Ervaringen met Amiodaron

Hartklachten (1 mening)

Bojan Nikolik (30-05-2015)

04-02-2017 | Vrouw | 59
Hartritmestoornissen
Omdat ik ook fenprocoumon (bloedverdunner), ramipril en chloorthalidon (bloeddruk), ursochol (tijdelijk voor lever en gal), omeprazol (maagbeschermer) gebruik weet ik niet of het door de amiodaron komt dat ik mij zo belabberd voel. Ik heb drie weken geleden een gastric bypass (maagverkleining) gekregen en ben na een paar stappen lopen buiten adem. Ik gebruikte eerst sotalo[lees meer...]l maar de cardioloog wilde voor de operatie mijn hartritmestoornissen wat beter krijgen, dit is echter niet gelukt. Ik ben naar de cardioloog geweest en deze adviseert eerst een cardioversie (resetting van het hart) en dan mag ik waarschijnlijk een paar weken daarna weer over op sotalol. De cardioloog denkt niet dat het van de amiodaron komt omdat ik deze klachten voor de operatie ook niet had. Hij wijt de klachten aan de operatie maar ik maak me wel zorgen.

02-11-2016 | Man | 73
Hartritmestoornissen
Na de beginperiode (3 tabletten),waarbij ik mij erg naar voelde, werd de hartritme storing minder. Maar nu een hoge bloeddruk. Van "150" s'morgens tot "185" s'avonds. Voorheen niet boven de "145". Waarschijnlijk omdat ik met de bètablokker moest stoppen. Is dit een verbetering? Binnenkort weer naar de cardioloog, maar ik ga maar over op een halve tablet eventueel met een[lees meer...] halve bétablokker

01-08-2016 | Man | 71
Hartritmestoornissen
Vanaf 05 feb 2011 aanval hartritmestoornissen gehad. Vanaf dat moment bloedverdunners en 2.5 mg bisoprolol/dag + bloedverdunners geslikt. Het viel me op dat na een enkel biertje of een glaasje wijn en/of stevige maaltijd en koffie na de laatste maaltijd ik klachten bleef houden. Ik heb mijn voedingspatroon aangepast. Ik drink nu soms alcohol vrij bier en wijn, neem ge[lees meer...]en zware maaltijden en let vooral op smaakzouten z.g. E-tjes (E620 t/m 637) waarvan E621 de 'gevaarlijkste' is. Roken doe ik niet. Vanwege de toch aanhoudende problemen ben ik 9 juni 2014 met 200mg amiodaron/dag begonnen. Hierbij het advies gekregen om sterk zonlicht te mijden. Daarom smeer ik mijn gehele gezicht en armen elke dag na het scheren in met factor 50, Door zonlicht toch weer problemen gekregen.(opgezette handen). Op advies van huisarts en cardioloog op 16 feb 2015 verder gegaan met 100 mg amiodaron/dag. (Vaste inname gewoonte is: vlak voor avondmaaltijd fenprocoumon en direct na de avondmaaltijd amiodaron.) Wel heb ik sinds enige maanden dat ik met 1 oog iets dubbel zie(dubbele lijnen). Na de start met amiodaron is 1 x longfoto gemaakt. Gaf geen afwijkingen. 2 x bloed onderzoek gehad. Wat mij bevreemdt is dat op 5/6/15 mijn TSH 4.41; T4vrij 16.4 en T3vrij 3.7 was. De volgende bloed controle op 15/6/16 gaf een TSH 5.96; T4vrij 13.7 en T3vrij 3.7. Kan men door medicatie een beetje dubbel gaan zien aan een oog? Op internet vond ik dat een oplopende TSH iets met de ziekte van Hashimoto te maken kan hebben(?) TSH waarden moeten toch onder de 3.0 zijn/blijven volgens web info! Sinds eind november 2014 geen hartritmestoornis meer gehad! Ik slik fenprocoumon, meet zelf mijn INR dat stabiel rond 2.1 blijft Ik wil mijn amiodaron gebruik (langzaam) af bouwen? Wie weet raad.

21-02-2016 | Vrouw | 65
Hartritmestoornissen
In mei 2015 werd de 1e cardioversie uitgevoerd nadat hartritmestoornissen waren vastgesteld. De 2e volgde in augustus 2015. Ik voelde me daarna erg goed. De maand daarop in september 2015 kreeg ik Amiodaron 200mg voorgeschreven. Daarnaast gebruik ik Pradaxa (2x110mg), Atorvastatine (1x20mg), Bisoprololfum (1x5mg), De Pradaxa en Amiodaron waren nieuw voor mij. De rest sli[lees meer...]kte ik al jaren. In december 2015 bij consult specialist de bijwerkingen vermeld. Daarop mededeling dat ik in aanmerking kwam voor een dubbele ablatie (twee verschillende ritmestoornissen). Per 1 januari 2016 werd onze ziektekostenverzekering gewijzigd van een Nederlandse naar een Belgische. Daarom vroeg ik in december enkele maanden bedenktijd om ook het administratieve gedeelte goed te kunnen regelen. Ik ga me echter slechter en slechter voelen in een snel tempo. Na telefoontje met afd. cardiologie heb mijn afspraak een maand eerder kunnen vastzetten dan gepland. Vanmorgen heb ik mijn medicijnen voor deze week klaargemaakt en ik heb ik alle Amiodaron-tabletten gehalveerd. Kijken of dit enig resultaat oplevert. Ik weet dat dit tegen alle geldende regels is maar toch; volgende maand zie ik mijn cardioloog in NL en dan praten we verder want zo kan het niet langer.

24-11-2015 | Man | 67
Hartritmestoornissen
Na een hartinfarct ruim 12 jaar geleden trad plotseling een ernstige vorm van hartritmestoornissen (tachycardie) op. Er is een ICD geplaatst en Amiodaron voorgeschreven. Daarnaast gebruikte ik al een bètablokker Bisoprololfumaraat 2,5 mg, een bloedverdunner en een Cholesterol-sytheseremmer Atorvastatine 10 mg. Mijn hartritme werd bijzonder traag, tot 47/min met een bloed[lees meer...]druk in rust van 60-100. Binnen een paar dagen verdween mijn smaak, kreeg ik last van mijn longen, werd ik lusteloos, verloor ik kracht. Dit hield ruim 2 jaar aan. Depressiviteit en lusteloosheid overheersten, totdat mijn schildklier volledig ontregelde (hyperthyroïdie). Dit werd succesvol behandeld met Prednison. Hierna is gestopt met Amiodaron. Het heeft tot 3 maanden geduurd eer ik mij weer "normaal" voelde, kreeg weer zin in het leven en werd actief als voorheen. Het dilemma is nu: was Amiodaron werkelijk noodzakelijk en wat wordt nu het volgende scenario?

24-11-2015 | Vrouw | 76
Hartritmestoornissen
Eerste maand 's morgens 3 tabletten. Grote vermoeidheid. Nu onderhoudsdosering van 1 per dag. Geen problemen meer met hartritmestoornissen en de vermoeidheid van voorheen is zeer zeer verbeterd. Heb helemaal geen bijwerkingen ook niet gehad. Ben zeer blij dat het leven weer aangenamer is geworden.

09-09-2015 | Vrouw | 71
Hartritmestoornissen
Een zeer zwaar middel met ernstige bijwerkingen, die ook na stoppen kunnen voortduren. Het belast lever, nieren en schildklier. Mag er alleen van tot tot teen mee in de zon, aangezien uv straling blauwgrijze vlekken op de huid nalaat. Ook die kunnen permanent zijn. Mijn handen trillen regelmatig. Ik hoop dat ik dit snel kan afbouwen, want mijn organen , ook maag en darmen[lees meer...], staan ernstig onder druk. Mag een mens zoveel risico nemen?

24-04-2015 | Man | 68
Hartritmestoornissen
Het vervelende van het medicijn vind ik de nare dromen, en die vervelende vermoeidheid. Verder kan ik ineens uit mijn slof schieten, veelal zonder reden achteraf (kort lontje). Ben nu gestopt met Amiadaron, op voorschrift van de specialist. De bijverschijnselen zijn na 2 weken nog steeds aanwezig. Kan iemand mij vertellen hoelang dit duurt. Ton, 68 jaar.