Valproinezuur / Natriumva...

Epilepsie (13 meningen)
Bipolaire stoornis (3 meningen)

Valproinezuur (Depakine)

Bojan Nikolik (06-06-2015)

13-02-2012 | Vrouw | 42
Epilepsie
Ben in juni vorig jaar gediagnosticeerd met epilepsie en gebruik sindsdien valproïnezuur. Het middel werkt uitstekend tegen epilepsie (heb daarna geen enkele aanval en zelfs geen kleine absence meer gehad) maar ik ben bepaald niet blij met de bijwerkingen. Verhoogde eetlust, verlaagd/vertraagd verzadigingsgevoel (en dus gewichtstoename van ca. 8 kilo sinds juni), tijdelijk[lees meer...]e haaruitval, verwardheid (niet op woorden/feiten kunnen komen, dingen vergeten, kortetermijngeheugen is van slag), dufheid/sufheid, trillende handen, onregelmatige menstruatie... alles wat in de bijsluiter staat lijk ik te hebben.

06-11-2011 | Man | 34
Impulsieviteit,prikkels van buiten
Kilos kwamen eraan en merkte niks

03-10-2010 | Man
Epilepsie
Net begonnen (6 weken) met Depakine (zij het generiek als Natriumvalproaat). Effectiviteit kan ik niet veel over zeggen, maar de bijwerkingen zijn mij in het begin van het gebruik vies tegen gevallen. Voornamelijk het niet goed kunnen vertrouwen op je eigen lijf, zoals zwabberig gevoel in de benen, dingen vergeten, haspelen met praten, niet goed op woorden kunnen komen, [lees meer...]en zo. Dat wordt nu wel beter. Hopelijk blijft het die kant opgaan.

06-04-2009 | Man
Bijna dagelijkse hoofdpijn

08-12-2008 | Man
Epilepsie ; Manisch Depressiviteit
Zie ook Depakine De merknaam waaronder Valproinezuur/valproaat werd uitgebracht. Wordt gebruikt voor Epilepsie, Manisch Depressiviteit en Migraine.

12-07-2018 | Man | 34
valproinezuur (500mg)
Helpt enorm om externe prikkels (geluid,licht etc) naar een draaglijk niveau te krijgen. Hierdoor een stuk minder vaak en een stuk minder heftig overprikkelt. Het is wel een zwaar middel waardoor ik in het begin echt behoorlijk van de wereld was, maar dat was gelijk ook wel de werking die ik al jaren van een medicijn zocht. Naar verloop van tijd werd dit minder maar voor m[lees meer...]ij wegen de bijwerkingen niet op tegen de positieve effecten. Erg tevreden dus.

13-06-2017 | Man | 12
valproinezuur (300mg)
Super goed. Bijna geen aanvallen meer. En als er een is is hij goed te bestrijden met imigran. Super!

25-05-2016 | Man | 27
valproinezuur (500mg)
Onrust
Na jaren lang van alles geprobeerd te hebben is dit het eerste medicijn dat bij mij aan slaat, heerlijk! Het zorgt voor veel rust in mijn dagelijkse bezigheid en voorkomt een hoop frustratie en chaotische toestanden. Bij mij zijn beta spindles de reden om dit medicijn te gebruiken. Het was een probeersel van de specialist, nadat eerdere dingen niet werkten. Ik gebruik [lees meer...]het nu ongeveer een half jaar en ben er dus (mede door mijn eerdere teleurstellingen bij andere medicijnen) erg content mee. De bijwerkingen vind ik reuze meevallen, zeker gezien het succes van de werking!

19-02-2016 | Man | 60
valproinezuur (300mg)

16-03-2009 | Vrouw
Bipolaire stoornis
Heb een sterke gewichtstoename van 20 kg in 3 maanden door een gebrek aan gevoel van verzadiging, ... echt vervelend! Mijn manie-en zijn echter volledig verdwenen, en ik voel ook geen "druk" meer .. voelde me soms als een bom vlak voor de ontploffing. Zeer goed middel ... het verzadigingsgevoel kwam uiteindelijk weer terug! Alleen de kilo's moet ik nu nog kwijt zien te r[lees meer...]aken. Gaat alleen dmv beweging en niet door dieet !!!!!! Met valproaat staat het metabolisme van het lichaam als het ware op een heel 'laag pitje'... een dieet verlaagt het basaal metabolisme nog verder. De enige manier om het vet kwijt te raken is door duursport. Ik sport 5-6 keer per week, afwisselend krachttraining en duurtraining om de dag, minstens 45-60 minuten. Alleen dan zal je afvallen. Dit is in ieder geval mijn ervaring, en geloof me ik heb de afgelopen jaren echt alles geprobeerd !!!!!!!!!!!!

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (543) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum