Ervaringen met Vimpat

02-07-2011 | Vrouw | 29
Epilepsie
Gebruik het medicijn nu ongeveer 2 jaar. 's ochtends 250 mg en 's avonds 200 mg. Eerst ging het erg goed. Helemaal geen last van bijwerkingen. na ongeveer een half jaar namen de epileptische insulten in frequentie toe. Ben vervolgens naast de Vimpat gestart met lamictal wat we nog steeds aan het ophogen zijn in mg. De insulten nemen af maar blijven aanwezig

22-06-2019 | Man | 30
Epilepsie
Vanaf mijn 25e epileptische aanvallen, eigenlijk alleen snachts. Eerst begonnen met Kepra maar dit hielp niet 100% Daarna begonnen met Kepra. Dit werkte pas na een half jaar. Nu al een jaar aanvallen en heb ik nog maar een kleine dosis nodig. Ik heb ook last van mijn korte termijn geheugen ik kan over het algemeen vakanties, films, werk niet herrinneren. Met films is het w[lees meer...]el handig. Ben nu 30 jaar en heb het gevoel dat de epilepsie weg is maar ik durf niet helemaal te stoppen met het medicijn.

11-10-2021 | Vrouw | 32
lacosamide (200mg)
Epilepsie
Meteen met 2x 200mg per dag begonnen, zonder combinatie met andere medicatie. Geen zeer ernstige bijwerkingen maar wel vervelende zoals hoofdpijn, moeheid, vergeetachtigheid,..

05-07-2011 | Vrouw | 34
Epilepsie
de aanvallen en absences zijn goed onder controle maar de bijwerkingen zijn zeer gevaarlijk, beven, misselijkheid, duizelig zijn, hoofdpijn, slaperigheid, wazig zien, obstipatie en moeilijk slikken

31-05-2016 | Vrouw | 35
lacosamide (150mg)
Epilepsie
Ik kreeg zelfmoordgedachten, in eerste instantie legde ik nog niet de link met die medicatie, ben maanden aan het zoeken geweest waarom ik me zo voelde, en durfde dit tegen niemand zeggen, ook gewoon omdat ik geen reden had om me zo te voelen, toevallig ging ik na al verschillende maanden daarmee rondgelopen te hebben de bijsluiter lezen waar opstond dat een klein percenta[lees meer...]ge mensen gevoelens krijgt om zich pijn te doen tot zelfs de dood, daar was dus de verklaring, ik heb dit dan ook aan mijn ouders gemeld en ben dan terug die medicatie gaan afbouwen, en dat gevoel is verdwenen, het akelige was zelfs toen ik de reden wist en aan het afbouwen was zat dat nog wel in mijn bloed en in bed (wanneer de gevoelens het ergste waren) gingen steeds de woorden door mijn hoofd, het ligt aan de medicatie, maar als je er nu een eind aan maakt ben je er nu al vanaf, dat was echt vechten tegen je eigen gedachten, dit wil ik nooit meer meemaken, wat ik nu wel geleerd heb, als ik me nog eens zo moest voelen, zal ik het sneller zeggen, omdat ik nu weet dat de oorzaak niet altijd bij jezelf te zoeken is.

28-04-2014 | Vrouw | 36
Epilepsie
op een anderhalve maand was ik 20 kilo bijgekomen door de bijwerking van vimpat ik sliep, eten dat was alles geen beweging, geen fut, geen energie, depressief, ... wazig zien, evenwichtstoornissen

25-03-2011 | Man | 36
Epilepsie
ik heb vanaf mijn 21e epilepsie, heb sinds zomer 2009 vimpat bij keppra (2x750mg p/dag) gekregen, aanvallen sterk afgenomen, voorheen 8 a 9 per jaar, na vimpat 1 a 2 per jaar, enige nadeel is wel sinds begin vimpat tot nu ca.40 kilo aangekomen, en ik word nog steeds elke maand zwaarder en zwaarder, dat is het grootste nadeel, maar liever wat te zwaar dan meer aanvallen

22-01-2011 | Man | 36
Absence/wegraking
Na een lange periode van druk en stress heb ik mijn eerste wegraking in juli 2010 gekregen tijdens het autorijden, auto totalloss gereden, dit was de eerste aanval, denk ik. Ik had gelukkig niks, het was een eenzijdig ongeval. Op de EHBO weer een wegraking gekregen, Neuroloog stond erbij, die gaf aan dat ik last had van wegrakingen. Hij schreef Vimpat voor, 2 x 4 tablette[lees meer...]n. Sindsdien geen aanvallen gehad, denk ik. Het probleem is, dat je niet weet dat je een wegraking hebt gehad. Ik had wel last van een beetje duizeligheid en gewichtstoename, was ik eindelijk afgevallen, kwam het er weer bij. Omdat ik dacht dat de wegrakingen wel weg zouden blijven, besloot ik in december om 's morgens 2 pillen te nemen en 's avonds 1 pil. En wat denk je? 3 dagen later kreeg ik weer een wegraking toen ik met de overbuurman stond te praten, weer naar de EHBO, en daar kreeg ik er weer 1. Dus nu slik ik weer 2 x 4 tabletten, en ben niet meer eigenwijs, en laat de hoeveelheid wel over aan de neuroloog. Tot nu gaat het goed, en aan de duizeligheid ben ik gewend.

09-06-2014 | Man | 38
Epilepsie
Tijdens een opname stelde de specialist voor om mijn medicatie te veranderen door vimpat te gaan gebruiken. Ik was zijn tweede client waar het bij toegepast werd. Het middel was net op de markt en wist mij niks te vertellen over de bijwerkingen. Het middel sloeg zo goed aan dat ik weer goed kan functioneren in de maatschappij . De nachtelijke aanvallen zijn gebleven [lees meer...]maar een stuk afgenomen . Aan dit middel zitten wel vervelende bijwerkingen zoals instabielheid en geheugen problemen met name op het kort geheugen. Die laatste wordt gezien als zeer vervelend, maar ook door mijn omgeving. Deze twee bijwerkingen Spelen elke dag weer op en dat is zeer vervelend, maar weegt niet op tegen het resultaat wat er geboekt is. Ik ben zeer te spreken over vimpat

11-01-2018 | Vrouw | 39
Epilepsie
Sinds mijn 19de epilepsie, tonisch-klonische aanvallen, gemiddeld om de anderhalf jaar. Nooit medicijnen gebruikt. Bleef 5 jaar weg (28 tot 33) Na een periode van stress ineens 4 aanvallen in 8 maanden tijd. Na de 2de van die serie begonnen met keppra (binnen een paar dagen zeer agressief en zelfmoordgedachten, bizar fenomeen, meteen gestopt) vervolgens begonnen met Vimpat[lees meer...], wat eigenlijk geen monotherapie schijnt te zijn, en vrij nieuw was. Eerste 2 weken 2x 50 mg per dag. Werd er een beetje high van (iig te prefereren boven agressief en suïcidaal ;-) ) wel opvallend verslechterd evenwichtsgevoel, snel duizelig, en het moeilijk op woorden kunnen komen. Het wende wel. De dosering werd verhoogd na een week of wat naar 200 mg per dag, en dat werd binnen een paar dagen zeer vervelend: slecht evenwichtsgevoel en duizeligheid werd extreem, zeer angstig, paniekaanvallen, een onwerkelijk en unheimisch gevoel. Weer terug naar 100 mg per dag werd dat beter. 2 keer afgebouwd naar 2x 25 mg per dag (half pilletje), en na totaal stoppen binnen een week weer een aanval, ik zit er kennelijk aan vast nu, helaas. Ik heb waarschijnlijk heel lage doseringen vanwege zeer gevoelige receptoren, maar bij mij werkt het kennelijk. Na de laatste stop meteen begonnen met 2x 50mg per dag- bleek teveel, want toen weer bovenstaande bijwerkingen. Nu al bijna 3 jaar aanvalsvrij op 2x 25 mg per dag. Vanzelfsprekend blij daarmee. Toch nooit een goed gevoel over gehad, maar ik durf nu niet meer te stoppen.

23-04-2015 | Vrouw | 39
lacosamide (75mg)
Epilepsie
ik heb op 5 december 2014 een N.V.S laten plaatsen en voel me er veel beter mee.....doe bijna geen abcences meer. nu ben ik aan afbouwen van 14 april 2015 van vimpat...s'morgen 75 mg en s'avonds 100mg, de bijwerkingen waren dat ik verzwaarde, niet prettig, nu door wat minder te nemen ben (allee denk ik 2 kg vermagert).....nu kan ik terug koken, fietsen wat ik vroeger niet [lees meer...]alleen kon doen, super gevoel. een aanrader om een nervus vagusstimulator te plaatsen als de medicatie niet helpt....bij mij helpte niks, geen keppra ,vimpat, tegretol, lacmital, frisium, ik was daar zo loom en moe van, nu gaan ze traagjes medicatie afbouwen. mn N.V.S staat nu op 1, 25 puls dus als ik terug ga naar de neuroloog in uz gent gaan ze hem nog verhogen, maar heb wel heesheid en braakneigingen, maar zolang mn abcences verminderd zijn al voor 80% vindt ik het super :-)

24-11-2014 | Vrouw | 39
Epilepsie
Ik neem vimpat en de bijwerkingen zijn verdikken, slaperig, futloos, en nog zoveel om op te noemen. Vrijdag 5 december wordt ik geopereerd en laat ik een nergus vagusstimulator plaatsen, medicatie helpt niet meer, 15 pillen op 1 dag, haat het gewoon, nu hopen dat ik wat ga vermageren ermee. Ik neem tegretol 200mg (smorgens en savonds,) keppra 1000 en 500 mg smorgens- savon[lees meer...]ds,) vimpat 100mg (smorgens- savonds)frisium 10mg ( smorgens- smiddags en savonds en lacmital 100 mg en 50 mg ook smorgens- savonds....een volledige medicijnenkast.

10-11-2014 | Vrouw | 39
Epilepsie
ik begin 11-11-2014 met vimpat omdat ik erg groei van dekapine ,en veel trillen ,maar ben bang voor bijwerkingen bij de vimpat ,wie heeft hier nog meer ervaringen in ,moet ook nog afbouwen met dekapine

08-08-2014 | Vrouw | 39
Epilepsie
Toen na Keppra, Depakine, Lamotrigine de neuroloog vertelde over Vimpat; leek dat dé uitvinding. Maar HELAAS Ik sliep wel rustiger, maar juist de grote aanvallen in de nacht (ik krijg altijd aanvallen in de nacht) namen toe. Ik had overdag een zwaar hoofd en mijn geheugenverlies was vreselijk. Zelfs dingen van een paar geleden wist ik me al niet meer te herinneren. Compl[lees meer...]eet weg. En had moeite om op woorden te komen

20-09-2011 | Man | 40
Epilepsieaanval voor hersentumor
Mijn eerst epilepsieaanval heb ik gekregen op 27 mei 2011, de dotkers hebben me voorgeschreven depakine(300 mg 'smorgens en 500mg 'savonds), voelde mij heel goed. Door die drurkte van hersenzwel op mijn praatgebedied hebben ze mij mijn depakine verhoogd(2x 500 's'morgens en s'avonds + kepra + lamictal); dan was ik echt een zombie en moest met een rolstoel gaan wandelen. Me[lees meer...]t kepra ben ik ermee gestopt en ben begonnen met vimpat(1x100mg s'morgens en s' avonds) en voelde mij fitter. Mijn praataanvallen en klein epilepsieaanvallan(gezichtstrekken) heb ik nog(waarschijnlijk door mijn operatie: kwaadaardige hersentumor multiforme=glioplastomia). Mijn kanker is tock volledig verwijderd. Zal de redenen zijn van mijn praataanvallen en gezichtstrekken. mijn neuroloog hefft mij voorgesteld om de dosering verhogen(i.p.v. 100mg 2x per->150mg 2x per dag). Ben nu aan het wachten voor de resultaten. Ben 10 kg bijgekomen(waarschijnlijk depakine of vimpat), ben nu serieus aan het sporten-).

23-05-2011 | Vrouw | 40
lacosamide
neem nu sinds een vijftal maanden vimpat 50 mg s'morgens en 100 mg s'avonds samen met oxcarbezapine. De eerste maanden nam ik zowel s'morgens als s' avonds 100 mg waardoor ik s'morgens enorme draainissen had en op mijn werk problemen kreeg. In samenspraak met mijn professor ben ik dus nu verminderd tot 50 mg s'morgens. Ik voel mij hier heel goed bij , heb geen aanvallen [lees meer...]of aura's meer gehad. Alleen moet ik mijn gewicht in het oog houden want de kilootjes komen erbij.