Epilepsie (48 meningen)

14-09-2010 | Man
Epilepsie
Ik slik nu ruim een jaar vimpat samen met lamictal. Ik ben nu sinds 10 maanden aanvalsvrij. we hebben bijna 10 jaar naar de juiste medicatie gezocht. voor mij is vimpat de uitvinding. Ik las ook dat het niet vergoed wordt. Bij mij wordt alles gewoon vergoed door de ziekenvonds.

30-05-2010 | Man
Epilepsie
Veel mindere aanvallen en daarbij het dagelijkse leven in orde (heel soms als ik s,ochtends niet eet bevangenheden !!)

25-05-2010 | Vrouw
Epilepsie
het helpt erg goed bij mijn ziekte .en is erg makkelijk in te nemen. het enige nadeel is dat het niet vergoed word.

21-04-2010 | Man

19-03-2010 | Vrouw
Epilepsie
vimpat is gericht op de partieel complexe aanval. In de proef periode werkte het bij één derde van de proefpersonen. Ik slik het middel nu meer dan 1 jaar icm keppra, rivotril, lamictal en tranxene, maar het levert voor mij weinig op. Of dat aan de vimpat ligt kan nooit met zekerheid gezegd worden. Wel belangrijk: Het is het eerste medicijn waarbij ik geen enkele bijw[lees meer...]erking heb gehad.

06-03-2010 | Man
Epilepsie
gebruik dit medicijn samen met keppra (3750 mg ) en lamotrigine( 250 mg) per dag. Voor mij zijn het aantal toevallen afgenomen naar gemiddeld 2 keer per maand.

04-12-2009 | Man
wel wat bijwerkingen, vooral duizeligheid. Dit ging na ongeveer 1 week over

08-03-2019 | Man | 15
Epilepsie
Betreft aanvallen echt goed maar bijwerking zo zwaar dat we helaas moesten stoppen.

05-03-2018 | Vrouw | 17
lacosamide (150mg)
Epilepsie
Helaas voor mijn dochter niet effectief heel veel last van duizelig en dubbelzien.

03-07-2017 | Vrouw | 18
Epilepsie
3e soort epilepsie voor mijn Juveniele Myoclonische Epilepsie. In het begin een lage dosis van 2x 2tabletten per dag naar 2x 4 tabletten per dag. In het begin hielpen de medicijnen goed, geen last van aanvallen behalve bij drukke periodes en wat stress waar ik niet van op keek. Na een heftige epileptische aanval is de dosis omhoog gegaan en heb ik veel last van bijwerkin[lees meer...]gen. Mijn eigen soort aanvallen komen terug en voel mij totaal niet fit. Op dit moment niet heel tevreden over het medicijn.

16-06-2011 | Vrouw | 20
Epilepsie
wat een ellendig medicijn. werd er onwijs suf van en was heel de dag moe. nu ben ik er net mee gestopt en moet ik mijn andere medicijn (carbamazepine) een beetje ophogen. ik voel me zo veel beter, zo veel fitter.

10-03-2019 | Man | 24
Epilepsie
Zelf heb ik alleen aanvallen in de avond/nacht om de enkele maanden. Gestart met Kepra geen effect, daarna overgestapt naar de Vimpat. Deze nu een jaar lang in gebruik met verschillende doseringen. Geen last van bijwerkingen, misschien wat minder fit of wat meer moeite met concentreren dan de Kepra. Maar dit is lastig te zeggen. Voor mijn gevoel heeft deze medicijn bij mij[lees meer...] geen effect op de aanvallen, ze blijven komen. Wel goed opletten bij de apotheek, heb een aantal keer verschillende merken gekregen.

31-07-2015 | Vrouw | 27
Epilepsie
Naar aanleiding van een aneurisma in mijn hersenen was een operatie niet te vermijden. Voor men mijn aneurisma ontdekte kreeg ik plots epilepsie als waarschuwing. Ook net na de operatie had ik nog aanvallen. Ik gebruikte keppra tot 3gr., Zonder resultaat. Toen mijn chirurg me vimpat als toevoeging voorschreef waren mijn aanvallen onmiddellijk voorbij. Sindsdien ben ik voll[lees meer...]edig afgebouwd met keppra over een periode van 5 jaar. Nu ben ik zwanger van men eerste kindje en ben ik benieuwd en angstig naar het resultaat van de testen. Open ruggetjes zijn namelijk een risico voor mensen die anti epileptica gebruiken. Ik hoop op termijn mijn laatste dosis vimpat ook te kunnen afbouwen.

03-03-2021 | Vrouw | 28
Epilepsie
Helaas heb ik een vorm van focale epilepsie die "medicatie resistent" is. Dit medicijn helpt de aanvallen bij mij qua intensiteit te verminderen, maar wegblijven doen zij helaas niet. De hoge dosering van 200 's ochtends en 200 s' avonds heeft er bij mij toegeleid dat na het inname moment ik tijdelijk extra vermoeid en duizelig ben. Nadat de spiegel weer gestegen is,[lees meer...] valt het op zich wel mee en kan ik mij weer wat beter concentreren. Ik slik het al jaren in combinatie met Briviact.

02-07-2011 | Vrouw | 29
Epilepsie
Gebruik het medicijn nu ongeveer 2 jaar. 's ochtends 250 mg en 's avonds 200 mg. Eerst ging het erg goed. Helemaal geen last van bijwerkingen. na ongeveer een half jaar namen de epileptische insulten in frequentie toe. Ben vervolgens naast de Vimpat gestart met lamictal wat we nog steeds aan het ophogen zijn in mg. De insulten nemen af maar blijven aanwezig

22-06-2019 | Man | 30
Epilepsie
Vanaf mijn 25e epileptische aanvallen, eigenlijk alleen snachts. Eerst begonnen met Kepra maar dit hielp niet 100% Daarna begonnen met Kepra. Dit werkte pas na een half jaar. Nu al een jaar aanvallen en heb ik nog maar een kleine dosis nodig. Ik heb ook last van mijn korte termijn geheugen ik kan over het algemeen vakanties, films, werk niet herrinneren. Met films is het w[lees meer...]el handig. Ben nu 30 jaar en heb het gevoel dat de epilepsie weg is maar ik durf niet helemaal te stoppen met het medicijn.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum