Epilepsie (48 meningen)

24-11-2021 | Vrouw | 57
Hyperventilatie
BEN zeer blij dat ik bij iedereen de bijwerkingen lees, mijn neuroloog en de 4 ander die ik gesproken had het afgelopen jaar geloofden mij niet !! STRAFFER nog!! IK BLIJK GEEN EPILEPSIE TE HEBBEN, enkel zware hyperventilatie m black-out!! Dat kreeg ik te horen van de huidige neuroloog, (NA 1 JAAR!!!) nadat ik hem héél duidelijk kon vertellen waarom ik begin nov op spoed wa[lees meer...]s beland !! NU afbouwen, heb ook betere huisarts gevonden die me hiervoor mee begeleidt want de bijwerkingen zijn niet mis (ook tijdens het afbouwen) !!! Heb 2x voor gehad dat ik opeens niet meer wist wat in de stad deed!!! ZEER REGELMATIG: verwardheid, zeer slecht geheugen, onrustig, slaap weinig & onrustig, zeer winderig & darmpijnen!!! spier- & gewrichtspijn; zéér vervelende ruis of fluittoon in oren. soort depri gevoel; had regelmatig geen zin in dingen; maar ben nu à het afbouwen & wandel daarom elke dag 1 uurtje!!

10-03-2019 | Man | 24
Epilepsie
Zelf heb ik alleen aanvallen in de avond/nacht om de enkele maanden. Gestart met Kepra geen effect, daarna overgestapt naar de Vimpat. Deze nu een jaar lang in gebruik met verschillende doseringen. Geen last van bijwerkingen, misschien wat minder fit of wat meer moeite met concentreren dan de Kepra. Maar dit is lastig te zeggen. Voor mijn gevoel heeft deze medicijn bij mij[lees meer...] geen effect op de aanvallen, ze blijven komen. Wel goed opletten bij de apotheek, heb een aantal keer verschillende merken gekregen.

08-03-2019 | Man | 15
Epilepsie
Betreft aanvallen echt goed maar bijwerking zo zwaar dat we helaas moesten stoppen.

05-03-2018 | Vrouw | 17
lacosamide (150mg)
Epilepsie
Helaas voor mijn dochter niet effectief heel veel last van duizelig en dubbelzien.

31-05-2016 | Vrouw | 35
lacosamide (150mg)
Epilepsie
Ik kreeg zelfmoordgedachten, in eerste instantie legde ik nog niet de link met die medicatie, ben maanden aan het zoeken geweest waarom ik me zo voelde, en durfde dit tegen niemand zeggen, ook gewoon omdat ik geen reden had om me zo te voelen, toevallig ging ik na al verschillende maanden daarmee rondgelopen te hebben de bijsluiter lezen waar opstond dat een klein percenta[lees meer...]ge mensen gevoelens krijgt om zich pijn te doen tot zelfs de dood, daar was dus de verklaring, ik heb dit dan ook aan mijn ouders gemeld en ben dan terug die medicatie gaan afbouwen, en dat gevoel is verdwenen, het akelige was zelfs toen ik de reden wist en aan het afbouwen was zat dat nog wel in mijn bloed en in bed (wanneer de gevoelens het ergste waren) gingen steeds de woorden door mijn hoofd, het ligt aan de medicatie, maar als je er nu een eind aan maakt ben je er nu al vanaf, dat was echt vechten tegen je eigen gedachten, dit wil ik nooit meer meemaken, wat ik nu wel geleerd heb, als ik me nog eens zo moest voelen, zal ik het sneller zeggen, omdat ik nu weet dat de oorzaak niet altijd bij jezelf te zoeken is.

03-08-2014 | Vrouw | 69
Epilepsie
in 1ste plaats viel ik heel erg af en kreeg abcences die ik vroeger als kind had weer terug,daarna kreeg ik iets waarbij ik een hele dag zweverig was en niets wist en ook geen mens meer herkende.dit beeld was voor mij ook totaal vreemd.terwijl ik de vimpat moest blijven doorgebruiken en elke dag {dronken)rondriep.ik wilde de vimpat niet hierom niet meer waarop het antwoor[lees meer...]d was dat het niet aan dee medicatie lag,ten einde raad heb ik gezegd dat ik geen vimpat meer wilde.dit werd afgebouwd en de lamotrigine iets opgehoogd.ik weet dat ondanks het feit dat er medicaijnen die kunnen helpen men toch moeilijk kan zeggen dat ik ben uitbehandeld en dat er alleen nog maar een operatie op zit.zijn er mensen die hier ervaring mee hebben

16-02-2014 | Man | 43
Epilepsie
ondertussen 36 jaar epilepsie en binnenkort tiende keer epilepsiekliniek, dus laten we zo zeggen ...ik ben wat gewend ,maar dit Dit slaat/sloeg echt alles. BIJWERKINGEN: -opgeblazen gevoel -druk op de borstkast -constante misselijkheid -constante pijn / stijfheid in nek en schouders(alsof je tocht op je nek hebt gehad) -vaak naar woorden moeten zoeken -signaal van[lees meer...] bovenkamer (je moet je benen bewegen) -andersom ook,ongecontroleerde bewegingen van benen -trillen bij inspanningen -dizzy evenwichtstoornissen -slecht slapen

05-07-2011 | Vrouw | 34
Epilepsie
de aanvallen en absences zijn goed onder controle maar de bijwerkingen zijn zeer gevaarlijk, beven, misselijkheid, duizelig zijn, hoofdpijn, slaperigheid, wazig zien, obstipatie en moeilijk slikken

12-02-2020 | Vrouw | 49
Epilepsie
Klachten ontstonden pas na aantal jaren gebruik van Vimpat. Onderzoek gedaan om enkele andere mogelijke oorzaken uit te sluiten. Lijkt toch door Vimpat te komen. Nadat ik hiermee gestopt ben, zijn klachten snel afgenomen. Kan even duren voordat het helemaal over is.

23-04-2015 | Vrouw | 39
lacosamide (75mg)
Epilepsie
ik heb op 5 december 2014 een N.V.S laten plaatsen en voel me er veel beter mee.....doe bijna geen abcences meer. nu ben ik aan afbouwen van 14 april 2015 van vimpat...s'morgen 75 mg en s'avonds 100mg, de bijwerkingen waren dat ik verzwaarde, niet prettig, nu door wat minder te nemen ben (allee denk ik 2 kg vermagert).....nu kan ik terug koken, fietsen wat ik vroeger niet [lees meer...]alleen kon doen, super gevoel. een aanrader om een nervus vagusstimulator te plaatsen als de medicatie niet helpt....bij mij helpte niks, geen keppra ,vimpat, tegretol, lacmital, frisium, ik was daar zo loom en moe van, nu gaan ze traagjes medicatie afbouwen. mn N.V.S staat nu op 1, 25 puls dus als ik terug ga naar de neuroloog in uz gent gaan ze hem nog verhogen, maar heb wel heesheid en braakneigingen, maar zolang mn abcences verminderd zijn al voor 80% vindt ik het super :-)

29-01-2015 | Vrouw | 57
Epilepsie
Na mijn 2 herseninfarcten kreeg ik epileptische aanvallen. Moest anti epileptica gaan gebruiken. Keppra had niet het gewenste effect( voelde mij als een zombie) en daardoor Vimpat sinds 5 maanden erbij gekregen. In de eerste instantie leek het middel aan te slaan maar sinds kort shaken over mijn hele lichaam, tintelingen in mijn mond, moeilijk kunnen concentreren, vergee[lees meer...]tachtig, naar in mijn hoofd. Moet weer naar neuroloog, maar wil graag van mensen horen die een beetje dezelfde ervaringen hebben wat zij voorgeschreven hebben. Overigens ben ik er niet erg van gaan groeien.

08-08-2014 | Vrouw | 39
Epilepsie
Toen na Keppra, Depakine, Lamotrigine de neuroloog vertelde over Vimpat; leek dat dé uitvinding. Maar HELAAS Ik sliep wel rustiger, maar juist de grote aanvallen in de nacht (ik krijg altijd aanvallen in de nacht) namen toe. Ik had overdag een zwaar hoofd en mijn geheugenverlies was vreselijk. Zelfs dingen van een paar geleden wist ik me al niet meer te herinneren. Compl[lees meer...]eet weg. En had moeite om op woorden te komen

13-06-2014 | Vrouw | 45
Epilepsie
Ik heb complex partiele epilepsie en vimpat is mijn 6e soort anti-epileptica die ik van mijn neuroloog voorgeschreven heb. En net als de andere 5 helpt deze minimaal. Veel bijwerkingen, dat dan weer wel! Ik heb last van oorsuizen, hoofdpijn, woordvinden, evenwichtstoornisen en vergeetachtigheid. Verder 13 kilo aangekomen, heb de hele dag trek, zelfs na het eten. Ik gebrui[lees meer...]kte de maximale dosering van 8 x 50 mg per dag. Maar omdat het minimaal effectief is gaan we de dosering verlagen tot 2 X 2 per dag. Hopelijk gaan de bijwerkingen zo goed als weg. Want we moeten nu een afweging gaan maken tussen aanvallen o\f de bijwerkingen. Dus vimpat is bij mij niet de pil waar je op hoopt. Maar ook depakine, topiramaat, carbamezepine, oxcarbazepine, keppra zijn dat niet!

28-04-2014 | Vrouw | 36
Epilepsie
op een anderhalve maand was ik 20 kilo bijgekomen door de bijwerking van vimpat ik sliep, eten dat was alles geen beweging, geen fut, geen energie, depressief, ... wazig zien, evenwichtstoornissen

31-08-2011 | Vrouw | 47
Epilepsie
Ik gebruik nu enige tijd vimpat in combinatie met kepra. Eerst slikte ik topamax maar ik kreeg veel last van woordvindings problemen en dus topamax ingeruild voor vimpat. Hrt helpt goed maar ik ben er niet blij mee. Ik ben enorm aangekomen en heb jeuk op de vreemdste plekken! Voorheen had dit problee, ook met depakine. Ook enorme gewichtstoename! Ik pas niks meer maar ik r[lees meer...]ammel steeds van de honger ook als dat eigenlijk niet kan omdat ik dan net goed gegeten heb!

02-07-2011 | Vrouw | 29
Epilepsie
Gebruik het medicijn nu ongeveer 2 jaar. 's ochtends 250 mg en 's avonds 200 mg. Eerst ging het erg goed. Helemaal geen last van bijwerkingen. na ongeveer een half jaar namen de epileptische insulten in frequentie toe. Ben vervolgens naast de Vimpat gestart met lamictal wat we nog steeds aan het ophogen zijn in mg. De insulten nemen af maar blijven aanwezig

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (578) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum