Ervaringen met Amiodaron

Bojan Nikolik (30-05-2015)

26-05-2015 | Man | 61
amiodaron (200mg)
Verhoogde hartslag
Dit medicijn vind ik een ramp! Het doet absoluut niet wat het zou moeten doen. Maar de bijwerkingen, zelfs na 3 1/2 dag = 11 tabletten zijn crimineel: Misselijkheid, maagpijn, algeheel gevoel van onbehagen, trillende handen. Na stoppen: nachthengsten. Hoofdpijn - steken in mijn hoofd; druk in mijn hoofd. Plotseling kon ik geen klok meer kijken - ik zag de secondewijzer bew[lees meer...]egen, maar ik moest zoeken naar de grote en kleine wijzer. Ik zag ze maar het drong niet door in mijn kop. Veel ernstiger is dat ik twee dagen later bijna tegen een auto, toen een fietser en toen een bromfietser opreed. De bromfietser reed door het groen licht voor hem, en pas nadat ik (ik heb steeds wel geremd - op het laatste moment) remde (anders had ik hem geraakt) zag ik dat het licht voor mij op rood stond. Het was n.b. een bekende weg. Hij is zich wild geschrokken en ik ook. Verder: hartkloppingen en druk van vocht gene middenrif - kortademigheid zelfs liggend in bed. De cardioloog wilde dat ik ermee doorging, maar ik ga liever dood aan het probleem dan aan de 'oplossing.' Het zou het succes op cardioversie - die voor 2 juni a.s. gepland staat, vergroten. Welnu. Ik heb al een cardioversie gehad, nadat ik tgv het puffie voor een mogelijke COPD van de longarts - twee keer gepuft, en mijn hart op hol: 140 slagen/ minuut. Nu is mijn hart al sinds december 2014 te hoog. Toen heb ik de dag later een cardioversie gehad - succesvol - zonder dit gif. Nu zijn de cardiologen al een half jaar bezig een oplossing te bedenken van mijn 90-120 slagen/ minuut slaand hart - dat leidde tot hartfalen> oedeem, verdrinkings sensaties en INR van 11,5. onvoorstelbaar en de zuurstof< 90. Allemaal niet goed. Maar ik zie niet in waarom de cardioversie nu niet zou lukken, wanneer deze toen prima gelukt was en ik enkele jaren een goede hartslag had. Okay. Ik raad mensen dus af dit gif te nemen. Ik vind dat het van de markt moet worden gehaald als puur gif - een middel om patiënten te vermoorden - tenminste van kwaliteit van leven te beroven.