Verhoogde hartslag

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor verhoogde hartslag

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Bisoprolol 1 4
Sotalol 1 3
Procoralan 1 5
Amiodaron 1 1

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: verhoogde hartslag

17-01-2024 | Man | 40
Verhoogde hartslag
Dit propanolol 160 Mg retard keer 3 per dag is 480 Mg met verlengde afgifte werkt perfect bij mijn hoge hartslagen per minuut in rust toestand. Per dag neem ik 480 Mg retard propanolol, per dag. Ene in de ochtend, dan middag en dan avond. En ook tegen mijn hypertensie. En ook de bovendruk van de bloeddruk. Dit is de beste bètablokker voor hoge hartslagen en hoge bloeddruk.[lees meer...] Ik slik dit toch al zo'n19 jaren.

11-02-2023 | Vrouw | 41
Verhoogde hartslag
Dit middel gekregen voor verhoogde hartslag. Na inname van 3 dagen slaap ik wel in maar wordt ik vaak wakker in de nacht. Ook ben ik erg moe overdag. Overgegaan naar metoprolol.

Bisoprolol

31-07-2022 | Vrouw | 24
bisoprolol
Verhoogde hartslag
Ben er letterlijk depressief van geworden, nachtmerries die me in de nacht wakker houden slapen gaat veel slechter Heeft iemand dit ook de nachtmerries zijn zo heftig en intens! Maagklachten en spierverslaping

28-05-2022 | Vrouw | 64
Verhoogde hartslag
Ik vond dat een doeltreffend medicijn. Mijn hartslag was 130 in rust. Waarom ze het uit de handel gehaald hebben begrijp 8ik niet. Nu neem ik 2 x 40 mg/dag maar nu heb ik soms toch weer te snelle hartslag. Waarom is dit medicijn uit de handel?

21-05-2022 | Man | 56
Verhoogde hartslag
Sinds meer dan een jaar hartkloppingen en een bonkend hart, leidend tot aanhoudende onrustige gedachten en gevoelens. Dat moest met oxazepam en diazepam worden bestreden maar werkte niet. daarna Eerst 80 mg prop. met geregelde afgifte maar inmiddels al 4 maanden de maximale dosering. 2 x 80 mg plus 4 x 40 mg snelle afgifte. Rare combi maar de enige die voldoende werkt. He[lees meer...]b het zelf moeten uitvogelen want mijn huisarts was erg laconiek. Weinig tot geen bijwerkingen, maar wat deori de laatste weken.. Kan meeste dagen van de week probleemloos vrij zwaar fitnessen en lange afstanden fietsen. Pas na aandringen doorverwezen naar cardioloog wat over 3 maanden is. Weinig zin de rest van mijn leven klakkeloos pillen te blijven slikken, ben ook nog niet van de oxa en diazepam af.

Amlodipine

27-02-2021 | Vrouw | 65
amlodipine
Verhoogde hartslag
Ik heb dit middel ongeveer zes weken na mijn bypassoperatie gebruikt ter voorkoming van vaatspasmen. Ondertussen twee keer mijn huisarts bezocht, die het heeft doorgespeeld aan de cardioloog. Andere medicatie gekregen waardoor oedeem onderbeen grotendeels is verdwenen. De pijn aan mijn voet is niet weggegaan. Moet het in totaal drie maanden gebruiken. Daarna mag ik stop[lees meer...]pen. Schoenen passen niet meer, grotere maat aangeschaft. Tip voor een soepele afwikkeling van de voet: hardloopschoenen.

Dymista

28-09-2018 | Man | 71
azelastinehydrochloride/fluticasonpropionaat
Verhoogde hartslag
Ik kreeg dit medicijn voor het schoonmaken van mijn gehoorgang. Na enkele weken voelde ik me zeer moe, Had lichte hoofdpijn, en kreeg nek en schouderpijn. Na bijmezelf te raden zijn gegaan viel het kwartje. Ik ben onmiddelijk gestopt met dit medicijn, en na enkele dagen waren alle problemen drastisch verminderd. Na één week geen inname meer voel ik me weer de oude!!! O[lees meer...]ngeloofelijk voor mij was dit middel totaal ongeschikt. Algemeen advies: Indien je plots zonder opdat moment verklaarbare reden er klachten optreden in een vorm van wat dan ook; Als eerste nagaan wat je medicijn gebruik is en of dat gebruik samenvalt met je klachten .

Atenolol

07-09-2017 | Vrouw | 51
atenolol
Verhoogde hartslag
gebruik veel medicijnen ivm donornier, diabeet (insuline), chol., bloeddruk en AD, bloedverd. Om schade aan het hart te voorkomen door te hoge hartslag en bloeddruk, heb ik 12,5 mg Atenolol gekregen. Koude handen en voeten, werd naar mijn dunken somberder (maar wil de AD niet verhogen) en moeheid vooral in de spieren. Heel toevallig las ik in een blad dat een vrouw dat aan[lees meer...] de arts had gevraagd, omdat zij niet meer zo ver kon wandelen. De arts antwoordde dat de spieren door Atenolol minder zuurstof kregen en daardoor sneller moe bent. Dus ik moest kiezen en blijf Atenolo maar gebruiken, want mijn hartslag is nu 75 ipv 110.

27-05-2017 | Man | 24
Verhoogde hartslag
Vanwege stress heb ik verhoogde hartslag, moet het blijven slikken van de psychiater, zelf wil ik er van af, zoveel bijwerkingen (gewicht aangekomen, veel plassen, onrustig slapen, last van ogen) die ik nooit heb gehad voor dat ik dit middel ging slikken. Ik slik een lage dosis 25 mg, ik wil er steeds over praten maar hij zegt dat ik het moet gebruiken.

26-05-2017 | Man | 74
Verhoogde hartslag
In het begin 100 mg. Gevolg bloeddruk 87/60 (hoge bloeddruk had ik nooit). Met 50 mg voelde ik me nog niet lekker. Verminderd tot 25 mg, perfect. Ik koop het in Bangkok, want waar ik woon hebben ze het niet. Het is van StadaPharm (Duits). De arts schreef het voor nadat ik gedotterd was.

13-05-2017 | Vrouw | 28
Verhoogde hartslag
tot nu toe (gelukkig) eenmalig moeten nemen na ruim 5 uur een verhoogde hartslag te hebben. Wel waarschuwde de huisarts dat het mijn astma kon triggeren wat helaas ook zo is; de dag nadien nogal benauwd. Maar het hart was een uur na inname weer gekalmeerd

Atenolol

22-11-2016 | Vrouw | 19
atenolol
Verhoogde hartslag
Ik heb al 6 jaar lang erg veel last van mijn hart en dat terwijl ik nog jong ben (19). Wat er precies aan de hand is, is nog niet bekent. Wel is zeker dat mijn hartslag te hoog is (150 in rust). Eerder heb ik andere. betablokkers, waar ik de naam van ben vergeten, geslikt, maar deze werkte niet voor mij. Na overleggen met de cardioloog kreeg ik Atenolol 25mg Sandoz voorge[lees meer...]schreven. Ik had al gauw na de eerste inname last van koude voeten en handen ook was ik erg moe, maar kon ik niet in slaap komen. Na een tijdje kreeg ik last van meer bijwerkingen. Ik droomde heel erg naar, voelde me enorm down en in conversaties met mensen leek alles compleet langs me heen te gaan. Ik was aanwezig, maar ook afwezig op hetzelfde moment, ook had ik het gevoel dat ik me heel rot voelde terwijl ik daar totaal geen reden toe had. De bijwerkingen bleven dus en qua hartklachten werd het niet minder. Afgelopen maandag kreeg ik ineens het gevoel alsof er iemand continu in mijn hart aan het knijpen was en kreeg ik last van trillende handen en voeten. Ik heb gelijk de afdeling cardiologie gebeld, maar zij verbonden me gelijk door met de spoedeisendehulp. Hier hebben ze in overleg met een cardioloog besloten dat ik accuut moest stoppen met de medicijnen.

31-10-2016 | Vrouw | 29
Verhoogde hartslag
Sinds een week geleden heb ik metoprolol 25 mg retard gekregen vanwege snelle hartslag en stress en nou is me hartslag oke, maar ik heb last van hoge bloeddruk gekregen terwijl ik daarvoor geen last van had en ik heb een zeer droge mond (brok in me keel) daarbij hoest ik en heb ik hoofdpijn nu weet ik niet of het bijwerkingen zijn of dat het hyperventilatie is. heeft iema[lees meer...]nd ook deze bijwerkingen gehad?

13-10-2016 | Vrouw | 25
Verhoogde hartslag
25 mg dagelijks om mijn te hoge hartslag (als gevolg van de aandoening IST) omlaag te krijgen. Zeer effectief, mijn hartslag gaat zelfs met deze lage dosis van ruim 120 naar in de 80. In het begin enkele bijwerkingen (droge mond, druk op de borst, vermoeidheid ), maar dat was na enkele weken helemaal weg. In het begin nam ik ze 's ochtends in, maar later ben ik ze 's avond[lees meer...]s gaan nemen en dat voelde voor mij veel beter. Zou het aanraden.

Nebivolol

21-09-2016 | Vrouw | 42
nebivolol
Verhoogde hartslag
Na enkele weken een hartslag van 144 te hebben en in rust 120 ben ik opgenomen in spoed. Eerst andere medicatie gekregen waarvan ik de naam niet meer weet, maar ik kreeg geen doorbloeding naar de benen, deze zagen spierwit en ik had nog maar weinig gevoel. Overgestapt naar nebivolol en deze werken goed, wel bij inspanning vb trap opstappen direct een hogere hartslag.

Nebivolol

14-08-2016 | Vrouw | 54
nebivolol
Verhoogde hartslag
Na veel hartritmestoornissen uiteindelijk naar de huisarts gegaan, die constateerde dat mijn hartslag chronisch te hoog was (gemiddeld per dag rond de 90). Met Nebivolol is hartslag bijna direct gezakt van 90 naar 60-65 dus werkt prima; tabletten voor bloeddrukverlaging hoef ik niet meer te gebruiken want de Nebivolol laat ook de bloeddruk zakken door vaatverwijding. Geen [lees meer...]enkele bijwerking geconstateerd behalve dat ik me stukken beter voel.

06-06-2016 | Vrouw | 54
Verhoogde hartslag
Pas nu kom ik erachter waarom ik niet kan afvallen, ondanks het feit, dat ik bijna niets eet. Ook het feit dat ik slechter zie sinds 8 jaar, zie ik nu in een ander licht.

10-08-2015 | Vrouw | 68
Verhoogde hartslag
In eerste instantie blij dat ik eindelijk medicijnen kreeg tegen verhoogde hartslag. Eerste week voelde ik me een stuk prettiger. Na een aantal maanden realiseerde ik me dat het behoorlijk bergafwaarts ging. Spierpijn, benauwd, gewichtstoename (5 kg in 6 maanden) zeer kortademig, licht depressief, ik ging me steeds slechter voelen. Voelde me in die paar maanden wel 10 jaa[lees meer...]r ouder, bah. Had nergens zin meer in, wilde alleen maar thuis zijn. Op advies huisarts overgestapt op propranolol. Hé, wat een opluchting, wat was ik blij. de eerste 5 dagen. 6e dag: 's nachts angstaanvallen, dorst niet meer te gaan liggen. Heb de hele nacht rondgelopen. Ik wil stoppen met de LOL's. Geen lol aan te beleven. Ben er helemaal klaar mee.

Amiodaron

26-05-2015 | Man | 61
amiodaron
Verhoogde hartslag
Dit medicijn vind ik een ramp! Het doet absoluut niet wat het zou moeten doen. Maar de bijwerkingen, zelfs na 3 1/2 dag = 11 tabletten zijn crimineel: Misselijkheid, maagpijn, algeheel gevoel van onbehagen, trillende handen. Na stoppen: nachthengsten. Hoofdpijn - steken in mijn hoofd; druk in mijn hoofd. Plotseling kon ik geen klok meer kijken - ik zag de secondewijzer bew[lees meer...]egen, maar ik moest zoeken naar de grote en kleine wijzer. Ik zag ze maar het drong niet door in mijn kop. Veel ernstiger is dat ik twee dagen later bijna tegen een auto, toen een fietser en toen een bromfietser opreed. De bromfietser reed door het groen licht voor hem, en pas nadat ik (ik heb steeds wel geremd - op het laatste moment) remde (anders had ik hem geraakt) zag ik dat het licht voor mij op rood stond. Het was n.b. een bekende weg. Hij is zich wild geschrokken en ik ook. Verder: hartkloppingen en druk van vocht gene middenrif - kortademigheid zelfs liggend in bed. De cardioloog wilde dat ik ermee doorging, maar ik ga liever dood aan het probleem dan aan de 'oplossing.' Het zou het succes op cardioversie - die voor 2 juni a.s. gepland staat, vergroten. Welnu. Ik heb al een cardioversie gehad, nadat ik tgv het puffie voor een mogelijke COPD van de longarts - twee keer gepuft, en mijn hart op hol: 140 slagen/ minuut. Nu is mijn hart al sinds december 2014 te hoog. Toen heb ik de dag later een cardioversie gehad - succesvol - zonder dit gif. Nu zijn de cardiologen al een half jaar bezig een oplossing te bedenken van mijn 90-120 slagen/ minuut slaand hart - dat leidde tot hartfalen> oedeem, verdrinkings sensaties en INR van 11,5. onvoorstelbaar en de zuurstof< 90. Allemaal niet goed. Maar ik zie niet in waarom de cardioversie nu niet zou lukken, wanneer deze toen prima gelukt was en ik enkele jaren een goede hartslag had. Okay. Ik raad mensen dus af dit gif te nemen. Ik vind dat het van de markt moet worden gehaald als puur gif - een middel om patiënten te vermoorden - tenminste van kwaliteit van leven te beroven.

Verapamil

20-05-2015 | Man | 77
verapamil
Verhoogde hartslag
Had aanvallen van paroxysmale supraventriculaire tachycardie. Ondanks gebruik van Verapamil 120 mg nog een aantal keren voorgekomen. Heb nu in overleg met cardioloog dosering verhoogd. Echt vervelende bijwerkingen: obstipatie en sneller buiten adem bij inspanning.

Co Bisoprolol

15-01-2015 | Vrouw | 60
bisoprolol / hydrochloorthiazide
Verhoogde hartslag
Kreeg het middel voor geschreven voor een snelle hartslag. Binnen enkele dagen voelde ik me een heel stuk prettiger. Na 3 maanden van 5 mg naar 10 mg gegaan, waardoor ik mijn bloeddrukmedicijen niet meer nodig had. Na deze verandering kreeg ik veel last van kortademigheid en niet vooruit te branden was. Inmiddels met dit medicijn gestopt.

Procoralan

29-03-2014 | Man | 51
ivabradine
Verhoogde hartslag
Slik het al vanaf dat het er is, 2005 of 2006, was een van de eersten zei men. Ben intolerant voor Betablokker; dikke pijnlijke handen/knokkels. Wel bijwerkingen met zicht, maar hartslag gewoon onder de 100, soms zelfs gewoon 70 snachts. (was 120-140 in rust) Na hartinfarct gewoon mee doorgegaan, en ben dus zeer positief over de werking. Zeer positief.

04-10-2013 | Vrouw | 57
Verhoogde hartslag
Een tijdje dit middel gebruikt beginnend met 100 mg. Zoveel bijwerkingen dat er besloten werd om 50 mg. te proberen. Nog steeds veel bijwerkingen: Duizelig, slecht slapen, onrustig, onwerkelijk gevoel, niet mezelf zijn. Ga zo maar door. Algehele malaise. :-( Toen heeft de dokter besloten om mij propranolol voor te schrijven. Dat gaat beter.

04-10-2013 | Vrouw | 57
Verhoogde hartslag
In eerste instantie heb ik andere medicijnen gekregen tegen hoge bloeddruk die elke keer bij de huisarts gemeten werd. Uit een 24-uurs controle bleek mijn bloeddruk normaal te zijn, maar wel met een verhoogde hartslag. Daarom heeft de huisarts mij propranolol voorgeschreven om mijn hartslag rustiger te krijgen, omdat dit medicijn ook tegen hoge bloeddruk zou moeten werken[lees meer...]. Ik kreeg eerst 80 mg retard en ben daar heel snel mee gestopt omdat zoveel bijwerkingen kreeg (duizelig, onwerkelijk, onvast op de benen, gejaagd etc) dat ik er helemaal raar van werd. Toen teruggegaan naar 2x 10 mg propranolol. Mijn hartslag is rustiger geworden, maar dit middel gaat niet helemaal samen met astma. (staat ook in de bijsluiter) Dus van 2 kwaaien de minst kwaaie kiezen. Ik 'piep' nu wel meer met de ademhaling sinds ik propranolol gebruik, maar mijn hartslag is rustiger. (Van 100 naar 75 slagen per minuut)

Sotalol

24-09-2013 | Vrouw | 60
sotalol
Verhoogde hartslag
Ik ben 60 jaar heb last van te snelle hart/polsslag en mijn hart slaat vaak over. 3 maanden Metoprolol gebruikt hielp niet voelde alleen maar beroerder en vreselijk moe, toen Bisoprolol gekregen nog erger moe kwam de trap niet meer op, dikke enkels. Weer terug naar specialist en heb toen voor 3 mnd.sotalol gekregen deze stopte wel en overslaan van mijn hart maar het bli[lees meer...]jft nog te snel gaan, enkels nog dikker, beide benen doen nu tot mijn knie zeer,moe hoofdpijn kan maar kleine stukjes lopen en ben dan op uitgeput.Moet nu even stoppen krijg dan na een week weer een kastje om en hoor dan weer wat er gaat gebeuren.