen prik meer maar vind ik ook niet erg ben gelijk veel gezonder gaan drinken geen cola, ... en zo meer en ja ben ook 10 kg afgevallen maar was ik ook blij mee, maar ken ook mager vrouwen die er geen gram mee zijn afgevallen dus ! IK GA OP MIJN BLOTE KNIE VOOR TOPAMAX DANK U X

19-06-2013 | Vrouw | 29
topiramaat
Gekregen wegens psychische klachten. Voorheen 150 mg per dag maar ik kreeg zulke ernstige bijwerkingen dat ik aan het afbouwen ben. Ik kreeg opgezwollen vingers, vocht in handen en blaren op mijn handen. Er werd gedacht aan reuma, er is een MRI scan gemaakt enz enz. Ik kon zelfs niet meer zelfstandig thuis wonen en slikte zware pijnmedicatie. Uiteindelijk werd de link [lees meer...]gelegd naar de topamax. Nu ik flink ben geminderd met de medicatie kan ik zelfs mijn ring weer om.

06-04-2013 | Vrouw | 31
Psychische klachten
Kreeg Topamax als stemmingsstabilisator in vrij hoge dosis. Een tijdje leek het inderdaad effect te hebben maar nog binnen het jaar veroorzaakte het ernstige depressieve klachten die het functioneren totaal belemmerden. Toen ik stopte met dit medicijn, raakte ik geleidelijk die zware deken van depressiviteit kwijt wat voor mij het bewijs was dat dit veroorzaakt werd door T[lees meer...]opamax zoals ik al vermoedde. Daarnaast gaf het middel sterke speekselvloed, wat behoorlijk genant is. Het wordt ook ingezet tegen nachtmerries en inderdaad had het daar een goed effect op.

01-04-2013 | Vrouw | 49
topiramaat
Ik kamp sinds mijn 25ste met een ernstige vorm van migraine (M). Preventief nam ik reeds inderal, depakine en als laatste cerazette (=pil) telkens met matig succes. Ik nam nog heel vaak sumatriptan. De M-vrije weken waren al die jaren heel erg zeldzaam Begin februari 2013 had ik bijna drie weken full-time M. Er moest dus wel iets gebeuren . . . Ik was erg bang om met Top[lees meer...]amax (T) te beginnen omwille van de neurologische ‘akelige nevenwerkingen’ en ik moet toegegeven dat dit nog erger werd door het lezen van sommige getuigenissen op dit forum. Vandaar dat ik vandaag ook mijn verhaal wil delen Ik neem nu 6 weken T 50mg (1ste 2weken 25mg) en ik heb sindsdien geen enkel spoor meer van M ondervonden. Ik weet totaal niet wat me overkomt, uiteraard weet ik dat dit geen verworven terrein is en het uiterraad elk moment weer kan veranderen. En wat die bijwerkingen betreft : ja die zijn er maar ze zijn heel draaglijk. Vermoeidheid, af en toe tintelingen in vingers en voetkussen. En de smaak van koolzuurhoudende dranken is volledig weg, hebben allemaal dezelfde branderige smaak voor mij. Het gewichtsverlies (wat bij mij ook zeker mocht) is er (in de lijn van de andere getuigenissen) niet gekomen. Meestal is dat iets dat zich voordoet bij mensen die het best kunnen missen. Ik wens iedereen een zo positief mogelijk effect toe

01-04-2013 | Vrouw | 49
Hoofdpijn

26-03-2013 | Vrouw | 37
topiramaat
Sinds pubertijd vaak migraine. Na het krijg van de kinderen Topamax gaan gebruiken (daarvoor niet verstandig als je een kinderwens hebt). Dit in overleg met neuroloog in diverse stappen uiteindelijk opgebouwd naar 75mg per dag. Aan het begin de bekende bijwerkingen als tintelingen en een verminderd hongergevoel. Dat laatste heeft geleid tot een paar kilo afvallen, wat in [lees meer...]mij geval geen probleem was. Bij mensen die al een laag gewicht hebben schijnt dit een puntje te zijn waar je wel alert op moet zijn. Ben niet helemaal van de migraine af, maar in totaliteit wel veel minder aanvallen. Gebruik van andere middelen, zoals Imigran, is minder geworden. Bijwerkingen zijn uitgedoofd, dus voor mij is Topamax een oplossing.

25-03-2013 | Vrouw | 41
topiramaat
Kreeg dit middel tegen nachtmerries van mijn psychiater. Het hielp wel tegen de nachtelijke nachtmerries en ik sliep beter, maar voelde me (overdag) doodziek: misselijk, totaal lusteloos (kwam tot niets), in 2 maanden 15 kg afgevallen. Kon nog geen 10 minuten lopen, (terwijl ik normaal veel beweeg) werd kotsmisselijk, duizelig, kortademig. Gestopt met dit middel en de heft[lees meer...]ige klachten verdwenen (en de nachtmerries kwamen weer terug).

20-03-2013 | Vrouw | 42
topiramaat
Hallo, Na jaren gelopen te hebben met zware migraine aanvallen met aura en bijna alles geprobeerd te hebben qua medicijnen, ben ik in 2012 net iets voor de feestdagen terecht gekomen bij een neuroloog in Blaricum. Ik liep al jaren onbegrepen met een andere vorm van migraine rond genaamd migralepsie, ik dacht dat ik gek werd! Toen ik bij deze neuroloog aankwam en zo mijn ve[lees meer...]rhaal vertelde erkende hij mijn ziektebeeld heh heh het beessie had een naampie KON WEL JANKEN VAN BLIJDSCHAP...intussen heb ik natuurlijk ook de nodige onderzoeken gehad, scan eeg... hij schreef me topiramaat voor, ik dacht o nee heh daar gaan we weer met zo n kut medicijn... Het was de bedoeling om te starten met 25mg per dag de eerste week en zo opbouwend naar de 100mg ,.Mijn arts zei ook van tevoren kijk het aan eet veel tomaten voor de tintelingen en je voelt het zelf het beste als je op wilt bouwen...ik heb idd tintelingen gehad in mn tenen, en mn wangen gezicht, maaar alles beter dan geen hoofdpijn hebben! ook word ik er rustiger door en helderder, ik slik dit nu ruim 3 maanden en ik dank god op mijn blote knieen, ik heb tot op heden geen aanvallen of hoofdpijn meer gehad...en neem die tintelingen voor lief...ook ik ben zeeer tevreden over dit medicijn ( en ik ben een gevoelig type hoor betreft medicijnen slikken ) verders heb ik nergens geen last van bijwerkingen gehad. Kan alleen maar zeggen en vertellen dat ik dr erg blij mee bent.

17-03-2013 | Vrouw | 24
topiramaat
Ik gebruik topamax al een tijd maar niet voor epilepsie of migraine, mijn psychiater heeft het voorgeschreven omdat het off label ook helpt bij stemmingsklachten, dwangklachten, onrust, slaapproblemen etc. Ik slik topamax meer als aanvulling bij andere medicijnen, we zijn begonnen als aanvulling op lexapro, trazodon en seroquel. Maar ondertussen ben ik gestopt met de trazo[lees meer...]don en hebben we de topamax en seroquel verder opgehoogd. Ik gebruik trouwens de topamax Sprinkle variant, volgens mijn psychiater is dat beter omdat die afgifte over de dag verspreid doet. Ik slik sochtends 50 mg en savonds voor het slapen 150 mg. Ik vind het echt een heel goed medicijn en ben erg tevreden! Ik merk echt dat ik er rustiger van in mijn hoofd wordt (niet dat ik manisch was ofzo, integendeel, maar wel onrustiger en paniekerig) en heb ook het idee dat het wel iets doet met mijn stemming, al denk ik dat ik vooral seroquel en lexapro daarvoor te danken heb. Maar met mijn OCD heb ik voor mijn gevoel echt wat aan de topamax en ook tegen onrust/paniek. Wat betreft bijwerkingen; nauwelijks. Positieve bijwerkingen is dat het net als de seroquel helpt met slapen, maar toch heb ik nog een aantal x in de week wel een benzo nodig. Het enige wat ik kan bedenken dat echt door de topamax komt is af en toe de tintelende handen en voeten, vooral als ik de avond ervoor teveel alcohol heb gedronken. En ja, als ik echt teveel alcohol drink (wat ik dus niet moet doen eigenlijk) dan wordt sinds ik topamax slik ook echt mijn gezichtsveld bizar kleurig (dus; pas op met alcohol). Verder lijkt het me gewoon echt rust te geven. Ik ben benieuwd wanneer topamax officieel een medicijn wordt voor depressie, dwang, paniek etc, want ik ben er zeer tevreden over en heb verschillende medicijnen (gehad). Wel gek dat hier zoveel mensen wel klagen over bijwerkingen met zelfs lagere dosering. Misschien dus sprinkle gebruiken?

12-02-2013 | Vrouw | 45
Epilepsie
ik nam al 6 jaar lamictal, begonnen met 100mg, 4 jaar aanvalvrij geweest en het laatste jaar met verhoging naar 150 en 200 toch nog 4 aanvallen op één jaar gehad. Daarom is er onlangs besloten om te starten met een bijkomende medicatie, topamax. Na de eerste inname de volgende ochtend de hele dag als een gedrogeerde rondgelopen, bij het lezen barstende hoofdpijn, prikke[lees meer...]lbaar. Wanneer mijn lichaam een beetje gewend is aan het medicijn moet ik beginnen aan de verhoging. Vanmorgen de tweede pil genomen, neem nu 50mg/ dag en moet kog verdubbelen. Ik ga nu zeker dag telkens dag of 10 wachten of meer voor ik nog verhoog dat weet ik zeker. Ik volg avondschool en heb binnen 2 weken examen, vrees dat mij dat niet gaat lukken met die hoofdpijn en concentratiestoornissen!! Ik ben 45 alleenstaande moeder en ben verplicht om te blijven werken want heb net een nieuwe job van 27 uur/ week.

22-01-2013 | Vrouw | 31
topiramaat
Sinds gisteren ben ik begonnen met dit medicijn tegen de migraine aanvallen, 3 a 4 per maand. alleen al om het feit dat je in ieder geval de eerste week niet mag auto rijden, dat de werking van de anticonceptiepil blijvend verminderd is, wilde ik al niet beginnen. op aanraden van de neuroloog heb ik de bijsluiter gelezen, wat ik normaal niet doe tenzij ik ergens last van k[lees meer...]rijg. Maar na een aantal ervaringen te hebben gelezen, ga ik dit denk ik niet te lang proberen. ik heb nu al last van duizelingen, droge mond en erg down vandaag (dit kan ook andere oorzaken hebben), maar dit moet niet versterkt worden! Ik weet dus nog niet wat ik van dit medicijn moet vinden.... Is er iemand met ervaring over de betrouwbaarheid van de pil? heb hier uiteraard info over gekregen, maar heb hier toch nog een vraag over.

19-01-2013 | Vrouw | 36
topiramaat
ik heb dus al migraine vanaf een hele jonge leeftijd , dit begon in de puberjaren met de wel bekende slingers en verlies van zicht , en daarna de kloppende hoofdpijnen ...jarenlang zijn ze weg geweest , en nu ineens (ik ben 36 ) zijn ze in alle hevigheid terug ...nu ben ik sinds 8 maanden met de topomax bezig en dacht ik dat ik goed op weg was , maar nu na een fikse griep [lees meer...]ben ik helemaal in paniek , want ik heb al 2 weken dagelijks migraine , tot wel 2 tabletten inname per dag (zolmitriptan) dus nu maar weer meteen een afspraak gemaakt bij de neuroloogmaar ben doodsbang dat we weer moeten gaan verhogen nou ...en dat was me al zo slecht bevallen na de verhoging van 25 naar 50 telkens als ik even op oneven sta dan heb ik weken koppijn ....ook las ik net een verhaal van iemand anders die altijd onrustig is , ik ben dat dus ook al mijn hele leven lang ....wie weet zijn er gewoon andere dingen ??altijd die licht gevoeligheid , koplampen en remlichten , televisie scherm en laptop ....zelfs me telefoon ...alles kan soms teveel zijn. Ik wil leven met mn kindjes! ...zoals onlangs zo fijn was. Hellup!!

13-01-2013 | Vrouw | 47
topiramaat
I.v.m. basilaire migraine (11x per maand) 2.5 weken geleden gestart op topamax, zit nu op 2d50mg. Wel wat misselijk en minder eetlust, soms last van branderige borstkast en sinds ophogen na 50mg voor de avond dosering heb ik moeite met inslapen (lig vele uren wakker). Maar ik ga er van uit dat de bijwerkingen van korte duur zijn. Ik heb nu nog wat hele korte aanvalletjes. [lees meer...]Dus ik het goede hoop. Maar verder heb ik geen bijwerkingen. Veel succes allemaal! M

02-01-2013 | Vrouw | 34
topiramaat
Ikzelf gebruik topamax nu bijna twee weken tegen migraineaanvallen. Ook ik heb ze meerdere malen per week en gebruik daar immigran voor. Ik heb ook aanvallen met aura waarna ik meestal een dag ziek in bed lig en de dag daarna vaak nog moe en een zeurende hoofdpijn de hele dag door. Loop nu bij een neuroloog en hij heeft mij topamax gegeven om het uit te proberen. Sinds een[lees meer...] paar dagen heb ik vooral s nachts een enorme pijn op de borst en het best wel benauwd. Ook slaap ik slecht. Daarnaast heb ik last van tintelingen en kouwe rillingen maar dat vind ik op zich niet zo erg. Die pijn op de borst wel. Ik vroeg me af of er iemand is die daar ervaring mee heeft en of dat ook weer wegtrekt, want hetmiddel slaat voor mijn gevoel wel aan (nog maar 1 aanval gehad in de afgelopen week). Ik begreep dat je soms even door moet zetten, maar dit vind ik echt niet prettig en ik twijfel dan ook zwaar of ik moet gaan stoppen of niet. Heb ook andere bijwerkingen gehad zoals misselijkheid en nare smaak in mond in de ochtend maar dat is inmiddels weer verdwenen. Ik hoor het graag.

16-12-2012 | Vrouw | 38
Hoofdpijn