Ervaringen met Vimpat

13-07-2021 | Man | 88
Polyneuropathie
Begon aanvankelijk in mijn voeten, de zenuwen stierven af en ging geleidelijk omhoog in mijn benen waar het “gestopt “ is..

14-06-2017 | Vrouw | 70
lacosamide (150mg)
Epilepsie
Eerdere medicijnen werkte onvoldoende en veroorzaakte teveel gewichtstoename. Daarom overgestapt naar Vimat. Voorgeschreven door Sein in Zwolle. Soms moeheidsverschijnselen.

03-08-2014 | Vrouw | 69
Epilepsie
in 1ste plaats viel ik heel erg af en kreeg abcences die ik vroeger als kind had weer terug,daarna kreeg ik iets waarbij ik een hele dag zweverig was en niets wist en ook geen mens meer herkende.dit beeld was voor mij ook totaal vreemd.terwijl ik de vimpat moest blijven doorgebruiken en elke dag {dronken)rondriep.ik wilde de vimpat niet hierom niet meer waarop het antwoor[lees meer...]d was dat het niet aan dee medicatie lag,ten einde raad heb ik gezegd dat ik geen vimpat meer wilde.dit werd afgebouwd en de lamotrigine iets opgehoogd.ik weet dat ondanks het feit dat er medicaijnen die kunnen helpen men toch moeilijk kan zeggen dat ik ben uitbehandeld en dat er alleen nog maar een operatie op zit.zijn er mensen die hier ervaring mee hebben

29-01-2022 | Vrouw | 65
lacosamide (50mg)
Na amputatie van het bovenbeen heel veel zenuwpijn en fantoompijn en neuropathie aan andere been begonnen met lacosamide en pregabaline maar dit heeft tot dag van vandaag niet veel gedaan. Moet nu ivm volgens hun zeggen verslaving hiervan af gaan bouwen. Dus dit wil zeggen dat je aan beide verslaafd kunt worden. Maar wat nu! Het helpt niet en stoppen met medicijnen nog he[lees meer...]el veel meer pijn, ik wordt hier gek van, ze doen maar wat en pijnpoli stopt met hulp ik ben daar uitgeschreven. Ik ga nu maar na de huisarts om daar eens op gesprek te gaan want ik gebruik ook per dag 4-5 per dag kortwerkende oxycodon en 2 maal daags 15 mg langwerkend oxycodon dit was na de operatie gegeven maar ze zijn daar nooit mee gestopt dus moet daar ook vanaf wordt nu niet meer voorgeschreven na stoppen bij pijnpoli. Dus wordt een heftige tijd zonder hulp. Dus ik raad aan let op wat voorgeschreven wordt en of je dit lang moet slikken en of je hulp krijgt bij stoppen van medicijnen want ik ben zomaar de deur uitgegooid zonder hulp. Succes allemaal en veel sterkte!

02-02-2024 | Vrouw | 64
Epilepsie
2021 1e hevige aanval door gebruik van prednison. Depakine gekregen met levetiracetam. Afgebouwd door ernstige bijwerking. Nu Vimpat eerst 400 mg ochtend avond 300.zit in afbouw. Nu 2x per dag 200 mg. Ik wil stoppen. Gezien de bijwerkingen. Gewichtsverlies ben 63 jr 1.60m weeg nog 45 kg geen eetlust neuroloog slaat hier niet op aan. Wil miet dat ik stop of verminderd .

25-11-2020 | Man | 63
Polyneuropathie
Na jaren van zware pijnstillers als Tramadol gelezen over Vimpat / Lacosamide. Huisarts heeft mij doorverwezen naar pijnpoli. Pijnpoli wilde met 3 maandelijkse spuiten aan de gang gaan om bepaalde zenuwen te blokkeren. Heb dit geweigerd. Wilde eerst Vimpat proberen. Arts ging daar in mee en heeft 2 maal daags Vimpat voorgeschreven. Na 2 dagen zo goed als pijn vrij. Mijn vo[lees meer...]eten voelen nog steeds als klompen maar dan zonder pijn!! Doe weer boodschappen en de normale dagelijkse dingen. Top!

14-04-2021 | Man | 62
Epilepsie
Eerst andere middelen gebruikt, o.a. depakine en keppra, hiervan kreeg ik karakterveranderingen. Afwezig gedrag.

18-05-2015 | Vrouw | 61
Epilepsie
Geen tabletten van 50mgr of van 150mgr gebruik. Wel die van 100mgr? De slechte stoelgang dat ik de laatste tijd heb is erg opvallend en hinderlijk. Ongeveer slechts één keer per week zou ik naar het toilet moeten gaan. Komt het wegens de Vimpat? Zelf vraag ik het me af. Na het eten van meer dan voldoende peperkoek ga ik zelfs niet. Na 2 dagen 2 zakje D Vital forte te nemen[lees meer...] ben ik nog niet geweest. Hoe het tijdens zwangerschapmaanden verloopt weet ik niet. Zou het misschien ook kunnen komen wegens het aantal jaren dat ik medicaties neem? Toch die hogere last valt me de laatste weken, maanden op. Verder mag de patiënt inzien dat hij ook zichzelf heeft te helpen. Vooral zij dat de epilepsie voelen aankomen kunnen goed helpen zich te redden. En indien ze grand mal hebben zeker. Daarvoor moet men niet gepest worden, zoals een aantal blijkt te menen... Ook aan een epilepticus is immers een leven en een thuis als een thuis over te laten. Hoe kan de epilepticus zich helpen? Spuit bij het aankomen, van een epilepsieaanval een licht aangenaam geurtje onder de neus. Ook een kauwgom, aangename smaak, kan helpen. Wel minder snel. Bepaalde sterke geuren, te sterke geuren, zoals mannen geuren waarin zo'n tabakgeur blijkt te zijn, zijn niet gezond.

11-01-2023 | Vrouw | 60
Epilepsie
Epilepsie sinds 2005. lamictal (lamotrigine ) 150 - 150 -100 (400 mg. per dag) en vimpat 2 maal daags 150 mg door de toevoeging van vimpat inmiddels al sinds nov. 2015 aanvalsvrij. jaren onder behandeling geweest bij het Sein in Zwolle. Alle medicijnen hebben in het begin bijwerkingen . Ze zijn herkenbaar in de meeste geschreven verhaaltjes. Na een half jaar zi[lees meer...]jn echter de meeste verdwenen!!! Wat blijft is aan het eind van de dag vermoeidheid, concentratieproblemen, vergeetachtig. Dat moet je maar gewoon voor lief nemen.

16-08-2020 | Vrouw | 60
lacosamide (50mg)
Heb het gekregen voor pij́n bij DVN. Kreeg spierproblemen in de ogen. Nu afbouwen

27-04-2011 | Vrouw | 59
Epilepsie sinds 13 jaar
Ik gebruik Vimpat in combinatie met Frisium, Lamictal, Keppra, ik heb er wel ernstige haaruitval van, ik heb het medicijn geruild voor Trileptal daar had ik ook teveel bijwerkingen van, maar ik ga niet weer omruilen want je hebt overal bijwerkingen van, dit medicijn had ik meer verwachtingen van en hoop op minder aanvallen (je doet het niet voor niets)maar dus niet, het a[lees meer...]antal aanvallen blijft gelijk (grote aanval) ong. 1 per maand, misschien komt er nog een wondermiddel (blijf hopen).

24-11-2021 | Vrouw | 57
Hyperventilatie
BEN zeer blij dat ik bij iedereen de bijwerkingen lees, mijn neuroloog en de 4 ander die ik gesproken had het afgelopen jaar geloofden mij niet !! STRAFFER nog!! IK BLIJK GEEN EPILEPSIE TE HEBBEN, enkel zware hyperventilatie m black-out!! Dat kreeg ik te horen van de huidige neuroloog, (NA 1 JAAR!!!) nadat ik hem héél duidelijk kon vertellen waarom ik begin nov op spoed wa[lees meer...]s beland !! NU afbouwen, heb ook betere huisarts gevonden die me hiervoor mee begeleidt want de bijwerkingen zijn niet mis (ook tijdens het afbouwen) !!! Heb 2x voor gehad dat ik opeens niet meer wist wat in de stad deed!!! ZEER REGELMATIG: verwardheid, zeer slecht geheugen, onrustig, slaap weinig & onrustig, zeer winderig & darmpijnen!!! spier- & gewrichtspijn; zéér vervelende ruis of fluittoon in oren. soort depri gevoel; had regelmatig geen zin in dingen; maar ben nu à het afbouwen & wandel daarom elke dag 1 uurtje!!

29-01-2015 | Vrouw | 57
Epilepsie
Na mijn 2 herseninfarcten kreeg ik epileptische aanvallen. Moest anti epileptica gaan gebruiken. Keppra had niet het gewenste effect( voelde mij als een zombie) en daardoor Vimpat sinds 5 maanden erbij gekregen. In de eerste instantie leek het middel aan te slaan maar sinds kort shaken over mijn hele lichaam, tintelingen in mijn mond, moeilijk kunnen concentreren, vergee[lees meer...]tachtig, naar in mijn hoofd. Moet weer naar neuroloog, maar wil graag van mensen horen die een beetje dezelfde ervaringen hebben wat zij voorgeschreven hebben. Overigens ben ik er niet erg van gaan groeien.

01-04-2011 | Vrouw | 55
Epilepsie (grand mal)
Oorsuizen in mijn rechter oor, om gek van te worden, van 's morgens tot ik in slaap val, dit probleem had ik ook bij Lamictal. Heb ook last van constipatie, jeuk, en op één maand tijd 2 kilo bijgekomen, allemaal reden genoeg om er mee te stoppen en (voorlopig) verder te gaan met Topamax tot er een ander middel gevonden wordt met minder bijwerkingen, als dat bestaat.

30-12-2010 | Man | 54
Eindelijk , geen pijn .

15-01-2018 | Man | 52
Epilepsie
Sinds mijn 23e heb ik last van epileptische aanvallen. Zij begonnen met wegvallen van een paar seconden. Dit zijn langzaamaan zwaardere aanvallen geworden met wegvallen tot wel 20 minuten. Ben hiervoor op Kempenhaeghe onder behandeling. Trileptal heb ik altijd gebruikt en nu nog. Vijf pillen van 300mg per dag. Dit is later gecombineerd met Keppra Dit was niet om te doen. [lees meer...]Ernstige huidbeschadigingen (open wonden) en niet meer kunnen lopen, terwijl de aanvallen nauwelijks verminderden. Daardoor overgestapt op Vimpat. Langzaam opgebouwd tot 2x5 pillen van 50mg per dag. Dus ik zit nu op 5 pillen Trileptal en 10 pillen Vimpat per dag. Een flinke dosis lijkt mij. Mijn aanvallen zijn redelijk onder controle. Heb ze nu enkel 's nachts. Vooral na een stressvolle dag of gebeurtenis. Aan de heftige bijwerkingen heb ik nooit gedacht. Dacht enkel aan het duizelig worden en het dubbelzien en dan moeilijk kunnen lopen vanwege mijn evenwichtsverlies. Dit kan weleens anderhalf uur aanhouden na weinig nachtrust. Erg vervelend om dan op mijn werk te komen en mijn werk goed uit te voeren. Ben leerkracht in het basisonderwijs. Maar nu ik hier de ervaringen lees, gaat er bij mij dus een belletje rinkelen over al die andere zaken waar ik ook last van heb. Ik ben erg vergeetachtig, zeker het korte termijn-geheugen. Kan soms moeilijk op de simpelste woorden komen, erg vermoeid, en ben in een diepe depressie terechtgekomen. Ik heb ook een zelfmoordpoging gedaan. En ik weet natuurlijk niet of dit allemaal aan mijn medicijngebruik toe te schrijven is, maar ik vind het wel opvallend. Ik heb dit wel allemaal met mijn neuroloog besproken, maar hij zag geen verband met Vimpat en Trileptal. Ga het tijdens mijn volgende afspraak toch eens wat intensiever met hem bespreken nu ik hier zoveel andere ervaringen lees, met vergelijkbare bijwerkingen en dan ook nog met veel mindere doses.