Ervaringen met Topamax

droge mond

02-03-2012 | Man | 38

13-06-2021 | Vrouw | 26
Epilepsie
Zelf ben ik met topiramaat begonnen voor epilepsie en migraine. Met chronische migraine en meerdere aanvallen per dag is dit een zege. Het enige wat ik had was klassiek het gewichtsverlies. Tot ondergewicht toe. Waardoor medicatie verminderd moest worden. Maar een mindere dosis in combinatie met een ander medicament was nog steeds nuttig en het afvallen stopte. Laat je er[lees meer...] niet door afschrikken het is een zeer complexe zaak en ook het afbouwen ging enorm makkelijk bij mij. Wat ik van andere medicamenten niet kan zeggen.

25-12-2019 | Man | 57
Depressief
ik slik nu al 6 maanden topamax, het positieve van dit medicijn is dat ik geen stemmen meer hoor, ik voel ook geen tintelingen in mijn lichaam, ook mijn nachtmerries zijn minder, het negative van dit middel is dat ik niet in slaap val. ik hoop dat iemand hier wat aan heeft

19-09-2019 | Vrouw | 47
topiramaat (50mg)
Ik gebruik Topamax Sprinkle nu 12 jaar. Neuroloog adviseerde dit: ik had gemiddeld 3 aanvallen per week Op dit moment ongeveer 1 per mnd. Super. In het begin behoorlijke bijwerkingen: tintelingen, concentratieverlies, suffig, gewichtsverlies. Is al een tijd gestabiliseerd. Ik gebruik het merk Janssen Een keer kreeg ik een ander merk en prompt zat ik onder de bloeduitst[lees meer...]ortingen. Kreeg meteen weer het juiste merk gelukkig.

07-08-2019 | Vrouw | 57
topiramaat (25mg)
Heb het op advies van de psychiater genomen om de nachtmerries te verminderen. Ik heb een PTSS stoornis en ben autistisch. Met de medicatie lukt het om een normale nacht te slapen. Zonder medicatie slaap ik heel licht, droom ik absurde dingen en ben ik vaak wakker. Als bijwerking moet ik veel meer plassen, al vanaf de eerste dag gebruik. Mij valt op dat het merk afhan[lees meer...]kelijk is hoeveel bijwerkingen er zijn. Van het merk PCH bijna geen problemen, van het merk Sandos hondsberoerd geweest.

09-09-2018 | Vrouw | 23
Epilepsie
Ik gebruik deze medicijnen nu 3 jaar. Ik heb geen aanvallen meer gehad sinds ik deze medicijnen gebruik. Wel heb ik af en toe last van absences, voornamelijk als ik erg moe ben en gestrest ben. Toen ik net met deze medicatie begon had ik last van tintelende vingers, maar na een half jaar zijn deze bijwerkingen helemaal verdwenen. Voordat ik topamax gebruikte heb ik d[lees meer...]epakine gebruikt en ben ik heel veel aangekomen, vandaar dat ik met depakine ben gestopt en over ben gestapt op topamax. Ik zit nu weer op mijn oude gewicht.

28-11-2017 | Vrouw | 28
Hoofdpijn

09-08-2017 | Vrouw | 38
topiramaat (50mg)
hallo ik ben monica. Ik ga al een hele tijd naar een neuroloog voor mijn hoofd, omdat ik zeer veel last hebt van migraine. Zeer veel medicijnen gebruikt, maar hielp niet echt. Het verzachte wel, maar het ging niet sinds dat topamax niet gaat het beter. Ik moet het wel opbouwen, maar ik ben er wel serieus ziek van. Sinds ik dat neem, heb ik me niet meer goed gevoeld in mijn[lees meer...] vel. Een ding heb ik wel, mijn hoofdpijn is er wel mee beter. Als ik serieuze pijn hebt, moet ik er nog iets bij nemen en ben ik goed 2&3 en dan moet ik weer iets bij nemen, dat was niet bij die andere medicijnen. In november moet ik weer op controle bij de neurologe voor mijn hoofdpijn en intussen werk ook halftime omdat niet verlopig niet gaat om voltime te werken, want 's namiddags kan ik me niet meer concentreren. Zijn er mensen die weten hoe ik van die misselijkheid kan afkomen, want het is leuk om alle dagen zo misselijk te zijn, want de neuroloog heeft ook al aangesproken voor me volledig thuis te zetten invalideteit, maar dat wil ik niet ben nog te jong daar voor. wie kan me er helpen? danku.

10-02-2017 | Man | 33
Bipolaire stoornis
Heb een drug en drank verslaving in het verleden, ook impulsief karakter. Sinds 3 jaar eigen zaak begonnen en op stressvolle en eenzame momenten word ik oncontroleerbaar, onvoorspelbaar en impulsief. Drank en drugs was/is zowaar mijn uitweg en daar had/heb ik genoeg van. Mijn huisarts raadde me Topamax aan om het dwangmatige gevoel te onderdrukken en meer rust te brengen e[lees meer...]n dat merkte ik meteen bij dag 1. Ik ben het nog aan het op opbouwen, ik merk wel dat ik minder enthousiast ben over normale zaken en een beetje neerslachtig, dat is wel jammer, maar gezien de moeilijke situatie waarin ik verzeild ben geraakt, weet ik dat dit soort medicatie me er kan door helpen. Het is wel een beetje aanvoelen in het begin "dat zweverige" maar je leert het te balanceren in je dagelijks patroon. Oh ja en ik slaap ook veel beter. Iets Minder kopzorgen. En paniekerige gedachten geraken niet meer tot een pijnlijk niveau.

12-11-2016 | Man | 55
Epilepsie
Topamax is hetzelfde medicijn als de Carbamazepine, zij het met een andere stofwerking / functie. Vooral als je de medicijn Carbamazepine meer dan 20 jaar geslikt hebt. Overigens ontbreekt bij de Carbamazepine de medicijnstof B2, en breekt het de vitamine D af. Daarom dat ik nu ben overgegaan naar de Topamax door de specialist.

17-03-2015 | Vrouw | 19
topiramaat (25mg)
Hallo iedereen, Vorig jaar in augustus begon ik last te krijgen van hevige hoofdpijn en een kloppend gevoel in mijn hoofd (langst 1 zijde). Alles in mijn hoofd werd heel raar en wazig op sommige moment, alsof ik niet helder kon denken. Slapeloze nachten, pijn aan mijn ogen, overal waar ik zat kon ik slapen, in de auto, op het werk, heel vervelend! In november besloot ik na[lees meer...]ar de dokter te gaan, omdat ik me niet meer goed voelde en heb heel mijn verhaal verteld. Daar hebben ze bloed genomen en dit was allemaal in orde. Verder pijnstiller genomen tegen de hoofdpijn en dit leek te helpen tot op de nacht van 23 december 2014. Deze nacht vergeet ik niet meer, ik heb wakker gelegen en niet geslapen, ik ben opgestaan en ben toen heel rare dingen gaan doen, douche, eten, ik wist dat er iets mis met mij was en had heel veel schrik, ik zag alles heel raar, hoofd had een drukkend gevoel net of er zat 5 kilo langs één zijde. 's Morgens zijn ze met mij naar het spoed gereden en heb ik onmiddellijk een hersenscan en testen gekregen. Hieruit hebben ze vastgesteld dat ik chronische migraine heb, 15 aanvallen op een maand. Dus één dag wel één dag niet. Een half jaar heb ik met die aanvallen rondgelopen en ben ik zo uitgeput geraakt, ik was opgelucht dat ze iets gevonden hadden. Ik pak nu ruim 4 maanden topamax 25 mg 1 tablet 's morgens en 1 tablet 's avonds, alles lijkt beter te gaan. Mijn relatie met mijn vriend is ondertussen afgelopen en al de spanning zijn voorbij. ik heb een vermoeden dat al die stress hiermee te maken heeft. Topamax is een zeer goed product voor mij, enkele bijwerkingen: licht geheugenverlies, en ondertussen 10 kilo afgevallen, geen eetlust, geen zin meer in zoetigheid, maar heb geen last meer van mijn migraine (leefbaar) af en toe hoofdpijn zal iedere persoon wel eens hebben toch? Groetjes Larissa

12-03-2015 | Vrouw | 44
topiramaat (100mg)
Ik heb jaren bètablokkers gebruikt tegen migraine. Acupunctuur geprobeerd. Homeopathie, Sibelium, Depakine... Alle preventieve middelen. Topamax gaf het beste resultaat. Aanvallen met de helft verminderd. Wel bijwerkingen: tintelende vingers en tenen, gewichtsverlies. Maar de ergste bijwerking waren nierstenen. Daarom ben ik gestopt. Nu met terug hoge frequentie van aanval[lees meer...]len en opnames in het ziekenhuis overweeg ik om terug te starten met Topamax.

27-02-2015 | Vrouw | 29
topiramaat (25mg)
Ik had zo' 3-4 dagen per week migraine met toenemende misselijkheid. Al meerdere medicijnen geprobeerd, ook alternatieve medicatie en trajecten. Maar dit helpt, en goed ook!! Het duurde wel behoorlijk lang voordat het wat ging doen (enkele maanden) maar nu ben ik haast van mn migraines af (na ongeveer een half jaar). In het begin had ik veel last van zere spieren en gewric[lees meer...]hten. Geen bekende bijwerking, maar toch was het zo. Dit trekt nu weg. Daarnaast ben ik ruim 10 kilo afgevallen. Dit had ik niet verwacht, ondanks alle verhalen, omdat ik al maar 66 kilo woog met 170. Daarnaast ben ik 2mnd geleden gestart met suikervrij eten. Een hele uitdaging maR ook dit heeft zeker zo zn effecten. Zeker de moeite waard om ook te proberen!

03-02-2015 | Vrouw | 46
topiramaat
heb eerst een bètablokker gehad om migraine te voorkomen, kreeg daar na een paar jaar ernstige bijwerkingen van lage bloeddruk evenwichtsstoornissen. kwam bij de neuroloog terecht zei dat een bètablokker nooit langer dan een jaar gegeven mag worden daarvoor, toen topamax voorgeschreven was eerst heel erg moe, maar het werkt heel goed ik heb veel minder migraine aanvallen[lees meer...].

19-11-2014 | Vrouw | 22
topiramaat
Ik ben zeer tevreden over de verminderingen van de migraine-aanvallen! Ik gebruik het middel nu bijna 1,5 maand en inmiddels maar 1 aanval gehad, in tegenstelling tot circa 2 per week. Daarbij vreesde ik een beetje voor de bijwerkingen die bekend zijn bij het middel maar gelukkig is dat me alles meegevallen! Ik heb alleen 's ochtends wat last van tintelingen in mijn ha[lees meer...]nden, wat circa een half uur tot een uur aanhoud. En verder sneller last van een verstopte neus. Ook toen ik net met het middel startte heb ik niet heftig gereageerd qua verminderd reactievermogen o.i.d.

19-07-2014 | Vrouw | 17
topiramaat
ik slik topiramaat (topamax) al meer dan 2 jaar eerst 25mg toen 50mg nu 6 maanden 75mg ik kreeg die helemaal niet voor migraine of epilepsie ik heb dat niet ik heb volgens iedereen agressie regulatie problematiek en daarvoor krijg ik die zodat ik niet meer boos word in combinatie met nog andere medicatie helpt het bij mij wel ik heb totaal geen bijwerkingen(gehad) bij mij [lees meer...]werkt het wel.