Ervaringen met Vimpat

duizeligheid hoofdpijn moeite met het vinden van woorden

10-11-2014 | Vrouw | 39
Epilepsie
ik begin 11-11-2014 met vimpat omdat ik erg groei van dekapine ,en veel trillen ,maar ben bang voor bijwerkingen bij de vimpat ,wie heeft hier nog meer ervaringen in ,moet ook nog afbouwen met dekapine

08-08-2014 | Vrouw | 39
Epilepsie
Toen na Keppra, Depakine, Lamotrigine de neuroloog vertelde over Vimpat; leek dat dé uitvinding. Maar HELAAS Ik sliep wel rustiger, maar juist de grote aanvallen in de nacht (ik krijg altijd aanvallen in de nacht) namen toe. Ik had overdag een zwaar hoofd en mijn geheugenverlies was vreselijk. Zelfs dingen van een paar geleden wist ik me al niet meer te herinneren. Compl[lees meer...]eet weg. En had moeite om op woorden te komen

09-06-2014 | Man | 38
Epilepsie
Tijdens een opname stelde de specialist voor om mijn medicatie te veranderen door vimpat te gaan gebruiken. Ik was zijn tweede client waar het bij toegepast werd. Het middel was net op de markt en wist mij niks te vertellen over de bijwerkingen. Het middel sloeg zo goed aan dat ik weer goed kan functioneren in de maatschappij . De nachtelijke aanvallen zijn gebleven [lees meer...]maar een stuk afgenomen . Aan dit middel zitten wel vervelende bijwerkingen zoals instabielheid en geheugen problemen met name op het kort geheugen. Die laatste wordt gezien als zeer vervelend, maar ook door mijn omgeving. Deze twee bijwerkingen Spelen elke dag weer op en dat is zeer vervelend, maar weegt niet op tegen het resultaat wat er geboekt is. Ik ben zeer te spreken over vimpat

28-04-2014 | Vrouw | 36
Epilepsie
op een anderhalve maand was ik 20 kilo bijgekomen door de bijwerking van vimpat ik sliep, eten dat was alles geen beweging, geen fut, geen energie, depressief, ... wazig zien, evenwichtstoornissen

25-03-2011 | Man | 36
Epilepsie
ik heb vanaf mijn 21e epilepsie, heb sinds zomer 2009 vimpat bij keppra (2x750mg p/dag) gekregen, aanvallen sterk afgenomen, voorheen 8 a 9 per jaar, na vimpat 1 a 2 per jaar, enige nadeel is wel sinds begin vimpat tot nu ca.40 kilo aangekomen, en ik word nog steeds elke maand zwaarder en zwaarder, dat is het grootste nadeel, maar liever wat te zwaar dan meer aanvallen

22-01-2011 | Man | 36
Absence/wegraking
Na een lange periode van druk en stress heb ik mijn eerste wegraking in juli 2010 gekregen tijdens het autorijden, auto totalloss gereden, dit was de eerste aanval, denk ik. Ik had gelukkig niks, het was een eenzijdig ongeval. Op de EHBO weer een wegraking gekregen, Neuroloog stond erbij, die gaf aan dat ik last had van wegrakingen. Hij schreef Vimpat voor, 2 x 4 tablette[lees meer...]n. Sindsdien geen aanvallen gehad, denk ik. Het probleem is, dat je niet weet dat je een wegraking hebt gehad. Ik had wel last van een beetje duizeligheid en gewichtstoename, was ik eindelijk afgevallen, kwam het er weer bij. Omdat ik dacht dat de wegrakingen wel weg zouden blijven, besloot ik in december om 's morgens 2 pillen te nemen en 's avonds 1 pil. En wat denk je? 3 dagen later kreeg ik weer een wegraking toen ik met de overbuurman stond te praten, weer naar de EHBO, en daar kreeg ik er weer 1. Dus nu slik ik weer 2 x 4 tabletten, en ben niet meer eigenwijs, en laat de hoeveelheid wel over aan de neuroloog. Tot nu gaat het goed, en aan de duizeligheid ben ik gewend.

31-05-2016 | Vrouw | 35
lacosamide (150mg)
Epilepsie
Ik kreeg zelfmoordgedachten, in eerste instantie legde ik nog niet de link met die medicatie, ben maanden aan het zoeken geweest waarom ik me zo voelde, en durfde dit tegen niemand zeggen, ook gewoon omdat ik geen reden had om me zo te voelen, toevallig ging ik na al verschillende maanden daarmee rondgelopen te hebben de bijsluiter lezen waar opstond dat een klein percenta[lees meer...]ge mensen gevoelens krijgt om zich pijn te doen tot zelfs de dood, daar was dus de verklaring, ik heb dit dan ook aan mijn ouders gemeld en ben dan terug die medicatie gaan afbouwen, en dat gevoel is verdwenen, het akelige was zelfs toen ik de reden wist en aan het afbouwen was zat dat nog wel in mijn bloed en in bed (wanneer de gevoelens het ergste waren) gingen steeds de woorden door mijn hoofd, het ligt aan de medicatie, maar als je er nu een eind aan maakt ben je er nu al vanaf, dat was echt vechten tegen je eigen gedachten, dit wil ik nooit meer meemaken, wat ik nu wel geleerd heb, als ik me nog eens zo moest voelen, zal ik het sneller zeggen, omdat ik nu weet dat de oorzaak niet altijd bij jezelf te zoeken is.

05-07-2011 | Vrouw | 34
Epilepsie
de aanvallen en absences zijn goed onder controle maar de bijwerkingen zijn zeer gevaarlijk, beven, misselijkheid, duizelig zijn, hoofdpijn, slaperigheid, wazig zien, obstipatie en moeilijk slikken

11-10-2021 | Vrouw | 32
lacosamide (200mg)
Epilepsie
Meteen met 2x 200mg per dag begonnen, zonder combinatie met andere medicatie. Geen zeer ernstige bijwerkingen maar wel vervelende zoals hoofdpijn, moeheid, vergeetachtigheid,..

22-06-2019 | Man | 30
Epilepsie
Vanaf mijn 25e epileptische aanvallen, eigenlijk alleen snachts. Eerst begonnen met Kepra maar dit hielp niet 100% Daarna begonnen met Kepra. Dit werkte pas na een half jaar. Nu al een jaar aanvallen en heb ik nog maar een kleine dosis nodig. Ik heb ook last van mijn korte termijn geheugen ik kan over het algemeen vakanties, films, werk niet herrinneren. Met films is het w[lees meer...]el handig. Ben nu 30 jaar en heb het gevoel dat de epilepsie weg is maar ik durf niet helemaal te stoppen met het medicijn.

02-07-2011 | Vrouw | 29
Epilepsie
Gebruik het medicijn nu ongeveer 2 jaar. 's ochtends 250 mg en 's avonds 200 mg. Eerst ging het erg goed. Helemaal geen last van bijwerkingen. na ongeveer een half jaar namen de epileptische insulten in frequentie toe. Ben vervolgens naast de Vimpat gestart met lamictal wat we nog steeds aan het ophogen zijn in mg. De insulten nemen af maar blijven aanwezig

19-04-2024 | Vrouw | 28

duizeligheid hoofdpijn moeite met het vinden van woorden

Het 3e medicijn die ik heb geprobeerd. De aanvallen (kleine focale overdag en tonisch clonisch in slaap) blijven met dit medicijn eindelijk weg maar de bijwerkingen zijn niet te doen. Hoofdpijn en duizeligheid staan wel bovenaan. Problemen met evenwicht belemmeren dagelijkse activiteiten. Ik wordt heel naar in de auto en heb moeite met roltrappen en liften. Een kleine drem[lees meer...]pel voelt alsof ik naar beneden ga in een schommelschip. Vermoeidheid, darmklachten, linker oor klapt soms dicht, winterhanden en tenen. Slapen is een drama. Lig onrustig, draai veel en praat ook. Worst soms midden in de nacht wakker, helemaal bezweet. Nachtmerries… krijg bijna het idee dat ik liever aanvallen heb dan deze bijwerkingen. Leef onder een steen, werk en studeer niet meer. In overleg met neuroloog besloten te stoppen en over te gaan op Carbamazepine. Fingers crossed Hiervoor Levetiracetam (meerdere bijwerkingen waaronder depressie, was mezelf niet meer) en lamotrigine (meerdere bijwerkingen zoals huiduitslag). Bij lamotrigine bleven de focale aanvallen ook niet weg, na wenning van dosis namen ze zelfs toe. Als iemand wilt praten zoek gerust contact op

03-03-2021 | Vrouw | 28
Epilepsie
Helaas heb ik een vorm van focale epilepsie die "medicatie resistent" is. Dit medicijn helpt de aanvallen bij mij qua intensiteit te verminderen, maar wegblijven doen zij helaas niet. De hoge dosering van 200 's ochtends en 200 s' avonds heeft er bij mij toegeleid dat na het inname moment ik tijdelijk extra vermoeid en duizelig ben. Nadat de spiegel weer gestegen is,[lees meer...] valt het op zich wel mee en kan ik mij weer wat beter concentreren. Ik slik het al jaren in combinatie met Briviact.

31-07-2015 | Vrouw | 27
Epilepsie
Naar aanleiding van een aneurisma in mijn hersenen was een operatie niet te vermijden. Voor men mijn aneurisma ontdekte kreeg ik plots epilepsie als waarschuwing. Ook net na de operatie had ik nog aanvallen. Ik gebruikte keppra tot 3gr., Zonder resultaat. Toen mijn chirurg me vimpat als toevoeging voorschreef waren mijn aanvallen onmiddellijk voorbij. Sindsdien ben ik voll[lees meer...]edig afgebouwd met keppra over een periode van 5 jaar. Nu ben ik zwanger van men eerste kindje en ben ik benieuwd en angstig naar het resultaat van de testen. Open ruggetjes zijn namelijk een risico voor mensen die anti epileptica gebruiken. Ik hoop op termijn mijn laatste dosis vimpat ook te kunnen afbouwen.

07-07-2022 | Vrouw | 24
Epilepsie
Ik kreeg op 9 jarige leeftijd epilepsie en werd erger rond mijn puberteit. Grote invloed op mijn leven en ik heb rot fases hierdoor gehad. Ik heb aanvallen gehad waarbij ik van bed viel, stik aanvallen waar ik bewust bij was aanvallen waardoor ik tegen de muur sloeg aanvallen die ervoor zorgden dat mijn spieren in mijn schouders heel erg pijn deden. Nu ben ik 24 jaar en zi[lees meer...]t ik uiteindelijk aan goede medicijnen toch de bijwerkingen zijn nu een probleem voor mij. Vimpat is bij mij hoog kwa dosis. Ik neem 2 om 18:00 uur en 6 om 22:15 uur en bij de 6 vimpat nog 2 en een half trileptal. Heb geen zin om een heel verhaal te schrijven maar ik ga je vertellen dat die bijwerkingen mij niet goed doen 😄 alles wat ik hiervan lees komt bij mij voor en is niet iets om niet serieus te nemen, dit is serieus! Als neurologen of huisartsen dit niet serieus willen nemen hebben zij een probleem.

10-03-2019 | Man | 24
Epilepsie
Zelf heb ik alleen aanvallen in de avond/nacht om de enkele maanden. Gestart met Kepra geen effect, daarna overgestapt naar de Vimpat. Deze nu een jaar lang in gebruik met verschillende doseringen. Geen last van bijwerkingen, misschien wat minder fit of wat meer moeite met concentreren dan de Kepra. Maar dit is lastig te zeggen. Voor mijn gevoel heeft deze medicijn bij mij[lees meer...] geen effect op de aanvallen, ze blijven komen. Wel goed opletten bij de apotheek, heb een aantal keer verschillende merken gekregen.