Valproinezuur / Natriumva...

valproinezuur

Epilepsie (13 meningen)
Bipolaire stoornis (3 meningen)

Valproinezuur (Depakine)

Bojan Nikolik (06-06-2015)

23-10-2010

Eerste epileptise aanval 10 dagen na hoofdletsel bij ongeluk

Van het bet begin gebruik af aan direct gewichtstoename van 6 kilo. Toename van al bestaande huidproblemen en ontstaan van nieuwe huidproblemen sinds depakinegebruik is begonnen. Ook lichte verwardheid.
03-10-2010

Epilepsie

Net begonnen (6 weken) met Depakine (zij het generiek als Natriumvalproaat). Effectiviteit kan ik niet veel over zeggen, maar de bijwerkingen zijn mij in het begin van het gebruik vies tegen gevallen. Voornamelijk het niet goed kunnen vertrouwen op je eigen lijf, zoals zwabberig gevoel in de benen, dingen vergeten, haspelen met praten, niet goed op woorden kunnen komen, [lees meer...]en zo. Dat wordt nu wel beter. Hopelijk blijft het die kant opgaan.
15-12-2009

06-04-2009

Bijna dagelijkse hoofdpijn

16-03-2009
Vrouw

Bipolaire stoornis

Heb een sterke gewichtstoename van 20 kg in 3 maanden door een gebrek aan gevoel van verzadiging, ... echt vervelend! Mijn manie-en zijn echter volledig verdwenen, en ik voel ook geen "druk" meer .. voelde me soms als een bom vlak voor de ontploffing. Zeer goed middel ... het verzadigingsgevoel kwam uiteindelijk weer terug! Alleen de kilo's moet ik nu nog kwijt zien te r[lees meer...]aken. Gaat alleen dmv beweging en niet door dieet !!!!!! Met valproaat staat het metabolisme van het lichaam als het ware op een heel 'laag pitje'... een dieet verlaagt het basaal metabolisme nog verder. De enige manier om het vet kwijt te raken is door duursport. Ik sport 5-6 keer per week, afwisselend krachttraining en duurtraining om de dag, minstens 45-60 minuten. Alleen dan zal je afvallen. Dit is in ieder geval mijn ervaring, en geloof me ik heb de afgelopen jaren echt alles geprobeerd !!!!!!!!!!!!
08-12-2008

Epilepsie ; Manisch Depressiviteit

Zie ook Depakine De merknaam waaronder Valproinezuur/valproaat werd uitgebracht. Wordt gebruikt voor Epilepsie, Manisch Depressiviteit en Migraine.
13-06-2017

Valproinezuur / Natriumvalproaat (valproinezuur)

Super goed. Bijna geen aanvallen meer. En als er een is is hij goed te bestrijden met imigran. Super!
07-12-2015

Epilepsie

Twee insulten gehad, waarna EEG/slaap-EEG en MRI > licht vorm van epilepsie. Valproaat voorgeschreven gekregen en tot nu toe gelukkig geen insulten meer gehad.
30-03-2012

Valproinezuur / Natriumvalproaat (valproinezuur)

Dit middel geeft weinig bijwerkingen. Enige bijwerking die ik ervaar is vermoeidheid. Helaas tot dusver nog geen effect. Waarschijnlijk ga ik in mei weer over op een ander middel, middel nummer 6!
05-03-2017

Bipolaire stoornis

Hoewel ik nog aan het opbouwen ben merk ik dat mijn stemming stabieler is en dat ik meer rust in mijn hoofd heb. Wel ben ik in de maanden sinds gebruik 5 kilo aangekomen. Dat is niet volledig te verklaren door de medicatie maar heeft er voor mijn gevoel wel mee te maken. Verder geen vervelende bijwerkingen. In tegen stelling tot andere medicatie die ik geprobeerd heb heeft[lees meer...] het ook geen heel erg versuffend effect op mij, zodat ik prettig kan blijven studeren.
03-05-2018

Hersentumor

25-05-2016

Onrust

Na jaren lang van alles geprobeerd te hebben is dit het eerste medicijn dat bij mij aan slaat, heerlijk! Het zorgt voor veel rust in mijn dagelijkse bezigheid en voorkomt een hoop frustratie en chaotische toestanden. Bij mij zijn beta spindles de reden om dit medicijn te gebruiken. Het was een probeersel van de specialist, nadat eerdere dingen niet werkten. Ik gebruik [lees meer...]het nu ongeveer een half jaar en ben er dus (mede door mijn eerdere teleurstellingen bij andere medicijnen) erg content mee. De bijwerkingen vind ik reuze meevallen, zeker gezien het succes van de werking!
21-04-2013

Epilepsie

Ik ben in mijn puberteit met depakine begonnen. In die tijd was ik een totaal ander mens, mijn moeder drong er op aan om een ander medicijn te gebruiken omdat ze haar eigen kind (mij) niet meer kende. (chagrijnig, aankomen) Na een aantal jaar toch weer depakine geprobeerd. (incl. lamicatal) Geen aanvallen meer, 10 jaar aanvalsvrij. Enige waar ik last van heb is af en toe b[lees meer...]even met mijn handen (vooral als ik spanningen/zenuwen heb voor iets) en veel eetlust. Nu naar 10 jaar gestopt met anticonceptie en... weg eetlust en weer 6 kilo eraf, voel me blijer dan voorheen... (ik denk vooral de hormonen) Anticonceptie heeft namelijk ook invloed op depakine, de depakine wordt niet goed opgenomen in het bloed dus had ook nooit een stopweek. (volgens neuroloog) Blij dat ik gestopt ben met anticonceptie en nu minder bijwerkingen heb. Alleen het beven is het enige.
15-02-2012

Epilepsie

Ben sinds vorig jaar zomer 2011 gaan afbouwen met de medicatie. ik was al 3 jaar aanvalsvrij, mede dankzij de goede werking van natriumvalproaat. Op advies van huisarts en onder begeleiding van neuroloog zou ik overstappen naar andere medicatie omdat zo vreselijk snel veel was aangekomen (25 kilo in 4 jaar). De medicatie bevat een stof die ervoor zorgt dat je hersenen geen[lees meer...] seintje meer doorgeven dat je vol zit en/ of wekken hongergevoel op begreep ik. Nou was overstappen ook een risico op aanvallen ivm opnieuw instellen dus besloot ik uiteraard in overleg met specialist om helemaal te stoppen met anti-epileptica. Uiteraard icm met een goed ritme, genoeg rust en weinig alcohol enzo. ik ben nu 3 maanden helemaal 'clean' en een ander mens geworden. mezelf, en niet langer wazig, verdwaasd, lusteloos, inactief en stoned-achtig. Omdat je de medicijnen geleidelijk opbouwt heb je het niet zo door, maar je wordt afwezig, hongerig, suf.. wat in mijn geval leidde tot depressie. Ik kwam tot niets meer, emoties werden afgestompt. Ik ben nu veel alerter en dat gaat gepaard met meer zelfvertrouwen. mentale klachten als depressie kan ik nu veel beter tegengaan. Ik voel me in staat veel meer werk te verzetten. Ik word weer gewoon boos als dat nodig is, ben weer gaan menstrueren (dat bleef uit) en val rustig aan weer wat af. (van de hoeveelheden die ik eerst zonder moeite opat wordt ik nu misselijk en krijg enorme last van m'n maag. eet nu minder dan de helft). Met die medicijnen kon ik gerust dagen achtereen slapen. Ik had moeite met inslapen na het stoppen, omdat ik niet meer zo versuft was. Dat is inmiddels door gewenning goed gekomen, want daar maakte ik me best zorgen over ivm angst voor terugkerende epilepsie. Ik had van die homeopatische slaappillen gehaald, maar toen ik die eenmaal in huis had vond ik de rust om naturel in slaap te vallen. Kortom; ik vind natriumvalproaat medicatie die goed werkt om epileptische aanvallen tegen te gaan, maar ben vooral na het afbouwen erg geschrokken van alle bijwerkingen die op mijn leven een zeer negatieve invloed hebben gehad.
12-07-2018

Valproinezuur / Natriumvalproaat (valproinezuur)

Helpt enorm om externe prikkels (geluid,licht etc) naar een draaglijk niveau te krijgen. Hierdoor een stuk minder vaak en een stuk minder heftig overprikkelt. Het is wel een zwaar middel waardoor ik in het begin echt behoorlijk van de wereld was, maar dat was gelijk ook wel de werking die ik al jaren van een medicijn zocht. Naar verloop van tijd werd dit minder maar voor m[lees meer...]ij wegen de bijwerkingen niet op tegen de positieve effecten. Erg tevreden dus.
06-11-2011

Impulsieviteit,prikkels van buiten

Kilos kwamen eraan en merkte niks

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (515) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum