Ervaringen met Vimpat

14-09-2010 | Man
Epilepsie
Ik slik nu ruim een jaar vimpat samen met lamictal. Ik ben nu sinds 10 maanden aanvalsvrij. we hebben bijna 10 jaar naar de juiste medicatie gezocht. voor mij is vimpat de uitvinding. Ik las ook dat het niet vergoed wordt. Bij mij wordt alles gewoon vergoed door de ziekenvonds.

30-05-2010 | Man
Epilepsie
Veel mindere aanvallen en daarbij het dagelijkse leven in orde (heel soms als ik s,ochtends niet eet bevangenheden !!)

25-05-2010 | Vrouw
Epilepsie
het helpt erg goed bij mijn ziekte .en is erg makkelijk in te nemen. het enige nadeel is dat het niet vergoed word.

21-04-2010 | Man

19-03-2010 | Vrouw
Epilepsie
vimpat is gericht op de partieel complexe aanval. In de proef periode werkte het bij één derde van de proefpersonen. Ik slik het middel nu meer dan 1 jaar icm keppra, rivotril, lamictal en tranxene, maar het levert voor mij weinig op. Of dat aan de vimpat ligt kan nooit met zekerheid gezegd worden. Wel belangrijk: Het is het eerste medicijn waarbij ik geen enkele bijw[lees meer...]erking heb gehad.

06-03-2010 | Man
Epilepsie
gebruik dit medicijn samen met keppra (3750 mg ) en lamotrigine( 250 mg) per dag. Voor mij zijn het aantal toevallen afgenomen naar gemiddeld 2 keer per maand.

04-12-2009 | Man
wel wat bijwerkingen, vooral duizeligheid. Dit ging na ongeveer 1 week over

08-03-2019 | Man | 15
Epilepsie
Betreft aanvallen echt goed maar bijwerking zo zwaar dat we helaas moesten stoppen.

31-05-2023 | Vrouw | 17
Epilepsie
Ik nam eerst elke ochtend en avond 500mg keppra Daardoor kreeg ik woede aanvallen waardoor de neuroloog mij heeft laten overschakelen naar Lamictal 150mg in de ochtend en in de avond Na een maand inemen van Lamictal heb ik 2 nachten in het ziekenhuis gelegen door een enorm zware epileptische aanval. Met spoed naar het ziekenhuis gebracht. Sinds dien ben ik overgescha[lees meer...]keld naar 100mg Lamictal en 50mg Vimpat in de ochtend en in de avond. Dit gaat heel goed! Sinds dien geen last meer gehad van epileptische aanvallen!

05-03-2018 | Vrouw | 17
lacosamide (150mg)
Epilepsie
Helaas voor mijn dochter niet effectief heel veel last van duizelig en dubbelzien.

03-07-2017 | Vrouw | 18
Epilepsie
3e soort epilepsie voor mijn Juveniele Myoclonische Epilepsie. In het begin een lage dosis van 2x 2tabletten per dag naar 2x 4 tabletten per dag. In het begin hielpen de medicijnen goed, geen last van aanvallen behalve bij drukke periodes en wat stress waar ik niet van op keek. Na een heftige epileptische aanval is de dosis omhoog gegaan en heb ik veel last van bijwerkin[lees meer...]gen. Mijn eigen soort aanvallen komen terug en voel mij totaal niet fit. Op dit moment niet heel tevreden over het medicijn.

16-06-2011 | Vrouw | 20
Epilepsie
wat een ellendig medicijn. werd er onwijs suf van en was heel de dag moe. nu ben ik er net mee gestopt en moet ik mijn andere medicijn (carbamazepine) een beetje ophogen. ik voel me zo veel beter, zo veel fitter.

07-07-2022 | Vrouw | 24
Epilepsie
Ik kreeg op 9 jarige leeftijd epilepsie en werd erger rond mijn puberteit. Grote invloed op mijn leven en ik heb rot fases hierdoor gehad. Ik heb aanvallen gehad waarbij ik van bed viel, stik aanvallen waar ik bewust bij was aanvallen waardoor ik tegen de muur sloeg aanvallen die ervoor zorgden dat mijn spieren in mijn schouders heel erg pijn deden. Nu ben ik 24 jaar en zi[lees meer...]t ik uiteindelijk aan goede medicijnen toch de bijwerkingen zijn nu een probleem voor mij. Vimpat is bij mij hoog kwa dosis. Ik neem 2 om 18:00 uur en 6 om 22:15 uur en bij de 6 vimpat nog 2 en een half trileptal. Heb geen zin om een heel verhaal te schrijven maar ik ga je vertellen dat die bijwerkingen mij niet goed doen 😄 alles wat ik hiervan lees komt bij mij voor en is niet iets om niet serieus te nemen, dit is serieus! Als neurologen of huisartsen dit niet serieus willen nemen hebben zij een probleem.

10-03-2019 | Man | 24
Epilepsie
Zelf heb ik alleen aanvallen in de avond/nacht om de enkele maanden. Gestart met Kepra geen effect, daarna overgestapt naar de Vimpat. Deze nu een jaar lang in gebruik met verschillende doseringen. Geen last van bijwerkingen, misschien wat minder fit of wat meer moeite met concentreren dan de Kepra. Maar dit is lastig te zeggen. Voor mijn gevoel heeft deze medicijn bij mij[lees meer...] geen effect op de aanvallen, ze blijven komen. Wel goed opletten bij de apotheek, heb een aantal keer verschillende merken gekregen.

31-07-2015 | Vrouw | 27
Epilepsie
Naar aanleiding van een aneurisma in mijn hersenen was een operatie niet te vermijden. Voor men mijn aneurisma ontdekte kreeg ik plots epilepsie als waarschuwing. Ook net na de operatie had ik nog aanvallen. Ik gebruikte keppra tot 3gr., Zonder resultaat. Toen mijn chirurg me vimpat als toevoeging voorschreef waren mijn aanvallen onmiddellijk voorbij. Sindsdien ben ik voll[lees meer...]edig afgebouwd met keppra over een periode van 5 jaar. Nu ben ik zwanger van men eerste kindje en ben ik benieuwd en angstig naar het resultaat van de testen. Open ruggetjes zijn namelijk een risico voor mensen die anti epileptica gebruiken. Ik hoop op termijn mijn laatste dosis vimpat ook te kunnen afbouwen.

03-03-2021 | Vrouw | 28
Epilepsie
Helaas heb ik een vorm van focale epilepsie die "medicatie resistent" is. Dit medicijn helpt de aanvallen bij mij qua intensiteit te verminderen, maar wegblijven doen zij helaas niet. De hoge dosering van 200 's ochtends en 200 s' avonds heeft er bij mij toegeleid dat na het inname moment ik tijdelijk extra vermoeid en duizelig ben. Nadat de spiegel weer gestegen is,[lees meer...] valt het op zich wel mee en kan ik mij weer wat beter concentreren. Ik slik het al jaren in combinatie met Briviact.