Valproinezuur / Natriumva...

valproinezuur

Epilepsie (13 meningen)
Bipolaire stoornis (3 meningen)

Valproinezuur (Depakine)

Bojan Nikolik (06-06-2015)

05-12-2012

Bipolaire stoornis

maagpijn , hevige maagpijn vanaf het begin. wordt niet minder.\ dosis verlaagd ,helpt niet ! maagpijn vooral sàvonds, heel erg. niet voor epilepsie maar voor Manie. wie heeft ervaring met dit middel ? gebruik fluvoxamine 100, al jaren tot volle tevredenheid, tegen depressiviteit . niet mee stoppen , dan is de ellende niet te overzien.
30-03-2012

Valproinezuur / Natriumvalproaat (valproinezuur)

Dit middel geeft weinig bijwerkingen. Enige bijwerking die ik ervaar is vermoeidheid. Helaas tot dusver nog geen effect. Waarschijnlijk ga ik in mei weer over op een ander middel, middel nummer 6!
15-12-2009
Man

03-05-2018

Hersentumor

02-02-2016

Epilepsie

Het heeft bij mij niet zo goed geholpen. Ik heb een andere medicijn erbij gekregen welke de werking moet versterken. Omdat het al een aardig hoge dosering is, kan het niet meer omlaag.
15-02-2012

Epilepsie

Ben sinds vorig jaar zomer 2011 gaan afbouwen met de medicatie. ik was al 3 jaar aanvalsvrij, mede dankzij de goede werking van natriumvalproaat. Op advies van huisarts en onder begeleiding van neuroloog zou ik overstappen naar andere medicatie omdat zo vreselijk snel veel was aangekomen (25 kilo in 4 jaar). De medicatie bevat een stof die ervoor zorgt dat je hersenen geen[lees meer...] seintje meer doorgeven dat je vol zit en/ of wekken hongergevoel op begreep ik. Nou was overstappen ook een risico op aanvallen ivm opnieuw instellen dus besloot ik uiteraard in overleg met specialist om helemaal te stoppen met anti-epileptica. Uiteraard icm met een goed ritme, genoeg rust en weinig alcohol enzo. ik ben nu 3 maanden helemaal 'clean' en een ander mens geworden. mezelf, en niet langer wazig, verdwaasd, lusteloos, inactief en stoned-achtig. Omdat je de medicijnen geleidelijk opbouwt heb je het niet zo door, maar je wordt afwezig, hongerig, suf.. wat in mijn geval leidde tot depressie. Ik kwam tot niets meer, emoties werden afgestompt. Ik ben nu veel alerter en dat gaat gepaard met meer zelfvertrouwen. mentale klachten als depressie kan ik nu veel beter tegengaan. Ik voel me in staat veel meer werk te verzetten. Ik word weer gewoon boos als dat nodig is, ben weer gaan menstrueren (dat bleef uit) en val rustig aan weer wat af. (van de hoeveelheden die ik eerst zonder moeite opat wordt ik nu misselijk en krijg enorme last van m'n maag. eet nu minder dan de helft). Met die medicijnen kon ik gerust dagen achtereen slapen. Ik had moeite met inslapen na het stoppen, omdat ik niet meer zo versuft was. Dat is inmiddels door gewenning goed gekomen, want daar maakte ik me best zorgen over ivm angst voor terugkerende epilepsie. Ik had van die homeopatische slaappillen gehaald, maar toen ik die eenmaal in huis had vond ik de rust om naturel in slaap te vallen. Kortom; ik vind natriumvalproaat medicatie die goed werkt om epileptische aanvallen tegen te gaan, maar ben vooral na het afbouwen erg geschrokken van alle bijwerkingen die op mijn leven een zeer negatieve invloed hebben gehad.
05-03-2017

Bipolaire stoornis

Hoewel ik nog aan het opbouwen ben merk ik dat mijn stemming stabieler is en dat ik meer rust in mijn hoofd heb. Wel ben ik in de maanden sinds gebruik 5 kilo aangekomen. Dat is niet volledig te verklaren door de medicatie maar heeft er voor mijn gevoel wel mee te maken. Verder geen vervelende bijwerkingen. In tegen stelling tot andere medicatie die ik geprobeerd heb heeft[lees meer...] het ook geen heel erg versuffend effect op mij, zodat ik prettig kan blijven studeren.
17-09-2015

Valproinezuur / Natriumvalproaat (valproinezuur)

ik heb vanaf mijn 13e jaar migraine, van alles geprobeerd en via mijn neef die aan epileptie en migraine aanvallen lijd en van hem gehoord probeer het eens, ik naar de huisarts gegaan, het was voor hem nog niet helemaal bekend, maar eerst 1 maal mocht ik het slikken. Het had even geholpen 500mg, ik weer terug, ik had het altijd zo extreem erg de aanvallen en mocht over gaa[lees meer...]n op 2x de 500mg en notabene nu heb ik ongeveer 3 a 4 aanvallen per jaar, ik ben hier heel blij mee.
05-09-2013

Epilepsie

In vergelijking met andere middelen tegen epilepsie die ik heb gebruikt, relatief weinig bijwerkingen. M'n menstruatiecyclus is vaak wel verstoord. Daarnaast: in het begin heel vaak misselijk. Nu nog: wat vaker plassen dan normaal, trillende handen, een licht gevoel van watten in je hoofd. Een tip voor misselijkheid: eerst even wat eten voor je de pillen inneemt. Heeft [lees meer...]bij mij erg geholpen.
15-09-2011

01-06-2011

Epilepsie

Misselijk geweest in het begin, is helemaal weg nu ik altijd wat eet voor het slikken. Werkt in vergelijking met andere middelen goed tegen epilepsie, sufheid valt mee. Wel vervelend: erg onregelmatige menstruatie en bijbehorende klachten. Lager libido... Verder 4-5 kilo aangekomen (valt mee ja) en droog futloos haar, vreemd genoeg. Soms het vermoeden dat 't niet goed op [lees meer...]m'n stemming werkt maar dat kan ook aan hormonen liggen. Verder heel snel trillende handen bij zenuwen of honger, staat niet in verhouding.
23-10-2010
Man

Eerste epileptise aanval 10 dagen na hoofdletsel bij ongeluk

Van het bet begin gebruik af aan direct gewichtstoename van 6 kilo. Toename van al bestaande huidproblemen en ontstaan van nieuwe huidproblemen sinds depakinegebruik is begonnen. Ook lichte verwardheid.
03-03-2017

Valproinezuur / Natriumvalproaat (valproinezuur)

Na een ongeval met schedelfractuur en epidurale bloedingen in 2014 blijven hoofdpijnklachten. Nu proberen deze te behandelen met Valproaat.
18-04-2016

Epilepsie

enige darmklachten en wat suf. Gebruik pas 1 maand, maar naast het paardenmiddel keppra/levetitacetam super.
07-12-2015

Epilepsie

Twee insulten gehad, waarna EEG/slaap-EEG en MRI > licht vorm van epilepsie. Valproaat voorgeschreven gekregen en tot nu toe gelukkig geen insulten meer gehad.
21-04-2013

Epilepsie

Ik ben in mijn puberteit met depakine begonnen. In die tijd was ik een totaal ander mens, mijn moeder drong er op aan om een ander medicijn te gebruiken omdat ze haar eigen kind (mij) niet meer kende. (chagrijnig, aankomen) Na een aantal jaar toch weer depakine geprobeerd. (incl. lamicatal) Geen aanvallen meer, 10 jaar aanvalsvrij. Enige waar ik last van heb is af en toe b[lees meer...]even met mijn handen (vooral als ik spanningen/zenuwen heb voor iets) en veel eetlust. Nu naar 10 jaar gestopt met anticonceptie en... weg eetlust en weer 6 kilo eraf, voel me blijer dan voorheen... (ik denk vooral de hormonen) Anticonceptie heeft namelijk ook invloed op depakine, de depakine wordt niet goed opgenomen in het bloed dus had ook nooit een stopweek. (volgens neuroloog) Blij dat ik gestopt ben met anticonceptie en nu minder bijwerkingen heb. Alleen het beven is het enige.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum