Ervaringen met Valproinezuur / Natriumvalproaat

Valproinezuur / Natriumva...

valproinezuur

Bipolaire stoornis (4 meningen)

Valproinezuur (Depakine)

Bojan Nikolik (06-06-2015)

06-04-2009 | Man
Bijna dagelijkse hoofdpijn

08-12-2008 | Man
Epilepsie ; Manisch Depressiviteit
Zie ook Depakine De merknaam waaronder Valproinezuur/valproaat werd uitgebracht. Wordt gebruikt voor Epilepsie, Manisch Depressiviteit en Migraine.

19-12-2022 | Man | 60
Bipolaire stoornis
Dit medicament werd mij in samenhang met zyprexa(Olanzapine) voorgeschreven. Bij oorspronkelijk gebruik, Olanzapine (Zyprexa) aan het begin v/d dag en natriumvalproaat 's avonds raakte mij dag/nacht ritme in de war. De zyprexa had een slaapwekkende werking en natriumvalproaat een activerende werking. Heb de inname omgedraaid. Zyprexa 's avonds en Natrium valproaat ' s o[lees meer...]chtends. De dosering is aan de lage kant vanwege, het niet acute stadium van de bipolaire stoornis. (Onderhouds medicatie)

12-07-2018 | Man | 34
valproinezuur (500mg)
Helpt enorm om externe prikkels (geluid,licht etc) naar een draaglijk niveau te krijgen. Hierdoor een stuk minder vaak en een stuk minder heftig overprikkelt. Het is wel een zwaar middel waardoor ik in het begin echt behoorlijk van de wereld was, maar dat was gelijk ook wel de werking die ik al jaren van een medicijn zocht. Naar verloop van tijd werd dit minder maar voor m[lees meer...]ij wegen de bijwerkingen niet op tegen de positieve effecten. Erg tevreden dus.

03-05-2018 | Man | 26
Hersentumor

13-06-2017 | Man | 12
valproinezuur (300mg)
Super goed. Bijna geen aanvallen meer. En als er een is is hij goed te bestrijden met imigran. Super!

03-03-2017 | Man | 50
valproinezuur (1000mg)
Na een ongeval met schedelfractuur en epidurale bloedingen in 2014 blijven hoofdpijnklachten. Nu proberen deze te behandelen met Valproaat.

25-05-2016 | Man | 27
Onrust
Na jaren lang van alles geprobeerd te hebben is dit het eerste medicijn dat bij mij aan slaat, heerlijk! Het zorgt voor veel rust in mijn dagelijkse bezigheid en voorkomt een hoop frustratie en chaotische toestanden. Bij mij zijn beta spindles de reden om dit medicijn te gebruiken. Het was een probeersel van de specialist, nadat eerdere dingen niet werkten. Ik gebruik [lees meer...]het nu ongeveer een half jaar en ben er dus (mede door mijn eerdere teleurstellingen bij andere medicijnen) erg content mee. De bijwerkingen vind ik reuze meevallen, zeker gezien het succes van de werking!

18-04-2016 | Man | 47
Epilepsie
enige darmklachten en wat suf. Gebruik pas 1 maand, maar naast het paardenmiddel keppra/levetitacetam super.

19-02-2016 | Man | 60

02-02-2016 | Man | 36
Epilepsie
Het heeft bij mij niet zo goed geholpen. Ik heb een andere medicijn erbij gekregen welke de werking moet versterken. Omdat het al een aardig hoge dosering is, kan het niet meer omlaag.

06-11-2011 | Man | 34
Impulsieviteit,prikkels van buiten
Kilos kwamen eraan en merkte niks

23-10-2010 | Man
Eerste epileptise aanval 10 dagen na hoofdletsel bij ongeluk
Van het bet begin gebruik af aan direct gewichtstoename van 6 kilo. Toename van al bestaande huidproblemen en ontstaan van nieuwe huidproblemen sinds depakinegebruik is begonnen. Ook lichte verwardheid.

03-10-2010 | Man
Epilepsie
Net begonnen (6 weken) met Depakine (zij het generiek als Natriumvalproaat). Effectiviteit kan ik niet veel over zeggen, maar de bijwerkingen zijn mij in het begin van het gebruik vies tegen gevallen. Voornamelijk het niet goed kunnen vertrouwen op je eigen lijf, zoals zwabberig gevoel in de benen, dingen vergeten, haspelen met praten, niet goed op woorden kunnen komen, [lees meer...]en zo. Dat wordt nu wel beter. Hopelijk blijft het die kant opgaan.

15-12-2009 | Man

28-12-2021 | Vrouw | 27
ADHD
Ik heb dit gekregen voor ADHD .. heb dit nergens terug gelezen maargoed... Zal wel de enige zijn .. ik heb een vraag .. ik slaap snachts niet ervan ben nu al 2 dagen wakker ...