Ervaringen met Valproinezuur / Natriumvalproaat

Valproinezuur / Natriumva...

valproinezuur

Bipolaire stoornis (4 meningen)

Valproinezuur (Depakine)

Bojan Nikolik (06-06-2015)

12-07-2018 | Man | 34
valproinezuur (500mg)
Helpt enorm om externe prikkels (geluid,licht etc) naar een draaglijk niveau te krijgen. Hierdoor een stuk minder vaak en een stuk minder heftig overprikkelt. Het is wel een zwaar middel waardoor ik in het begin echt behoorlijk van de wereld was, maar dat was gelijk ook wel de werking die ik al jaren van een medicijn zocht. Naar verloop van tijd werd dit minder maar voor m[lees meer...]ij wegen de bijwerkingen niet op tegen de positieve effecten. Erg tevreden dus.

06-11-2011 | Man | 34
Impulsieviteit,prikkels van buiten
Kilos kwamen eraan en merkte niks

02-02-2016 | Man | 36
Epilepsie
Het heeft bij mij niet zo goed geholpen. Ik heb een andere medicijn erbij gekregen welke de werking moet versterken. Omdat het al een aardig hoge dosering is, kan het niet meer omlaag.

01-06-2011 | Vrouw | 36
Epilepsie
Misselijk geweest in het begin, is helemaal weg nu ik altijd wat eet voor het slikken. Werkt in vergelijking met andere middelen goed tegen epilepsie, sufheid valt mee. Wel vervelend: erg onregelmatige menstruatie en bijbehorende klachten. Lager libido... Verder 4-5 kilo aangekomen (valt mee ja) en droog futloos haar, vreemd genoeg. Soms het vermoeden dat 't niet goed op [lees meer...]m'n stemming werkt maar dat kan ook aan hormonen liggen. Verder heel snel trillende handen bij zenuwen of honger, staat niet in verhouding.

05-09-2013 | Vrouw | 38
Epilepsie
In vergelijking met andere middelen tegen epilepsie die ik heb gebruikt, relatief weinig bijwerkingen. M'n menstruatiecyclus is vaak wel verstoord. Daarnaast: in het begin heel vaak misselijk. Nu nog: wat vaker plassen dan normaal, trillende handen, een licht gevoel van watten in je hoofd. Een tip voor misselijkheid: eerst even wat eten voor je de pillen inneemt. Heeft [lees meer...]bij mij erg geholpen.

13-02-2012 | Vrouw | 42
Epilepsie
Ben in juni vorig jaar gediagnosticeerd met epilepsie en gebruik sindsdien valproïnezuur. Het middel werkt uitstekend tegen epilepsie (heb daarna geen enkele aanval en zelfs geen kleine absence meer gehad) maar ik ben bepaald niet blij met de bijwerkingen. Verhoogde eetlust, verlaagd/vertraagd verzadigingsgevoel (en dus gewichtstoename van ca. 8 kilo sinds juni), tijdelijk[lees meer...]e haaruitval, verwardheid (niet op woorden/feiten kunnen komen, dingen vergeten, kortetermijngeheugen is van slag), dufheid/sufheid, trillende handen, onregelmatige menstruatie... alles wat in de bijsluiter staat lijk ik te hebben.

18-04-2016 | Man | 47
Epilepsie
enige darmklachten en wat suf. Gebruik pas 1 maand, maar naast het paardenmiddel keppra/levetitacetam super.

15-09-2011 | Vrouw | 48

03-03-2017 | Man | 50
valproinezuur (1000mg)
Na een ongeval met schedelfractuur en epidurale bloedingen in 2014 blijven hoofdpijnklachten. Nu proberen deze te behandelen met Valproaat.

19-12-2022 | Man | 60
valproinezuur (300mg)
Bipolaire stoornis
Dit medicament werd mij in samenhang met zyprexa(Olanzapine) voorgeschreven. Bij oorspronkelijk gebruik, Olanzapine (Zyprexa) aan het begin v/d dag en natriumvalproaat 's avonds raakte mij dag/nacht ritme in de war. De zyprexa had een slaapwekkende werking en natriumvalproaat een activerende werking. Heb de inname omgedraaid. Zyprexa 's avonds en Natrium valproaat ' s o[lees meer...]chtends. De dosering is aan de lage kant vanwege, het niet acute stadium van de bipolaire stoornis. (Onderhouds medicatie)

19-02-2016 | Man | 60
valproinezuur (300mg)

17-09-2015 | Vrouw | 65
valproinezuur (500mg)
ik heb vanaf mijn 13e jaar migraine, van alles geprobeerd en via mijn neef die aan epileptie en migraine aanvallen lijd en van hem gehoord probeer het eens, ik naar de huisarts gegaan, het was voor hem nog niet helemaal bekend, maar eerst 1 maal mocht ik het slikken. Het had even geholpen 500mg, ik weer terug, ik had het altijd zo extreem erg de aanvallen en mocht over gaa[lees meer...]n op 2x de 500mg en notabene nu heb ik ongeveer 3 a 4 aanvallen per jaar, ik ben hier heel blij mee.

05-12-2012 | Vrouw | 67
Bipolaire stoornis
maagpijn , hevige maagpijn vanaf het begin. wordt niet minder.\ dosis verlaagd ,helpt niet ! maagpijn vooral sàvonds, heel erg. niet voor epilepsie maar voor Manie. wie heeft ervaring met dit middel ? gebruik fluvoxamine 100, al jaren tot volle tevredenheid, tegen depressiviteit . niet mee stoppen , dan is de ellende niet te overzien.